توقف سرمايه گذاري فولكس واگن در خودروهاي هيدروژني
درحاليكه برخي از خودروسازان بخش بزرگي از درآمد خود را به تحقيق و توسعه درزمينهي خودرو هيدروژني اختصاص دادهاند، برخي ديگر قاطعانه مخالفت خود را با اين فناوري اعلام كردهاند. فولكسواگن يكي از اين شركتها است؛ زيرا علاقهاي به توليد و عرضه خودرو پيل سوختي ندارد. طبق مصاحبهي اتوكار با ماتياس ربي، مدير متخصص فولكسواگن، مخالفت اين شركت بهحدي است كه حتي در بخش خودروهاي سواري آينده نيز ارادهاي براي استفاده از فناوري خودرو پيل سوختي هيدروژني ندارد.
هنگاميكه از ماتياس ربي دربارهي بهكارگيري احتمالي فناوري پيل سوختي در خودروهاي سواري فولكسواگن سؤال شد، او پاسخ داد:
ما بهعنوان گروه خودروسازي به آن سمت نگاه ميكنيم؛ اما براي فولكسواگن در «آيندهي نزديك» گزينهاي وجود ندارد.
باوجوداين، مدير ارشد فولكسواگن اعتقاد دارد بهترين استفادهي فناوري هيدروژن در صنعت خودرو، در خودروهاي تجاري است؛ زيرا پركردن مخزن سوخت اتوبوس و كاميون، تنها چند دقيقه طول ميكشد و چيزي بهجز بخارآب از آن خارج نميشود.
ممكن است الان فولكسواگن به عرضهي خودرو هيدروژني علاقهاي نداشته باشد؛ زيرا اين روزها تمام تمركز آنها روي توليد خانوادهي خودروهاي الكتريكي I.D و هاچبك كامپكت فولكسواگن ID.3 بهعنوان مدل پرچمدار است. بااينحال، آئودي، يكي از زيرمجموعههاي فولكسواگن، دراينزمينه بهخوبي فعاليت ميكند. خودروساز اينگولشتات در چند سال اخير فناوري خودرو هيدروژني را آزمايش ميكند و آن را در برخي مدلها بهكار گرفته و هربار اصلاح كرده است. بنابراين، مسئولان فولكسواگن اين فناوري را حتي زمانيكه انديشه متخصصينشان تغيير كند، دردسترس دارند و احتمالا روزي انديشه متخصصينشان تغيير خواهد كرد؛ زيرا حتي ماتياس ربي نيز با انكار شايعات دربارهي خودرو هيدروژني گفت در «آيندهي نزديك» چنين مدلي وجود ندارد؛ اما دربارهي آينده دور چنين چيزي نگفته است.
مشخصات متخصص دقيق انواع خودرو فولكسواگن در بازار كشورمان، مقايسهي آنها با محصولات برندهاي ديگر، مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون آنها، پرسش و پاسخ متخصصان و متخصص كارشناسان به همراه گالري تصاوير اتومبيلهاي اين خودروساز آلماني را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببنيد.
هم انديشي ها