آمازون دوميليون كالاي تقلبي را در سال ۲۰۲۰ كشف و نابود كرد

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمازون در سال گذشته‌ي ميلادي بيش از دوميليون كالاي تقلبي را مصادره و نابود كرده است. اين شركت مي‌گويد همچنان به تلاش‌هايش ادامه مي‌دهد تا تعداد كالاي تقلبي به صفر برسد.
تبليغات

جنگ آمازون (Amazon) با فروشندگان محصول تقلبي در اين فروشگاه بزرگ الكترونيك همچنان ادامه دارد. ZDNet مي‌نويسد آمازون دوميليون محصول تقلبي را در سال گذشته‌ي ميلادي كشف و نابود كرده است.

آمازون يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي حوزه‌ي تجارت الكترونيك است كه به‌خاطر رويدادهاي خريد نظير پرايم دي نامي آشنا در بين متخصصان اينترنت محسوب مي‌شود،. اين شركت به فروشندگان متفرقه در سراسر دنيا امكان مي‌دهد كالاهاي خود را در پلتفرم آمازون بفروشند؛ بااين‌حال با نگاهي خلاصه به محصولات موجود در آمازون قطعا خواهيد فهميد كه اشكالاتي وجود دارند.

كالاهاي تقلبي، كالاهاي كم‌كيفيت، تصاوير گمراه‌كننده و موارد اين‌چنيني بارها در هم انديشي ها خريداران در صفحه‌ي محصولات آمازون ديده شده‌اند. آمازون با اقدامات زيادي به‌طور گسترده با كالاهاي تقلبي مقابله مي‌كند.

شماري از فروشندگان به روش‌هاي مختلف از فرصتي سوءاستفاده مي‌كنند كه پلتفرم محبوب آمازون دراختيارشان قرار مي‌دهد. براي مثال، مدتي پيش يكي از اينفلوئنسرهاي اينستاگرام تصاويري گمراه‌كننده از محصولي تقلبي منتشر كرد تا محصول را به مشتريان بفروشد؛ ولي آمازون متوجه اين اتفاق شد و حساب متخصصي او را بست. بااين‌همه، هنوزهم كلاه‌برداران زيادي در آمازون مشغول فعاليت‌اند كه بدون شناسايي‌شدن، جنس تقلبي به مردم مي‌فروشند.

آمازون اخيرا نخستين «گزارش محافظت از برند» را منتشر كرده است تا جزئياتي درباره‌ي مقابله با فروشندگان اجناس تقلبي ارائه دهد. آمازون گفته است مي‌خواهد تعداد كالاهاي تقلبي پلتفرم خود را به صفر برساند. 

براساس گزارش جديد آمازون كه به عملكرد اين شركت در سال ۲۰۲۰ ارتباط دارد، تعداد بيشتري از افراد سودجو در يك سال گذشته تلاش كرده‌اند قوانين آمازون را دور بزنند و كالاي تقلبي به مردم بفروشند. آمازون با راهكارهاي خاصي متوجه فرستاده‌شدن ميليون‌ها محصول تقلبي به مراكز ارسال كالا شده و آن‌ها را مصادره كرده است تا نابودشان كند. آمازون مي‌گويد با نابودكردن كالاهاي تقلبي نمي‌گذارد در جاي ديگري از زنجيره‌ي تأمين بازفروش شوند.

اين غول حوزه‌ي تجارت الكترونيك مي‌گويد بيش از ۱۰ ميليون محصول «مشكوك» پيش از منتشرشدن روي پلتفرم حذف شدند. همچنين، بيش از شش‌ميليون بار متوجه شد افرادي كه حساب متخصصي‌شان به‌خاطر فروش جنس تقلبي بسته شده، به‌دنبال ايجاد حساب جديد بوده‌اند كه در تمامي موارد آمازون جلوي ايجاد حساب متخصصي جديد را گرفت. 

آمازون مي‌گويد كمتر از ۰٫۰۱ درصد از محصولات فروخته‌شده با شكايت مشتري مبني‌بر تقلبي بودن مواجه شده‌اند. در اين رابطه، بيش از هفت‌هزار كسب‌و‌كار كوچك به تيم‌هاي حقوقي در ايالات متحده و اروپا معرفي شدند. آمازون در سال گذشته‌ي ميلادي بيش از هفتصدميليون دلار براي جلوگيري از فروش كالاهاي تقلبي سرمايه‌گذاري كرد.

آمازون مي‌گويد همچنان به فعاليت‌هايش در اين زمينه به‌طور جدي ادامه مي‌دهد و تا زماني‌كه تعداد كالاهاي تقلبي در پلتفرمش به صفر نرسد، دست از تلاش برنمي‌دارد. جنگ با فروشندگان جنس تقلبي شدت گرفته است؛ چون اين افراد همواره به‌دنبال راه‌هاي جديدي براي دور زدن قوانين هستند و بايد از روش قانوني با آن‌ها برخورد كرد. 

يكي از ديگر از اشكالاتي كه آمازون با آن مواجه شده، فروشندگاني هستند كه در ازاي دريافت امتياز پنج ستاره به مشتريان پول مي‌دهند. اوايل ماه جاري ميلادي، اعلام شد تقريبا دويست‌هزار نفر در كلاه‌برداري‌اي هماهنگ‌شده نقش داشته‌اند. در اين كلاه‌برداري كه احتمالا در چين مديريت شده، فروشندگان پس از دريافت مطالعه مثبت مشتريان، پول محصول را به آن‌ها بازپرداخت كرده‌اند. آمازون صراحتا مي‌گويد كساني كه سياست‌هاي كاري اين شركت را نقض كنند، تعليق و مسدود و عليه آن‌ها اقدام قانوني مي‌كند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات