بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ اندرويد و آيفون

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر آهنگ جذابي شنيده‌ايد و مي‌خواهيد آن را شناسايي كنيد، با مطالعه اين مقاله مي‌توانيد بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ را امتحان كنيد تا موزيك مدانديشه متخصصينتان را پيدا كنيد.
تبليغات

براي همه ما پيش آمده است كه در كافه، باشگاه، فروشگاه يا هرجاي ديگر، موزيك دلنشيني بشنويم و بخواهيم آن را دانلود كنيم. خوشبختانه اكنون پيداكردن آهنگ‌هاي مرموز با اطلاعات اندك يا حتي بدون اطلاعات، آسان‌تر از هميشه است. اپليكيشن‌هاي شناسايي موسيقي مي‌توانند جواب سؤال جديد «اين چه آهنگي است؟» را بدهند و به شما كمك كنند نام و هنرمندان هر آهنگي كه اتفاقي شنيده‌ايد، پيدا كنيد.

هدف بهترين برنامه پيداكننده آهنگ، شناسايي آهنگ‌ها براساس ملودي است. به‌جاي تسليم‌شدن، بايد يكي از اين برنامه‌ها را دانلود و آهنگ دلخواهتان را پيدا كنيد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد، اين است كه آهنگ را پخش كنيد تا برنامه در چند ثانيه آن را پيدا كند.

اين برنامه‌ها براساس الگوريتم‌هاي پيشرفته‌اي كار مي‌كنند كه به آن‌ها كمك مي‌كنند تا نتايج دقيقي ارائه دهند. اگر به‌دنبال بهترين گزينه هستيد، در اين مقاله از اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، چند نمونه از بهترين برنامه‌هاي تشخيص آهنگ iOS و اندرويد (برنامه پيدا‌كننده اهنگ از روي فيلم) و دو سايت الكترونيك براي تشخيص آهنگ را براي شما آماده كرده‌ايم.

بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ

اپليكيشن Shazam

مرجع متخصصين ايران اپ shazam براي تشخيص آهنگ

در صدر اين فهرست، Shazam محبوب‌ترين برنامه‌ بين متخصصان آيفون و اندرويد است و به‌عنوان بهترين برنامه پيدا‌كننده آهنگ، رابط متخصصي ساده و سرعت و دقت مطلوبي دارد.

هر آهنگي كه برچسب‌گذاري مي‌كنيد، در پنل My Music جمع‌آوري مي‌شود كه به شما امكان مي‌دهد تا به اطلاعات زيادي درباره موسيقي دسترسي داشته باشيد. مي‌توانيد به نمونه‌اي گوش دهيد، آن را با ديگران به‌اشتراك بگذاريد، آن را در اسپاتيفاي يا Apple Music باز كنيد، موزيك ويديو را تماشا كنيد، موسيقي‌هاي مرتبط را ببينيد و آهنگ‌هاي ديگري از آن هنرمند را بيابيد.

با پنل جست‌وجو مي‌توانيد آهنگ مدانديشه متخصصينتان را جست‌وجو و به همان صفحه‌اي دسترسي پيدا كنيد كه انگار آهنگ را با Shazam شناسايي كرده‌ايد. همان‌طوركه از برنامه استفاده مي‌كنيد، بخش Playlists For You با موسيقي‌هايي كه سرويس توصيه مي‌كند، برايتان ايجاد خواهد شد.

شايان ذكر است اين برنامه ويژگي Auto Shazam را ارائه مي‌دهد كه به‌طور مداوم به موسيقي گوش مي‌دهد تا حتي زماني‌كه برنامه را باز نداريد، موسيقي‌ها را شناسايي كند. براي فعال‌كردن اين گزينه بايد لوگو Shazam را فشار دهيد و نگه داريد.

اگر آفلاين هستيد، Shazam چيزهايي كه مي‌شنود، ذخيره مي‌كند و سپس وقتي الكترونيك شديد، مطابقت را پيدا مي‌كند. از‌اين‌رو، مي‌توانيد از شزم به‌عنوان برنامه پيدا‌كننده اهنگ از روي فيلم استفاده كنيد.

از سپتامبر ۲۰۱۸، اپل مالك Shazam است و از آن زمان تاكنون، اين اپليكيشن در اندرويد و آيفون بدون تبليغات بوده است. Shazam با ميان‌برهايي مانند دستورهاي سيري و ورودي Control Center به‌خوبي با iOS ادغام شده است. اين به شما اجازه مي‌دهد تا حين اجراي فيلمي كه مي‌خواهيد موزسيقي‌اش را بيابيد، راحت‌تر عمل كنيد.

اپليكيشن Musixmatch

مرجع متخصصين ايران اپ MUSIXMATCH براي تشخيص آهنگ

Musixmatch يكي از بهترين برنامه پيداكننده آهنگ است كه براي ارائه متن موزيك با اسپاتيفاي جفت شده است. ميوزيكسمچ برنامه‌اي مستقل است كه آهنگ‌ها را تشخيص مي‌دهد و تمركز زيادي روي متن موسيقي دارد. در اين برنامه، سرعت و دقت پيداكردن موسيقي بسيار مطلوب است.

در تب صفحه اصلي، مي‌توانيد جديدترين‌هاي دنياي موسيقي و نمودارهاي برتر موسيقي را مرور كنيد. در تب Play نيز، مي‌توانيد حساب Apple Music يا اسپاتيفاي يا Amazon Music خود را متصل كنيد تا به آهنگ‌هاي موجود به‌همراه متنشان گوش دهيد.

در تب Contribute، مي‌توانيد با افزودن متن براي آهنگ‌هايي كه هنوز متني ندارند، همگام‌سازي اشعار با موسيقي يا حتي ترجمه اشعار به زبان ديگر، به ساير متخصصان كمك كنيد.

بخش شناسايي موسيقي در زير تب Identify قرار دارد و درست مانند Shazam و SoundHound كار مي‌كند. با استفاده از لينك History در بالا سمت راست مي‌توانيد به آهنگ‌هاي قبلي دسترسي داشته باشيد يا از برگه جست‌وجو براي جست‌وجوي هر موسيقي استفاده كنيد.

هنگامي‌كه آهنگي را تگ مي‌كنيد، متن آهنگ بلافاصله شروع به پخش مي‌كند. به‌عنوان مزيتي جالب، مي‌توانيد متن ترجمه‌شده به زبان ديگري را درست زير كلمات اصلي نمايش دهيد. اين روشي هوشمندانه براي تمرين يادگيري زبان است.

اپليكيشن SoundHound

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن SoundHound براي تشخيص آهنگ

هنگامي‌كه به‌دنبال برنامه‌اي هستيد كه آهنگ‌ها را شناسايي كند، SoundHound احتمالاً اولين رقيب Shazam است كه پيدا خواهيد كرد. به‌عنوان يكي از برنامه‌هاي برتر پيدا‌كننده آهنگ مجموعه ويژگي‌هاي اصلي آن مشابه با شزم است؛ اما تفاوت‌هايي وجود دارد.

SoundHound با همراهي از كنترل‌هاي صوتي كمك بزرگي به متخصصانش مي‌كند. گفتن Hey SoundHound به شما امكان مي‌دهد تا موسيقي را جست‌وجو كنيد، برنامه را پيمايش كنيد، شناسايي آهنگ‌ها را شروع كنيد و... . اين شركت حتي برنامه دستيار صوتي مستقل ارائه مي‌دهد؛ اگرچه دليل زيادي براي استفاده از آن در‌مقايسه‌با دستيار گوگل يا سيري وجود ندارد.

در بالاي برنامه، مي‌توانيد روي يكي از ژانرها ضربه بزنيد تا جديد‌ترين موسيقي را كاوش كنيد يا از نوار جست‌وجو براي يافتن آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌ها استفاده كنيد. وقتي آهنگي را باز مي‌كنيد، متوجه مي‌شويد كه SoundHound پخش‌كننده موسيقي خاص خود را دارد.

پس از برچسب‌زدن آهنگ، مي‌توانيد آن را بخريد، آن را به موارد دلخواه خود اضافه كنيد، متن آن را بخوانيد يا ببينيد آهنگ از كدام آلبوم آمده است.

نكته جالب اين است كه SoundHound همچنين از آواز‌خواندن يا زمزمه‌كردن موسيقي براي شناسايي آن همراهي مي‌كند. SoundHound به‌واسطه تبليغات همراهي مي‌شود و اگر مي‌خواهيد آن‌ها را حذف كنيد، بايد به SoundHound Infinite ارتقا دهيد.

اپليكيشن Genius

Genius برنامه پيداكننده آهنگ ديگري است كه صفحه اصلي شلوغ‌تري از رقباي متمركزتر خود دارد؛ اما براي شناسايي سريع آهنگ‌ها نيز مفيد است. كافي است دكمه Identify را فشار دهيد تا Genius تمام تلاش خود را به‌كار گيرد و نام آهنگ را همراه با جزئيات آلبوم و هنرمند و متن ترانه فهرست كند. همچنين، اطلاعاتي درباره ويديوهاي يوتيوب و ساير آهنگ‌هاي موجود در همان آلبوم دريافت خواهيد كرد.

اين اپ علاوه‌بر شناسايي آهنگ، فيد اخبار و مقالات مرتبط با موسيقي و ويديوهايي را ارائه مي‌كند كه آخرين اخبار و مصاحبه‌ها و ويژگي‌هاي موسيقي را شامل مي‌شوند. رويكرد همه‌جانبه‌تر اين برنامه ممكن است براي كسي كه فقط به‌دنبال يافتن آهنگ در حال پخش است، مناسب نباشد؛ اما محتواي اضافي Genius آن را به افزودني مفيدي براي علاقه‌مندان به موسيقي تبديل كرده است.

بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ اندرويد

دستيار گوگل

از دستيار گوگل خود بخواهيد آهنگ‌هايي را شناسايي كند كه در اطراف شما پخش مي‌شوند. براي اين كار بايد Google Assistant در دستگاهتان از پيش فعال باشد. دستيار گوگل فقط مي‌تواند آهنگ‌هايي را شناسايي كند كه متن دارند.

در تلفنتان دكمه صفحه اصلي را لمس كنيد و نگه داريد يا بپرسيد Hey Google What’s this song?. اكنون بايد اجازه دهيد تا به موسيقي شما گوش دهد. مي‌توانيد آهنگ را پخش كنيد يا ملودي آهنگي را زمزمه كنيد و بخوانيد.

درصورت پخش آهنگ، گوگل اسيستنت نام آهنگ را تعيين مي‌كند. مي‌توانيد آهنگ را به‌اشتراك بگذاريد يا ويديو آن را در يوتيوب تماشا كنيد يا آن را به فهرست پخش يوتيوب موزيك اضافه كنيد. همچنين، مي‌توانيد از آن به‌شكل برنامه پيدا‌كننده اهنگ از روي فيلم استفاده كنيد.

درصورت زمزمه يا خواندن آهنگ، دستيار گوگل گزينه‌هايي را شناسايي مي‌كند كه احتمالاً با آن مطابقت‌ دارند. سپس، مي‌توانيد يكي از آن‌ها را براي مشاهده صفحه نتايج جست‌وجو و گوش‌دادن به آهنگ، خواندن متن موسيقي يا مشاهده موزيك ويديو انتخاب كنيد.

Google App

استفاده از اين برنامه به‌اندازه استفاده از دستيار گوگل ساده است. اكتبر ۲۰۲۰، گوگل ويژگي Hum to Search را نيز در برنامه و ويجت گوگل معرفي كرد. Hum to Search مانند هر برنامه موسيقي ديگري است و استفاده از آن بسيار آسان است؛ فقط كافي است موسيقي مدانديشه متخصصينتان را زمزمه كنيد تا گوگل آن را پيدا كند. متخصصان اپل مي‌توانند از اين ويژگي به زبان انگليسي استفاده كنند؛ درحالي‌كه متخصصان اندرويد مي‌توانند آهنگ‌هاي چندين زبان گوناگون را جست‌وجو كنند.

با استفاده از ورودي زمزمه‌شده شما، الگوريتم جست‌وجوي گوگل آهنگ‌هاي احتمالي كه به آهنگتان نزديك‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسند، شناسايي مي‌كند و نتايج را به شما ارائه مي‌دهد تا شما گزينه مناسب را انتخاب كنيد.

نتايج شامل اطلاعات مربوط به هنرمند و آهنگ، موزيك ويديوهاي مرتبط، كاورها، متن موسيقي و تجزيه‌و‌تحليل آهنگ است. نگران كيفيت زمزمه خود نباشيد؛ چراكه نيازي نيست كه كامل باشد، فقط بايد به‌اندازه كافي متمايز و واضح باشد. نحوه استفاده از برنامه گوگل براي تشخيص آهنگ به اين صورت است:

  • اپليكيشن گوگل يا ويجت جست‌وجوي گوگل را در موبايل خود باز كنيد و روي دكمه ميكروفون ضربه بزنيد.
  • قبل از اينكه آهنگ را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانيه زمزمه كنيد، روي دكمه Search a Song بزنيد يا بپرسيد ?What's This Song.

اپ Beatfind Music Recognition

مرجع متخصصين ايران اپ Beatfind Music Recognition براي تشخيص آهنگ

Beatfind Music Recognition برنامه‌اي متخصصدي براي شناسايي آهنگ‌ها است كه ACRCloud آن را همراهي مي‌كند. برنامه به آهنگ در حال پخش گوش مي‌دهد و به شما مي‌گويد كه چيست. سپس، مي‌تواند شما را به ويديو يوتيوب از آن ببرد و لينك آن را در اسپاتيفاي يا Deezer به شما ارائه كند و پيش‌نمايشي به شما نشان دهد تا مطمئن شويد آهنگ مناسب را پيدا كرده است. UI اين برنامه بسيار عادي است و چيز خاصي ندارد؛ اما استفاده از آن ساده و مؤثر است.

BeatFind همچنين Party Mode دارد كه با نور فلش دوربين شما كار مي‌كند. تب تاريخچه امكان جست‌وجوي آهنگ‌هاي قبلي كه شناسايي كرده‌ايد، براي شما فراهم مي‌كند. اين برنامه از تبليغات همراهي مي‌كند؛ بنابراين، در بين شناسايي آهنگ‌ها تبليغات ويديويي دريافت خواهيد كرد. اين اپ ويژوالايزر نيز دارد و كاملاً رايگان است و يكي از بهترين گزينه‌هاي مناسب براي متخصصان اندرويدي محسوب مي‌شود.

بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ iOS

سيري

اگر متخصص آيفون هستيد، از سيري براي شناسايي آهنگ‌ها مي‌توانيد استفاده كنيد. سيري در‌كنار قابليت‌هاي شگفت‌انگيز ديگر مي‌تواند آهنگ‌ها را نيز شناسايي كند و موسيقي را تشخيص دهد. وقتي آهنگ دلنشيني مي‌شنويد، تنها كاري كه بايد انجام دهيد، اين است كه سيري را راه‌اندازي كنيد و بپرسيد ?what song is playing right now و بگذاريد سيري بقيه كارها را انجام دهد.

روي آهنگ در نتايج مي‌توانيد ضربه بزنيد تا آن را در Apple Music نيز مشاهده كنيد. استفاده از سيري شايد بهترين و ساده‌ترين راه براي شناسايي آهنگ‌ها در آيفون باشد. سيري رايگان و بي‌دردسر روي آيفون شما آماده به كار است.

سايت الكترونيك براي تشخيص آهنگ

وب‌سايت AHA Music

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت AHA Music  براي تشخيص آهنگ

كافي است به وب‌سايت AHA Music برويد و انتخاب كنيد كه مي‌خواهيد موسيقي در حال پخش را شناسايي كنيد يا با زمزمه آهنگ آن را بيابيد.

افزونه كروم AHA Music نيز آهنگ‌هايي كه در مرورگر شما پخش مي‌شوند، با اسپاتيفاي، Deezer، فايل‌هاي ويديويي، صوتي و لينك‌هاي پخش يوتيوب شناسايي مي‌كند.

وب‌سايت Midomi

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت Midomi براي تشخيص آهنگ

Midomi نه‌تنها براي شناسايي آهنگ‌هاي ناشناخته مفيد است؛ بلكه وب‌سايتي جامعه‌محور است كه متخصصان مي‌توانند به آن متصل شوند. اين سرويس فروشگاه موسيقي ديجيتال با بيش از ۲ ميليون آهنگ نيز دارد. Midomi از نمونه‌گيري صدا استفاده مي‌كند كه براي شناسايي آهنگي كه در ذهنتان است، مي‌تواند مفيد باشد. آهنگ را بخوانيد يا زمزمه كنيد يا حتي سوت بزنيد.

استفاده از وب‌سايت Midomi آسان است و تنها چيزي كه نياز داريد، ميكروفون است. اين گزينه براي مواقعي مفيد است كه نمي‌توانيد از اپليكيشن‌هاي شناسايي موسيقي براي نمونه‌برداري هم‌زمان از آهنگ استفاده كنيد.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • بهترين برنامه‌هاي تشخيص آهنگ آيفون چيست؟

    شزم و دستيار صوتي سيري بهترين گزينه براي پيدا‌كردن آهنگ با آيفون هستند. SoundHound و Musixmatch نيز در اين زمينه به‌كارتان مي‌آيند.

  • بهترين برنامه‌هاي تشخيص آهنگ اندرويد چيست؟

    دستيار صوتي گوگل و گوگل اپ و بعد از آن اپ‌هايي مثل Musixmatch و Genius بهترين برنامه‌هاي تشخيص آهنگ اندرويد هستند.

اميدواريم اين مقاله برايتان مفيد بوده باشد. شما براي تشخيص موزيك از كدام اپ‌ها استفاده مي‌كنيد؟ از انديشه متخصصينات شما، بهترين برنامه هاي تشخيص آهنگ كدام‌اند؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات