پيشنهادات شل براي تحقق اهداف توافقنامه پاريس

جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت بريتانيايي شل براي دست‌يابي به اهداف توافقنامه آب‌وهوايي پاريس، پيشنهاد كرده است كه ممنوعيت توليد خودروهاي بنزيني و ديزلي زودتر اجرايي شود.
تبليغات

شركت پتروشيمي شل پيشنهاد كرده است كه ممنوعيت فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي جديد بايد تا سال ۲۰۳۵ به منظور تطابق با توافقنامه پاريس در مورد تغييرات آب‌وهوايي ادامه يابد. در حال حاضر دولت بريتانيا قول داده است كه فروش خودروهاي جديد مجهز به پيشرانه با سوخت احتراق داخلي را در سال ۲۰۴۰ متوقف كند؛ اما شل مي‌گويد حركت پنج ساله رو به جلو، مي‌تواند به اهداف دولت‌ها در زمينه كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي در جهان كمك كند.

مرجع متخصصين ايران جايگاه سوختي هيدروژني شل و بي ام و

در گزارش شركت اسكاي (Sky)، چشم‌انداز آينده جهان با انجام تعهداتي ممكن مي‌شود كه در توافقنامه آب‌وهوايي پاريس ارائه شده است. شل در اين زمينه پيشنهاد مي‌كند كه تا سال ۲۰۳۵ بايد ۱۰۰ درصد از فروش خودروهاي جديد در اتحاديه اروپا، ايالات متحده و چين، خودروهايي با انتشار آلايندگي صفر باشد.

چشم‌انداز شل در اين زمينه را مي‌توان با توسعه خودروهاي خودران برقي در مراكز شهر و روش‌هاي جديد و ارزان‌تر براي ساخت خودروي الكتريكي و همچنين بهبود زيرساخت‌ها، امكان‌پذير كرد. با اين حال شل اعتراف مي‌كند كه حتي در صورت تحقق موفقيت‌آميز اين سناريو نيز، حمل‌ونقل جاده‌اي به دليل نياز به سوختي با انرژي بالا، نياز به استفاده از سوخت ديزل تا دهه ۲۰۵۰ خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران جايگاه شارژ خودروي الكتريكي در لندن

گرچه در مورد خودروهاي شخصي، مصرف سوخت‌هاي بر پايه هيدروكربن مانند بنزين و گازوئيل بايد بين سال‌هاي ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ نصف شود و تا سال ۲۰۷۰ به بعد تا ۹۰ درصد كاهش يابد. با اين وجود شل مي‌گويد كه علاوه بر خودروهاي مجهز به باتري الكتريكي، سوخت هيدروژن نيز بايد سهم خود را براي تحقق هواي پاك و دنيايي سازگار با محيط زيست به طور موثر ايفا كند. 

از انديشه متخصصين شركت شل، در حالي كه برخي از خودروسازان علاقه زيادي به توليد خودروهاي پلاگين هيبريدي دارند، فناوري هيدروژني در حال حاضر متوقف مانده است؛ اما هنگامي كه با افزايش زيرساخت‌هاي سوخت بنزين و ديزل، به تدريج از اهميت آن‌ها كاسته مي‌شود و اين‌ها سوخت‌ها به آساني با سوخت هيدروژن جايگزين خواهند شد.

گزارش اسكاي در زمنيه چشم‌انداز آينده آب‌وهوايي جهان، به عنوان گزينه‌اي الهام‌بخش براي دولت‌ها، صنايع بزرگ و كوچك و افراد مطرح است. همگي بايد در اين زمينه همكاري كنند تا تغييرات آب‌وهوايي منجر به نابودي طبيعت و انقراض گونه‌ها نشود.

نماينده شل در اين زمينه مي‌نويسد:

سناريوي اسكاي، آن‌چه كه ما براي پيشرفت در زمينه تكنولوژيكي، صنعتي و اقتصادي به آن معتقديم، امكان‌پذير مي‌كند. اين بايد به ما اميدواري و شايد الهام‌بخشي زيادي بدهد. از انديشه متخصصين عملي‌، شايد اين تحليل بتواند اشاره‌ي مفيدي به حوزه‌هايي داشته باشد كه در آن متمركز كردن توجهات مي‌تواند بهترين نتايج را به دست آورد.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات