چگونه يك پروفايل حرفه‌اي در لينكدين داشته باشيم

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
داشتن يك پروفايل حرفه‌اي در لينكدين به شما كمك مي‌كند كه ارتباطات بهتر و سازنده‌تري را با فعالان صنعت خود پيدا كرده و فرصت‌هاي بيشتري خلق كنيد.
تبليغات

قسمت عمده‌اي از متخصصان لينكدين حدود چند سال پيش در اين شبكه اجتماعي عضو شده‌اند، و تنها كاري كه براي به‌روزرساني پروفايل خود انجام مي‌دهند، افزودن شغل، تجربه و مهارتي جديد به آن و ارتباط با افراد جديدي است كه در كنفرانس‌ها آشنا شده‌اند. هيچ‌كدام از اين كارها به خودي خود اشتباه نيست ولي به احتمال زياد مطالبي كه چند سال پيش درباره خود نوشته‌ايد الان قديمي شده است. براي استفاده‌ي حرفه‌اي از لينكدين بايد يك پروفايل حرفه‌اي داشته باشيد.

جوليا كابرل مدير ارشد بازاريابي شركت لينكدين نكاتي در مورد ايجاد كردن و توسعه‌ي يك پروفايل حرفه‌اي جهت استفاده‌ي موثر از لينكدين، ارائه كرده كه در ادامه به مطالعه آن‌ها مي‌پردازيم.

مرجع متخصصين ايران لينكدين(linkedin)

اطلاعات بخش خلاصه را به‌روزرساني كنيد

در قسمت خلاصه شما مطالبي درباره‌ي خود، علايق، مهارت‌ها و تجربياتتان مي‌نويسيد. براي انجام اين كار سعي كنيد خود را به جاي مشتري يا كارفرما بگذاريد و با نوشتن متني خوب و تاثير‌گذار خود را به بهترين نحو به آن‌ها معرفي كنيد. شبكه‌ي اجتماعي لينكدين از رتبه خوبي در گوگل برخوردار است و در واقع هر لينك از آن براي موتورهاي جستجوي گوگل حكم يك معدن طلا را دارد. اگر شما به صورت حرفه‌اي در رشته و صنعت خاصي فعاليت داريد يا يك كسب وكار كوچك را مديريت مي‌كنيد، از كليد واژه‌ها و تگ‌هاي مهم مرتبط با شغل و تجارب و علايقتان در چند خط اول بخش خلاصه‌ي خود استفاده كنيد. اين كار كمك مي‌كند تا در جستجوهايي كه در لينكدين و ساير صفحات انجام مي‌شود، موتورهاي جستجو پروفايل شما را به عنوان اولين نتايج و بالاتر از ساير پروفايل ها نمايش دهد.

عكسي متناسب با كارتان براي پروفايل خود انتخاب كنيد

درست است كه لينكدين يك مكان حرفه‌اي است ولي به اين معنا نيست كه تصوير پروفايل شما يك عكس پرسنلي و رسمي باشد. سعي كنيد عكسي دوستانه و با كيفيت انتخاب كنيد كه نشان دهنده‌ي نوع كار و فعاليت شما باشد. به ياد داشته باشيد كه يك عكس مناسب مي‌تواند افراد بيشتري را به صفحه شما جذب كند.

مرجع متخصصين ايران لينكدين(linkedin)

رشته و زمينه كاري خود را مشخص كنيد

طبق آمار لينكدين پروفايل‌هايي كه رشته و زمينه فعاليت خود را مشخص كرده‌اند ۹ برابر بيشتر از ساير پروفايل‌ها شانس ديده‌ شدن دارند. اگر تجارب و مهارت‌هاي مختلفي داريد، موردي را انتخاب كنيد كه مي‌خواهيد در آن استخدام شويد يا فردي را استخدام كنيد.

از دوستان خود تقاضاي توصيه كنيد

بخش توصيه‌ها شامل هم انديشي هاي است كه ديگران درباره‌ي مهارت‌ها و تجربيات شما مي‌نويسند. اين بخش نقش بسزايي در موفقيت پروفايل شما دارد. سعي كنيد از دوستان و هم‌چنين مشتريان قبلي خود درخواست كنيد كه در مورد زمينه‌هاي مختلف فعاليت شما يك جمله و انديشه متخصصين در صفحه‌ي شما بنويسند. مطمئن باشيد، آن‌ها از انجام اين كار خوشحال مي‌شوند.   

مرجع متخصصين ايران لينكدين(linkedin)

يك پروفايل اختصاصي براي شركت خود درست كنيد

اگر كسب و كار خود را مديريت مي‌كنيد، براي شركت خود يك پروفايل مخصوص درست كنيد. سپس آن را به پروفايل اصلي خودتان لينك كنيد، به اين ترتيب لوگوي شركت در كنار نقش شغلي شما در پروفايلتان نمايش داده مي‌شود. اين كار سبب خواهد شد تا مشتريان اعتماد بيشتري نسبت به شما و شركتتان داشته باشند.

اين تاكتيك‌هاي كوچك كه به‌ راحتي انجام مي‌شوند نه تنها سبب مي‌شوند كه پروفايل شما بهتر و منسجم‌تر به انديشه متخصصين برسد بلكه كمك مي‌كنند تا اگر متخصصي، به دنبال شخصي با تجربيات شما باشد، در رتبه‌ي اول جستجو به او نمايش داده شويد.

در پايان خاطر نشان مي كنيم كه لينكدين يك ابزار مفيد براي برقراري ارتباط حرفه‌اي شما است. بنابراين سعي كنيد كه با صرف چند دقيقه زمان پروفايلي كاملا حرفه‌اي و به‌روز داشته باشيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات