۱۷ سخن الهام بخش از جف بزوس

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جف بزوس موسس آمازون، يكي از ثروتمندترين افراد آمريكا به شمار مي‌رود؛ او با بهره‌گيري از اصول خاص و هوش خود به جايگاه فعلي رسيده است. در ادامه ۱۷ سخن الهام بخش از او براي شما آورده شده است كه نشان مي‌دهد او چگونه در طي ۲۰ سال گذشته، آمازون را به يك كمپاني ۲۰۰ ميليارد دلاري تبديل كرده است.
تبليغات

فروشگاه الكترونيك آمازون ۲۰ ساله شد. وقتي به گذشته‌ي اين كمپاني نگاهي مي‌اندازيم، مي‌بينيم كه شركت آمازون كه امروزه همه نوع كالا و خدماتي را به فروش مي‌رساند در اواسط دهه‌ي ۱۹۹۰ به عنوان يك فروشگاه الكترونيك جزوه رايگان، كار خود را شروع كرده است. جف بزوس موسس و مديرعامل آمازون، با هوش بالا و شم اقتصادي وصف ناپذير خود توانست شركتي را پايه‌گذاري كند كه اكنون سرمايه‌ي آن بيش از ۲۰۰ ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود. در ادامه تعدادي از سخنان الهام‌بخش او  گردآوري شده است كه نشان‌دهنده‌ي نبوغ و هوش سرشار او است. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

مرجع متخصصين ايران جف ۱

۱. در مورد رضايت‌مندي از خود: "يك شركت نبايد عادت كند كه همواره در اوج باشد؛ زيرا درخشش و در اوج بودن، هميشگي نيست."

۲. ابتكار و نوآوري: "وقتي مجبور باشيد از كمترين چيزها بيشترين استفاده را ببريد، اينجاست كه نوآوري و ابتكار خودش را نشان مي‌دهد. براي رهايي از يك جعبه‌ي تنگ و تاريك، تنها راهي كه وجود دارد اين است كه ابتكار عمل نشان دهي و راهي به سوي بيرون پيدا كني."

۳. پيشرفت: "اگر تمام توجه‌ خود را به رقباي خود معطوف كنيد، در اين صورت بايد بنشينيد و منتظر بمانيد تا اينكه رقباي شما يك حركتي بكنند؛ اما توجه به نيازهاي مشتريان و مشتري‌مداري باعث مي‌شود كه همواره پيشرو باشيد."

مرجع متخصصين ايران جف ۲

۴. ارزش‌هايي كه بايد در شركت خود ايجاد نماييد: "بخشي از اين ارزش‌ها در طول مسيرتان مشخص مي‌شوند. درس‌ها و تجربياتي كه در طي فعاليت حرفه‌اي خود كسب مي‌كنيد، ارزش‌هاي شركت شما را تعيين مي‌نمايد."

۵. ايده‌هاي نو: "گاهي اوقات خوش اقبالي باعث مي‌شود كه افراد به طور غير منتظره ايده‌هاي بكر و نويي را كشف نمايند."

۶. در مورد منتقدانتان: "اگر نمي‌خواهيد مورد انتقاد قرار بگيريد محض رضاي خدا، دست به هيچ كار جديدي نزنيد و همچنان به روال گذشته، كارهاي خود را انجام دهيد."

۷. در مورد انگيزش: "من قويا معتقدم كه نمايندگي‌هاي يك شركت نتايج بهتري را بدست مي‌آورند. آنها اهميت بيشتري به كارشان مي‌دهند. كاري كه آنها انجام مي‌دهند صرفا انجام يك وظيفه نيست. در اين مورد بايد كسب و كاري وجود داشته باشد و اين كسب و كار بايد معقول و منطقي باشد؛ اما اين تنها دليلي نيست كه باعث مي‌شود آنها كارشان را خوب انجام بدهند؛ زيرا اهداف و دلايل خاصي به آنها انگيزه مي‌دهد تا كارشان را به خوبي انجام دهند."

۸.انتخاب دوست: "زندگي كوتاه‌تر از آن است كه صرف كساني شود كه هيچ تدبير و درايتي ندارند."

۹. در مورد اخلاقيات: "چيزي كه من را خيلي ناراحت مي‌كند اين است كه وقتي از كنار بانكي عبور مي‌كنم تبليغاتي را ببينم كه با استفاده از آن سعي مي‌كنند مردم را متقاعد نمايند تا براي هزينه‌هاي غير ضروري، خانه‌شان را در رهن بانك قرار دهند و وام بگيرند. اين يك ترفند شيطاني است."

مرجع متخصصين ايران جف ۳

۱۰. استراتژي: "ما سه ايده‌ي بزرگ در آمازون داشته‌ايم كه بعد از گذشت دو دهه همچنان به آن ايده‌ها وفادار مانده‌ايم. اين ايده‌هاي بزرگ دليل موفقيت ما بوده‌اند؛ مشتري مداري، نوآوري و شكيبايي."

۱۱. رشد و ترقي: "هر كسب و كاري بايد هميشه جوان باقي بماند. اگر شما پا به پاي نيازهاي مشتري پيش برويد مانند وول ورث موفق خواهيد بود."

۱۲.نقطه‌ي اتكا: "اگر سرسخت و سمج نباشيد كارها را خيلي زود و در مرحله‌ي آزمايش و تجربه‌اندوزي رها خواهيد كرد و اگر فرد انعطاف‌پذيري نباشيد در مواجهه با اشكالات، سر خود را به ديوار خواهيد كوبيد و نخواهيد ديد كه چه راه حل‌هاي متفاوتي براي حل اشكالتان وجود دارد."

۱۳. بازاريابي: "در گذشته ۳۰ درصد از زمان خود را صرف اين مي‌كرديد كه كالا و خدماتي درجه يك و بي نظير را به مشتري ارائه كنيد و ۷۰ درصد از زمان‌تان را صرف تبليغات آن مي‌كرديد؛ اما در دنياي امروز، بايد دقيقا برعكس عمل كنيد."

۱۴. ارزش‌گذاري: "دو نوع شركت وجود دارد. آن‌هايي كه تلاش مي‌كنند تا هزينه‌ي بيشتري را از مشتري مطالبه كنند و آن‌هايي كه تلاش مي‌كنند هزينه‌ي كمتري را مطالبه نمايند. آمازون شركتي است كه در گروه دوم قرار مي‌گيرد."

مرجع متخصصين ايران جف ۴

۱۵. قدرت و اختيار دادن به گروه كاري: "زماني كه گروه كاري من بخواهد كاري را انجام دهد، به آن ها " نه" نخواهم گفت. اما اگر گروه كاري من نخواهد يك كاري را انجام دهد ممكن است كه خواست آن ها را بپذيرم. وقتي چندين راه براي رسيدن به توافق وجود داشته باشد شما مي‌توانيد ريسك‌پذيري گروه‌تان را بالا ببريد."

۱۶. جلب كردن توجه مشتري: "ممكن است بهترين تكنولوژي را در اختيار داشته باشيد و شايد بهترين نمونه از كسب و كار را داشته باشيد؛ اما اگر روايت و بيان درستي از برند خود نداشته باشيد، هيچ فرقي با بقيه نخواهيد داشت و توجهي را جلب نخواهيد كرد."

۱۷. انتخاب سود اندك: "كم كردن ما به التفاوت هزينه‌هاي توليد و ارزش فروش، عاملي بوده كه باعث شده است فرصت‌هاي زيادي پيش روي آمازون قرار بگيرد."

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات