شورولت كلرادو ZR2 به لطف نماي جذاب، دمپرهاي سفارشي DSSV برند مولتيماتيك (Multimatic)، قفل ديفرانسيل در عقب و جلو و قابليتهاي آفرود، به قلمرو وانت پيكاپهاي خارج جاده كه تحت سلطهي تويوتا تاكوما (Tacoma) است، وارد شد. شورولت مدل مفهومي كلرادو ZR2 AEV را در همايش سالانهي خودروهاي آفرود غرب آمريكا به نمايش نگذاشته بود؛ چرا كه اين پيكاپ قدرتمند را براي حضور در نمايشگاه SEMA آماده كرده است. شورولت كلرادو ZR2 AEV با همكاري شركت تيونينگ خودرويهاي آفرود آمريكا (American Expedition Vehicles) در نمايشگاه سما ۲۰۱۷ به نمايش گذاشته شد.
شركت تيونينگ خودروهاي آفرود آمريكا (به اختصار AEV)، همانطور كه از نام آن مشخص است، متخصص ارائهي پكيجهاي تيونينگ آفرود محسوب ميشود. اين تيونر خدمات حرفهاي در زمينه تيونينگ خودروهاي آفرود، از تأمين قطعات تا فروش پكيجهاي كامل، مانند جيپ بروت رانگلر دوكابينه (تصوير بالا) را انجام ميدهد. خودروهاي اين شركت، معمولا در نمايشگاه سما (SEMA) و همايش خودروهاي آفرود آمريكا، توجه بسياري به خود جلب ميكنند.
بيشتر خدمات و پكيجهاي AEV براي شاسيبلند جيپ رانگلر ارائه ميشود؛ ولي مقامات شورولت براي بهينهسازي پيكاپ كلرادو ZR2 تيونري بهتر از AEV را نميتوانستند در انديشه متخصصين بگيرند. نسخهي استاندارد ZR2 به لطف ركابهاي بزرگ و مستحكم و پنلهاي محافظتي، قابليت عبور از مسيرهاي ناهموار دارد و حالا با نصب سپرهاي بزرگ، گلگيرهاي برجسته، پنلهاي محافظتي بيشتر در كف خودرو، ارتفاع بيشتر و رينگها و تايرهاي مخصوص آفرود، نسخهي AEV آن قابليتهاي آفرود اين وانت پيكاپ را به سطح بالاتري وارد كرده است.
براي آماده كردن ZR2 جهت عبور از مسيرهاي ناهموار و ورود به نمايشگاه سما ۲۰۱۷، تيم مهندسي AEV از سپر عقب تا جلوي آن را دستخوش تغيير كرده است. اگزوز بزرگ و بلند جانبي در بالاي گلگير سمت راست قرار گرفته است و چراغهاي LED اضافه روي سپر جلو نصب شدهاند؛ در بخش عقب اين پيكاپ، چارچوب فلزي نصب شده كه بدون داشتن چادر، ظاهر آن كمي عجيب است؛ البته سايهبانهاي سفارشي جيمز بارود (James Baroud) براي عقب در انديشه متخصصين گرفته شده است. از ديگر تجيهزات ZR2 AEV ميتوان به يخچال فريزر برند ARB، بكسل برند وارن (WARN)، جعبههاي ذخيرهي آلومينيومي، محفظههاي ذخيرهي سوخت با طرح ناتو (NATO)، قلابهاي بكسل، جك برند هاي-ليفت (Hi-Lift) و ابزار برند مكستركس (MaxTrax) براي خارج شدن خودرو در هنگام گير كردن در مسيرهاي آفرود، اشاره كرد.
مسلما پكيج تيونينگ AEV شامل بهينهسازي در شاسي، سيستم انتقال قدرت و جعبهدنده هم ميشود. پيشرانهي ۲.۸ ليتري توربو ديزل دورامكس دستنخورده باقي مانده است؛ اما موارد ديگري چون سيستم تعليق سفارشي شورولت، دمپرهاي DSSV برند مولتيماتيك، كمكفنرهاي پنوماتيك، ميل جلويي شيبدار، سيبك و ميلفرمانهاي تقويتشده، فنر تخت عقب مستحكم و پوشش ديفرانسيل در ZR2 AEV كاملا بهينهسازي شدهاند.
سيستم تعليق ZR2 AEV همان سيستمي است كه در پيكاپ ZR2 محصول مشترك شورولت و تيم هال ريسينگ (Hall Racing) استفاده شده است (تصوير بالا). پيكاپ مسابقهاي هال ريسينگ ZR2، قابليتهايي چون دمپرهاي DSSV تقويتشده، افزايش ارتفاع ۳.۸ سانتيمتري، ورودي هواي آفرود، اگزوزهاي سفارشي، تايرهاي مخصوص آفرود ۳۳ اينچي از برند گودير (Goodyear)، پنل محافظتي كف خودرو، ميلگاردان فولادي و چرخهاي عريضتر دارد؛ شورولت ZR2 با تيونينگ هال ريسينگ، از يك پيشرانهي ۶ سيلندر V شكل با حجم ۳.۶ ليتر استفاده ميكند.
شورولت در نمايشگاه سما ۲۰۱۷، غرفهي شلوغي داشت. علاوه بر وانت پيكاپ ZR2 AEV و نسخهي مسابقهاي آن، حدود ۲۰ محصول ديگر از اين شركت آمريكايي، از كامارو تا نسخههاي ويژهي كوروت به نمايش گذاشته شد.
در پايان از شما دعوت ميكنيم بينندهي تيزر ويدئويي معرفي وانت پيكاپ شورولت ZR2 AEV باشيد.
هم انديشي ها