هلدينگ بزرگ ال جي در چه حوزه‌‌هايي فعاليت مي‌‌كند؟

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 15 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بسياري از ما ال‌جي را به محصولات الكترونيكي آن مي‌شناسيم اما ال‌جي هلدينگي بزرگ با فعاليت‌هاي گسترده است.
تبليغات

ال‌جي عموما به محصولات الكترونيكي آن در بسياري از كشورها شناخته مي‌شود و اغلب مردم از كسب‌وكارهاي ديگر اين مجموعه بي اطلاع هستند. ال‌جي با گذشت بيش از ۷۰ سال از تولدش در شرايط كنوني ۷۱ كمپاني زير مجموعه دارد كه از اين بين تنها ۱۶ مورد در بخش محصولات الكترونيكي فعاليت مي‌كنند. بخش محصولات شيميايي و مخابرات و سرويس‌ها نيز به ترتيب با ۲۶ و ۲۹ شركت نقشي مهم در پيشرفت اين هلدينگ ايفا مي‌كنند. مركز مديريت اين هلدينگ بزرگ در برج‌هاي دوقولوي ال‌جي موسوم به Twin Tower در شهر سئول واقع شده است.

ال‌جي علاوه بر ارائه‌ي محصولات مصرفي، تمركز ويژه‌اي نيز روي فروش خدمات و محصولات به ديگر شركت يا همان راهكار B2B دارد؛ كمپاني‌هاي زير مجموعه‌ي اين هلدينگ نيز براي رفع نيازهاي خود به قطعات و سرويس‌ها بايد آن‌ها را از يكديگر خريداري كنند. شايد براي بسياري دانستن اين واقعيت كه ال‌جي با توليد محصولات شيميايي و بهداشتي در سال ۱۹۴۷ متولد شده است كمي عجيب باشد اما هم‌اكنون نيز بخش محصولات شيميايي ال‌جي موسوم به LG Chem يكي از بازوهاي قدرتمند اين هلدينگ است؛ اين كمپاني در حال حاضر بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي مواد شيميايي در كره‌ جنوبي محسوب مي‌شود.

با تاسيس گلداستار در سال ۱۹۵۸ توسط لاك هوي و توليد لوازم الكترونيكي، سنگ بناي بخش‌هايي مانند ال‌جي الكترونيك گذاشته شد؛ تركيب گلداستار و لاكي (بخشي كه امروزه با نام LG Chem شناخته مي‌شود) در سال ۱۹۵۸ راه را براي موفقيت‌هاي اين هلدينگ فراهم ساخت. ساخت اولين راديو با نام A501 در سال ۱۹۵۹ آغازگر تاريخ فعاليت‌هاي يكي از بزرگان اين روزهاي دنياي فناوري بود. ال‌جي الكترونيكس، ال‌جي ديسپلي، ال‌جي اينوتك و سيليكون وركس برخي از زيرمجموعه‌هاي مرتبط با صنايع الكترونيكي ال‌جي محسوب مي‌شوند. در ادامه كمي بيشتر با بزرگ‌ترين زير مجموعه‌هاي هلدينگ ال‌جي آشنا خواهيد شد:

الكترونيك

شناخته‌شده‌ترين حوزه‌ي فعاليت ال‌جي توليد محصولات الكترونيكي است به طوري كه عموم مردم ال‌جي الكترونيكس را به عنوان ال‌جي مي‌شناسند؛ اما ال‌جي زير مجموعه‌هاي مهم ديگري نيز در بخش الكترونيك دارد كه در ادامه با برخي از آن‌ها آشنا مي‌شويم.

ال‌جي الكترونيكس

بدون شك ال‌جي الكترونيكس مشهورترين زير مجموعه‌ي ال‌جي به شمار مي‌رود؛ تا پيش از سال ۱۹۹۵ اين بخش با نام گلداستار شناخته مي‌شد. ارزش صادرات توليدات الكترونيكي ال‌جي با افزايش ۲۰ برابري در فاصله‌ي سال‌هاي ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ روبرو شد و نام اين شركت در دنيا به عنوان يك بازيگر مهم بر سر زبان‌ها افتاد. طبق آخرين آمارها ۸۲ هزار متخصص در ۱۱۹ مركز در سراسر جهان در اين بخش به فعاليت مشغول است؛ عمده‌ي توليدات اين بخش به صورت مستقيم در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد و همين موضوع يكي از دلايل شناخته‌‌ شده‌تر بودن ال‌جي الكترونيكس نسبت به ديگر بخش‌ها است. سرگرمي‌‌هاي خانگي، موبايل و ارتباطات، لوازم خانگي و قطعات خودرو اصلي‌ترين بخش‌‌هايي هستند كه ال‌جي الكترونيكس روي آن تمركز دارد.

مرجع متخصصين ايران هلدينگ بزرگ ال جي زيرمجموعه

شايان ذكر است كه بخش‌هاي لوازم خانگي و سرگرمي‌هاي خانگي به ترتيب با ۳۱ و ۳۰ درصد درآمدهاي ال‌جي الكترونيكس در سال ۲۰۱۷ يكي از موفق‌ترين دسته محصولات توليدي هدلينگ ال‌جي نيز محسوب مي‌شوند. ال‌جي الكترونيكس با تلويزيون‌ها، يخچال‌ها، ماشين‌هاي لباس‌شويي متنوع خود همواره در بين بازيگران اصلي بازار لوازم خانگي جهان بوده است. در حال حاضر ال‌جي الكترونيكس دومين توليدكننده‌ي بزرگ تلويزيون در دنيا است و در توليد ماشين‌لباس‌شويي نيز رهبر بازار محسوب مي‌شود. با وجود افت‌ بخش موبايل ال‌جي در سال‌هاي اخير، لوازم خانگي اين غول كره‌اي به فتح بازار و سودآوري خود ادامه مي‌دهند. ال‌جي الكترونيكس همچنين بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي تلويزيون‌هاي اولد در جهان است.

ال‌جي ديسپلي

مرجع متخصصين ايران هلدينگ بزرگ ال جي زيرمجموعه

ال‌جي ديسپلي بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي پنل‌هاي ال‌سي‌دي جهان و تامين‌كننده‌ي اصلي پنل‌هاي اولد با ابعاد بزرگ محسوب مي‌شود. ال‌جي ديسپلي حاصل يك سرمايه‌گذاري مشترك بين ال‌جي و فيلپس در سال ۱۹۹۹ است؛ اين كمپاني از سال ۲۰۰۴ با حضور در بازار بورس كره‌‌ي جنوبي و نيويورك مستقل شد و در سال ۲۰۰۸ نيز فيلپس سهم خود از اين كمپاني را به ال‌جي فروخت. ال‌جي ديسپلي ۸ كارخانه‌ در كشور كره و تعدادي كارخانه‌ي مونتاژ ماژول در چين و لهستان دارد. بسياري از شركت‌هاي سازنده‌ي تلفن‌همراه و تلويزيون در جهان از پنل‌‌هاي ساخته شده‌ي ال‌جي استفاده مي‌كنند؛ ال‌جي سرمايه‌گذاري زيادي در بخش توليد پنل‌هاي اولد سايز كوچك انجام داده است و با توجه به مهاجرت سازندگان تلفن‌هاي همراه به اين پنل‌ها به سودآوري اين بخش بسيار اميدوار است. نكته‌ي جالب توجه اين است كه ال‌جي الكترونيكس نيز پنل‌هاي موردنياز خود براي ساخت تلويزيون‌ها و موبايل‌هاي موبايل را از ال‌جي ديسپلي خريداري مي‌كند.

سيليكون وركس

مرجع متخصصين ايران هلدينگ بزرگ ال جي زيرمجموعه

سيليكون وركس در سال ۱۹۹۹ و با هدف توليد مدارهاي مجتمع پيشرفته در كلاس جهاني براي پنل‌هاي نمايشگر متولد شد؛ سيليكون وركس از سال ۲۰۱۴ به زيرمجموعه‌اي از گروه ال‌جي مبدل شد. سيليكون وركس در حال حاضر در توليد مدارهاي موردنياز صنايع نمايشگر، تلفن‌همراه، روشنايي و خودرو فعاليت دارد. سيليكون وركس به عنوان اصلي‌‌ترين بخش توليد نيمه‌رساناها با كسب مجوز براي توليد انبوه مدارهاي خود قادر به تامين مدارهاي لازم توليدكنندگان نمايشگر چيني و ژاپني خواهد بود. با انتقال كسب‌وكار طراحي كنترلر زمان نمايشگرهاي تلويزيون و مانيتور به اين بخش نيز شاهد قدرت‌نمايي بيشتر سيليكون وركس در آينده خواهيم بود. از سال ۲۰۱۴ ال‌جي همواره در حال افزودن مسئوليت‌هاي بيشتر و انتقال وظايف ديگر بخش‌هاي مربوط به نيمه‌رساناها به اين بخش است و به انديشه متخصصين مي‌رسد كره‌‌اي‌ها روي گسترش بازار اين بخش به خارج از مرزها اميد بسيار بسته‌اند.

ال‌جي اينوتك

مرجع متخصصين ايران هلدينگ بزرگ ال جي زيرمجموعه

ال‌جي اينوتك يكي از بخش‌هاي شناخته شده‌ي گروه ال‌جي در بازار بين‌المللي است و وظيفه‌ي‌ توليد و فروش مواد و قطعات الكترونيكي را در اين هلدينگ بر عهده دارد؛‌ ساخت اجزا و ماژول براي صنايع مختلف تلفن همراه، خودرو، نمايشگر، دوربين و نيمه‌رساناها در كنار اجزاي موردنياز براي اينترنت اشيا (IoT) عمده‌‌ترين زمينه‌هاي فعاليت Innotek است. بردهاي مدار چاپي، ماژول‌هاي بسيار نازك براي محصولاتي مانند دوربين‌هاي امنيتي، موبايل‌ها و پهبادها، ماژول‌هاي واي‌فاي و بلوتوث، شارژهاي وايرلس و ساخت كنترلرهاي الكتريكي خودروها تنها بخشي از توليدات اينوتك است. شايان ذكر است كه اين بخش از ال‌جي مسئول توليد قطعات و ماژول‌‌‌هاي لازم براي دوربين True Depth آيفون‌هاي اپل است. اينوتك در سال ۱۹۷۰ تاسيس شده و دفتر مركزي آن در شهر سئول قرار دارد.

محصولات شيميايي

ال‌جي امروزي در حقيقت با توليد محصولات شيميايي در دهه‌ي ۱۹۴۰ متولد شد و در حال حاضر نيز اين بخش با ۲۶ شركت يكي از زير مجموعه‌هاي موفق گروه ال‌جي است. برخي از مهم‌ترين زير مجموعه‌هاي بخش شيميايي ال‌جي به قرار زير هستند:

  • LG Chem
  • LG Household & Health Care
  • LG Hausys
  • LG MMA

LG Chem

مرجع متخصصين ايران  LG Chem

ال‌جي كميكال يا LG Chem به عنوان اصلي‌ترين زير‌مجموعه‌ي بخش محصولات شيميايي ال‌جي در سال ۱۹۴۷ شكل گرفت و در حال حاضر نزديك به سي هزار نفر در آن مشغول به كار هستند. ال‌جي كميكال بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي محصولات صنايع شيميايي و پتروشيمي در كره‌ي جنوبي محسوب مي‌شود و رتبه‌ي سيزدهم آن در جهان نيز مهم بودن اين بخش براي ال‌جي را نشان مي‌دهد. LG Chem در توليد مواد اوليه صنايع، مواد مورد استفاده در صنعت فناوري اطلاعات، مواد فوق پيشرفته و محصولات دارويي فعال است. مواد شيميايي و پتروشيمي مانند اتيلن، پروپيلن و انواع پليمرها كليدي‌ترين توليدات ال‌جي كميكال هستند. اين شركت روي توليد سازه‌‌هاي نانو كربني نيز سرمايه‌گذاري كرده است.

مرجع متخصصين ايران  LG Chem

با ادغام LG Life Sciences با ال‌جي كميكال در سال ۲۰۱۷ فعاليت‌هاي اين بخش در صنعت داروسازي گسترده‌تر از هر زمان ديگري شد. ال‌جي كميكال در سال ۲۰۰۳ به عنوان نخستين شركت كره‌اي، موفق به كسب مجوز ساخت يك داروي شيميايي از FDA شد. ال‌جي كميكال سرمايه‌گذاري بزرگي روي توليد باتري‌‌هاي خودروهاي الكتريكي و گجت‌ها و باتري‌‌هاي سيستم ذخيره‌ي انرژي (ESS) كرده است و مواد اوليه‌ي مورد نياز براي ساخت آن‌ها را نيز خود توليد مي‌كند. توليد مواد موردنياز براي ساخت نمايشگرها، نيمه‌رسانا‌ها، خودروسازي و گندزدايي آب ديگر مواردي هستند كه ال‌جي كميكال در آن فعال است.

LG Household & Health Care

توليد لوازم آرايشي و بهداشتي از همان روزهاي نخست پيدايش لاكي كميكال در دستور كار بوده است؛ در سال ۱۹۹۵ بخش توليد محصولات بهداشتي و آرايشي به ال‌جي كميكال تغيير نام پيدا كرد و در سال ۲۰۰۱ نيز با نام LG Household & Health Care استقلال خود را جشن گرفت. علاوه بر محصولات آرايشي و بهداشتي، اين بخش توليد محصولات نوشيدني برند كوكاكولا را از سال ۲۰۰۹ در كشور كره‌ي جنوبي برعهده گرفته است. برندهاي محصولات آرايشي زير مجموعه‌ي ال‌جي در حال حاضر محبوبيت بالايي در كره‌جنوي دارند و اين موضوع ال‌جي را به دومين تولدكننده‌ي لوازم آرايشي در بازار مهم اين كشور مبدل كرده است.

ال‌جي MMA و Hausys

مرجع متخصصين ايران Hausys

ال‌جي MMA در سال ۱۹۹۱ با هدف توليد محصولات شيميايي متيل متاكريلات (MMA) و پلي متيل متاكريلات (PMMA) ايجاد شده است. پلي متيل متاكريلات توليدي اين شركت براي مصارف‌ عمومي، اپتيك و صنايعي كه در آن‌ها مقاومت در برابر ضربه و كشش مهم است مورد استفاده قرار مي‌گيرد. متيل متاكريلات توليدي اين كمپاني در فرآيند نساجي، صنعت چرم، انواع رزين‌ها و مواد آرايشي به متخصص برده مي‌شوند. ال‌جي Hausys نيز به توليد مواد لازم براي دكوراسيون داخلي خانه مانند كف‌پوش‌ها، موادي پوششي داخلي خودروها، انواع شيشه و پنجره و مواد پوششي لوازم خانگي مشغول است.

سرويس‌ها و ارتباطات

سرويس‌ها و فعاليت‌هاي ال‌جي در بخش ارتباطات يكي از بخش‌هاي مهم فعاليت اين هلدينگ كره‌اي‌ است كه مردم عادي كمتر با آن‌ها آشنا هستند. در حال حاضر ۲۹ شركت مختلف زير مجموعه‌ي گروه ال‌جي در بخش زيرساخت و سرويس‌ها هستند كه برخي از مهم‌ترين‌هاي آن به قرار زير است:

  • LG U+
  • LG CNS
  • LG International
  • SERVEONE
  • G2R
  • LG Management Development Institute
  • LG Sport

ال‌جي يو پلاس

مرجع متخصصين ايران lg u+

ال‌جي در سال ۱۹۹۶ با تاسيس ال‌جي تلكام خود را به عنوان يك اپراتور مخابراتي در كره‌جنوبي مطرح كرد. در سال ۲۰۱۰ ال‌جي تلكام پس از به خدمت‌گيري LG Dacom و LG Powercom به ال‌جي يو پلاس تغيير نام داد و فعاليت‌هايش را به عنوان يك بازيگر مطرح در صنعت ارتباطات و ارائه‌ي اينترنت گسترش داد. ارائه‌ي جديدترين استانداردهاي مخابراتي نسل چهارم، اينترنت خانگي بر بستر كابل و فيبر نوري، IPTV و خدمات به شركت‌هاي ديگر تنها بخشي از فعاليت‌هاي يو پلاس است. ارائه‌ي خدمات به موبايل‌هاي هوشمند رقبا در بازار كره نشانگر استقلال اين بخش از خانواده‌ي بزرگ ال‌جي است.

ال‌جي CNS

LG CNS در سال ۱۹۸۷ ابتدا براي تامين‌ نيازهاي داخلي ال‌جي براي طراحي و پياده‌سازي شبكه‌هاي كامپيوتري تاسيس شد؛ اما ارائه‌ي خدمات به ديگر كسب‌و‌كارها، ال‌جي سي‌ان‌اس را به بزرگ‌ترين ارائه‌دهنده‌ي سرويس‌هاي حوزه‌ آي‌تي در كره‌ي‌جنوبي مبدل كرده است و اين شركت به عنوان يكي از شركاي اصلي دولت كره‌جنوبي براي اجراي پروژه‌هاي زيرساختي آي‌تي اين كشور مطرح است. راهكارهاي هوش‌مصنوعي و الگوريتم‌هاي آن، آناليز داده‌هاي عظيم و فضاي ابري بخشي از فعاليت‌هاي قسمت تحقيق و توسعه‌ي ال‌جي سي‌ان‌اس است.

ال‌جي اينترنشنال

ال‌جي اينترنشنال در سال ۱۹۵۳ با هدف ايجاد نيروي محركه‌ي اقتصادي و تجاري براي شركت اصلي تاسيس شده است. شركت مذكور ابتدا با نام لاكي اينداستري كورپوريشن فعاليت مي‌كرد، سپس به باندو تريدينگ كورپوريشن و پس از آن به لاكي گلداستار تريدينگ تغيير نام داد و در نهايت در سال ۱۹۹۵ نام الجي اينترنشنال براي آن انتخاب شد. ال‌جي اينترنشال در حال حاضر به پروژه‌هاي فرواني (در بيش از ۸۰ هاب كسب‌وكار) در بخش زيرساخت و توسعه‌ي منابع طبيعي در سراسر جهان ورود كرده است.

مرجع متخصصين ايران lg international

 زغال سنگ، نفت و گاز، فلزات غير آهني و پالم از جمله مواردي هستند كه ال‌جي اينترنشنال روي آن تمركز دارد؛ توسعه‌ي معادن زغال سنگ در استراليا، اندونزي، و چين، ميادين نفتي در كشورهاي قطر، عمان، قزاقستان، كلمبيا، ويتنام و شيلي و صنعت فلزات در اندونزي برخي از موارد سرمايه‌گذاري شده توسط اين زيرمجموعه‌ي بزرگ ال‌جي است.

G2R و ال‌جي اسپرتس

G2R در سال ۲۰۰۴ با به عنوان يك هلدينگ تبليغاتي شروع به كار كرد؛ البته پيش از آن نيز بخشي از ال‌‌جي با هدف تبليغ محصولات صنايع شيميايي لاك-هوي وجود داشت اما هدلينگ تبليغاتي جديد GIIR روح تازه‌اي به تبليغات و بازاريابي در ال‌جي دميده است. كره‌اي‌ها با تاسيس ال‌جي اسپرتس به عنوان اولين كمپاني مديريت اجراي ورزش در سال ۱۹۸۳ وارد اين حوزه شدند و با تيم‌هاي بيسبال LG Twins و بسكتبال LG SAKERS كار خود را شروع كرده‌اند.

SERVEONE

مرجع متخصصين ايران serveone

كمپاني SERVEONE در بخش مشاوره‌ي كسب‌وكار و همچنين صنايع ساخت‌وساز و ارائه‌ي سرويس‌هاي برون‌سپاري شده فعاليت مي‌كند. فعاليت‌هاي اين كمپاني به كره‌ محدود نمي‌شود و بازارهاي مكزيك، آمريكا، لهستان، چك و چين از جمله بازارهاي كليدي هدف سرووان است. سرويس‌هاي كسب‌وكار MRO، مديريت اجرايي ساخت‌وساز، مديريت املاك و مستغلات، مديريت اجاره خودرو، خريد و فروش ساختمان و عيب‌يابي اشكالات آن تنها بخشي از فعاليت‌هاي SERVEONE به شمار مي‌رود.

ال‌جي در تاريخ پر فراز و نشيب خود اتفاقات متعددي را تجربه كرده تا اين كه امروز به يكي از بزرگترين شركت‌هاي كره‌ي جنوبي با چندين زيرمجموعه تبديل شده است. در ادامه خلاصه‌اي از تاريخچه‌ي اين شركت در بيش از ۷۰ سال فعاليت را مشاهده مي‌كنيد.

  • ۱۹۴۷در اين سال، شركت در زمينه‌ي محصولات شيميايي پايه گذاري شد. كمپاني ال‌جي امروز، در آن سال با نام لك-هوي كميكال (Lak Hui Chemical) تاسيس شد. اين شركت در واقع لوازم بهداشتي آرايشي مانند كرم توليد مي‌كرد.۱۹۴۸لابراتور لوازم بهداشتي آرايشي راه‌اندازي شد.۱۹۵۲كمپاني لك-هوي شروع به توليد لوازم پلاستيكي مورد نياز مردم كره كرد. پلاستيك بناي بردهاي الكترونيكي و لوازم الكتريكي نيز محسوب مي‌شود.۱۹۵۳در اين سال كمپاني Lak Hui Industry كه بناي ال‌جي امروز است تاسيس شد.۱۹۵۴لك-هوي شروع به توليد خميردندان و ديگر لوازم مرتبط با دندان كرد. ۱۹۵۶لك-هوي اولين لوله‌ي PVC را در كره توليد كرد. ۱۹۵۸كمپاني گلدستار (Goldstar Co) تاسيس شد. كمپاني كه بعدها به LG Electronics تغيير نام پيدا كرد. در همين سال بخش طراحي صنعتي ال‌جي نيز در كره راه‌اندازي شد. ۱۹۵۹گلدستار اولين راديو را در كره توليد كرد. ۱۹۶۰در دهه‌ي ۱۹۶۰ ال‌جي تجارت خود را در حوزه‌ي محصولات شيميايي و الكترونيكي به شدت گسترش داد. در سال ۱۹۶۰، گلدستار اولين فن را در كره توليد كرد. ۱۹۶۱گلدستار توسعه اولين تلفن را در كره آغاز كرد.۱۹۶۲گلدستار براي اولين بار راديوهاي توليدي خود را به خارج از كره صادر كرد. بازار كره براي آنها كوچك بود و گلدستار موفق شد بازار خود را به خارج از كشور گسترش دهد. ۱۹۶۴گلدستار اولين سيستم اعزام اورژانس پزشكي خودكار از طريق تلفن را توسعه داد. ۱۹۶۵گلدستار اولين يخچال را در كره توسعه داد. ۱۹۶۶گلدستار اولين تلويزيون سياه سفيد خود را وارد بازار كره كرد. ۱۹۶۷بخش روغن لك‌-هوي (Lak Hui Oil and Fat) راه اندازي شده و اولين شامپو اين شركت وارد بازار كره شد.۱۹۶۸گلداستار اولين سيستم خنك كننده خود را در كره عرضه كرده و لابراتوار Yonam را نيز تاسيس كرد.۱۹۶۹گلدستار اولين آسانسور و پله برقي خود را در كره عرضه كرد. اولين ماشين لباس‌شويي گلدستار نيز همين سال وارد بازار شد. ۱۹۷۰در دهه ۱۹۷۰، مجموعه‌ي ال‌جي رشد و گسترش چشم‌گيري را تجربه كرد. در سال ۱۹۷۰، چا كيانگ، به عنوان دومين رئيس هيئت مديره ال‌جي منصوب شد. ۱۹۷۴كمپاني Lak Hui Chemical Industrial Corp به Lucky Corp تغيير نام پيدا كرد. كمپاني كه امروزه با نام LG Chem شناخته مي‌شود و در زمينه محصولات شيميايي فعاليت مي‌كند. ۱۹۷۶كمپاني Goldstar Precision Industry كه امروزه با نام LG Innotek شناخته مي‌شود، تاسيس شد. در همين سال Lucky نيز اولين پنجره‌ي PVC خود را در كره عرضه كرد. ۱۹۷۷گلدستار شروع به توليد انبوه تلويزيون رنگي ۱۹ اينچ كرد و براي اولين بار اين تلويزيون را وارد بازار كره كرد. ۱۹۷۸كمپاني پتروشيمي لاكي (Lucky Petrochemicals) تاسيس شد. لاكي نيز ركورد درآمدي ۱۰۰ ميليارد وان را بدست آورد. ۱۹۷۹لوگو گروه لاكي طراحي شد. ۱۹۸۱ال‌جي در دهه‌ي ۱۹۸۰ روي توسعه استفاده از فناوري‌هاي مدرن روز دنيا تمركز كرد و در اين سال در زمينه‌ي ساخت سنسورهاي انرژي و توسعه‌ي فناوري‌هاي مرتبط با پلاستيك كار كرد. در سال ۱۹۸۱ گلدستار اولين VCR (ضبط كننده‌ي كاست ويديويي) را عرضه كرد.۱۹۸۳ال‌جي در اين سال نام خود را از لاكي (Lucky) به لاكي گلدستار (Luck Goldstar) تغيير داد. در اين سال لابراتور طراحي گلدستار راه‌اندازي شد. ۱۹۸۴لوگو جديد ال‌جي طراحي شد. ۱۹۸۶موسسه تحقيقات اقتصادي Lucky Economic Research Institue كه امروزه با نام LG Economic Research Institue شناخته مي‌شود، تاسيس شد.۱۹۸۷STM كه امروزه با نام LG CNS شناخته مي‌شود تاسيس شد. ساخت مقرر اصلي ال‌جي در برج‌هاي دوقلو كه هنوز هم فعال هستند، به پايان رسيد. ۱۹۹۰ال‌جي طرح جديد ارزش نهادن به مشتري و احترام به كرامت انساني را به عنوان اصول مديريت جديد خود مطرح كرد. ۱۹۹۱اولين شعبه‌ي طراحي ال‌جي در ايرلند تاسيس شد. ۱۹۹۳بخش‌هاي طراحي ال‌جي در كشورهاي ژاپن، امريكا و چين راه‌اندازي شد. ۱۹۹۵در اين سال هيئت مديره شركت، تصميم گرفت تا كمپاني را به جاي لاكي گلدستار، به اختصار ال‌جي نام‌گذاري كند. در همين سال سومين رئيس هيئت‌ مديره‌ي ال‌جي با نام بو مو كو انتخاب شد.۱۹۹۶ال‌جي تلكام كه امروزه با نام LG U+ شناخته مي‌شود، شروع به كار كرد. از اين سال به بعد ال‌جي به عنوان يكي از اپراتورهاي تلفن همراه در كره فعال شد. ۱۹۹۷ال‌جي، پنجاهمين سال تاسيس خود را جشن گرفت. ۱۹۹۹كمپاني ال‌جي فيليپس ال‌سي‌دي (LG Philips LCD) تاسيس شد. مراحل ساخت برج ال‌جي گاگنام به پايان رسيد. ۲۰۰۰ال‌جي الكترونيكس اولين نمايشگر IMT-2000 را عرضه كرد. ۲۰۰۱كمپاني LG Chem به سه بخش LGCI, LG Chem و LG Household & Health Care تقسيم شد. در اين سال كمپاني LG, Philips LCD نيز رسما معرفي شد. ۲۰۰۲ال‌جي فيليپس اولين خط توليد از نسل پنجم LCD را راه‌اندازي كرد. در همين سال كمپاني LG Life Science نيز تاسيس شد. ۲۰۰۳كمپاني علمي LG Life Sciences تاييده‌ي FDA را براي توليد دارو دريافت كرد. بخش توليد كابل‌ها و سيستم‌ها و همچنين بخش‌هاي Nikko-Copper, LG Galtex Gas, Kudong City Gas از ال‌جي الكترونيكس جدا شدند. ۲۰۰۴بيزنس ويك، ال‌جي الكترونيكس را به عنوان برترين كمپاني فناوري اطلاعات دنيا انتخاب كرد. شركت LG CNS توسعه سيستم كارت‌هاي حمل و نقل شهر سئول را توسعه داد. ۲۰۰۵ال‌جي و GS به دو كمپاني مستقل تقسيم شدند. ال‌جي فليپس نيز از LG Road در شهر پجو رونمايي كردند. ۲۰۰۶ال‌جي فيليپس كارخانه‌ي ساخت نسل هفتم از خط توليد نمايشگرهاي LCD را به پايان رساندند. LG Innotek نيز موفق به ساخت كوچك‌ترين ماژول DMB دنيا شد. ۲۰۰۷كمپاني ال‌جي سولار انرژي براي كار بر روي پنل‌هاي خورشيدي و انرژي پاك تاسيس شد. ۲۰۰۸ال‌جي سولار انرژي موفق شد تا تاسيسات مربوط به كارخانه انرژي خورشيدي را راه‌اندازي كند. كمپاني LG Chem نيز جايزه‌ي مديريت سبز را دريافت كرد. ال‌جي در اين سال وارد حوزه‌ي موبايل شد و اولين موبايل موبايل خود را عرضه كرد. ال‌جي در اين سال كل سهام فيليپس را خريداري كرد و مالك كل مجموعه‌ي LG Philips LCD شد. ۲۰۰۹كمپاني LG Hausys از LG Chem جدا شد و به صورت مستقل شروع به كار كرد. كمپاني‌هاي LG Innotek و LG Micron تركيب شدند. ال‌جي در اين سال به عنوان دومين توليدكننده‌ي بزرگ تلويزيون در دنيا شناخته شد. ۲۰۱۰ال‌جي الكترونيكس، صادرات اولين تلويزيون سه بعدي خود را به خارج از مرز كره آغاز كرد. كمپاني LG Chem نيز صادرات باتري‌هاي مخصوص خودروها را به امريكا آغاز كرد و به عنوان تامين كننده‌ي باتري‌هاي كمپاني فورد شناخته شد. در همين سال LG CNS نيز سيستم مالي خود را به ژاپن صادر كرد. ۲۰۱۱كمپاني LG Chem كارخانه ساخت باتري‌هاي خودرو را در اورچنگ كره راه‌اندازي كرد. اپراتور LG U+ شبكه‌ي 4G LTE خود را در كره راه‌اندازي كرد. LG Chem نيز كارخانه پتروشيمي خود را در قزاقستان راه‌اندازي كرد. ۲۰۱۲كمپاني LG Chem به عنوان بهترين توليدكننده باتري خودروهاي الكتريكي شناخته شد. نام كو اينهو، موسس گروه ال‌جي در تالار افتخارات CEA ثبت شد. ال‌جي هاوسيس، بزرگ‌ترين كارخانه شيشه‌ي Low-E را تاسيس كرد. ال‌جي در اين سال موفق به عرضه‌ي تلويزيون ۸۴ اينچ UHD شد.۲۰۱۳كمپاني LG CNS بزرگترين ديتا سنتر كره را در بوسان راه‌اندازي كرد.  ال‌جي الكترونيكس بخش تحقيق و توسعه‌ي قطعات خودرو را ايجاد كرد. كمپاني LG Chem توسعه‌ي ۳ نوع از نسل جديد باتري‌ها شامل باتري‌هاي منحني را شروع كرد. ال‌جي سرويس HomeChat را براي لوازم خانگي خود راه‌اندازي كرد.۲۰۱۴اپراتور ال‌جي يو پلاس ارائه‌ي سرويس LTE-A را شروع كرد. ال‌جي ديسپلي توسعه‌ي اولين نمايشگر ۱۸ اينچ منعطف و شفاف از نوع OLED را شروع كرد. كمپاني LG Chem ارائه‌ي باتري‌هاي ليتيوم-يون را به كمپاني آئودي شروع كرد. اولين تلويزيون 4K OLED به همراه WebOS روانه‌ي بازار شد. موبايل LG G3 نيز با نمايشگر QHD وارد رقابت شد.۲۰۱۵ال‌جي مركز نوآوري Chungbuk Creative Economy Innovation Center را راه‌اندازي كرد. ال‌جي الكترونيكس ماشين‌هاي لباس‌شويي دو قلوي جديد خود را معرفي كرد. ال‌جي در اين سال از G4 با لنز با ديافراگم F1.8 رونمايي كرد.۲۰۱۶تلويزيون اولد سري G6 ال‌جي در نمايشگاه CES 2016 عنوان بهترين تلويزيون را از آن خود كرد. با وجود استقبال از تلويزيون‌هاي اولد، جي ۵ پرچمدار سال ۲۰۱۶ با استقبال چندان خوبي روبرو نشد.۲۰۱۷در CES 2017 ال‌جي علاوه بر كسب عنوان بهترين تلويزيون براي سومين سال متوالي براي تلويزيون سري W، عنوان Best of Best را نيز كسب كرد. گزارش مالي ال‌جي براي زمستان ۲۰۱۷ كسب بالاترين سود عملياتي در هشت سال اخير را به ارمغان آورد كه ماحصل افزايش فروش يخچال و ماشين‌هاي لباسشويي اين كمپاني بود.۲۰۱۸تمركز ال‌جي روي قابليت تين‌كيو براي هوشمندسازي محصولات
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات