بازار دوربين ژاپن در قبضه كانن؛ كسب مقام اول در تمامي شاخه‌ها

يك‌شنبه ۲۹ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با اعلام برندگان جوايز BCN Awards 2020، سهم شركت‌هاي سازنده‌ي دوربين ديجيتال از بازار ژاپن مشخص شد.
تبليغات

BCN Awards نام جوايزي است كه هرساله به پرفروش‌ترين برندهاي توليدكننده‌ي تجهيزات كامپيوتري و لوازم خانگي در ژاپن اعطا مي‌شود. ازآنجاكه دسترسي به آمار فروش دوربين‌هاي ديجيتال در سطح جهاني كار پيچيده و دشواري است، معمولا آمار ارائه‌شده‌ي BCN به‌عنوان تصويري كلي از وضعيت فروش دوربين‌هاي ديجيتال در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود. با مشخص‌شدن برندگان جوايز BCN 2020، وضعيت برندهاي سازنده‌ي دوربين ديجيتال و سهم آن‌ها از بازارِ سال گذشته معين شده است. 

بنا‌به اعلام BCN، كانن در سال ۲۰۱۹ براي اولين‌بار توانسته است در هر سه شاخه‌ي «دوربين‌هاي ديجيتال با لنز غيرقابل تعويض» و «دوربين‌هاي ديجيتال SLR» و «دوربين‌هاي بدون آينه» رتبه‌ي اول را كسب كند. سوني نيز توانسته است با پشت‌سر‌گذاشتن المپوس، به مقام دوم پرفروش‌ترين دوربين‌هاي بدون آينه صعود كند. المپوس نيز كه زماني در دسته‌ي دوربين‌هاي بدون آينه رتبه‌ي اول را دراختيار داشت، اكنون پس از كانن و سوني در مقام سوم قرار گرفته است. درادامه، مي‌توانيد برگزيدگان جوايز BCN در سه‌سال گذشته را مشاهه كنيد.

BCN Awards 2018

جوايز BCN 2018

  • دوربين‌هاي ديجيتال با لنز ثابت:

۱. كانن (۲۷/۹ درصد)۲. نيكون (۲۵/۵ درصد)۳. كاسيو (۱۷/۲ درصد)

  • دوربين‌هاي DSLR:

۱. كانن (۶۱/۱ درصد)۲. نيكون (۳۴/۴ درصد)۳. پنتاكس (۴/۲ درصد)

  • دوربين‌هاي Mirrorless:

۱. المپوس (۲۷/۷ درصد)۲. كانن (۲۱/۳ درصد)۳. سوني (۲۰/۲ درصد)

BCN Awards 2019

جوايز BCN 2019

  • دوربين‌هاي ديجيتال با لنز ثابت:

۱. نيكون (۳۱/۵ درصد)۲. كانن (۲۹/۸ درصد)۳. سوني (۱۱/۹ درصد)

  • دوربين‌هاي DSLR:

۱. كانن (۵۷/۴ درصد)۲. نيكون (۳۹/۳ درصد)۳. پنتاكس (۳/۱ درصد)

  • دوربين‌هاي Mirrorless:

۱. كانن (۳۱/۶ درصد)۲. المپوس (۲۳/۵ درصد)۳. سوني (۲۲/۷ درصد)

BCN Awards 2020

جوايز BCN 2020

  • دوربين‌هاي ديجيتال با لنز ثابت:

۱. كانن (۳۹/۳ درصد)۲. نيكون (۲۲/۹ درصد)۳. سوني (۱۵/۲ درصد)

  • دوربين‌هاي DSLR:

۱. كانن (۵۶/۵ درصد)۲. نيكون (۴۱/۱ درصد)۳. پنتاكس (۲/۴ درصد)

  • دوربين‌هاي Mirrorless:

۱. كانن (۳۰/۹ درصد)۲. سوني (۲۵/۹ درصد)۳. المپوس (۲۳/۴ درصد)

جالب است بدانيد دسته‌ي دوربين‌هاي بدون آينه از زمان اضافه‌شدن به جوايز BCN در سال ۲۰۱۲، همواره محل رقابت سه برند المپوس و سوني و پاناسونيك بوده است و كانن كه اكنون پرفروش‌ترين برند دوربين‌هاي بدون آينه در ژاپن به‌شمار مي‌رود، تنها سه سال است سهم چشمگير بازار اين شاخه را ازآنِ خود كرده است. 

با نگاهي به سهم بازار سازندگان دوربين‌هاي ديجيتال در سه سال گذشته، به‌صورت خلاصه مي‌توان گفت سوني در حال افزايش سهم خود در بازار دوربين‌هاي بدون آينه و دوربين‌هايي با لنز ثابت است و كانن و نيكون نيز با دراختيار‌داشتن ۹۷/۵ درصد از سهم فروش دوربين‌هاي SLR، اين بخش از بازار را تقريبا در انحصار خود دارند.

ارزش به‌روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان‌ و آگاهانه‌ي انواع دوربين عكاسي نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد. در اين بخش، علاوه‌بر مشخصات متخصص دقيق دوربين‌هاي كانن، نيكون‌، پاناسونيك، سوني و ديگر برند‌ها، امكان مقايسه‌ي دو يا چند محصول دركنار گالري تصاوير رسمي محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات