سيستم دفع آب اپل واچ چگونه كار مي‌كند؟

شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ساعت‌هاي اپل از سال ۲۰۱۶ و با عرضه‌ي اپل واچ سري ۲ به سيستمي ويژه براي دفع آب مجهز شده‌اند كه در ويدئو پيش‌ رو& نگاهي نزديك به نحوه‌ي كاركرد آن مي‌اندازيم.
تبليغات

ساعت‌هاي هوشمند سري اپل واچ (Apple Watch) سيستم ويژه‌اي دارند كه با اتكا بر آن، مي‌توانند آبي را به بيرون هدايت كنند كه به داخلشان نفوذ كرده است. اين موضوع جديدي نيست و پيش‌تر بارها به سيستم دفع آب اپل واچ دامن زده شده است. قابليت يادشده از اپل واچ سري ۲ كه تاريخ عرضه‌ي آن به سال ۲۰۱۶ برمي‌گردد، در ساعت‌هاي هوشمند اپل وجود داشته است. در اين سيستم، از اسپيكر محصول به‌منظور بيرون‌راندن آب استفاده مي‌شود. اسپيكر اپل واچ به‌سرعت در جهت جلو و عقب به‌ارتعاش درمي‌آيد تا بتواند آب واردشده به‌ درون بدنه را به بيرون بفرستد.

The Slow Mo Guys يكي از كانال‌هاي پربازديد يوتيوب است كه ويدئوهاي جالبي به‌شكل حركت آهسته و با استفاده از دوربين‌هاي حرفه‌اي و گران‌ارزش منتشر مي‌كند. اين كانال در جديدترين ويدئو خود به‌سراغ سيستم دفع آب ساعت هوشمند اپل واچ رفته است تا بهتر با نحوه‌ي كاركرد آن آشنا شويم.

به‌لطف ويدئو جديد The Slow Mo Guys از فاصله‌اي نزديك به ارتعاش اسپيكرهاي اپل واچ نگاهي مي‌اندازيم تا بفهميم آب چگونه از ساعت خارج مي‌شود. اين ويدئو در ابتدا با نرخ ۱،۰۰۰ فريم‌بر‌ثانيه به‌نمايش درمي‌آيد كه حدودا چهل برابر كُندتر از حالت عادي است. اين نرخ فريم باعث مي‌شود حتي روند نوسازي صفحه‌نمايش OLED اپل واچ را از بالا به پايين مشاهده كنيم. درادامه‌، نرخ ويدئو به ۲،۰۰۰ فريم‌بر‌ثانيه مي‌رسد كه حدودا هشتاد برابر كُندتر از حالت عادي است.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ ازنماي كناري درحال استخراج آب با سيستم دفع آب اسپيكر

ازآنجاكه حجم آب خارج‌شده از ساعت نسبتا كم است، The Slow Mo Guys تصميم گرفته به استفاده از لنزي ماكرو روي بياورد تا بتوان از فاصله‌ي بسيار نزديك روند دفع آب را مشاهده كرد. تركيب لنز ماكرو با فناوري حركت آهسته باعث شده است ويدئو منتشرشده‌ي The Slow Mo Guys بسيار چشم‌نواز به‌انديشه متخصصين برسد.

يكي از نكاتي كه در ويدئو مشاهده مي‌كنيد، اين است كه در طول فرايند استخراج آب از اپل واچ، مقدار اندكي از همان آب استخراج‌شده مجددا به داخل ساعت مكيده مي‌شود. اپل واچ به‌منظور مقابله با اين اشكال و دفع تك‌تك قطره‌هاي آب، ارتعاش اسپيكر را براي مدت‌ مشخصي متوقف مي‌كند تا قطره‌هاي آب خارج‌شده مجددا به داخل ساعت وارد نشوند. پس از توقفي كوتاه، ساعت اپل مجددا روند ارتعاش اسپيكر را شروع مي‌كند و اين فرايند ۹ بار ديگر انجام مي‌گيرد.

سيستم دفع آب اپل واچ در نگاه اول بسيار تحسين‌برانگيز است. اپل ساعت‌هايي ساخته كه در عين داشتن اسپيكر، بايد دربرابر آب مقاوم باشند، استفاده از سيستم ارتعاشي براي اسپيكر باعث شده است اهالي كوپرتينو به هدف خود دست پيدا كنند.

مقاله‌هاي مرتبط:

از همان زمان پياده‌سازي اين سيستم در اپل واچ، بسياري از متخصصان به اين فكر افتادند كه اين سيستم به‌شكل معكوس هم كار مي‌كند يا نه. درواقع، آيا مي‌توان اپل واچ را درون آب قرار داد تا اين سيستم هوا را به درون آب بفرستد و حباب‌هايي كوچك ايجاد شود يا نه. كانال The Slow Mo Guys اين سؤال را مطالعه مي‌كند و درنهايت، مي‌فهميم مي‌توان چنين كاري انجام داد.

ويدئو The Slow Mo Guys كه با بهره‌گيري از لنزي پيشرفته و دوربين حرفه‌اي ثبت شده است، به‌خوبي نحوه‌ي كاركرد سيستم را مي‌سنجد. اين سيستم بخشي از قابليت اپل واچ با نام Water Lock است و باعث مي‌شود ساعت موقع قرارگرفتن در داخل آب، به‌طو‌تصادفي كار خاصي انجام ندهد.

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي در اين زمينه داريد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات