لينكدين فهرست ۵۰ روند سال ۲۰۱۹ را براي دنياي تجارت و كسب‌وكار منتشر كرد

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ايده‌ها و پيش‌بيني‌هاي لينكدين را بر اساس گردآوري هم انديشي ها رهبران كسب‌وكار، نويسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهيان در ادامه بخوانيد.
تبليغات

لينكدين در مطلب مشابهي براي سال ۲۰۱۸ نوشت: «اگر سال ۲۰۱۷ شما را خسته و بي‌رمق كرده، پس خود را آماده شرايط بدتر سال آينده كنيد»، با ابراز تاسف آن روندها هنوز آهسته‌تر نشده‌ است. رهبران كسب‌وكار، نويسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهيان كه پيش‌بيني‌هاي خود براي سال ۲۰۱۹ را به لينكدين ارائه كردند، اقتصادي متزلزل، نظم ناپايدار جهاني و ادامه‌ي ناآرامي‌ها و اضطراب‌ها را پيش‌بيني مي‌كنند؛ البته با تمركز بر مراقبت از خودمان، يكديگر و انجام اقدامات موثر و درست. در ادامه چشم‌انداز سالانه‌ي لينكدين براي سال آينده را مشاهده مي‌كنيد. شما هم مي‌توانيد هم انديشي ها خود را با اين شبكه‌ي اجتماعي با هشتگ BigIdeas2019 در ميان بگذاريد.

۱. همه‌چيز در مورد نسل Z است

در سال ۲۰۱۹، تعداد افراد متعلق به نسل Z (آن دسته از افرادي كه پس از سال ۱۹۹۷ متولد شده‌اند)، از نسل هزاره بيشتر خواهد شد. انتظار مي‌رود نسل Z بيش از ۳۰ درصد از جمعيت جهان و ۲۰ درصد از نيروي كار جهان را نمايندگي كند.

برنه براون، نويسنده‌ي پرفروش‌ترين جزوه رايگان به انتخاب نيويورك تايمز، به LinkedIn مي‌گويد:

آنها افرادي بسيار متفاوت هستند؛ گروهي كه من آن‌ها را كنجكاو، اميدوار، هميشه در حال يادگيري و درك رنج‌هاي جهان و مشتاق به انجام كاري براي آن‌ها يافتم.

۲. رشد اقتصادي كاهش خواهد يافت

آيا ركود اقتصادي در حال ظهور است؟

بله.

سوال اين است كه چه زمان؟

علايم نگراني در بازار بورس سهام، بي‌ثباتي سياسي، رشد بحران بدهي‌ها، شركت‌ها و افراد اهرمي.

۳. تعديل نيرو

آيا اخراج‌هاي بيشتري در راه است؟

اگر چرخش اقتصاد رخ دهد، مطمئنا امكان‌پذير است.

جنرال موتورز پس از اخراج ۲۲۵۰ نفر از كاركنان خود، در ماه نوامبر خبر اخراج ۱۴۰۰۰ نفر ديگر را نيز اعلام كرد. چند روز پيش ورايزون اعلام كرد كه ۱۰.۴۰۰ متخصص از طريق قطع همكاري داوطلبانه از اين شركت جدا خواهند شد.

۴. زمان بيشتر الكترونيك بودن در مقايسه با تماشاي تلويزيون

اين مورد به‌انديشه متخصصين مي‌رسد در حال حاضر اتفاق افتاده است.

با اين‌حال، طبق ارزيابي ReCode، مردم در مقايسه با تماشاي تلويزيون، ساعت‌هاي بيشتري از روز را در اينترنت سپري خواهند كرد.

۵. برگزيت

داستان Brexit همچنان ادامه دارد.

يان برمر، رئيس گروه اوراسيا، به لينكدين مي‌گويد:

واقعا سخت است كه در مذاكره درباره‌ي موضوعي پيچيده با يكي از چالش‌انگيزترين نهادهاي فراملي در جهان، يعني اتحاديه اروپا و يكي ناكارآمدترين دولت‌هاي جهان امروز، يعني انگلستان، به توافق رسيد.
مرجع متخصصين ايران پيش بيني بازار

۶. طراحي فراگير تبديل به جريان اصلي خواهد شد

طبق گفته ساتيا نادلا، مديرعامل مايكروسافت (كه همچنين شركت مادر لينكدين نيز است)، هوش مصنوعي در حال متحول كردن طراحي فراگير (Inclusive design) است. نادلا گفت:

ما آن را فناوري‌هاي كمك‌رسان مي‌ناميديم كه چك‌ليستي از كارهايي بود كه پس از ساخت محصول انجام مي‌شد. در حال حاضر اين موضوع درباره‌ي تبديل اين روش به جرياني اصلي در فرآيند طراحي است. ما مي‌خواهيم به طرحي براي مشاركت كامل افرادي با توانايي‌هاي مختلف برسيم.

يك كنترل‌كننده‌ي تطبيقي يا توانايي AI براي كمك به افرادي كه دچار نارسايي در خواندن متون هستند، دو مثالي است كه نادلا به آن اشاره مي‌كند.

۷. هوش مصنوعي

هوش مصنوعي، بر همه‌ي حوزه‌ها در هر صنعت و هر شغلي تاثير خواهد گذاشت.

۸. جنبش اجتماعي بعدي؟ اشغال سيليكون ولي

آيا سيليكون‌ولي به سلطنت خود ادامه خواهد داد؟

گلن كلمن، مدير عامل شركت Redfin به لينكدين مي‌گويد:

تظاهراتي كه در مقابل يك‌درصدي‌ها در وال‌استريت به راه افتاد، در حال چرخش به سمت سيليكون‌ولي است؛ جايي‌كه رهبران فناوري، زماني به‌عنوان آينده‌سازان دنيايي جديد توصيف مي‌شدند، نژادي متفاوت از سرمايه‌داران و ديگر پلوتوكرات‌ها، اكنون خود را در گيرودار مشاجرات ليات، مسكن و مسائل مالي مي‌بينند.

۹. تنظيم مقررات بيشتر براي شركت‌هاي بزرگ فناوري

تنظيم مقررات محلي، ايالتي و فدرال براي شركت‌هاي بزرگ فناوري در حال حاضر آغاز شده و احتمالا در آينده ادامه خواهد يافت.

ماليات، رقابت و حفظ حريم خصوصي برخي از مسائلي مهمي هستند كه در دستور كار سازمان‌هاي تنظيم مقررات قرار دارند.

۱۰. اتوماسيون ممكن است به‌طور نامتوازني مشاغل زنان را تحت تاثير قرار دهد

كريستين لاگارد، مدير صندوق بين‌المللي پول، به لينكدين مي‌‍گويد:

فناوري‌هاي جديد مانند هوش مصنوعي و يادگيري ماشين در حال متحول كردن روش‌هاي انجام كارها در سراسر جهان هستند. روند اتوماسيون به‌ويژه براي زنان چالش‌برانگيز است؛ زيرا آن‌ها نسبت‌به مردان، تمايل بيشتري به وظايف شغلي روتين در تمام بخش‌ها و مشاغل دارند؛ بنابراين بيشتر در معرض آسيب‌هاي اتوماسيون قرار دارند. تحقيقات جديد صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد كه در ۲۰ سال آينده، ۲۶ ميليون شغل زنان در ۳۰ كشور در معرض خطر جايگزيني توسط فناوري خواهند بود. (۱۸۰ ميليون شغل زنان در سطح جهاني)

لاگارد به يادگيري، كاهش شكاف جنسيتي در پست‌هاي مديريتي و كاهش شكاف ديجيتالي به عنوان اقدامات مهم در اين زمينه اشاره مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران آينده

۱۱. ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت بهداشتي، خورد‌وخوراك شما را پوشش خواهند داد

كايزر پرمننته، رئيس هيات مديره و مديرعامل برنارد تايسون به لينكدين مي‌گويد:

اگر شما بدون هيچ شغلي در خانه نشسته‌ايد، اين امر بر سلامتي‌تان تاثير مي‌گذارد و باعث استرس ذهني و فشار خون بالا، يعني نشانه‌هاي ابتدايي بيماري فشارخون مي‌شود.

آيا ارائه‌دهندگان مراقبت‌هاي بهداشتي نوآورانه، شروع به ارائه‌ي خدمات به بيماران در مورد مواد غذايي و يادگيري تغذيه خواهند كرد؟ به‌عنوان مثال، Geisinger، يك سيستم مراقبت بهداشتي در پنسيلوانيا، يك «داروخانه مواد غذايي تازه» را آغاز كرد.

۱۲. #MeToo وارد فاز دوم خواهد شد ...

۱۳. ... اما برخي از مديران سرخورده بازخواهند گشت

۱۴. مبارزه با فقر شديد افزايش خواهد يافت

طي ۲۵ سال گذشته، لينكدين يادآور مي‌شود كه بيش از يك ميليارد نفر از فقر شديد خود خارج شده‌اند و نرخ فقر جهاني در پايين ترين سطح خود قرار دارد. مليندا گيتس، رئيس مشترك بنياد بيل و مليندا گيتس، به لينكدين گفت:

ما هميشه نمي‌توانيم شرايطي را كه كودك در آن متولد شده‌ است، تغيير دهيم؛ اما مي‌توانيم در ظرفيت اين كودك براي رشد، از طريق سرمايه‌گذاري در سلامت و يادگيري او برنامه‌ريزي كنيم. اقتصاددان‌ها به سلامت و يادگيري، سرمايه‌ي انساني مي‌گويند، زيرا ثابت شده كه اين‌ها دو موتور رشد اقتصادي هستند.

۱۵. جنگ سرد بين آمريكا و چين در جبهه‌ي فناوري

برمر مي‌گويد احتمال جنگ سرد در عرض پنج يا ۱۰ سال آينده بيشتر خواهد شد؛ زماني كه يك ركود اقتصادي و خصومت پايدار روابط بين ايالات متحده و چين را كاهش دهد. برمر به لينكدين گفت:

[در مورد تكنولوژي،] در اينجا جنگ سردي وجود دارد. شما در آنجا چيني‌ها را با مدل AI خود و آمريكايي‌ها را با مدل AI خودمان داريم. چيني‌ها با اينترنت خود، آمريكايي‌ها با اينترنت ما.
مرجع متخصصين ايران future

۱۶. وقتي پاي كار در ميان باشد، انسانيت شما اهميت پيدا مي‌كند

همان‌طور كه اتوماسيون ممكن است به مشاغل انساني كمتري منجر شود، زمان مناسب براي انساني‌شدن كار فرا مي‌رسد. شكل دادن روابط واقعي، نشان دادن همدلي، خلاقيت، بازخورد. 

۱۷. موتور احتراقي قبل از اينكه از بين برود، هوشمندتر خواهد شد

۱۸. عرضه‌هاي اوليه‌ي سهام (IPO) بيشتر

عرضه‌هاي اوليه در زمينه‌ي فناوري راه خود را در سال ۲۰۱۹ نيز ادامه خواهد داد. اوبر، Lyft و ...

۱۹. شركت‌ها به تنوع نيروي كار خود ادامه خواهند داد

۲۰. هدايت جهان «اول من» دشوارتر مي‌شود

استن مك كريستال، مديرعامل گروه McChrystal و فرمانده‌ي پيشين نيروهاي ايالات متحده‌ي آمريكا در افغانستان به لينكدين مي‌گويد:

چالش ما اين است كه در حال حاضر در جهان «اول من» هستيم، و منظور از اول من نه فقط براي ملت‌ها، كه رهبران و شركت‌ها را نيز دربرگرفته‌ است. رهبران بايد از انديشه متخصصينات وسيع‌تري تصميم‌گيري كنند و وابستگي‌هاي متقابل را درانديشه متخصصين بگيرند. اگر وارد مذاكره‌اي شويد و انتظار داشته باشيد همه‌چيز را شما به‌دست آوريد و طرف مقابل ضعيف باقي بماند، در بسياري موارد، اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه اكوسيستمي كه هر دو به آن وابسته هستند از بين رفته است.

۲۱. دفتر كار خالي مي‌شود

افراد بيشتري كار از خانه و ساختار كار از راه دور را برمي‌گزينند.

۲۲. شما دسترسي بهتري به اطلاعات پزشكي خود خواهيد داشت

۲۳. خيابان‌هاي اصلي به هم مي‌پيوندند

آيا غول‌هاي خرده فروشي كوچك‌تر در آمريكا و خارج آن به هم مي‌پيوندند تا آمازون را به چالش بكشند؟

۲۴. گزينه‌هاي مالي به نيروي ساده مدرن خواهد رسيد

دن شولمن مديرعامل شركت PayPal به لينكدين مي‌گويد:

اگر ما بخواهيم براي مردم فرصتي براي زندگي سالم از لحاظ اقتصادي در آينده فراهم كنيم، صنعت بايد خدمات مالي طراحي‌شده براي افرادي كه كل زندگي حرفه‌اي آن‌ها از طريق يك شغل ثابت تامين مي‌شده را بازنويسي كند. فناوري‌هاي نوظهور و همچنين تغييرات اجتماعي و جمعيتي باعث تغيير در نيازها و تقاضاهاي خدمات مالي مي‌شود.

۲۵. مديران عامل به‌شدت كار خواهند كرد تا رهبراني فراگيرتر شوند يا شغل خود را ترك كنند

بيشتر درگير باشيد يا درغير اين‎صورت با شورش روبرو خواهيد شد. مشاركت بيشتر داشته باشيد و يادگيري و توسعه‌ي رهبري بيشتري را بگذرانيد يا مجبور مي‌شويد شغل خود را ترك كنيد.

در اين لينك، فهرست كامل پيش‌بيني ۵۰ روند بزرگ لينكدين در سال ۲۰۱۹ ارائه شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات