گزارش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از استارتاپ‌هاي حاضر در اتوكام ۲۰۱۸ اصفهان، سالن فرصت‌ ها

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
مطالعه 19 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نمايشگاه اتوكام ۲۰۱۸ اصفهان در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اين شهر شروع به كار كرد. سالن فرصت‌ها در اين نمايشگاه، ميزبان استارتاپ‌ها است.
تبليغات

نمايشگاه اتوكام، رويداد سالانه‌ي شهر اصفهان در حوزه‌ي كامپيوتر و اتوماسيون اداري، از تاريخ ۲۱ آبان در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اين شهر شروع به كار كرد. اين نمايشگاه با نام اتوكام ۲۰۱۸، علاوه‌بر ميزباني شركت‌هاي بزرگ صنعت فناوري ايران، سالني را نيز به‌طور كامل به استارتاپ‌ها اختصاص داده است.

سالن فرصت‌ها در نمايشگاه اتوكام، سالن اصلي نمايشگاه و اولين سالن ورودي محسوب مي‌شود. به بيان ديگر بازديدكنندگان نمايشگاه در بدو ورود با استارتاپ‌هاي نوپاي حاضر در نمايشگاه روبرو مي‌شوند. اين تصميم در استراتژي مكان‌دهي استارتاپ‌ها، قدمي مثبت در جهت معرفي آن‌ها به عموم جامعه محسوب مي‌شود كه نسبت به نمايشگاه‌هاي گذشته، حركتي رو به جلو است.

نزديك به ۷۰ استارتاپ پس از مطالعه‌هاي اوليه براي حضور در اين سالن برگزيده شدند. استارتاپ‌ها و تيم‌هاي ارائه‌ي آن‌ها در كنار ميزهاي اختصاصي به معرفي محصولات و خدمات خود مي‌پردازند. صرف‌انديشه متخصصين از فضاي كوچكي كه براي هر استارتاپ در انديشه متخصصين گرفته شده، انرژي بالا براي معرفي ايده، خدمت و محصول، در همان نگاه اول به بنيان‌گذاران اين تيم‌هاي پويا قابل درك است.

استارتاپ‌هاي حاضر در سالن فرصت‌ها، در زمينه‌هاي گوناگون اعم از تجارت الكترونيك، فين‌تك، يادگيري، خدمات، گردشگري، بازاريابي ديجيتال و حتي محصولات سخت‌افزاري فعاليت مي‌كنند. نكته‌ي قابل توجه اين است كه با وجود پتانسيل‌هاي بالاي اصفهان به‌عنوان يكي از مقاصد بزرگ گردشگري ايراني و حتي بين‌المللي، تعداد بسيار كمي ايده و استارتاپ فعال در اين حوزه، در سالن فرصت‌ها حضور دارند.

تعدادي از استارتاپ‌هاي حاضر، براي رقابت جهت انتخاب برترين استارتاپ اتوكام ۲۰۱۸ نيز ثبت‌نام كرده‌اند. از بين اين تيم‌ها، ۱۸ تيم انتخاب شده‌اند كه در طي روزهاي نمايشگاه براي هيئت داوران، ايده‌ي خود را شرح مي‌دهند و از آن دفاع مي‌كنند. در روز اختتاميه نيز به استارتاپ‌هاي برتر جوايزي اهدا مي‌شود. به‌علاوه، پنل‌هاي گفتگو پيرامون اكوسيستم استارتاپي ايران نيز در كنار رويدادهاي جانبي ديگر سالن فرصت‌ها، برگزار مي‌شود.

اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به‌عنوان حامي رسانه‌اي رويدادهاي فناوري و كسب‌وكار، تصميم دارد تا علاوه‌بر پوشش خبري نمايشگاه و رويدادهاي جانبي، به معرفي استارتاپ‌هاي حاضر در سالن فرصت‌ها نيز بپردازد. در اين گزارش، به‌صورت خلاصه به معرفي استارتاپ‌هاي حاضر و محصولات و حوزه‌ي خدمات آن‌ها پرداخته‌ايم. استارتاپ‌ها تا حد امكان به ترتيب حوزه‌ي فعاليت مرتب شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

تپ پرشيا

تپ پرشيا با هدف جذب گردشگران بين‌المللي به ايران و همچنين معرفي فرهنگ ايراني به جهان فعاليت مي‌كند. اين استارتاپ، تمامي خدمات گردشگري از برنامه‌ريزي سفر تا اخذ ويزا، رزرو هتل، اجراي تور و راهنمايي گردشگري را به مشتريان خود عرضه مي‌كند. توليد محتواي اختصاصي براي جذب هرچه بيشتر گردشگران خارجي، يكي از نقاط تمركز تپ پرشيا محسوب مي‌شود كه در مدت فعاليت، در افزايش آگاهي اين افراد پيش از سفر به ايران، تأثير به‌سزايي داشته است. نكته‌ي جالب توجه اين است كه برخي از همين گردشگران خارجي، به‌عنوان همكاران تپ پرشيا در برخي بخش‌هاي ترجمه‌ي محتوا فعاليت كرده‌اند و بدين ترتيب، زبان‌هاي ديگر به جز انگليسي نيز به محتواي اين سرويس گردشگري افزوده مي‌شود.

سورنا تريپ

سورنا تريپ با شعار سامانه‌ي هوشمند مديريت سفر در نمايشگاه اتوكام ۲۰۱۸ شركت مي‌كند. اين استارتاپ، سامانه‌اي براي ثبت خاطرات سفر به متخصص عرضه مي‌كند. در بخش‌هاي ديگر،‌ اين خاطرات سفر قابليت اشتراك‌گذاري با ديگران را پيدا مي‌كنند و در نهايت،‌ يك شبكه‌ي اجتماعي مخصوص سفر، تشكيل مي‌شود. سورنا تريپ با داشتن تيمي شامل افراد حرفه‌اي در حوزه‌ي گردشگري، پيشنهادات سفر را نيز براي متخصصان عرضه مي‌كند. علاوه‌بر آن، برنامه‌ريزي سفرهاي پيش‌رو نيز در اپليكيشن اين استارتاپ تعبيه شده است.

سالن فرصت‌ها را مي‌توان بزرگترين پيشرفت اتوكام اصفهان در سال‌هاي اخير ناميد

ويرگول

ويرگول يكي از استارتاپ‌هاي باسابقه‌ي حاضر در سالن فرصت‌هاي محسوب مي‌شود. اين تيم كه در چند سال پس از رونمايي توانسته جامعه‌ي مخاطب خوبي جذب كند،‌ ارائه‌ي پلتفرم براي انتشار محتوا را در دستور كار خود دارد. در واقع ويرگول ابزاري است كه هم متخصصان مي‌توانند از دغدغه‌هاي روزمره‌ي خود در آن بنويسند و هم، كسب‌وكارها براي معرفي خود و خدماتشان از آن استفاده كنند. اين وب‌سايت با دسته‌بندي موضوعي، دسترسي آسان به محتواي منتخب را نيز براي متخصصان فراهم كرده است و در آينده قصد دارد با ارائه‌ي تحليل از رفتارهاي همين خوانندگان، كسب‌وكارها را در تصميم‌گيري براي عرضه‌ي محصول يا ارائه‌ي خدمات ياري كند. ويرگول در حال حاضر مدل درآمدي خاصي ندارد و تمركز خود را بر جذب مخاطب معطوف كرده است.

كدآموز

استارتاپ كدآموز محتواي يادگيريي را براي علاقه‌مندان به حرفه‌ي برنامه‌نويسي توليد و عرضه مي‌كند. مدل درآمدي اين استارتاپ، خريد دوره‌هاي يادگيريي خواهد بود. كدآموز پس از رونمايي سرويس كه در آينده‌اي نزديك انجام مي‌شود، علاوه‌بر ارائه‌ي محتوا و دوره‌هاي يادگيريي، آزمون‌هايي نيز براي سنجش مهارت متخصصان عرضه مي‌كند. اين آزمون‌ها بر اساس چالش‌هاي مطرح‌شده از شركت‌هاي واقعي طراحي مي‌شوند و در نتيجه، متخصصان حاضر در سرويس را با چالش‌هايي نزديك به واقعيت مورد آزمايش قرار مي‌دهند.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

بلدياب

استارتاپ بلدياب، يكي از چندين استارتاپ حاضر در سالن فرصت‌ها است كه در زمينه‌ي يادگيري فعاليت مي‌كند. سرويس اين استارتاپ، واسطي را بين متخصصان و اساتيد خصوصي فراهم مي‌كند. اساتيد مي‌توانند مهارت‌هاي خود را در انواع زمينه‌ها در اين سرويس وارد كنند و دانش‌آموزان نيز براي جستجوي استاد مناسب در رشته و محل مورد انديشه متخصصين خود، به آن مراجعه كنند. علاوه‌بر اساتيد، يادگيريگاه‌ها نيز مي‌توانند از امكانات بلدياب براي معرفي خدمات خود و دوره‌هاي يادگيريي استفاده كنند.

تِستيك

تستيك در حوزه‌ي يادگيري با تمركز بر دانش‌آموزان دبيرستاني فعاليت مي‌كند. اين سرويس، خدمات يادگيري و آزمون‌هاي الكترونيك را در پلتفرم‌هاي مختلف به دانش‌آموزان ارائه مي‌كند. علاوه‌بر آن، مدارس نيز مي‌توانند به‌صورت جمعي دانش‌آموزان خود را در تستيك ثبت‌نام كنند و روند يادگيريي و پيشرفت آن‌ها را در آزمون‌ها، نظارت كنند. تستيك علاوه‌بر عرضه‌ي خدمات يادگيريي، برنامه‌ريزي و رفع اشكال را نيز براي دانش‌آموزان ارائه مي‌كند.

آي‌كُت

استارتاپ آي‌كُت اپليكيشني را براي تبديل جزوه رايگان‌هاي يادگيريي به محتواي تعاملي و در جهت يادگيري آسان، عرضه مي‌كند. اين استارتاپ جزوه رايگان‌هاي يادگيريي مدارس و اختصاصي زبان را به اسلايد، آزمون، نكات برجسته و محتواي صوتي و تصويري تبديل كرده و آن را در اپليكيشن خود عرضه مي‌كند. مدل درآمدي آي‌كُت بر اساس دريافت اشتراك ماهانه از متخصصان است. درحال حاضر جزوه رايگان‌هاي متعدد يادگيريي در مقاطع مختلف تحصيلي و همچنين جزوه رايگان‌هاي يادگيري زبان در اين اپليكيشن قرار دارند.

پيپرپيك

پيپرپيك، ملاخبار تخصصيات اداري و مصرفي كسب‌وكارها را تأمين مي‌كند. اين استارتاپ با همكاري توليدكنندگان اصلي انواع محصولات اعم از نوشت‌افزار، لوازم اداري و حتي موارد مصرفي شركت‌ها، نياز آن‌ها به خريدهاي متعدد را برطرف مي‌كند. مزيت پيپرپيك، تأمين بازه‌ي گسترده‌اي از محصولات به صاحبان كسب‌وكارها است. به‌علاوه اين تيم با ارتباط با توليدكنندگان و تأمين‌كنندگان اصلي، توانايي رقابت در بخش ارزش را نيز دارد.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

دهكده كادو

دهكده كادو تحت حمايت شركت ايران‌گيت و برنامه‌هاي شتاب‌دهي آن شكل گرفته است. اين استارتاپ مانند بسياري شركت‌كنندگان ديگر، هنوز محصول نهايي ندارد. به‌هرحال دهكده كادو تلاش مي‌كند تا روند انتخاب و خريد هديه را براي متخصصان آسان كند. سرويس اين استارتاپ، پس از كسب اطلاعاتي در مورد سن و شخصيت هديه‌دهنده و هديه‌گيرنده، محصول مناسب را براي خريد، پيشنهاد مي‌كند. حتي فرآيند خريد و ارسال هديه نيز توسط اين سرويس قابل انجام خواهد بود.

قفس

قفس يك بازارچه‌ي الكترونيك براي خريد و فروش پرنده و لوازم جانبي نگهداري آن است. اين استارتاپ با تمركز روي يك حوزه‌ي خاص بازار، به‌صورت C2C كار مي‌كند. به بيان ديگر خريدار و فروشنده (مانند بسياري از سرويس‌هاي بازارچه‌اي موجود) تنها از طريق اين سرويس با هم آشنا مي‌شوند و فرآيند اصلي خريد، بدون دخالت سرويس‌دهنده مدل درآمدي قفس نيز مانند ديگر سرويس‌هاي آگهي الكترونيك خريد و فروش تشريح مي‌شود. اين استارتاپ، مدل درآمدي خود را با تكيه بر آگهي‌هاي ويژه‌ي متخصصان طراحي كرده است.

كاراِچ

پتانسيل استارتاپ‌هاي گردشگري در شهري مانند اصفهان، هنوز تا حدودي ناديده گرفته شده است

كاراچ يك فروشگاه اينترنتي براي خودروهاي وارداتي و صفر كيلومتر عرضه مي‌كند. خدمات اين استارتاپ، تمامي مراحل از انتخاب تا خريد و مشاوره‌ي بعد از خريد و حتي خدماتي همچون كارواش يا تعميرات را در بر مي‌گيرد. تيم كاراِچ خود واردكننده و فروشنده‌ي اتومبيل است و متخصص در وب‌سايت اين گروه، تنها با يك فروشنده روبرو خواهد بود. كاراِچ مزيت خود را نسبت به رقباي بازار، خدمات بهينه و مشاوره در امر خريد خودرو مي‌داند.

كوكي نت

استارتاپ كوكي‌نت به‌عنوان واسطه‌اي ميان عرضه‌كنندگان و تقاضاكنندگان شيريني، گل و لوازم تولد فعاليت مي‌كند. كوكي‌نت اين محصولات را از توليدكنندگان مختلف براي عرضه به مشتريان در سرويس خود ارائه مي‌دهد. به بيان ديگر خريداران در اپليكيشن اين سرويس مي‌توانند محصول يا خدمات مورد انديشه متخصصين را از ميان چند فروشگاه انتخاب كنند. استارتاپ‌هاي شبيه به كوكي‌نت در سال‌هاي اخير ظهور و فعاليت مناسبي داشته‌اند و مزيت رقابتي هركدام، باتوجه به بازار حساس، مي‌تواند سرعت تحويل و تازه بودن محصولات باشد.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

سيپاس

سيپاس يك عمده‌فروشي و خرده‌فروشي الكترونيك در بازار لوازم ديجيتال و تجهيزات جانبي است. اين فروشگاه علاوه‌بر عرضه‌ي محصولات، خدمات متنوعي را نيز جهت جذب بيشتر مشتري‌ها و حتي بازاريابي واسطه‌اي براي فروش محصولات، ارائه مي‌كند. سيپاس از پول الكترونيكي با عنوان سپن براي قدرداني از مشتريان استفاده مي‌كند. اين قدرداني به‌صورت كدهاي تخفيف به خريداران اهدا مي‌شود.

ايرانيمو

چند استارتاپ محدود، محصولات سخت‌افزاري عرضه كرده‌اند

استارتاپ ايرانيمو سابقه‌اي چندساله در حوزه‌ي تجارت الكترونيك و فروشگاه الكترونيك دارد. تفاوت ايرانيمو با فروشگاه‌هاي ديگر، عرضه‌ي كالاهاي كاملا ايراني در آن است. اين فروشگاه تلاش مي‌كند تا با حمايت از توليدكنندگان ايراني، فرهنگ خريد كالاهاي داخلي را نيز عرضه كند. ايرانيمو اپليكيشن فروش نيز دارد اما در حال حاضر تيم آن‌ها روي وب‌سايت و افزايش كالاهاي موجود در آن تمركز دارند.

هادي اپ

هادي اپ،‌ بازار املاك را هدف قرار داده است. اين سرويس با عرضه‌ي اپليكيشن براي ارائه‌ي ملك يا جستجوي آن، اين فرآيند را براي متخصصان آسان مي‌كند. البته فرآيندهاي قانوني خريد و فروش يا اجاره، در نهايت توسط مشاوران املاك تأييدشده در سرويس هادي اپ به بيان ديگر متخصصان اين سرويس از قانوني بودن فرآيند عقد قرارداد نيز مطمئن خواهند بود. فروشندگان و اجاره‌دهندگان نيز مي‌توانند املاك و مستغلات خود را در اين اپيليكيشن عرضه كنند و هادي اپ، علاوه‌بر نمايش، نزديك‌ترين مشاور املاك را براي اقدامات بعدي به آن‌ها معرفي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

ايروتاج

ايروتاج يكي از معدود استارتاپ‌هاي حوزه‌ي خيريه‌ها در اتوكام ۲۰۱۸ است. خدمات ايروتاج، نوعي واسط بين خيريه‌ها و افراد خيّر تعريف مي‌شود. اين سرويس با ارائه‌ي اپليكيشن به مردم امكان مي‌دهد تا خيريه مورد انديشه متخصصين خود را انتخاب كرده و انواع خدمات قابل عرضه‌ي آن را براي مقاصد گوناگون سفارش دهند. مديريت سفارش‌ها نيز بر عهده‌ي خيريه‌ها است و متخصص، هيچ نيازي براي مراجعه‌ي حضوري براي دريافت خدمات خيريه ندارد. انواع خدمات از جمله سفارش تاج گل، رزرو مراسم،‌ اطلاع از اخبار خيريه‌ها و هر محصول قابل عرضه توسط اين سازمان‌هاي غيرانتفاعي، در اپليكيشن ايروتاج قابل دسترسي هستند.

چرخه سپاس

استارتاپ چرخه سپاس، از ديگر تيم‌هاي فعال در حوزه‌ي خيريه‌ها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد است. چرخه سپاس با شعار كسب‌وكار اجتماعي بر پايه‌ي بلاك‌چين خود را معرفي مي‌كند. تيم سپاس با همكاري خيريه‌هاي معتبر، نيازمندان واقعي را شناسايي مي‌كند و به‌جاي كمك‌هاي سنتي مانند سبدهاي غذايي يا لباس، هزينه‌هاي مورد نياز آن‌ها را به‌صورت نقدي از طراف خيّرين فراهم مي‌كند. اين استارتاپ سيستمي مبتني بر بلاك‌چين را نيز براي تأييد تراكنش‌ها و جابه‌جايي وجه به افراد نيازمند فراهم كرده است كه افراد خيّر مي‌توانند به‌صورت فعال بر اين فرآيندها نظارت كنند.

گروه بازي‌سازي اريس

اريس يكي از معدود شركت‌كنندگان سالن فرصت‌ها است كه با تمركز بر بازي‌سازي فعاليت مي‌كند. اين استارتاپ با حمايت شتاب‌دهنده‌ي هاب اصفهان زير انديشه متخصصين شركت همراه اول، به توليد بازي‌هاي اندرويدي مي‌پردازد. درحال حاضر دو محصول اريس آماده هستند كه به بازار عرضه خواهند شد. يكي از اين محصولات، بازي فكري با جامعه‌ي هدف كودكان دانش‌آموز و ديگري، يك بازي ماجراجويي در سبك فرار از هزارتو است. تيم اريس، مدل درآمدي خود را براي بازي‌ها در حال حاضر، پرداخت درون‌برنامه‌اي در انديشه متخصصين گرفته است.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

نوين فايروال

گروه برنامه‌نويسي نوين فايروال، در حوزه‌ي امنيت فعاليت مي‌كند. آن‌ها پس از سال‌ها تحقيق در زمينه‌ي توسعه‌ي فايروال‌هاي سازماني، به محصولي تقريبا نهايي رسيده‌اند كه تا چند ماه ديگر از آن رونمايي مي‌شود. نوين فايروال نسل جديد فايروال‌هاي سازماني را براي حفاظت از اطلاعات شركت‌ها ارائه مي‌كند. اين نوع از فايروال‌ها پس از نمونه‌هاي نسل اول و دوم، چند سالي است كه در دنياي امنيت جاي خود را باز كرده‌اند. نوين فايروال اميد دارد در فاز اول شركت‌هاي كوچك و متوسط و در فازهاي بعدي، سازمان‌هاي بزرگ خصوصي و دولتي را به استفاده از ديواره آتشين خود جذب كند.

نئولايز

نئولايز، ابزاري براي تحليل شبكه‌هاي اجتماعي ارائه مي‌دهد. اين استارتاپ، براي فعالان انواع شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، فيسبوك و توييتر، ابزار تحليل ارائه مي‌كند تا علاوه‌بر مطالعه عميق‌تر صفحات و مطالب خود،‌ صفحات و مطالب رقبا را نيز مطالعه كنند. جامعه‌ي هدف نئولايز، اينفلوئنسرهاي شبكه‌هاي اجتماعي و همچنين، شركت‌هايي هستند كه برنامه‌اي جدي براي فعاليت در اين شبكه‌ها دارند. مشتريان نئولايز با استفاده از آناليزهاي ارائه‌شده توسط اين سرويس، مي‌توانند روند فعاليت خود در شبكه‌ها را بهتر طراحي كرده و استراتژي منظم‌تري داشته باشند.

تِلِنِتيون

حضور استارتاپ‌هاي فعال در حوزه‌ي خيريه‌ها نيز قابل توجه است

استارتاپ تلنتيون در حوزه‌ي محتواي ويديويي و رسانه‌اي و ارائه‌ي سرويس توزيع اين نوع محتوا كار مي‌كند. به بيان ساده‌تر، تلنتيون شبكه‌هاي داخلي و منتخب ماهواره‌اي را روي سرورهاي داخلي سازمان‌ها و موسسات عرضه مي‌كند. سپس اين محتوا در شبكه‌ي داخلي سازمان و بدون نياز به اتصال به اينترنت، براي اعضاي آن موسسه يا سازمان پخش مي‌شود. از مشتريان بالقوه‌ي خدمات تلنتيون مي‌توان به بيمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اشاره كرد. به‌عنوان مثال، يك خوابگاه دانشجويي با دريافت اشتراك تلنتيون، تنها يك سرور مركزي براي پخش تلويزيون فراهم مي‌كند و دانشجويان بدون نياز به تلويزيون در هر اتاق، با استفاده از لپتاپ‌هاي خود و اتصال به شبكه‌ي داخلي، شبكه‌هاي مورد انديشه متخصصين را تماشا كنند.

اسپاد

استارتاپ اسپاد يكي از پرطرفدارترين ايده‌هاي روز بازار ايران را دارد. به بيان ديگر انواع و اقسام استارتاپ‌هاي اين حوزه در سال‌هاي اخير راه‌اندازي شده‌اند و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد رقابت در اين حوزه، به‌زودي افزايش چشمگيري پيدا كند. اسپاد به زبان ساده رابط خدمات‌دهندگان و مردم است. هرگونه خدمات از نظافت منزل و تعميرات لوازم ديجيتال تا سلامت و حتي باغباني، توسط اپليكيشن اين استارتاپ ارائه مي‌شود. ارائه‌دهندگان نيز بر اساس خدمات خريداري‌شده توسط متخصصان،‌ به اسپاد هزينه‌اي را پرداخت مي‌كنند. سخنگوي اسپاد كه با حمايت شتاب‌دهنده‌ي مشاهير اصفهان شكل گرفته، ادعا مي‌كند كه همكاري با افراد و برندهاي حرفه‌اي خدمات، مزيت رقابتي آن‌ها نسبت به فعالان ديگر بازار است.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

وينكر

استارتاپ وينكر هم در حوزه‌ي پررقابت خدمات‌رساني الكترونيك فعاليت مي‌كند. وينكر، به ارائه‌دهندگان خدمات امكان مي‌دهد كه مهارت‌ها و محصولات خود را به‌صورت رايگان ثبت كنند. البته فرآيند ثبت نهايي نيازمند تأييد مدارك و هويت خدمات‌دهنده است تا اطمينان كامل به مشتري عرضه شود. مدل درآمدي وينكر، بر اساس خدمات پرداختي است كه مشتري و ارائه‌دهنده‌ي خدمات عرضه مي‌شود.

فراويزيت

فراويزيت خود را رابط پزشكان و بيماران در امر نوبت‌دهي معرفي مي‌كند. اين استارتاپ، سيستم نوبت‌دهي الكترونيك را در مطب پزشكان طرف قرارداد، پياده‌سازي مي‌كند. از آن پس بيماران آن پزشك مي‌توانند با استفاده از ابزارهاي مختلف مانند اپليكيشن، وب‌سايت و تماس تلفني، نوبت‌گيري خود را انجام دهند. مزيت فراويزيت براي پزشكان نيز مديريت آسان مطب و پرونده‌ي بيماران و حتي مديريت مالي درآمد و هزينه‌هاي مطب و همچنين، ارتباط با داروخانه‌ها، مراكز تصويربرداي و سازمان‌هاي مشابه است.

همياب ۲۴

استارتاپ همياب ۲۴ تحت حمايت معاونت اجتماعي و پيشگيري وقع جرم قوه‌ي قضاييه فعاليت مي‌كند. برنامه‌ي اصلي سرويس همياب ۲۴، اعلام سرقت و مفقودي موبايل‌هاي تلفن همراه است. متخصصان با عضويت در اين سرويس در صورت به‌سرقت رفتن موبايل همراه مي‌توانند اطلاعات آن شامل IMEI را در سامانه وارد كنند و در صورت استفاده‌ي سارق از سيم‌كارت در موبايل، از امكاناتي همچون ردگيري استفاده كنند. به‌علاوه، خريداران موبايل‌هاي موبايل نيز مي‌توانند با وارد كردن IMEI،‌ از امن بودن محصول مورد انديشه متخصصين خود (سرقتي نبودن) تا حدودي مطمئن شوند.

پست بار

پست‌بار سرويس جابجايي مرسوله را به متخصصان عرضه مي‌كند. اين سرويس شبيه فعالان ديگر اين حوزه مانند تيپاكس يا چاپار، مرسوله را درب مبدأ از فرستنده دريافت كرده و درب مقصد تحويل مي‌دهد. تفاوت پست‌بار با سرويس‌هاي ديگر، همكاري با شركت پست محسوب مي‌شود و اين استارتاپ، شبكه‌ي پستي اختصاصي ندارد. در واقع، خدمات ارائه‌شده، تنها مرحله‌ي رجوع متخصص به دفاتر پستي براي ارسال را حذف مي‌كند و به‌علاوه،‌ ارزش‌هاي رقابتي را نيز براي جابجايي مرسوله ارائه مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

بافرينش

استارتاپ بافرينش يكي از معدود فعالان حاضر در نمايشگاه در حوزه‌ي كشاورزي و محصولات مرتبط است. بنيان‌گذاران بافرينش چند سال تجربه‌ي كار در فضاي كشاورزي و توليد و توزيع محصول را داشته‌اند و در سرويس خود، حذف واسطه‌ها از فرآيند توليد تا مصرف را در انديشه متخصصين دارند. بافرينش علاوه‌بر ارائه‌ي محصولات كشاورزي خود در وب‌سايت،‌ زمينه‌اي را نيز براي توليدكنندگان ديگر فراهم مي‌كند تا محصولات خود را براي عرضه به مصرف‌كننده‌ي نهايي، معرفي كنند. ارزش‌گذاري محصولات در اين سامانه توسط خود توليدكننده انجام مي‌شود و در صورت استقبال، مي‌توان اميدوار به كاهش ارزش محصولات در آن بود.

بهسا

امنيت، تجارت الكترونيك و ارائه‌ي خدمات الكترونيك، از حوزه‌هاي ديگر فعاليت استارتاپ‌ها هستند

گروه بهسا با تمركز بر ارائه‌ي خدمات اتوماسيون براي كسب‌وكارها، يكي از استارتاپ‌هاي حوزه‌ي B2B در سالن فرصت‌ها است. گروه بهسا محصولات متنوعي را براي مديريت هرچه بهتر كسب‌وكار در حوزه‌هاي BPMS و ERP عرضه مي‌كند. اين تيم با هدف قرار دادن شركت‌ها و نيازهاي سازماني آن‌ها، حوزه‌اي را انتخاب كرده است كه باوجود دشواري فروش و جذب مشتري، در صورت كسب اعتبار لازم، موفقيت تضمين‌شده‌اي خواهد داشت.

اپ‌چار

استارتاپ اپ‌چار، ابزاري را براي وب‌سايت‌ها خصوصا فروشگاه‌هاي اينترنتي مبتني بر ووكامرس عرضه مي‌كند تا فروشگاه خود را به اپليكيشن اندرويد و iOS تبديل كنند. محصول اين استارتاپ، يك افزونه‌ي قابل نصب در وردپرس است كه خروجي‌هاي ووكامرس را به اپليكيشن وارد مي‌كند. تيم اپ‌چار در فرآيندهاي انتشار اپليكيشن‌ها در ماركت‌هاي رسمي نيز به كمك متخصصان مي‌آيد و روند اجرا را براي آن‌ها تسهيل مي‌كند. اپ‌چار به نسبت استارتاپ‌هاي ديگر سابقه‌ي مناسبي دارد و تاكنون چند اپليكيشن با استفاده از اين ابزار، ساخته شده‌اند.

يار اول

استارتاپ يار اول، ساختن فروشگاه اينترنتي را براي علاقه‌مندان به اين حوزه، آسان مي‌كند. يار اول با دريافت هزينه‌ي ماهانه، فروشگاه اينترنتي اختصاصي متخصص را به او عرضه مي‌كند. علاوه‌بر آن، محصولات فروشگاه‌ها نيز در وب‌سايت اصلي يار اول براي بازديد عموم قرار داده مي‌شوند. يار اول هيچ كارمزدي از فروشنده يا خريدار وب‌سايت دريافت نمي‌كند و مدل درآمدي خود را تنها بر دريافت اشتراك ماهانه استوار كرده است.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

خودكار

استارتاپ خودكار با هدف ارائه‌ي خدمات مديريت كسب‌وكار مبتني بر وب و اپليكيشن فعاليت مي‌كند. اين تيم براي شركت‌هاي طرف قرارداد امكاناتي اعم از حسابداري فروش، خدمات،‌ مديريت پرسنل و موارد مشابه را ارائه مي‌كند. در حال حاضر بخش فروش اين سرويس آماده‌ي بهره‌برداري است و در برنامه‌هاي آتي،‌ مواردي همچون ثبت فروش اينترنتي، ارتباط با مشتريان و حتي اطلاع‌رساني در مورد موعدهاي پرداخت، به‌مرور پياده‌سازي مي‌شوند.

ماركت برتر

ماركت برتر خدماتي را جهت راه‌اندازي فروشگاه الكترونيك به‌صورت وب‌سايت و اپليكيشن، به مشتريان عرضه مي‌كند. سرويس اين گروه، قالب‌هاي آماده تحت يك سيستم مديرين متن‌باز را به مشتري عرضه مي‌كند. انتخاب و راه‌اندازي فروشگاه الكترونيك با استفاده از اين قالب‌ها آسان بوده و متخصصان نيازي به درگيري با فرآيندهاي طراحي و برنامه‌نويسي ندارند. پس از راه‌اندازي فروشگاه نيز خدمات همراهي و ارائه‌‌ي راهكارهاي پرداخت و مشاوره‌ي نگهداري و توسعه، به مشتريان ارائه مي‌شود.

آواتاج

اين گروه، انواع خدمات بازاريابي ديجيتال را به كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ ارائه مي‌كند. آواتاج علاوه‌بر اين زمينه، در اين نمايشگاه با خدمات ديگر خود يعني باشگاه مشتريان و سامانه‌ي ارتباط با مشتري نيز شركت كرده است. اين خدمات، پياده‌سازي نرم‌افزارهاي CRM و خدمات اضافه همچون اتوماسيون فروش، گزارش‌گيري و اتوماسيون بازاريابي را نيز به مشتريان عرضه مي‌كند.

آونگ رايانامه

تيم آونگ رايانامه، تمركز خود را روي بازارهاي بين‌المللي بازاريابي و ديگر خدمات رايانامهي معطوف مي‌كند. آن‌ها انواع خدمات مبتني بر رايانامه از بازاريابي و ارسال انبوه و خبرنامه، تا ارسال و دريافت رايانامه‌هاي امنيتي و تأييد هويتي را براي كسب‌وكارها انجام مي‌دهند. اگرچه رقباي بزرگي همچون ميل‌چيمپ و ميلرلايت در بازارهاي جهاني خدماتي تقريبا مشابه آونگ ارائه مي‌كنند؛ اما اين تيم با هدف قرار دادن كسب‌وكارهاي كوچك تا متوسط، قصد دارد بازاري كوچك اما آينده‌دار براي خود ايجاد كند.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

كانكتيت

كانكتيت هم فعال حوزه‌ي B2B است و مكان‌ها و سازمان‌هاي ارائه‌دهنده‌ي خدمات واي‌فاي رايگان را در گروه هدف خود دارد. اين استارتاپ سرويسي را در اختيار اين مكان‌ها (به‌عنوان مثال كافي‌شاپ‌ها) قرار مي‌دهد تا در كنار عرضه‌ي اينترنت رايگان براي مراجعه‌كنندگان، انواع خدمات را نيز براي آن‌ها به نمايش گذاشته و حتي با نمايش تبليغات، از اين روند كسب درآمد نيز داشته باشند. استفاده‌ي مراجعه كنندگان از اين امكانات نياز به هيچ اپليكيشن خاصي ندارد و محتواي مورد انديشه متخصصين (به‌عنوان مثال منوي كافي‌شاپ يا رستوران و امكان خريد از آن) در سرويسي تحت وب عرضه مي‌شود.

باكس

استارتاپ باكس در حوزه‌ي تبليغات ديجيتال و تبليغات تعاملي به‌صورت ويژه فعاليت مي‌كند. باكس، ايستگاه‌هاي تبليغاتي تعاملي عرضه مي‌كند. در اين ايستگاه‌ها، به‌جاي نمايش سنتي تبليغات، از بازي استفاده مي‌شود تا مراجعه‌كنندگان به مكان‌هايي همچون پاساژها،‌ فرودگاه‌ها و غيره، به هدف مورد انديشه متخصصين تبليغ‌دهنده جذب شوند. بازي‌ها توسط باكس طراحي مي‌شود و شركت‌هاي سفارش‌دهنده مي‌توانند انواع خدمات مانند كد تخفيف را به‌عنوان جايزه به مراجعه‌كنندگان عرضه كنند.

مستر API

مستر API يكي از محصولات جديد تيم خدمات الكترونيك ترنج است. اين سرويس، به صاحبان كسب‌وكار امكان مي‌دهد تا فرآيندهاي تأييد هويت را با انواع ابزارهاي در دسترس، انجام دهند. مستر اي‌پي‌آي علاوه‌بر روش‌هاي مرسوم مانند پيامك، تماس با خطوط ثابت و همراه را نيز در برنامه‌ي خود دارد. اين سرويس بدون وابستگي به پلتفرم و زبان برنامه‌نويسي مقصد، خدمات تأييد هويت را براي مشتريان فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران اتوكام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

رها موج

رها موج را مي‌‌توان يكي از معدود استارتاپ‌هاي اتوكام ۲۰۱۸ فعال در حوزه‌ي سخت‌افزار ناميد. اين شركت با حمايت مركز رشد و كارآفريني دانشگاه اصفهان فعاليت مي‌كند. رها موج، سخت‌افزار و نرم‌افزار اختصاصي را براي مديريت پاركينگ عرضه مي‌كند. سرويس رهاموج به‌صورت بي‌سيم كار كرده و مديريت ظرفيت پاركينگ براي صاحبان پاركينگ و حتي رزرو جاي پارك را نيز براي متخصصان انجام مي‌دهد. مزيت رها موج، طراحي و ساخت داخلي سخت‌افزار، عدم نياز به زيرساخت‌هاي سيم‌كشي و قابليت پياده‌سازي در پاركينگ‌هاي روباز و حتي حاشيه‌اي است.

اسمارتي پات

ايده‌ي سخت‌افزاري ديگر سالن فرصت‌هاي اتوكام ۲۰۱۸، اسمارتي پات نام دارد. اين استارتاپ، يك گلدان هوشمند عرضه مي‌كند كه در برخي نمونه‌ها، امكان اتصال به اپليكيشن همراه را نيز دارد. اسمارتي پات به‌طور كاملي وظيفه‌ي آب‌رساني منظم و طبق برنامه‌ي اوليه را به گياه دارد. اين گلدان هوشمند علاوه‌بر منازل، پتانسيل استفاده در نماهاي دكوراسيون داخلي مجتمع‌هاي مسكوني، اداري و تجاري را نيز دارد.

الوميزبان

استارتاپ‌هاي برتر سالن فرصت‌ها در روز اختتاميه معرفي خواهند شد

الوميزبان به مشتريان امكان مي‌دهد تا وب‌سايت مورد انديشه متخصصين خود را در دسته‌بندي‌هاي متنوع شركتي، فروشگاهي، شخصي و غيره، با استفاده از پلتفرم و قالب‌هاي آماده، پياده‌سازي كنند. الوميزبان مزيت خود را همراهي حرفه‌اي و مشاوره و يادگيري مراحل بعدي مديريت وب‌سايت، مانند سئو مي‌داند. تيم اين استارتاپ تلاش كرده است تا پلتفرم خود را با سادگي هرچه تمام‌تر عرضه كند تا مشتريان حتي بدون دانش طراحي و برنامه‌نويسي، به‌راحتي وب‌سايت خود را با اين سرويس، پياده‌سازي كنند.

كامسرا

كامسرا فضاي كاري را در كافي‌شاپ‌ها براي متخصصان عرضه مي‌كند. اين استارتاپ نوعي خدمات فضاي كار اشتراكي به متخصص ارائه مي‌كند با اين تفاوت كه اين فضا، نه يك دفتر اختصاصي يا اشتراكي بلكه كافي‌شاپ و محل‌هاي مشابه خواهد بود. متخصص با ثبت‌نام و رزرو كافي‌شاپ مورد انديشه متخصصين، در ساعت مقرر در حل حضور پيدا كرده و از خدمات فضا و اينترنت استفاده مي‌كند. براي استفاده از خدمات كافه‌ها نياز به خريد محصولات ديگر آن‌ها نيست؛ البته ميزبان‌ها محصولات خود را براي مشتريان كامسرا با تخفيف نيز عرضه مي‌كنند.

نواتايپ

نواتايپ صداي متخصصان را به متن تبديل مي‌كند. اين استارتاپ، خدمات خود را بر بستر وب و با تمركز روي هوش مصنوعي و تشخيص گفتار ارائه مي‌دهد. كار كردن با سرويس نواتايپ نياز به يادگيري هوش مصنوعي ندارد و طبق ادعاي بنيان‌گذاران، دقت و سرعت تشخيص صوت در آن، هيچ وابستگي به لهجه يا ديگر خصوصيت‌هاي صوتي افراد نخواهد داشت. نواتايپ برخلاف رقبا نيازي به نصب نرم‌افزار ندارد و متخصص با يك بار عضويت در آن، از هر مكاني امكان استفاده از خدمات را خواهد داشت.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات