مرجع متخصصين ايران

ام وي ام X22 ؛ مشخصات متخصص، ارزش و هر آنچه درباره آن بايد بدانيد

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 17 دقيقه
چند سال از عرضه‌ي كراس‌اور ام وي ام X22 در ايران مي‌گذرد. اين خودرو، مورد توجه بازار كشورمان قرار گرفته است و به‌عنوان كوچك‌ترين محصول چري، در ايران عرضه مي‌شود.
تبليغات

برند چري كه بعضي محصولات خود را با نام MVM در ايران عرضه مي‌كند، باسابقه‌ترين برند چيني فعال در كشور محسوب مي‌شود. كراس‌اورهاي چري، با نام تيگو شناخته مي‌شوند و نام اصلي X22 از برند MVM، تيگو ۲ است كه البته در كشور چين با نام تيگو X3 فروخته مي‌‌شود.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

با اين حساب، چهار مدل كراس‌اور در سبد محصولات چري وجود دارند كه شامل تيگو 2، تيگو 3 (ام وي ام x33 با برند MVM )، تيگو 5 و تيگو 7 هستند. پيش‌تر، به مطالعه كامل خودروهاي تيگو 5 و چري تيگو 7 در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران پرداخته‌ايم و حال به سراغ كوچك‌ترين عضو اين گروه، ام وي ام ايكس۲۲ مي‌رويم كه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد باتوجه به ارزش كمتر، جذابيت بيشتري براي بازار ايران داشته باشد.

طراحي ظاهري و بدنه

كراس‌اور ام وي ام X22 با نوعي پختگي در طراحي رو‌به‌رو است كه فراتر از يك محصول چيني به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. كافي است نگاهي به نسخه‌ي اول X33 داشته باشيد تا به ياد آوريد كه همين چند سال پيش، ظاهر خودروهاي چيني قابل مقايسه با محصولات مدرن دنيا نبود؛ اما بايد قبول كرد كه سري جديد محصولات چري (MVM) و خصوصا خودروي ام وي ام X22، طراحي بهتر و البته راضي‌كننده‌اي دارند.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22
مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

در نماي رو‌به‌رو، چراغ‌هاي درشت ام وي ام X22 هماهنگي بسيار خوبي با سايز بدنه دارند و اين محصول نسبتا كوچك را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان مي‌دهند. نوار LED با خطي صاف در بخش پاييني كاسه چراغ قرار دارد كه ضمن تأمين روشنايي روز، در امتداد خط ميان جلوپنجره قرار گرفته است تا زيبايي X22 را افزايش دهد. مثل بسياري از خودروهاي دنيا، لوگوي سازنده در ميان جلوپنجره ديده مي‌شود كه البته براي ام وي ام X22 به‌جاي لوگوي چري (كه شبيه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل اين قسمت از پلاستيك و به‌صورت لانه‌زنبوري ساخته شده، اما با قاب فلزي كه پهناي متفاوتي در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است. سپر جلو هم طراحي قابل قبولي دارد و درحالي‌كه متقارن بخش بالايي، از فضاي خالي مياني استفاده مي‌كند، جايگاه بسيار خوبي براي پلاك خودرو خواهد داشت. زيبايي بخش روبروي ام وي ام X22 به همين‌جا ختم نمي‌شود و با قطعه‌اي نقره‌اي رنگ در پايين سپر و فضاسازي بسيار خوب گوشه‌هاي سپر همراه‌با چراغ‌هاي مه‌شكن، نمره بسيار خوبي مي‌گيرد. فراموش نكنيم، حجم‌دهي بسيار خوبي در بخش جلوي اين خودرو وجود دارد كه با خطوط روي كاپوت و جاي‌گذاري چراغ، تقويت مي‌شود.

از نماي كنار، به‌سختي مي‌توان ايرادي به طراحي X22 گرفت. حالت آيروديناميك اين خودرو به‌خوبي حفظ شده است، درحالي‌كه اندازه‌ي پنجره‌ها و شيب سقف، راضي‌كننده به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. ريل مربوط به باربند سقف، فلزي و براق است؛ اما قاب دور شيشه‌ها و زير ركاب، از پلاستيك سياه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستيكي، پيرامون گلگيرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسياري از خودروهاي امروزي، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ي نسخه‌ها از سايز ۱۶ اينچ خواهد بود كه چندان بزرگ نيست. زيبايي اين بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌اي شكل مي‌گيرد كه از گوشه‌ي چراغ عقب در امتداد دستگيره‌ها تا گلگير جلو ادامه دارد. از سويي ديگر، طراحي سه‌بعدي بدنه در گلگير عقب و نزديكي ركاب‌ها نيز به‌خوبي انجام شده است.

مرجع متخصصين ايران MVM X22

بسياري از سازندگان خودروهاي چيني كه تا به حال ديده‌ايم، اهميت كمي به طراحي عقب داده‌اند و اين موضوع براي ام وي ام X22 نيز تا حدودي صادق است. سايز و طراح چراغ‌هاي عقب، نه‌تنها وجه اشتراكي با چراغ‌هاي جلو ندارد؛ كه با ديگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نيست. كوچك بودن اين چراغ‌ها، بيننده را به ياد MVM 315 مي‌اندازد كه يك هاچبك كوچك و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چري است. از سويي ديگر، بخش زيادي از درپوش صندوق عقب، خالي و ساده ديده مي‌شود كه صرفا با نواري فلزي و براق، ميان چراغ‌ها و همراه لوگوي سازنده، كشيده شده است. از نكات مثبت در طراحي عقب ام وي ام X22 مي‌توان به حجم‌دهي با خطوط شكسته در بخش مياني و پاييني صندوق اشاره كرد؛ ضمن اينكه بالچه‌ي عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابي دارند. سايز شيشه‌ي عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ي باريك پلاستيكي در حاشيه و زير بالچه ارائه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

ابعاد ام وي ام X22 عبارت‌اند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمين، كه با فاصله‌ي كف ۱۸.۵ سانتي‌متر تا جاده توليد مي‌شود. زاويه‌ي شيب قابل تردد براي چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاويه‌ي شيب چرخ عقب تا لبه‌ي سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. اين خودرو براي گردش كامل به دايره‌اي با شعاع ۵.۲۵ متر نياز خواهد داشت؛ درحالي‌كه فاصله‌ي محورهاي ۲.۵۵۵ متر دارد.

فضاي داخلي و كابين

ورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آيندي به‌همراه دارد و هرچند متريال به‌كاررفته در داشبورد چندان خوب و رضايت‌بخش نيست؛ مي‌توان از دوخت صندلي‌ها و طراحي آن‌ها لذت برد. تقريبا تمام داشبورد از پلاستيك سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتي از آن طرح فيبركربن دارد كه در نوع خود جالب توجه است. اينگونه ادوات در تودري‌ها نيز ديده مي‌شوند و حس يك خودروي اسپرت گران‌ارزش را تداعي مي‌كند. در بخش‌هاي بالا و پايين فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پيرامون استراحت‌گاه بازو نيز از پلاستيك نرم استفاده مي‌كند كه هماهنگ با پوشش بدنه، رنگي متمايز از داشبورد خواهد داشت.

نمايشگر ۸ اينچي در ميان داشبورد يك كراس‌اور ارزان‌ارزش چيني، از نكات مثبت ام وي ام X22 است كه نمي‌توان به‌راحتي از كنار آن گذشت. دوربين دنده‌ي عقب هم در تمامي نسخه‌هاي اين خودرو وجود دارد؛ ضمن اينكه پشت پنل فرمان هم از نمايشگر ديجيتال براي اطلاع‌رساني مصرف سوخت و بسياري از شرايط متخصص خودرو، استفاده شده است. X22 از طراحي سيلندري براي بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ي دور موتور بهره نمي‌برد، اما در اين قسمت هم با حداقل هزينه، مدرن و كارآمد جلوه مي‌كند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعكس بودن نمايش‌دهنده‌ي دور موتور، مي‌تواند آزاردهنده باشد.

مرجع متخصصين ايران MVM X22

طراحان ام وي ام X22 در شركت چري، با نواردوزي صندلي‌ها و استفاده از ادواتي هماهنگ با آن، يك‌نواختي كابين را كاهش داده‌اند. رنگ فرعي فضاي داخلي، مي‌تواند زرد يا نارنجي باشد كه البته همه‌ي نسخه‌هاي X22 در كشورمان از رنگ نارنجي استفاده مي‌كنند. اين موضوع، علاوه بر حاشيه‌ي صندلي‌ها و تودري‌ها، در پيرامون مجاري هواي تهويه‌ي مطبوع و دسته‌دنده هم ديده مي‌شود.

جالب است بدانيد فاصله‌ محورهاي ام وي ام X22، كمي از X33 بيشتر است كه باعث مي‌شود سرنشينان از انديشه متخصصين فاصله‌ي زانو، راحتي قابل قبولي داشته باشند. صندوق عقب نيز به‌صورت استاندارد داراي ۴۲۰ ليتر فضاي مفيد است؛ هرچند كه با جمع‌ كردن صندلي‌ها مي‌توان آن را افزايش داد. زير داشبورد، داخل در و زير كنسول مياني هم چندين محل مختلف براي قرار دادن وسايل كوچك پيش‌بيني شده است.

شركت سازنده ادعا كرده است كه از تجهيزات كاملا مدرن و خودكار خود براي دوخت صندلي‌هاي X22 استفاده مي‌كند تا از انديشه متخصصين كيفيت استفاده و ظرافت توليد، تفاوتي با نمونه‌هاي موجود در مدل‌هاي لوكس لندروور انگليس نداشته باشد. چري، از سال‌ها پيش با لندروور همكاري مي‌كند و خط مونتاژ اصلي اين برند در چين را در اختيار دارد. راحتي و ارگونومي خوب صندلي‌ها در ام وي ام X22، حاصل ۲۰۰ نمونه‌ي آزمايشي در پيش توليد اين خودرو و بيش از ۱ ميليون كيلومتر، تست جاده‌اي با آن‌ است.

مرجع متخصصين ايران MVM X22

در مجموع مي‌توان به طراحي فضاي داخلي X22، باتوجه به چيني بودن و ارزش نسبتا پايين آن، نمره‌ي بسيار خوبي داد و البته اطمينان داشت كه در سال‌هاي آينده، تفاوت ظاهري اين خودروها با نمونه‌هاي طراز اول دنيا، كاملا فراموش شود.

پيشرانه و قواي متخصص

طبق معمول خودروهاي چيني، ام وي ام X22 هم از نبود پيشرانه‌اي قدرتمند رنج مي‌برد. اين مهم، البته نسبت مستقيمي با هزينه‌ي خريد اين مدل‌ها دارد و نمي‌توان باتوجه به ارزش نهائي، توقعي بيش از اين داشت. تنها يك پيشرانه‌ي ۱.۵ ليتري تنفس طبيعي براي اين خودرو در سراسر دنيا قابل سفارش است كه قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقيقه توليد مي‌كند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقيقه، گشتاور ۱۳۵ نيو‌تن متر خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران MVM X22

باتوجه به اينكه قدرت ناچيز ۱۰۵ اسب‌بخار، از دورهاي پايين در اختيار راننده نيست، نمي‌توان توقع خاصي از شتاب‌گيري ام وي ام X22 داشت و طبيعتا در زماني بيش از ۱۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. نهايت سرعت اين خودرو، نزديك به ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالي‌كه شركت سازنده ادعا مي‌كند ميانگين مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ي مجهز به جعبه‌دنده‌ي دستي و خودكار، حدود ۶ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر است. اين موضوع توسط خريداران X22 در ايران، تأييد نمي‌شود و باتوجه به فصل تابستان و كيفيت بنزين داخلي، اعدادي بين ۸ تا ۹ ليتر براي ميانگين مصرف سوخت اين خودرو در كشورمان گزارش شده است.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

پيشرانه‌ي X22، از فناوري DVVT استفاده مي‌كند كه درواقع سيستم زمان‌بندي متغير سوپاپ‌ها است. به لطف اين سيستم، مصرف سوخت بهينه ‌مي‌شود و البته صداي پيشرانه در سرعت‌هاي ثابت، كاهش مي‌يابد. ضريب تراكم اين پيشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلايندگي يورو ۵ ارائه مي‌شود. تمامي مدل‌هاي X22، صرفا به‌صورت ديفرانسيل جلو عرضه مي‌شوند. از نكات مثبت اين خودرو، مي‌توان به ترمزهاي قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره كرد.

آپشن‌ها و امكانات رفاهي

در كشور ما دو تيپ ام وي ام x22 با نام‌هاي اسپرت اكسلنت و لاكچري، بيش از ديگر مدل‌ها عرضه مي‌شوند. از سال ۱۳۹۸، نسخه‌هاي دنده‌ دستي و خودكار از ايكس 22 اسپرت اكسلنت به‌عنوان نمونه‌هاي با كامل‌ترين امكانات، توسط مديران خودرو پيش‌فروش شده‌اند. فارغ از جعبه‌دنده‌ي دستي يا خودكار كه مهم‌ترين عامل در ارزش نهائي ام وي ام X22 محسوب مي‌شود، اين خودرو در دو تيپ ساده و اسپرت نيز شناخته مي‌شود كه تفاوت‌هاي ظاهري خاصي با يكديگر دارند. نمونه‌ي اسپرت، داراي سقف مشكي است؛ اما تقريبا تمامي نمونه‌هاي ام وي ام x22 موجود در ايران، داراي سانروف برقي و رينگ اسپرت ۱۶ اينچ هستند.

مرجع متخصصين ايران MVM X22

تفاوت آپشن‌ها و  X22 در دو نمونه‌ي ساده و اسپرت ناچيز است و تنها مود رانندگي اقتصادي در نسخه‌ي اسپرت خودكار وجود دارد كه مي‌تواند با تعويض دنده در دور موتورهاي پايين‌تر، مصرف سوخت را كاهش دهد. از آپشن‌هاي استاندارد ام وي ام X22 مي‌توان به سيستم تعليق مك‌فرسون با فنرهاي پيچشي، كروز كنترل با قابليت تنظيم از روي فرمان، تهويه مطبوع خودكار، شيشه‌ بالابر برقي براي چهار در، تنظيم الكتريكي آينه‌ها از داخل خودرو، تنظيم كاملا دستي صندلي‌هاي جلو در ۶ جهت، صندلي‌هاي چرم با طرح مشكي و نارنجي اشاره كرد.

نمايشگر لمسي ۸ اينچ، آپشن كارآمدي در فهرست مشخصات ام وي ام ام وي ام X22 خودكار اسپرت اكسلنت محسوب مي‌شود كه همراه‌با دوربين عقب، مفيد خواهد بود. موبايل‌هاي هوشمند از طريق بلوتوث و رابط متخصصي ميررلينك (Mobile Mirror Link) با نمايشگر ارتباط برقرار مي‌كنند و به كمك سيستم صوتي استريو با چهار بلندگو، مي‌توان از سرگرمي‌هاي چندرسانه‌اي استفاده كرد. بعضي قابليت‌هاي اين سيستم، مثل كنترل قدرت صدا و عوض‌ كردن موزيك در حال پخش، از طريق فرمان قابل انجام خواهند بود.

تست تصادف و آپشن‌هاي ايمني

مثل ديگر كراس‌اورهاي چري، X22 هم به دلايل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهاي اتحاديه‌ي اروپا، در كشورهاي جهان اول حضور ندارد. به همين دليل مؤسسات معتبر آزمايش ايمني، مثل بنياد ايمني خودروي اروپا (Euro NCAP) و سازمان بيمه‌‌ي خودروهاي آمريكا (IIHS)، تست تصادف از اين خودرو نگرفته‌اند. با اين اوصاف، جالب است كه در سايت اصلي چري چين و همچنين نماينده‌ي رسمي اين خودرو در ايران، هيچ اشاره‌اي به ميزان ايمني X22 نمي‌شود و حتي گزارشي از نتيجه‌ي تست تصادف اين خودرو در بنياد ايمني خودروي چين (C-NCAP) در دسترس نيست.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

آپشن‌هاي ايمني ام وي ام X22 عبارت‌اند از ۲ كيسه‌ي هوا براي سرنشين جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهاي ABS و فناوري EBD، همراه‌با كمربندي ايمني پيش‌كشنده با ۳ نقطه‌ي عملكرد براي تمامي سرنشينان. هرچند ليست دل‌سرد‌كننده‌اي از آپشن‌هاي ايمني X22 وجود دارد؛ مي‌توان به فناوري ESC خوش‌بين بود كه با كنترل فشار ترمز و ديگر تجهيزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرايط لغزنده‌ي جاده كمك شاياني مي‌كند. از سويي ديگر، اين خودرو به سيستم جلوگيري از حركت ناخواسته در شيب (HHC) مجهز است كه باتوجه به قدرت نه‌چندان بالاي پيشرانه، در سربالايي‌ها متخصصد خواهد داشت. از ديگر نكات مثبت در ايمني X22، مي‌توان به حسگر باد چرخ‌ها، هشدار تعويض دنده در دور موتورهاي بالا و گرفتن كلاچ به هنگام استارت پيشرانه در زماني‌كه راننده فراموش كرده است خودرو را خلاص كند، اشاره كند.

تست متخصص و آزمايش رانندگي

پيش از هر چيز، بايد به ارزش تمام‌شده‌ي MVM X22 توجه كنيم. خودروهاي چيني با هدف عملكرد قابل قبول در برابر بهاي پرداختي ساخته مي‌شوند و مسلما X22 هم از اين قاعده مستثنا نيست. با اين حساب، خريدار بايد با معايب ام وي ام x22 مثل شتاب‌گيري كند و خسته‌كننده‌ي آن كنار بيايد؛ چرا كه قرار نيست سريع‌تر از يك پرايد باشد و مسلما در سبقت‌هاي جاده‌اي، نيازمند فضاي بسيار زيادي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد سازندگان X22 با هدف كنترل مصرف سوخت و آرامش پيشرانه، آن را براي قدرتي در حد ۱۰۰ اسب‌بخار طراحي كرده‌اند. اين موضوع، سكوت رضايت‌بخشي به سرنشينان خودرو مي‌دهد و از اين انديشه متخصصين، فراتر از محصولات ساخت ايران عمل مي‌كند. از ديگر نكات مثبت X22، مي‌توان به صندلي‌هاي بسيار خوب و راحت آن اشاره كرد كه حتي در سفرهاي طولاني هم قابل قبول خواهند بود و متريال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزيابي مي‌شود. طراحي كابين ام وي ام X22، به گونه‌اي است كه ديد خوبي به سرنشينان، خصوصا راننده مي‌دهد. اين خودرو براي خانم‌ها و كساني كه به‌ دنبال محصولي با ابعاد قابل كنترل در رانندگي هستند مناسب خواهد بود؛ چراكه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربين عقب، به‌راحتي پارك مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران

سيستم تعليق و فنربندي نرم X22، فراتر از كلاس ارزشي اين خودرو است و در مجموع مي‌توان گفت يك خودروي شهري براي مصرف روزانه‌ي انفرادي يا خانواده‌ي جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌هاي پايه مثل كروزكنترل، سفر با X22 براي ۴ سرنشين بلندقد، امكان‌پذير خواهد بود؛ هرچند رانندگي اسپرت و جوان‌پسندي نخواهد داشت. از سويي ديگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمين، ۱۸.۵ سانتي‌متر است كه كمك مي‌كند از دست‌اندازهاي تا اين حدود عبور كند، اما اين كراس‌اور، تك‌ ديفرانسيل ارائه مي‌شود و با لاستيك‌هايي به عرض ۲۰۵ ميلي‌متر و پيشرانه‌ي ضعيف، مناسب طبيعت‌گردي و عبور از مسيرهاي خارج جاده نخواهد بود.

ارزش نهائي و مقايسه با رقبا

(به‌روزرساني ۲۳ فروردين‌ماه ۱۳۹۸)

نماينده‌ي رسمي چري در ايران، مدل تيگو 2 را با نام MVM X22 عرضه مي‌كند. آستانه‌ي ارزش اين خودرو براي مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ي دستي و آپشن‌هاي استاندارد (ام وي ام X۲۲ اكسلنت اسپرت EX دنده اي) ، ۱۹۸ ميليون تومان است. نمونه‌ي دنده‌ خودكار با نام ام وي ام X۲۲ اسپرت اكسلنت EX خودكار، ارزش پايه‌ي ۲۲۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان دارد كه البته نسخه‌ي فول‌ آپشن محسوب مي‌شود. تمامي اين خودروها، با ۳ سال يا ۶۰ هزار كيلومتر گارانتي همراه خواهند بود.

مشخصات

ارزش كارخانه

شرايط نام نويسي فروردين‌ماه ۱۳۹۸

موعد تحويل

X22 اسپرت اكسلنت EX دنده‌ دستي

۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰

پيش‌پرداخت ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه براي ۶۰ درصد ارزش نهايي

۶۰ روزه

X22 اسپرت اكسلنت EX دنده‌خودكار

۲۲۲,۶۰۰,۰۰۰

پيش‌پرداخت ۵۵,۶۵۰,۰۰۰ تومان با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه براي ۶۰ درصد ارزش نهايي

۶۰ روزه

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد نسخه‌ي دنده دستي با آپشن‌هاي پايه و ارزش پايين‌تر، جذابيت بيشتري براي بازار ايران داشته باشد؛ چرا كه مي‌توان با اقساطي تا ۶۰ ماه همراه پيش‌پرداخت ۵۰ ميليون تومان نيز صاحب X22 شد. اين نمونه در شتاب‌گيري و عبور از شيب‌ها، عملكرد بهتري در مقايسه با نمونه‌ي مجهز به جعبه‌دنده‌ي خودكار دارد؛ ضمن اينكه معكوس‌هاي ناگهاني نخواهد داشت و كنترل بهتري به راننده مي‌دهد. اين موضوع در كنار مصرف سوخت كمتر، اختلاف ارزش با مدل دنده خودكار را توجيه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ام وي ام ايكس 22 / mvm x22

كراس‌اورهاي كوچك چيني در بازار ايران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهاي ديگر كشورها را ندارند. ام وي ام X22 در بازار ايران، هم‌كلاس چانگان SC35 و ليفان X60 محسوب مي‌شود كه البته، با فروش بسيار خوب موفق، به شكست رقبا شده است. با اين اوصاف، نسخه‌ي ارزان‌ارزش X22، به رغم كمبودهايي مثل پيشرانه‌ي ضعيف و نبود جعبه‌دنده خودكار، به دليل ارزش زير ۲۰۰ ميليون تومان، عاشقان كراس‌اور را جذب خود مي‌كند. از انديشه متخصصين عملكرد متخصص، ليفان X60 با پيشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبه‌دنده‌ي خودكار ارزيابي مي‌شود؛ اما ظاهر بسيار خوب X22، برگ برنده‌ي MVM در كلاس كراس‌اورهاي اقتصادي است.

با استفاده از جدول ادامه‌ي مطلب، مي‌توان به مقايسه‌ي ارزش و توانايي‌هاي متخصص چري MVM X22, با رقباي چيني در بازار ايران پرداخت.

مشخصات

MVM X22 MT

 MVM X22 AT

چري تيگو 7

BYD S6

MVM  X33-S

ليفان X60

چانگان SC35

هايما S7 توربو

جك S5 توربو

حجم موتور (سي‌سي)

۱۴۹۸

۱۴۹۸

۱۴۹۸

۲۴۰۰

۱۹۷۱

۱۷۹۴

۱۶۰۰

۱۷۹۵

۱۹۹۷

تعداد سيلندر

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

۴- خطي

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداكثر قدرت خروجي (اسب‌بخار)

۱۰۵

۱۰۵

۱۵۰

۱۶۰

۱۳۶

۱۳۱

۱۲۳

۱۷۰

۱۷۴

حداكثر سرعت (كيلومتر بر ساعت)

۱۷۰

۱۶۰

۱۷۰

۱۸۵

۱۷۵

۱۷۰

نامشخص

۱۷۰

۱۸۰

نوع جعبه‌دنده

دستي ۵ سرعته

خودكار ۴ سرعته

CVT

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۷ سرعته

خودكار ۴ سرعته

خودكار ۴ سرعته

خودكار ۶ سرعته

خودكار ۶ سرعته

حجم باك (ليتر)

۵۰

۵۰

۵۷

۷۲

۵۵

۵۵

۵۲

۶۱

۵۵

مصرف سوخت سيكل تركيبي 

(ليتر در ۱۰۰ كيلومتر)

۸

۸.۲

۶.۵

۱۰

۸.۵

۸.۲

۷

۹.۶

نامشخص

طول (ميلي‌متر)

۴۲۰۰

۴۲۰۰

۴۵۰۰

۴۸۱۰

۴۴۱۹

۴۳۲۵

۴۱۶۰

۴۵۳۰

۴۴۳۰

عرض 

(ميلي‌متر)

۱۷۶۰

۱۷۶۰

۱۸۳۷

۱۸۵۵

۱۷۶۵

۱۷۹۰

۱۸۱۰

۱۸۳۰

۱۸۴۰

ارتفاع 

(ميلي‌متر)

۱۵۷۰

۱۵۷۰

۱۶۷۰

۱۷۲۵

۱۶۵۱

۱۶۹۰

۱۶۷۰

۱۷۳۰

۱۶۶۰

وزن خالص (كيلوگرم)

۱۲۴۵

۱۲۴۵

۱۴۳۲

۱۶۹۵

۱۴۲۰

۱۳۳۰

۱۲۹۰

۱۵۴۵

۱۵۴۵

استاندارد آلايندگي

يورو۵

يورو۵

يورو۵

يورو۵

يورو۵

يورو ۴

نامشخص

يورو۵

يورو۵

مشخصات متخصص دقيق انواع خودرو MVM و چري در بازار كشورمان، مقايسه‌ي آن‌ها با محصولات برندهاي ديگر، مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ متخصصان و متخصص كارشناسان به‌همراه گالري تصاوير اين خودروساز چيني را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببنيد.

گالري

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران MVM X22
مرجع متخصصين ايران MVM X22
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات