فناوري چراغ ماتريسي در آمريكا، گواهي استاندارد گرفت

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اداره ملي ترافيك و ايمني بزرگراه‌هاي آمريكا، مجوز استفاده از چراغ ماتريسي به عنوان روشنايي اصلي خودرو را صادر كرد.
تبليغات

در حالي كه خودروسازان، فناوري پيشرفته چراغ جلو را طي سال‌هاي اخير به بازار عرضه كرده‌اند، اما مقررات سخت‌گيرانه در ايالات متحده از ورود اين مدل‌ها به بازار خودرو ممانعت به عمل آورده است. اين شرايط به زودي تغيير خواهد كرد، زيرا ايالات متحده در روزهاي آينده مجوز استفاده از فناوري چراغ جلوي تطبيقي خودتارشونده (Self-Dimming Adaptive Headlight) را صادر مي‌كند.

اداره ملي ترافيك و ايمني بزرگراه‌هاي آمريكا به طور رسمي اين قانون را در ۱۹ مهر ماه (۱۱ اكتبر) پيشنهاد داد و اظهار داشت كه اين فناوري بدون افزايش تابش خيره‌كننده نور چراغ و با افزايش ديد راننده، مي‌تواند خطر تصادف را كاهش دهد.

مرجع متخصصين ايران فناوري چراغ جلوي تطبيقي خودتارشونده / Self-Dimming Adaptive Headlight

چراغ‌هاي جلو تطبيقي خودتارشونده مورد مباحثه همان است كه بسياري از خودروسازان به عنوان سيستم ماتريسي به آن اشاره مي‌كنند. تعداد زيادي چراغ LED جداگانه (تكي)، چراغ‌هاي جلوي خودرو را تشكيل مي‌دهند كه پرتو نور بالاي ثابتي ايجاد مي‌كنند؛ اما اين چراغ‌ها داراي حالت خود تيره شونده هستند كه از كور شدن ديگر رانندگان در جاده جلوگيري مي‌كنند. به طور معمول دوربيني در كابين وجود دارد كه هنگام پيچيدن خودرو، چرخش جاده را مطالعه مي‌كند و جايي كه قابليت تيره‌شوندگي لازم باشد، به چراغ‌ها دستور مي‌دهد.

به عنوان مثال، چراغ جلو مي‌تواند يكي از بخش‌‌ها را تيره كند تا از خيره شدن چشم راننده خودروي جلو و مقابل اجتناب شود؛ در حالي كه ديگر چراغ‌هاي LED براي پوشش مطلوب به طور كامل روشن مي‌شوند. اين قابليت كمك مي‌كند تا رانندگان بتوانند خطرات بالقوه را ببينند و همچنين مي‌توانند عابرين پياده را در مسير جاده، ايمن نگه دارند.

مرجع متخصصين ايران فناوري چراغ جلوي تطبيقي خودتارشونده / Self-Dimming Adaptive Headlight

در حال حاضر در ايالات متحده، خودروها بايد تنظيمات نور بالا و نور پايين جداگانه داشته باشند. چراغ‌هاي ماتريسي اين قانون را برآورده نمي‌كنند، زيرا آن‌ها به عنوان يك واحد عمل مي‌كنند كه نور بالا و نور پايين را مديريت مي‌كند.

مقررات جديد پس از آن پيشنهاد شد كه برخي از خودروهاي فروخته شده در بازار ايالات متحده آمريكا، در آزمايش چراغ‌ها نسبت به انتظار ضعيف عمل كردند. مؤسسه بيمه ايمني بزرگراه‌ها (IIHS) رتبه بسياري از خودروهاي داراي چراغ‌هاي جلوي جداگانه را "بسيار ضعيف" توصيف كرد. در اين آزمون تنها خودروهاي داراي چراغ‌هاي جلوي LED به طور كامل از آزمون‌ها با رتبه "قابل قبول" يا "خوب" بيرون آمدند. خودروسازان آمريكا براي تغيير قوانين، از سال ۲۰۱۶ شروع به فشار و لابي‌گري كردند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات