فناوري جديد جگوار لندرور براي كشتن باكتر‌هاي داخل خودرو

دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت جگوار-لندرور فناوري جديدي را معرفي كرده كه در آن خودرو به كشتن باكتر‌هاي موجود در داخل خودرو مي‌پردازد.
تبليغات

خودروها براي بسياري به‌عنوان وسيله‌اي براي حمل‌و‌نقل شناخته مي‌شوند؛ اما شركت جگوار لندرور عقيده دارد كه خودروها مي‌توانند به‌عنوان وسيله‌اي براي مقابله با بيماري‌ها هم استفاده شوند. بزرگ‌ترين خودروساز بريتانيا به‌دنبال ارائه فناوري‌اي است كه از منتشر شدن بيماري‌ها جلوگيري مي‌كند. اين شركت از يك فناوري فرابنفش استفاده خواهد كرد كه بيش از ۷۰ سال در زمينه‌هاي مختلف پزشكي از جمله مايع ضدعفوني‌كننده، فيلتر هوا و استريل استفاده شده است. جگوار لندرور قصد دارد با بهره‌گيري از اين فناوري از منتشر شدن باكتري‌هاي پاتوژن در كابين جلوگيري كند.

مرجع متخصصين ايران فناوري جگوار لندرور

پادزهر پاتوژن توليدي توسط سيستم تهويه هوا وارد كابين مي‌شود و علاوه‌براين هواي تميز را هم وارد كابين مي‌كند. دكتر استيو ايلي، مدير بخش پزشكي جگوار لندرور مي‌گويد:

رانندگان خودرو به‌صورت ميانگين بيش از ۳۰۰ ساعت در سال را پشت فرمان مي‌گذرانند. اين يك موقعيت مناسب براي استفاده بهتر از خودرو به‌وسيله مديريت پيشگيرانه سلامتي است. بهره‌گيري از مقياس‌هاي فردي كه جزئي از مراحل تحقيقات ما است اين اجازه را مي‌دهد تا نه‌تنها كيفيت زندگي را براي مشتريانمان افزايش دهيم، بلكه در اين موقعيت با كاهش انتشار پاتوژن، جمعيت كلي را از درگيري با بيماري‌هاي مختلف دور نگه مي‌دارد. با افزايش اشتراك‌گذاري فناوري بين ما و سايرين، مي‌توان اميد بيشتري براي به‌كار‌گيري اين سيستم جديد داشت.
مرجع متخصصين ايران فناوري جگوار لندرور

جگوار لندرور به‌تازگي عمليات پياده‌سازي فناوري ازبين‌بردن پاتوژن را ازطريق سيستم تهويه هوا آغاز كرده است. سيستم تهويه هواي فعلي جگوار لندرور با استفاده از سيستم يون‌سازي با ولتاژ بالا، تريليون‌ها يون با سايز نانو توليد مي‌كند كه با مولكول‌هاي هوا تركيب مي‌شوند. اين سيستم پاتوژن‌ها را از بين مي‌برد و با ايجاد ذره‌هاي بزرگتري كه از مولكول‌هاي هوا جدا مي‌شوند هواي تميزي را به‌وجود مي‌آورند. اين يون‌ها به‌عنوان مولكول‌هاي معطر هم عمل مي‌كنند. به‌گفته دكتر ايلي:

در ماه‌هاي سرد سال بيماري‌ها راحت‌تر منتشر مي‌شوند و اين قوت قلبي است كه بدانيد لااقل در خودرويتان پاتوژن‌هاي مضر از بين مي‌روند. جگوار لندرور عقيده دارد كه استفاده از فناوري ماوراي بنفش مي‌تواند پخش ۴ ميكروب اصلي را تا ۳۰ درصد كاهش دهد.
مرجع متخصصين ايران Jaguar Land Rover / جگوار لندرور

دكتر هلموت مونش، مديرعامل سازمان تحقيقات آنزيمي مي‌گويد:

افزايش باكتري‌هاي اصلي و ويروس‌هاي آلر‌ژي‌زا يكي از بزرگ‌ترين خطراتي است كه ما امروز با آن رو‌به‌رو هستيم. سرمايه‌گذاري در مباحثه ايمني‌شناسي براي اطمينان از رشد سيستم ايمني در رقابت به ميكروارگانسيم‌ها ضروري است. رشد اين بيماري‌ها اكنون نسبت به دارو‌ها سرعت بيشتري دارد. اين ضروري است كه بتوانيم از روش‌هاي نو‌آورانه براي مقابله با پاتوژن‌هاي موجود در محيط زيست خود استفاده كنيم و اين مسئله اهميت تحقيقات را نيز نشان مي‌دهد.
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات