لينكدين چيست و چگونه در‌آن پروفايل بسازيم؟

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لينكدين چيست؟ لينكدين قوي‌ترين شبكه‌ي اجتماعي اشتغال در سراسر دنيا است كه در صورت استفاده‌ي صحيح مي‌تواند به بهبود وضعيت شغلي كسب‌وكارها كمك كند.
تبليغات

 لينكدين چيست؟ لينكدين به شرط استفاده‌ي صحيح، مي‌تواند ابزار مفيدي باشد. اين پلتفرم نوعي شبكه‌ي اجتماعي است كه در اصل براي كسب‌وكارها ساخته شده است. بااين‌حال در صورت استفاده‌ي صحيح مي‌تواند براي افراد، بلاگرها و بازارياب‌هاي اينترنتي هم مفيد واقع شود. در ادامه توضيحات كوتاهي درباره‌ي سازوكار و عملكرد اين شبكه‌ي اجتماعي ارائه شده است.

لينكدين چيست؟

لينكدين، شبكه‌ي اجتماعي حرفه‌اي است كه براي كسب‌و كارها و همكارها طراحي شده است. لاخبار تخصصيا كسب‌وكارها از لينكدين استفاده نمي‌كنند بلكه هر فردي با هر هدفي مي‌تواند در اين شبكه‌ي اجتماعي عضو شود. براي مثال افراد با علايق يا شغل مشابه، متخصصان يا افراد خوداشتغال كه وب‌سايت و بلاگ مستقلي دارند مي‌توانند از لينكدين استفاده كنند.

در لينكدين مي‌توان بيش از يك حساب متخصصي ايجاد كرد. براي مثال حسابي براي اشتغال و حساب ديگري براي كارهاي شخصي. حساب دوم مي‌تواند مرتبط با كسب‌وكارهاي بلاگينگ يا اينترنتي در وقت آزاد باشد. در لينكدين مي‌توانيد پروفايل بسازيد، پروفايل‌ها و سوابق اشتغال ديگران يا حساب‌هاي پيشنهادي لينكدين را مطالعه كنيد و از ديگران براي برقراري تماس دعوت كنيد. اين سازوكار تا اندازه‌اي مشابه فيسبوك است با اين تفاوت كه بيشتر مبتني بر كسب‌وكار است. لينكدين به شيوه‌هاي مختلف مي‌تواند به كسب‌وكار روتين، كسب‌وكار خانگي يا بلاگي الكترونيك يا آفلاين شما كمك كند. اما براي عضويت در Linkedin بايد نكاتي را در انديشه متخصصين داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران شبكه اشتغال

‍۱. پروفايل لينكدين

هنگام ساخت پروفايل به ياد داشته باشيد، لينكدين مانند فيسبوك نيست و اطلاعات و عكس شما بايد رويكردي سازماني و شغلي داشته باشند. لينكدين را مي‌توان به كارت ويزيت توسعه‌يافته‌اي تشبيه كرد كه مي‌تواند اعتبار شما را در مقابل مخاطبان و علاقه‌مندان به كسب‌وكار افزايش دهد" درنتيجه در تنظيمات Linkedin به نكات زير توجه كنيد:

جزئيات شخصي: بايد تا حد مشخصي اطلاعات شخصي خود را به اشتراك بگذاريد. براي مثال آدرس لينك وب‌سايت خود را در پروفايل قرار دهيد. لينك تماس، اختيارات شما را در لينكدين افزايش مي‌دهد. در ابتدا ثبت‌نام كنيد يا وارد پروفايل خود شويد و سپس در نوار كنترلي روي Profile كليك كنيد. در صفحه‌ي پروفايل مي‌توانيد گزينه‌هاي ذيل را كامل كنيد:

  •  آدرس رايانامه (Email Address)
  • تلفن (Telephone)
  • آدرس پستي (Postal Address)
  • حساب توييتر (Twitter name)
  • اسامي وب‌سايت‌ها به‌علاوه‌ي آدرس آن‌ها (Website names + URLs)

گزينه‌هاي فوق، راه‌هاي ارتباطي ميان شما و مخاطب هستند. با پر كردن اين گزينه‌ها مي‌توانيد اعتبار وب‌سايت خود را در لينكدين افزايش بدهيد. سعي كنيد يك حساب گوگل هم داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران پروفايل لينكدين

تصوير (Photo): از آواتار استفاده نكنيد. سعي كنيد تصوير پرتره‌ي مناسبي را به‌عنوان عكس پروفايل خود انتخاب كنيد. به‌طوري‌كه صورت شما بيشترين بخش قاب تصوير را بپوشاند. سيستم آپلود لينكدين از سرويس كراپ برخوردار است و مي‌توانيد عكس خود را كراپ كنيد.

عنوان (Headline):‌عنوان پروفايل زير قسمت نام و هر جاي ديگري كه نام شما ظاهر شود، نشان داده مي‌شود؛ بنابراين سعي كنيد با اين عنوان هدف اصلي خود را بيان كنيد. براي مثال ننويسيد «دارنده‌ي بلاگ» بلكه سعي كنيد براي ارتقاي نام و URL خود، عنوان مناسب و دقيق‌تري را انتخاب كنيد كه تبليغي براي وبلاگ شما هم باشد؛ مثل: مالك myblog.com.

پس‌زمينه (Background): مي‌توانيد توضيحاتي را درباره‌ي شخصيت و پس‌زمينه‌ي خود بنويسيد؛ بنابراين در درجه‌ي اول سعي كنيد اطلاعات مرتبط با كسب وكار خود را ارائه دهيد. براي مثال مي‌توانيد بگوييد چرا در لينكدين هستيد يا چه هدفي داريد.

سوابق (Experience): فعاليت‌هاي فعلي خود را شرح دهيد. اگر بلاگر هستيد، سوابق الكترونيك، تخصص‌ها و مهارت‌هاي خود را بنويسيد. افراد براي ارتباط و استفاده از خدمات و محصولاتتان بايد از سوابق و مهارت‌هايتان آگاه شوند.

نبايد در سوابق، وقفه‌اي وجود داشته باشد. در طول اين وقفه‌ها چه كار مي‌كرديد و كجا بوده‌ايد؟ كارفرماها از شكاف در سوابق شغلي متنفرند. اگر براي خودتان به‌صورت الكترونيك كار مي‌كنيد، تمام شغل‌ها را در راخبار تخصصيه‌ي خود ننويسيد بلكه صرفا مشاغلي را بنويسيد كه مرتبط با فعاليت فعلي شما هستند.

افتخارات، جوايز و دوره‌ها (Honors and Awards): سعي كنيد موارد مرتبط با شغل خود را بنويسيد. افراد معمولا تحت تأثير افتخارات و جوايز قرار مي‌گيرند؛ زيرا اين موارد مي‌توانند توانمندي و قابل اعتماد بودن اشخاص را ثابت كنند. البته در صورتي كه برنده‌‌ي رقابتي ضعيف و محلي شده باشيد، بعيد است بتوانيد توجه كارفرما را جلب كنيد. پس هميشه جوايز مرتبط را بنويسيد.

دوره‌ها، آثار (Courses- Publications): اين دو بخش امكان عمومي ساختن دوره‌ها و آثار را مي‌دهند. اين اطلاعات به كارفرماها يا مشتريان كمك مي‌كنند تا به ارزش كاري شما پي ببرند. اگر معتقديد دوره‌ها و آثارتان مي‌توانند قابليت‌هايتان را بهتر منعكس كنند اين بخش را پر كنيد اما در غير اين صورت آن را خالي بگذاريد.

مهارت‌ها و تخصص (Skills and Expertise): سعي كنيد تمام مهارت‌هاي مرتبط با شغل حرفه‌اي خود را بنويسيد. كارفرماها يا افراد علاقه‌مند به تخصص شما، جذب تخصص‌هاي غيرمرتبط نمي‌شوند اما براي مثال اگر در زمينه‌هاي طراحي وب يا تحليل فاركس مهارت‌ داشته باشيد، مي‌توانيد از تخصص‌هاي مرتبط بنويسيد.

تحصيلات (Education): اگر تحصيلات خوبي داريد و به آن افتخار مي‌كنيد، آن را در راخبار تخصصيه‌ لحاظ كنيد. در غير اين صورت صرفا به‌طور خلاصه به آن اشاره كنيد.

اطلاعات فوق، از اطلاعات بنيادي براي تكميل پروفايل لينكدين هستند. پروفايل، مبناي تصميم ديگران براي انتخاب شما است. بسياري از كارفرماها با ديدن راخبار تخصصيه‌ي مناسب با افراد تماس مي‌گيرند.

۲. پروفايلتان را عمومي كنيد

باتوجه به اطلاعات فوق، لينكدين لاخبار تخصصيا محدود به متخصصان تجاري نيست. بااين‌حال، اين وب‌سايت نوع خاصي از شبكه‌ي اجتماعي به‌شمار مي‌آيد. درواقع، گوگل پلتفرم لينكدين را يكي از شكل‌هاي حائز اهميت شبكه‌ي اجتماعي مي‌داند و اعتبارهاي ويژه‌اي را به آن مي‌دهد. انتشار وب‌سايت يا لينك بلاگ روي صفحه‌ي لينكدين مي‌تواند تأثير بالايي در رتبه‌ي پيج داشته باشد. از اين رو اهميت لينك در آغاز بخش قبلي و ارائه‌ي جزئيات تماس، در اينجا آشكار مي‌شود.

هنگام تكميل بخش‌هاي پروفايل، سعي كنيد از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد. لاخبار تخصصيا نبايد تعداد زيادي كلمه‌ي كليدي داشته باشيد، فقط در اندازه‌اي كه گوگل با نقطه‌ي تمركز كسب‌و‌كار آشنا شود. استفاده از كلمات كليدي مي‌تواند سئوي وب‌سايت را بهبود دهد. سعي كنيد از نام اصلي خود براي پروفايل استفاده كنيد. از عمومي بودن پروفايل مطمئن شويد. براي اين كار روي پروفايل خود در صفحه‌ي خانگي كليك كنيد. سپس روي فلشي كه در سمت راست لينك Edit Profile ظاهر مي‌شود، كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران پروفايل عمومي

روي دكمه‌ي Manage public profile settings كليك كنيد. سپس پروفايل خود را به‌صورت public دربياوريد. با اين لينك مي‌توانيد هر كدام از بخش‌ها را به دلخواه از وضعيت عمومي خارج كنيد. اگر به‌دنبال استخدام هستيد، Linkedin Profile URL را در بخش CV قرار دهيد. كارفرماها معمولا براي مشاهده‌ي جزئيات بيشتر روي اين لينك كليك مي‌كنند.

۳. مخاطبان را پيدا كنيد و ارتباط ايجاد كنيد

مرحله‌ي بعد، يافتن تماس‌ها و راه‌هاي ارتباطي با ديگران است. لينكدين، رابط متخصصي ساده‌اي دارد و مي‌توان با كمي جست‌وجو در منوهاي مختلف به قابليت‌هاي ارائه‌شده پي برد. سيستم منوي لينكدين بسيار ساده است.

مرجع متخصصين ايران يافتن تماس

مطابق تصوير فوق، روي گزينه‌هاي Network و سپس Contacts كليك كنيد. لينكدين، چند متخصص را به شما پيشنهاد مي‌دهد. براي اضافه كردن تعداد بيشتري از آدرس‌هاي رايانامه روي Add Connections كليك كنيد. در اين بخش فهرستي از افراد كه در فهرست رايانامه شما قرار دارند و در لينكدين ثبت‌نام كرده‌اند، نمايش داده مي‌شود.

با كمي جست‌وجو در لينكدين متوجه مي‌شويد، اين پلتفرم صرفا براي متخصصدهاي تجاري نيست. البته مانند فيسبوك هم صرفا براي دوست‌يابي نيست و جنبه‌ي حرفه‌اي‌تري دارد. در ادامه، متخصصدهاي مختلف لينكدين به‌عنوان شكلي از شبكه‌سازي تجاري و اجتماعي معرفي شده‌اند.

نحوه‌ي استفاده از لينكدين

روش‌هاي مختلفي براي استفاده از لينكدين وجود دارد. لينكدين هم ابزاري تجاري براي كسب‌وكار الكترونيك يا آفلاين است و هم مي‌توان از آن به‌عنوان ابزاري براي تعامل اجتماعي استفاده كرد.

‍۱. ارتباطات مفيد ايجاد كنيد

سه نوع تماس يا contact را مي‌توان با لينكدين ايجاد كرد:

تماس حرفه‌اي (professional contact): اين نوع تماس با شركا يا همكاران تجاري برقرار مي‌شود. بسياري از افراد و سازمان‌ها با همكاران يا مشاغل مرتبط ارتباط برقرار مي‌كنند تا به مطالعه فعاليت‌هاي آن‌ها پرداخته يا به توافق‌هاي بازاريابي با آن‌ها برسند. افراد مي‌توانند مانند بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي، تماس را بپذيرند يا رد كنند.

تماس مشتري (client contact): اين نوع تماس با مشتري‌ها و مصرف‌كننده‌ها ايجاد مي‌شود. هدف اين نوع تماس، حفظ ارتباط بر مبنايي حرفه‌اي است. فيسبوك و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي شكل‌هاي غيررسمي‌تري براي برقراري ارتباط با مشتريان هستند. گاهي بسياري از مشتريان هرگز صفحه‌ي هواداران فيسبوك را دنبال نمي‌كنند، اما پيشنهاد تماس لينكدين را مي‌پذيرند.

بهتر است از لينكدين براي امور شخصي استفاده نشود

تماس شخصي (personal contact): در لينكدين مي‌توانيد با دوستان و اعضاي خانواده‌ي خود هم ارتباط برقرار كنيد. البته چنين تماسي روي پلتفرمي حرفه‌اي ايجاد مي‌شود. سعي كنيد روابط شخصي و اجتماعي را محدود به فيسبوك و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي شخصي كنيد.

تماس‌هايي كه ايجاد مي‌كنيد بايد به سودتان باشند. اگر از شخص يا شركتي در حوزه‌ي علايق خود درخواستي گرفتيد، قبل از پذيرفتن آن سعي كنيد منافع‌ آن‌ها را براي خود ارزيابي كنيد. رقباي دوست مي‌دانند كه چگونه از لينكدين براي برقراري ارتباط دوستانه اما رقابتي استفاده كنند.

سعي كنيد هر ماه فهرست تماس‌ها و دوستانتان را به‌روزرساني كنيد. ابزار People You May Already Know مي‌تواند روش خوبي براي ارزيابي تماس‌هاي سودمند احتمالي باشد. به بيان ساده‌تر اگر نسبت به قدم زدن يا دست دادن يا تماس تلفني با كسي احساس خوبي نداريد پس بهتر است در لينكدين هم با او ارتباط برقرار نكنيد.

۲. مزاياي سئو در لينكدين

گوگل، لينكدين را سايت معتبري مي‌داند. بسياري معتقدند، ارزش لينك دادن به اين سايت حتي از لينك‌هاي يوتيوب، فيسبوك يا هر شبكه‌ي اجتماعي ديگري بيشتر است. گوگل و بينگ هر دو پروفايل‌هاي عمومي لينكدين را شاخص‌گذاري مي‌كنند.

گوگل، لينك صفحه‌ي پروفايل را تا لينك صفحه‌ي About يا Bio در شبكه اجتماعي شما دنبال مي‌كند؛ بنابراين سعي كنيد اين دو را به يكديگر لينك دهيد. به اين ترتيب عصاره‌ي لينك براي هر صفحه ايجاد مي‌شود. عصاره‌ي لينك، اصطلاحي در سئو است كه به ارزش هر صفحه يا سايت از طريق صفحه‌اي ديگر گفته مي‌شود. بايد وب‌سايت يا بلاگ خود را براي تماس‌هاي پروفايل لينكدين و افرادي كه پروفايل را مي‌بينند به شكل عمومي دربياوريد. همچنين از بهينه‌سازي پروفايل براي كلمه‌هاي كليدي مطمئن شويد.

۳. شانس فروش خود را افزايش دهيد

اگر وب‌سايت يا بلاگ شما از نوع تجاري است و محصولاتي را براي فروش داريد، مي‌توانيد از لينكدين براي افزايش شانس فروش استفاده كنيد. وقتي شخصي را ملاقات مي‌كنيد كه مي‌تواند مشتري بالقوه‌اي باشد، مي‌توانيد از طريق لينكدين با او تماس بگيريد.

شايد برخي افراد در لينكدين ثبت‌نام كرده باشند؛ اما جزئيات مورد نياز را در اختيار نداشته باشند. مي‌توانيد از آن‌ها دعوت كنيد با شما تماس بگيرند. به قول بسياري از بازارياب‌هاي اينترنتي ممكن است پس از ۶ الي هشت بازديد محصول يا ايجاد تماس، مشتري اقدام به خريد محصول كند. با برقراري تماس در لينكدين، نصف راه را پيموده‌ايد.

۴. مرتب با مشتريان و فهرست تماس خود در ارتباط باشيد

در قسمت صندوق ورودي پيام‌ها، گزينه‌اي براي ارسال پيغام به فهرست تماس ديده مي‌شود. در ابتدا روي لينك پيغام كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران اينباكس پيام

سپس اين تصوير را خواهيد ديد:

مرجع متخصصين ايران ارسال پيام

در اين بخش مي‌توانيد پيام خود را به هر كدام از تماس‌هاي دلخواه خود ارسال كنيد. در بسياري از نمونه‌ها بهتر است با كسب‌وكارها و افراد حرفه‌اي از طريق اين گزينه ارتباط برقرار كنيد و از فيسبوك براي پيام‌رساني استفاده نكنيد. مي‌توانيد از اين سرويس براي برقراري ارتباط با افراد در موقعيت‌هاي جغرافيايي مشخص يا افراد شاغل در صنعتي خاص استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد هم‌زمان به ۵۰ آدرس پيام بدهيد.

از ارسال محتواي اسپم خودداري كنيد: از امكانات پيام رساني به هر شكلي براي ارتقاي محصولات يا خدمات خود استفاده نكنيد. بلكه از آن براي اطلاع‌رساني درباره‌ي پروژه‌ها و ايده‌هايي كه فكر مي‌كنيد براي مخاطب مفيد هستند، استفاده كنيد. فهرست تماس خود را همكاران خود در انديشه متخصصين بگيريد نه مشتري، ارائه‌دهنده‌ي خدمت يا تأمين‌كننده.

۵. چشم‌انداز برند و تبليغات

هرگز از لينكدين براي تبليغات خودنمايانه استفاده نكنيد، بلكه سعي كنيد چشم‌انداز كسب‌وكار خود را به شيوه‌اي صحيح ترسيم كنيد. همچنين مي‌توانيد صفحه‌اي تجاري بسازيد و از آن مشابه صفحه‌ي تجاري فيسبوك استفاده كنيد. با اين كار مي‌توانيد محصولات و خدمات را ارتقا دهيد و پيشنهاد‌هاي ويژه‌اي را به بازديدكنندگان صفحه‌ي خود ارائه دهيد.

تبليغات در لينكدين مشابه Google Adwords است. در اين نوع تبليغات مي‌توانيد براي انتشار تبليغات خود در لينكدين، در مزايده شركت كنيد. همچنين مي‌توانيد كسب‌وكار خود را با استفاده از بازاريابي رايانامهي و مباحثه‌ها و اعلان‌هاي گروهي ارتقا دهيد. كسب‌وكار شما مي‌تواند بلاگي سرگرم كننده، وب‌سايت بازاريابي وابسته يا امتيازي انحصاري و حتي وال مارت و مايكروسافت باشد.

۶. ساخت گروه لينكدين

گروه لينكدين شامل مجموعه‌‌اي از افراد با علايق مشابه است. اين گروه مي‌تواند شامل همكاران علاقه‌مند به سئو، توليد محتوا، تبليغات CPA (هزينه به ازاي فعاليت) يا PPC (تبليغات كليكي)، بلاگر وردپرس يا حتي متخصص در زمينه‌ي سيستم‌هاي سيسكو و جاوااسكريپت باشد. اين گروه‌ها براي مباحثه يا كمك به حل اشكالات ديگران سودمند هستند. با كليك روي بخش Interests در نوار كنترلي و سپس groups مي‌توانيد گروه‌هاي دلخواه خود را انتخاب كنيد:

مرجع متخصصين ايران گروه لينكدين

با كليك روي لينك زردرنگ مي‌توانيد گروه موردانديشه متخصصين خود را بسازيد. يكي از مزاياي ساخت گروه، دسترسي به خدمات رايگان توزيع رايانامه براي تماس اعضاي گروه است. مي‌توانيد اين كار را هفته‌اي يك بار انجام دهيد كه باز هم كافي است. با ساخت و حفظ گروه خود مي‌توانيد به تعداد زيادي از گروه‌هاي مشابه دسترسي پيدا كنيد. اين كار درست مانند ساخت فهرست بازاريابي اينترنتي است.

۷. روش استفاده از لينكدين براي استخدام

اگر فضايي خالي در كسب‌وكار خود داريد، لينكدين مي‌تواند مرجع خوبي براي استخدام باشد. به همين دليل در فرم درخواست خود لينك‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را هم قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد از پروفايل لينكدين به نكات زيادي درباره‌ي فرد مورد انديشه متخصصين پي ببريد.

حتي فهرست تماس افراد هم مي‌تواند مرجع خوبي براي استخدام باشد. افراد به‌ندرت با افرادي كه نكات اشتراكي كمي دارند ارتباط برقرار مي‌كنند. مي‌توانيد اطلاعات فرم درخواست را با اطلاعات شبكه‌هاي اجتماعي مقايسه كنيد، مخفي‌ كردن اطلاعات كذب در شبكه‌هاي اجتماعي كار دشواري است.

لينكدين حتي اجازه مي‌دهد پا را فراتر بگذاريد: مي‌توانيد از فهرست تماس‌هاي شغلي هم به‌عنوان مرجع استفاده كنيد. از طريق لينكدين مي‌توانيد به ميزان ارتباط افراد با موقعيت‌هاي استخدامي پي بريد. همچنين مي‌توانيد براساس پروفايل آن‌ها تا حدودي با شخصيت افراد آشنا شويد.

۸. استفاده از لينكدين براي يافتن شغل

روي ديگر سكه، يافتن شغل از طريق لينكدين است. براي يافتن شغل مورد انديشه متخصصين بايد پروفايل خود را متناسب با همان شغل تنظيم كنيد. تا آنجا كه مي‌توانيد درباره‌ي شايستگي‌ها، مهارت‌ها و دستاوردهاي خود بنويسيد. اغلب شركت‌ها و مشاوره‌هاي شغلي، لينكدين را به‌عنوان ابزار مهمي براي رقابت استخدامي معرفي مي‌كنند.

همچنين مي‌توانيد مهارت‌ها، تجربيات، جوايز، موفقيت‌ها و هرچيزي را كه به معرفي بهتر شما كمك مي‌كنند منتشر كنيد. با دسترسي عمومي پروفايل، نه‌تنها كارفرماها بلكه بسياري از مديران شخصي و منابع انساني هم مي‌توانند شما را پيدا كنند.

لينكدين مي‌تواند سرعت فرايند استخدام را به شكل چشمگيري افزايش دهد

از پروفايل خود پرينت بگيريد و آن را به يك دوست نشان دهيد. از او بپرسيد آيا اين شخص را استخدام مي‌كند. از هم انديشي ها دوستان و اطرافيان براي بهبود پروفايل خود استفاده كنيد. لينكدين ابزار قدرتمندي براي يافتن شغل جديد است و بسياري از افراد با صرف زمان مناسب براي ساخت پروفايل لينكدين، به موقعيت‌‌هاي شغلي خوبي رسيده‌اند. سعي كنيد پروفايلي دقيق و صادقانه بنويسيد زيرا اگر بخواهيد پروفايل جعلي بسازيد ممكن است صرف‌انديشه متخصصين از سوابق كاري، از محل كار خود اخراج شويد. صادق باشيد، لينكدين اين راه را برايتان هموار خواهد كرد.

نتيجه‌گيري و نكات پاياني

حالا كه با لينكدين و سازوكار آن آشنا شديد، ابزاري قدرتمند در اختيار داريد. ابزاري كه در دنياي كسب‌وكار حتي از فيسبوك هم قوي‌تر و صرفا محدود به كسب‌وكارها و متخصصان نيست. هر فردي مي‌تواند از لينكدين استفاده كند.

بااين‌حال توصيه مي‌شود از لينكدين براي اهداف اجتماعي و شخصي استفاده نكنيد؛ زيرا لينكدين مانند فيسبوك يا توييتر نيست؛ اما اگر كسب‌وكار خانگي كوچك يا خدماتي مثل توليد محتوا يا سئو ارائه مي‌دهيد يا حتي مغازه‌اي در فروشگاهي محلي داريد مي‌توانيد از لينكدين به‌عنوان ابزاري مفيد استفاده كنيد.

اگر تجربه‌ي بلاگ‌نويسي حرفه‌اي يا بازاريابي اينترنتي را داشته باشيد مي‌توانيد از لينكدين براي سبقت گرفتن از رقباي خود استفاده كنيد. اعتبار لينكدين در موتور جست‌وجوي گوگل بسيار بالا است. درواقع مي‌توانيد ساختار لينك‌دهي بسيار قدرتمندي را بين صفحه‌هاي لينكدين، فيسبوك و توييتر ايجاد كنيد. با اتصال شبكه‌هاي اجتماعي به يكديگر، مشتريان بالقوه راحت‌تر وب‌سايت شما را پيدا مي‌كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات