مزدا CX-30 معرفي شد

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مزدا در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۹، كراس‌اور جديدي با نام CX-30 رونمايي كرد كه در رده‌اي مابين CX-3 و CX-5 قرار مي‌گيرد.
تبليغات

مزدا دقيقا يك ماه پيش بود كه اولين تصاوير را از كراس‌اور جديد خود منتشر كرد و حالا امروز اين محصول جديد به‌طور رسمي در ژنو رونمايي شد. در ابتدا اينطور تصور مي‌شد كه كراس‌اور جديد مزدا نسل جديد CX-3 باشد اما اينطور نيست و نه قرار است مدلي جديد از CX-3 و نه CX-4 توليد شود.

كراس‌اور جمع و جور جديد مزدا يك محصول كاملا مستقل و جديد است و مزدا نام آن را CX-30 گذاشته است. از انديشه متخصصين رده‌بندي بين محصولات مزدا، اين مدل در رده‌اي مابين CX-3 و CX-5 قرار مي‌گيرد و به‌نوعي يك كراس‌اور ميان‌رده است. طراحي اين مدل در مقايسه با CX-5 كمي محافظه كارانه‌تر بوده و مي‌توان گفت كه CX-5 نسبت به CX-30 خودرويي اسپرت‌تر است.

مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30

مدل جديد CX-30 روي پلتفرم اسكاي اكتيو مزدا كه با مزدا ۳ جديد مشترك است ساخته خواهد شد. از انديشه متخصصين ابعاد اين مدل داراي طول ۴۳۹۵ ميلي‌متر، عرض ۱۷۹۵ ميلي‌متر و فاصله‌ي محوري ۲۶۵۵ ميلي‌متر است. اين اعداد نشان مي‌دهند كه CX-30 پهنا و طول بيشتري در مقايسه با CX-3 دارد. مزدا در مورد وزن اين محصول جديد چيزي اعلام نكرده اما هرچه باشد وزن آن كمي از وزن ۱۳۳۹ كيلوگرمي CX-3 بيشتر خواهد بود.

براي مزدا CX-30 طيف وسيعي از پيشرانه‌هاي بنزيني و گازي از سري يورو 6d-TEMP به همراه جعبه‌دنده‌هاي ۶ سرعته‌ي دستي يا ۶ سرعته‌ي خودكار قابل انتخاب هستند. تمامي مدل‌هاي بنزيني اين خودرو نيز به سيستم هيبريدي سبكي مجهز هستند تا راندمان بالاتري داشته باشند. در سيستم هيبريدي سبك مزدا دركنار پيشرانه‌ي احتراق داخلي از يك موتور برقي و باتري ليتيوم-يون ۲۴ ولتي استفاده شده است.

مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30

مزدا CX-30 همچنين به همراه پيشرانه‌هاي جديد Skyactive-X نيز قابل انتخاب خواهد بود. در اين پيشرانه‌ها از روش خاصي براي احتراق موتور استفاده شده است كه مزاياي پيشرانه‌هاي ديزلي و بنزيني را با هم دارد. گرچه در مورد توانايي‌هاي حركتي اين مدل مزدا سخني به ميان نياورده است اما باتوجه‌به اشتراكات زياد با مزدا ۳ جديد مي‌توان انتظار قدرت ۱۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۲ نيوتون‌متر را از اين مدل داشت.

مزدا براي CX-30 يك سيستم چهارچرخ ويژه به نام i-Active را هم در انديشه متخصصين گرفته است كه به كمك سيستم GVC Plus مي‌تواند دقيقا ميزان گشتاور ارسالي به هر يك از چرخ‌هاي جلو و عقب را كنترل كند. بنابر ادعاي مزدا اين سيستم چهارچرخ محرك مي‌تواند بدون داشتن تاثير منفي روي مصرف سوخت خودرو بهترين چسبندگي و پايداري را در همه نوع مسيري فراهم كند.

كراس‌اور جديد مزدا به‌زودي در ابتدا در بازار ايالات متحده و سپس در ساير نقاط جهان عرضه خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
مرجع متخصصين ايران مزدا CX-30
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات