كراس اور مفهومي و برقي تويوتا bZ4X براي توليد در سال آينده معرفي شد

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تويوتا از كراس‌اور مفهومي و برقي bZ4X رونمايي كرده است كه تا سال ۲۰۲۲ مبتني‌بر پلتفرم e-TNGA توليد و در بازارهاي جهاني عرضه خواهد شد.
تبليغات

تويوتا مجموعه‌اي متنوع از خودروهاي هيبريدي را در بازار ارائه مي‌دهد؛ اما اين شركت در استقبال از توليد خودروهاي الكتريكي كُند عمل كرده است. به‌گزارش Carscoops، با معرفي خودرو مفهومي كاملا جديد bZ4X، اين تغيير براي تويوتا هم شروع مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران نماي جلو كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept

خودرو مفهومي bZ4X كه براي پيش‌نمايش مدل توليدي آينده طراحي شده است، درحقيقت نسخه‌ي مدرني از تويوتا RAV4 EV به‌شمار مي‌رود. تويوتا به نكات زيادي در اين زمينه اشاره نكرد؛ اما اين خودرو مفهومي از نماي جلوِ زاويه‌دار با چراغ‌هاي باريك و دريچه‌‌هاي هواي برجسته بهره مي‌برد. صحبت از آيروديناميك شد: جلوپنجره كاملا محصوري در جلو تويوتا bZ4X وجود دارد كه در بالاي ورودي بزرگ با تزيينات فلزي قرار مي‌گيرد.

با حركت بيشتر به‌سمت عقب، مي‌توانيم كاپوت بلند و تغاري‌هاي گل‌گير مشخص را ببينيم. اين مدل از شيشه‌جلوِ جذاب و سقفي با شيب ملايم و خط شانه‌ي متمايز بهره مي‌برد. از ديگر بخش‌هاي برجسته و درخورتوجه اين خودرو مي‌توان به شيشه‌عقب زاويه‌دار و ستون C برجسته و چراغ‌هاي عقب چشم‌نواز اشاره كرد كه در اطراف كناره‌هاي خودرو قرار گرفته‌اند.

مرجع متخصصين ايران نماي جانبي كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept

درحالي‌كه نماي بيروني با طرح‌هاي متفاوتي تزيين شده است، كابين كمي سنتي‌تر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. رانندگان پشت غربيلك فرمان بزرگ و سه‌پره مي‌نشينند و در جلوِ خود جلوداشبورد ديجيتالي با محيطي شبيه كاسه را مي‌ببينند. اين طراحي كمي عجيب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ ولي تويوتا توضيح مي‌دهد موقعيت پايين جلوداشبورد و موقعيت نشانگرها در بالاي فرمان نه‌تنها به گسترش حس فضاي خودرو كمك مي‌كند؛ بلكه به افزايش ديد براي بهبود ايمني و رانندگي مطمئن‌تر نيز كمك خواهد كرد.

در وسط خودرو، كنسول مركزي شناور و سيستم سرگرمي و اطلاعاتي مستقل با صفحه‌نمايش گسترده وجود دارد. تزيينات مشكي براق و دكمه‌هاي كنترل مينيماليستي و اهرم تعويض‌دنده چرخان به اين امكانات مي‌پيوندند. همچنين، مي‌توان روكش‌ داشبورد و رديف دوم جادار را در داخل كابين مشاهده كرد.

تويوتا به مشخصات عملكردي خودرو اشاره‌ي چنداني نكرد؛ اما تأييد كرد كه اين خودرو مفهومي روي پلتفرم e-TNGA سوار مي‌شود و به‌طورمشترك با سوبارو ساخته شده است. به‌گفته‌ي اين شركت، كراس‌‌اور bZ4X كيفيت افسانه‌اي و دوام و قابليت اطمينان طولاني‌مدت تويوتا را با قابليت‌هاي تمام‌چرخ محرك سوبارو تركيب مي‌كند تا مشتريان رانندگي راحت و جذابي تجربه كنند. مسئولان تويوتا اعلام كردند كه مدل توليدي اين خودرو مفهومي در چين و ژاپن ساخته خواهد شد. اين كراس‌اور در ديگر بازارهاي جهان نيز در‌دسترس خواهد بود و قرار است فروشش اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

مرجع متخصصين ايران داشبورد و فرمان كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept

در آينده‌ي نزديك، تويوتا ۱۵ خودرو الكتريكي اختصاصي ازجمله هفت مدل با نام bZ (مخفف Beyond Zero) ارائه مي‌دهد. همچنين، اين شركت تأييد كرد كه به‌زودي فناوري خودرو برقي، ازجمله پيشرانه‌هاي هيبريدي و برقي (BEV) را به بخش وانت‌ها وارد مي‌كند. مي‌توان انتظار داشت كه احتمالا گزينه‌هاي هيبريدي و الكتريكي در مدل كاملا جديد تويوتا توندرا موجود باشد.

مرجع متخصصين ايران نماي جانبي كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران نماي سه چهارم غقب كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران جلوپنجره كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران چراغ غقب كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران چراغ عقب كراس اور مفهومي برقي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران داشبورد و فرمان كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران كابين كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران صندلي عقب كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران صندلي جلو كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران غربيلك فرمان كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران كنسول مركزي كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
مرجع متخصصين ايران آينه بغل كراس اور مفهومي تويوتا / Toyota bZ4X Concept
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات