يادگيري اضافه كردن ويژگي‌هاي اندرويد P به تمام دستگاه‌‌هاي اندرويدي

پنج‌شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با انتشار اولين نسخه‌ي پيش‌نمايش اندرويد پي، بسياري از متخصصان نسخه‌هاي پايين‌تر مايل به استفاده از ويژگي‌هاي آن هستند؛ اما چطور بايد اين كار را انجام داد؟
تبليغات

چندي پيش اولين نسخه‌ي پيش‌نمايش اندرويد P براي توسعه‌دهندگان منتشر شد كه ويژگي‌هاي جديد و هيجان‌انگيزي با خود به همراه داشت. موضوع غم‌انگيز در اين رابطه اين است كه بيشتر موبايل‌هاي هوشمند اين به‌روزرساني را دريافت نخواهند كرد؛ اما قابليت‌هاي شخصي‌سازي بالاي اندرويد به‌عنوان يك سيستم عامل اين امكان را به ما مي‌دهد كه بيشتر ويژگي‌هاي اندرويد پي را به دستگاه‌هاي قديمي بياوريم. در اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، روش دقيق انجام اين كار را به شما نشان خواهيم داد. بنابراين، اگر مي‌خواهيد ويژگي‌هاي اندرويد جديد را تجربه كنيد با ما همراه باشيد.

گام اول: نصب لانچر

يكي از تغييراتي كه در راستاي زيباسازي اندرويد در نسخه‌ي پي صورت گرفته، در مورد لانچر آن موسوم به پيكسل لانچر است. براي مثال فلش مجازي كه در صفحه معلق بود، به داخل نوار پايين صفحه منتقل شده است. نوار پايين حالت شيشه‌اي پيدا كرده و آيكون ميكروفن در نوار جستجو تغيير پيدا كرده است. براي داشتن اين لانچر با آخرين تغييرات به اين لينك مراجعه كنيد و پيكسل لانچر را دانلود و نصب كنيد. به خاطر داشته باشيد كه براي نصب اين نسخه از پيكسل لانچر، لازم است هر نسخه‌ي ديگري را كه احتمالا پيش‌تر نصب كرده‌ايد پاك كنيد.

مرجع متخصصين ايران اندرويد پي

گام دوم: تغييرات پنل اعلان‌ها و صفحه‌ي تنظيمات

لانچر اندرويد پي كه در بخش قبل به آن اشاره شد، نماي كلي لانچر شما را تغيير مي‌دهد؛ اما هيچ تغييري در پنل نوتيفيكيشن و صفحه‌ي تنظيمات اعمال نمي‌كند. پس، براي تبديل اين دو بخش به سبك اندرويد پي، به موتور پوسته‌اي به نام Substratum نياز داريد. به كمك ساب‌استريتم مي‌توانيد تم‌هايي نظير Flux White را نصب و اعمال كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم Flux

براي انجام اين كار در موبايل‌هايي كه از اندرويد پايين‌تر از اوريو استفاده مي‌كنند، به شرط داشتن دسترسي روت مي‌توانيد به‌راحتي اپليكيشن ساب‌استريتم را از اينجا دانلود و اجرا كنيد و از فهرست تم‌هاي نصب‌شده، Flux White را انتخاب كنيد و با زدن دكمه‌ي معلق در سمت راست، آن را بيلد و اعمال كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم Flux

در اندرويد اوريو، در صورتي كه دسترسي روت داشته باشيد كار به همين سادگي خواهد بود؛ اما در صورتي كه موبايل شما روت نشده باشد، مي‌توانيد از اين يادگيري براي نصب و استفاده از ساب‌استريتم در موبايل روت‌نشده به كمك افزونه‌ي اندرومدا استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم Flux

اپليكيشن در كمتر از يك دقيقه پنل نوتيفيكيشن و تنظيمات موبايل شما را دقيقا به آن‌چه در اندرويد پي مشاهده كرده‌ايد تبديل خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران تم اندرويذ پي

گام سوم: ويرايش اسكرين شات به سبك اندرويد پي

اندرويد پي، يك نوع ويرايشگر اسكرين‌شات به اسم Markup را در خود جاي داده است كه اگر بخواهيد اسكرين‌شات‌هاي خود را قبل از ارسال ويرايش كنيد مي‌تواند بسيار كارآمد باشد. براي داشتن چنين قابليتي در دستگاه اندرويدي خود، كافي است ابزار Markup را از اين لينك دانلود و نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ماركاپ

پس از نصب فايل apk مي‌توانيد از ماركاپ استفاده كنيد. كافي است اسكرين‌شات بگيريد و از نوار وضعيت دكمه‌ي اشتراك‌گذاري يا Share را بزنيد. از صفحه‌ي اشتراك‌گذاري، اپليكيشن ماركاپ را انتخاب و تصوير خود را ويرايش كنيد.

مرجع متخصصين ايران ماركاپ

گام چهارم: منوي ولوم به سبك اندرويد پي

اندرويد پي منوي تنظيمات صداي جديدي دارد كه درست مشابه چيزي است كه در منوي پاور موبايل پيكسل ۲ با اندرويد اوريو شاهد هستيم. اين منوي ولوم امكان كنترل آسان بر تنظيمات صداي مديا، زنگ و ويبره و حالت ميوت به شما مي‌دهد. براي داشتن منوي ولوم به سبك اندرويد پي، بايد ابتدا اين فايل apk را دانلود و نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ولوم اندرويد پي

پس از اتمام نصب، اپليكيشن را اجرا كنيد و تمام دسترسي‌هاي درخواستي را تأييد كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اين اپليكيشن نمي‌تواند عملكرد دكمه‌ي ولوم را تغيير دهد. بنابراين با فشردن كليد صدا، منوي ولوم مورد انديشه متخصصين شما ظاهر نخواهد شد؛ در عوض نوار ثابتي در پنل نوتيفيكيشن ايجاد مي‌كند كه از آن‌جا مي‌توانيد با لمس آيكون‌هاي مختلف مانند زنگ، آلارم و مديا به منوي تنظيم صداي آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران ولوم اندرويد پي

گام پنجم: تصاوير زمينه‌ي اندرويد پي

درست مثل تمام نسخه‌هاي اندرويد، اين به‌روزرساني تعداد زيادي والپيپر جديد با خود به همراه دارد. اگر مي‌خواهيد اين والپيپرها را تجربه كنيد، مي‌توانيد آن‌ها را از اين لينك دريافت كنيد.

مرجع متخصصين ايران والپيپر اندرويد P

گام ششم: صداهاي زنگ اندرويد پي

صداهاي زنگ جديد زيادي با اندرويد پي همراه شده‌اند. براي شبيه‌سازي هرچه بيشتر اين نسخه از اندرويد، علاوه بر ويژگي‌هاي ديداري، مي‌توانيد ويژگي‌هاي شنيداري را نيز به سبك اندرويد پي تغيير دهيد. پس تمام صداهاي زنگ، هشدار، اعلان و... را كه از اين رام جديد استخراج شده است از اينجا دانلود و به دستگاه خود منتقل كنيد.

گام هفتم: ويژگي صفحه‌ي هميشه روشن در اندرويد پي

در اندرويد پي، صفحه‌ي هميشه روشن (Always On Display) دست‌خوش تغييراتي شده است. حالا، علاوه بر زمان و اعلانات، درصد شارژ باقي مانده‌ي باتري نيز در اين حالت به نمايش در مي‌آيد. براي داشتن اين قابليت در دستگاه خود، اين اپليكيشن را از پلي استور دانلود و نصب كنيد. پس از اجراي آن، دسترسي‌هايي كه درخواست مي‌شوند تأييد كنيد و در صفحه‌ي اصلي آن، موارد مورد انديشه متخصصين خود را شخصي‌سازي كنيد و تعيين كنيد كه چه مواردي به نمايش دربيايند. براي افزودن درصد باتري، روي Customize Watchface بزنيد و سپس Battery Indicator را لمس كنيد.

مرجع متخصصين ايران شبيه ساز always o display

در اين قسمت مي‌توانيد حالت مسطح يا حالت پيش‌فرض را انتخاب كنيد. پس از انجام اين كار، موبايل هوشمند شما درصد باتري را همانند اندرويد پي در صفحه‌ي هميشه روشن به نمايش درخواهد آورد و تنها تفاوت، در محل قرارگيري درصد باتري است كه در اندرويد پي پايين صفحه و در صورت استفاده از اين اپليكيشن، وسط صفحه خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران always on display

توجه داشته باشيد كه اين برنامه براي موبايل‌هايي كه به صفحه‌نمايش امولد مجهز هستند نوشته شده است. پنل امولد رنگ سياه را با پيكسل خاموش به نمايش در مي‌آورد و به همين دليل هنگام استفاده از اين اپليكيشن، مصرف باتري آن‌ افزايش چنداني پيدا نمي‌كند؛ اما اگر نمايشگر موبايل شما از نوع ال‌سي‌دي است بايد بدانيد اين برنامه صفحه‌ي شما را كاملا روشن نگاه خواهد داشت كه مي‌تواند باعث خالي شدن سريع باتري موبايل شما بشود.

مرجع متخصصين ايران always on display

گام هشتم: شبيه‌ساز بريدگي بالاي نمايشگر

گوگل متوجه استقبال شركت‌هاي سازنده‌ي تلفن همراه از پديده‌اي به نام ناچ (بريدگي بالاي نمايشگر) شده و در به‌روزرساني اندرويد پي شبيه‌ساز آن را گنجانده است تا به توسعه‌دهندگان كمك كند اپليكيشن‌هاي خود را با آن سازگار كنند؛ اما شما به‌جاي انتظار براي اندرويد پي، مي‌توانيد با نصب اين اپليكيشن از پلي استور همين الآن آن را در موبايل خود داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران noth ناچ

پس از نصب اپليكيشن فوق و اجراي آن، با لمس دكمه‌ي Start، بريدگي بالاي نمايشگر به سبك آيفون ۱۰ در موبايل اندرويد شما شبيه‌سازي خواهد شد.

اگر بخواهيد مي‌توانيد اندازه‌ي اين بريدگي را نيز تغيير دهيد. براي انجام اين كار ابتدا روي دكمه‌ي Stop بزنيد تا ناچ از بين برود. سپس روي دكمه‌ي DPI بزنيد و آن را به سليقه‌ي خوپ ويرايش كنيد و سپس مجددا دكمه‌ي Start را لمس كنيد.

مرجع متخصصين ايران شبيه ساز بريدگي بالاي نمايشگر

با انجام تام و تمام موارد فوق مي‌توانيد جديدترين ويژگي‌هاي سيستم‌عامل اندرويد را در موبايل خود تجربه كنيد. اميدواريم از اين يادگيري نهايت استفاده را برده باشيد و بتوانيد تجربه‌ي متخصصي خود را ارتقاء ببخشيد. هم انديشي ها و تجربيات خود را در بخش انديشه متخصصينات‌ها با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات