كونيگزگ جسكو معرفي شد

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ابرخودرو جديد كونيگزك با نام جسكو ۱,۲۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد؛ اما مي‌تواند با سوخت اتانول تا ۱,۶۰۰ اسب‌بخار قدرت توليد كند.
تبليغات

محصول جايگزين آگرا RS در خط‌توليد كونيگزگ، جسكو (Jesko) نام دارد. كريستين ون‌كونيگزگ، مالك و بنيان‌گذار اين برند خودروسازي سوئدي، ضمن رونمايي اين مدل در نمايشگاه خودروِ ژنو، اعلام كرد نام جسكو را از پدرش گرفته است.

خودروهاي كونيگزگ علاوه‌بر بنزين معمولي، عملكرد بسيار موفقي با سوخت E85 دارند كه تركيبي از ۸۵ درصد اتانول و ۱۵ درصد بنزين است. به‌همين دليل، قدرت ابرخودروِ جسكو نيز مي‌تواند باتوجه‌به نوع سوخت از ۱,۲۸۰ تا ۱,۶۰۰ اسب‌بخار متفاوت باشد.

مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko

پيشرانه‌ي جسكو نسخه‌اي بهينه‌سازي‌شده از موتور ۸ سيلندر ۵ ليتري و تويين‌توربوشاژ كونيگزگ است كه نهايت گشتاور ۱,۵۰۰ نيوتن‌متر در ۵,۱۰۰ دوربردقيقه توليد مي‌كند. بين ۲,۷۰۰ تا ۶,۱۷۰ دوربردقيقه هم، گشتاور پيشرانه‌ي بيشتر از ۱۰۰۰ نيوتن‌متر خواهد بود تا شتاب‌گيري عالي فراهم شود. بيشترين ميزان دور موتور براي كونيگزگ جسكو، به ۸,۵۰۰ دوربردقيقه محدود شده است.

مهم‌ترين تفاوت‌هاي جسكو با آگرا RS، استفاده از مدل جديد ميل‌لنگ‌هاي تخت كونيگزگ و توربوشارژرهاي بزرگ‌تر و مكش هواي بيشتر هستند تا تأخير در عملكرد پيشرانه‌ها و توربوها كاهش يابد. به‌لطف بهينه‌سازي‌ها، فشار هواي ورودي به سيلندرهاي جسكو تا ۲۰ اتمسفر افزايش يافته است.

مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko

نسل جديد جعبه‌دنده‌هاي اتوماتيك ۸ سرعته‌ي كونيگزگ با نام «جعبه‌دنده‌ي لايت اسپيد» (Light speed Transmission) در جسكو وجود دارد كه اصطلاحا عملكرد آن را به‌ سرعت نور تشبيه مي‌كند. اين فناوري مولتي‌‌كلاچ است و ازانديشه متخصصين تئوري، با نسخه‌هاي دبل كلاچ مرسوم در سوپراسپرت‌هاي مدرن دنيا متفاوت نيست؛ اما به حركت بين دنده‌ها نيازي ندارد. بنا‌بر اظهارات رسمي شركت سازنده، جعبه‌دنده‌ي LST به راننده كمك مي‌كند در زماني بسيار كوتاه، بين دنده‌هاي مختلف و غيرمتوالي دنده را تعويض كند. براي مثال، دنده‌كشي از ۷ به ۴ بي‌نياز از تعويض دنده به ۶ و ۵ خواهد بود. اين فناوري دو اهرم تعويض دنده دراختيار راننده مي‌گذارد. دسته‌ي كوتاه‌تر مثل جعبه‌دنده‌هاي دوكلاچه‌ي معمولي عمل مي‌كند و دنده‌ها را پشت‌سرهم عوض خواهد كرد. اهرم دوم صرفا دنده را كاهش مي‌دهد و به‌‌طور خوكار جعبه‌دنده را در بهترين سرعت باتوجه‌به شرايط قرار مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko

آيروديناميك جسكو ۳ حالت فعال براي دمپرهاي جلو و عقب دارد تا در سرعت‌هاي زياد يا كم، بهترين شرايط فراهم شود. علاوه‌براين‌ها، زير خودرو و داخل سپر هم تنظيمات آيروديناميك متغير وجود دارد. درضمن، راننده نيز مي‌تواند زاويه‌ي بال عقب را به‌صورت دستي تغيير دهد. در سرعت ۲۷۵ كيلومتربرساعت، نيروي عمود بر سطح انتهاي خودرو بيش از ۱,۰۰۰ كيلوگرم خواهد بود تا ۴۰ درصد بيشتر از آگرا RS باشد. چرخ عقب هم، قابليت فرمان‌پذيري دارد تا در وضعيت‌هاي مختلف، مثل مانور در پيچ‌هاي تند، راه‌گشا باشد.

مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko

اطلاعات بيشتري از عملكرد متخصص كونيگزگ جسكو و ارزش نهايي آن اعلام نشده است؛ اما مي‌توان مطمئن بود در زماني كمتر از ۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتربرساعت برسد و نهايت سرعتش درحدود ۴۸۰ كيلومتربرساعت (۳۰۰ مايل بر ساعت) است. ارزشي نهايي اين ابرخودرو حدود ۳ ميليون دلار خواهد بود و فقط ۱۲۵ دستگاه از آن توليد خواهد شد. تا اين لحظه، ۸۰ نسخه از كونيگزگ جسكو پيش‌فروش شده است.

مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
مرجع متخصصين ايران Koenigsegg Jesko
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات