هيتاچي، سريع‌ترين آسانسور دنيا را با سرعت ۷۲.۵ كيلومتر در ساعت معرفي كرد

پنج‌شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
روز بروز شاهد ساخت برج‌هاي چندين طبقه در كشورهاي مختلف جهان هستيم و از اين رو اهميت سرعت حركت آسانسورها نيز بيشتر و بيشتر مي‌شود. پيش از اين ركورد گينس در سرعت آسانسور ۶۱ كيلومتر در ساعت بود، آسانسوري كه در تايپه مورد استفاده قرار گرفته است. حال هيتاچي ركورد سرعت آسانسور را شكسته است و آن را به ۷۲.۵ كيلومتر در ساعت رسانده است.
تبليغات

سرعت آسانسور جديد هيتاچي به قدري زياد است كه اگر مراقب نباشيد ممكن است در هنگام استفاده از آن، دچار خون-دماغ شويد. اين آسانسور قرار است در ساختمان Finance Center واقع در گوانگژو چين بكار گرفته شود. آسانسور جديد هيتاچي قادر است با حداكثر سرعت ۴۵ مايل در ساعت معادل ۷۲.۵ كيلومتر در ساعت، مردم را جابجا كند. براي اينكه ديد بهتري نسبت به سرعت اين آسانسور داشته باشيد جالب است بدانيد كه آسانسور جديد هيتاچي شما را در كمتر از ۴۳ ثانيه از طبقه همكف به طبقه ۹۵ منتقل مي‌كند.

هيتاچي براي رسيدن به اين سرعت از سازه مقاوم در برابر گرما و موتورهاي ويژه جديد بهره برده است تا در سرعت‌هاي بالا اشكالي براي آسانسور پيش نيايد. ساخت اين آسانسور تا سال ۲۰۱۶ به پايان نخواهد رسيد. اما با آماده شدن آن، كمپاني ژاپني هيتاچي ركورد گينس سرعت آسانسور را جابجا خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات