اسمارت واچ چيست و از چه امكاناتي برخوردار است؟

يك‌شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران اپل واچ اولترا روي مچ / Apple Watch Ultra
اسمارت واچ‌ها يا ساعت‌هاي هوشمند يكي از پرطرفدارترين گجت‌هاي پوشيدني هستند.
تبليغات

ساعت هوشمند چيست؟

اسمارت‌واچ‌ ها (ساعت‌هاي هوشمند) به‌عنوان يكي از پرطرفدارترين گجت‌هاي پوشيدني چند سال اخير شناخته مي‌شوند كه علاوه بر نمايش ساعت، امكانات زيادي در اختيار متخصصان مي‌گذارند. اين گجت هوشمند ظاهري شبيه به ساعت مچي دارد؛ اما نمايشگر رنگي LED و تعدادي حسگر براي پايش عملكرد بيولوژيكي و ساير قابليت‌هاي سلامتي‌محور به آن اضافه شده است.

چند سال پيش، ساعت‌هاي ديجيتالي نقش ساعت هوشمند را بازي مي‌كردند و تنها برتري آن‌ها، داشتن نمايشگر LED براي نشان دادن زمان بود؛ اما الان بازي عوض شده و هر سال به امكانات ساعت‌هاي هوشمند اضافه مي‌شود. امروزه، حداقل امكاناتي كه يك ساعت هوشمند بايد داشته باشد، نمايش ساعت، ارتباط بي‌سيم با موبايل هوشمند، شمارش قدم و ثبت ضربان قلب است.

ارتباط بي‌سيم ساعت هوشمند با موبايل، باعث انجام برخي از كارهاي موبايل در ساعت هوشمند مي‌شود. براي مثال، وقتي در محيط شلوغ هستيد و موبايل شما زنگ مي‌خورد، بدون نياز به موبايل و با ساعت هوشمند مي‌توان تماس را رد كرد، يا به آن پاسخ داد.

مرجع متخصصين ايران هميلتون پولسار، اولين ساعت ديجيتالي
ساعت ديجيتالي هميلتون پولسار

شركت‌هاي نام‌آشناي زيادي از جمله اپل، سامسونگ، شيائومي و هواوي اقدام به ساخت ساعت هوشمند مي‌كنند؛ اما اين اسمارت واچ‌ها از چه امكاناتي برخوردار هستند؟

كاربردهاي ساعت هوشمند

يكي از دلايل محبوبيت ساعت‌هاي هوشمند، متخصصد آن‌ها است. ساعت‌هاي هوشمند با حسگرهاي سلامت باعث بهبود سبك زندگي مي‌شود. در اين مطلب، به مواردي از متخصصد ساعت هوشمند اشاره كرده‌ايم:

دريافت اعلان‌هاي موبايل

مرجع متخصصين ايران دريافت اعلان در ساعت هوشمند

اسمارت واچ‌ها از طريق بلوتوث و به‌صورت بي‌سيم به موبايل وصل مي‌شوند و مي‌توانند اعلان‌هاي دريافتي از طريق موبايل را نمايش بدهند؛ همچنين، هنگام برقراري تماس ورودي براي موبايل، مي‌توان در بعضي از اسمارت واچ‌ها به آن جواب داد يا آن را رد كرد.

حسگرهاي سلامت

مرجع متخصصين ايران سنجش ضربان قلب اپل واچ اولترا

بسياري از اسمارت واچ‌ها از حسگرهايي براي اندازه‌گيري ضربان قلب، فشار خون، اكسيژن خون و پايش خواب بهره مي‌برند. اگر ساعت هوشمند از طريق نرم‌افزار اختصاصي به موبايل وصل شود، از مقدار كالري سوزانده‌شده تا نوسان ضربان قلب را گزارش مي‌دهد.

مسيريابي

مرجع متخصصين ايران مسيريابي در ساعت هوشمند اپل واچ

مسيريابي با موبايل تلفن همراه دردسرهاي زيادي دارد و در برخي مكان‌ها استفاده از موبايل امكان‌پذير نيست؛ اما مسيريابي با اسمارت واچ‌ها آسان‌تر از موبايل‌ها است. اگر ساعت هوشمند حسگر GPS داشته باشد، بدون هيچ دردسري مي‌توان آسان‌ترين مسير را براي رسيدن به مقصد انتخاب كرد.

مديريت محتواي در حال پخش در موبايل

مرجع متخصصين ايران مديريت موزيك در حال پخش در گلكسي واچ

اگر موزيك يا ويدئويي در موبايل پخش مي‌شود، به كمك ساعت هوشمند مي‌توان آن را متوقف كرد، صداي آن را كم يا زياد كرد يا محتوا را تغيير داد.

زنگ هشدار

مرجع متخصصين ايران زنگ هشدار در ساعت هوشمند اپل واچ

زنگ هشدار در ساعت‌هاي غيرهوشمند و قديمي هم بود؛ اما در اسمارت واچ‌ها با امكانات بيشتري ديده مي‌شود. در بسياري از اسمارت واچ‌ها، زنگ هشدار با ايجاد لرزش همراه است.

پوسته‌هاي متنوع

مرجع متخصصين ايران ساعت هوشمند هواوي GT Runner از روبه رو

در ساعت‌هاي قديمي و غيرهوشمند، فقط يك پوسته و تصوير زمينه وجود دارد كه ممكن است بعد از مدتي از آن خسته شويد؛ اما يكي از بهترين ويژگي‌هاي ساعت هوشمند، قابليت تغيير پوسته و تصوير زمينه آن است كه مي‌توان آن‌ها را شخصي‌سازي كرد.

اتصال به دستيار صوتي هوشمند

مرجع متخصصين ايران مردي در حال دستور دادن به دستيار صوتي در ساعت هوشمند

دستيار صوتي بسياري از موبايل‌هاي اندرويدي، گوگل اسيستنت و دستيار صوتي موبايل‌هاي آيفون، سيري است كه توسط اسمارت واچ‌ها مي‌توان به آن‌ها دستور داد.

استفاده از اسمارت واچ به‌عنوان دكمه شاتر دوربين

مرجع متخصصين ايران قابليت كمرا شاتر در ساعت هوشمند آنر

اگر موبايل موبايل را جايي گذاشتيد كه به آن دسترسي نداريد و قصد عكاسي با آن را داريد، با اتصال موبايل به ساعت هوشمند مي‌توان از آن به‌عنوان دكمه شاتر استفاده كرد.

اگر قصد خريد ساعت هوشمند را داريد، به صفحه ساعت هوشمند در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد و از ارزش و مشخصات آن‌ها باخبر شويد.

بسياري از متخصصان اسمارت واچ‌ها رضايت كافي از گجت هوشمند خود دارند؛ چرا كه قابليت‌هاي بيشتري از يك ساعت كلاسيك در اختيار آن‌ها گذاشته مي‌شود. اگر يك ساعت كلاسيك و اصلي از برندي معمولي بخريد، ارزش آن برابر يك ساعت هوشمند ميان‌رده و حتي پرچمدار مي‌شود. اگر متخصصي هستيد كه سلامت جسم برايتان مهم است، داشتن ساعت هوشمند براي شما پيشنهاد مي‌شود.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • چه ساعت هوشمندي ضد آب است؟

    ساعت‌هاي هوشمندي كه گواهي IP دارند، رقم يكان بعد از IP نشان دهنده مقدار مقاومت در برابر آب و عدد دهگان بعد از IP نشان دهنده مقدار مقاومت آن در برابر گرد و غبار است.

  • آيا سيستم‌عامل همه ساعت‌هاي هوشمند يكسان است؟

    خير، ساعت‌هاي هوشمند اپل (اپل واچ‌ها) از سيستم‌عامل WatchOS استفاده مي‌كنند؛ اما بيشتر ساعت‌هاي هوشمند موبايل‌هاي اندرويدي از سيستم‌عامل Wear OS گوگل بهره مي‌برند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات