كاهش درآمد تسلا با خروج استلانتيس از توافق خريد اعتبار ساخت خودروي الكتريكي

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پي اعلام گروه خودروسازي استلانتيس مبني بر خروج از توافق‌‌نامه اعتبار انتشار گازهاي گلخانه‌اي اروپا با تسلا، خودروساز برقي آمريكايي يكي از مهم‌ترين منابع درآمد خود را از دست مي‌دهد.
تبليغات

تسلا در شرف از دست دادن يكي از منابع درآمد اعتبار نظارتي خود است كه تقريباً طي دو سال متوالي، باعث سودآوري اين شركت شد. به گزارش اتونيوز اروپا، اين موضوع مي‌تواند در آينده نزديك به درآمدهاي تسلا ضربه سنگيني وارد كند. 

استلانتيس، خودروساز ايجادشده از طريق ادغام گروه پژو سيتروئن (PSA) و فيات كرايسلر، روز چهارشنبه اعلام كرد كه در حال خروج از توافق‌‌نامه اعتبار انتشار گازهاي گلخانه‌اي اروپا با تسلا است. ريچارد پالمر، مدير ارشد مالي استلانتيس در اين زمينه گفت: «رعايت استانداردها خودبه‌خود باعث صرفه‌جويي حدود ۳۰۰ ميليون يورويي (۳۶۰ ميليون دلاري) در اين شركت مي‌شود كه تقريباً دو سوم آن به تسلا مي‌رسيد.»

سخنگوي اين شركت در بيانيه‌اي از طريق رايانامه گفت:

استلانتيس در موقعيتي خواهد بود كه مي‌تواند طي سال ۲۰۲۱ اهداف كاهش دي‌اكسيد كربن را در اروپا بدون هماهنگي با ساير خودروسازان براي خريد اعتبار ساخت خودروي بدون آلايندگي به دست آورد.
مرجع متخصصين ايران نمودار درآمد تسلا / Tesla Income

نماينده تسلا بلافاصله در اين زمينه اظهارانديشه متخصصين نكرد. تسلا به‌طور پيوسته فروش اعتبارات نظارتي را به خودروسازاني كه نياز به كمك دارند، مطابق با استانداردهاي آلايندگي كه در اروپا، چين و ايالات متحده سخت‌تر مي‌شوند، افزايش داده است. اين درآمد مستقيماً به جيب سازندگان خودروهاي الكتريكي مي‌رود و معمولاً از درآمد خالص طبق اصول حسابداري پذيرفته‌شده عمومي يا GAAP فراتر مي‌رود. بدون فروش اعتبار در سه‌ماهه اخير، تسلا ضررهايي را ثبت كرد و احتمالا اين موضوع در آينده نيز تداوم داشته باشد.

كارلوس تاوارس، مديرعامل استلانتيس ابتدا در مصاحبه با هفته‌نامه فرانسوي Le Point از طرح پايان توافق خود با تسلا خبر داد. اين شركت در صورت لاخبار تخصصي در ساير مناطق به منظور دستيابي به كمترين هزينه انطباق با قوانين آلايندگي اروپا، در آينده همكاري با تسلا را در انديشه متخصصين خواهد گرفت. فيات كرايسلر ابتدا توافق‌نامه خريد اعتبار با تسلا را در ماه مه سال ۲۰۱۹ اعلام كرد و سپس گفت كه هزينه اين شركت طي سه سال حدود ۱/۸ ميليارد يورو خواهد بود. 

هم‌اكنون فيات كرايسلر با مجموعه‌اي از مدل‌هاي پلاگين هيبريدي و كاملاً برقي پژو سيتروئن جفت شده است كه امسال نيز به گسترش خود ادامه مي‌دهد. اين شركت قصد دارد روز ۸ جولاي جلسه‌اي را با حضور سرمايه‌گذاران با موضوع خودروي الكتريكي برگزار كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات