توليد چراغ راهنمايي هوشمند براي تشخيص حركات عابرين پياده

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
محققان اتريشي سيستمي هوشمند براي چراغ راهنمايي ارائه كرده‌اند كه با تشخيص رفتار عابران پياده دركنار خيابان، به آن‌ها اجازه عبور مي‌دهد.
تبليغات

عملكرد چراغ راهنمايي در سراسر جهان تقريباً يكسان است. برخي چراغ‌هاي راهنمايي داراي دكمه‌هايي هستند كه عابران پياده مي‌توانند آن‌ها در زماني‌ عبور از خيابان، فشار دهند. سيستم جديد چراغ راهنمايي، زمان تصميم‌گيري عابران پياده براي عبوراز خيابان را تشخيص داده و به‌طور خودكار چراغ را به رنگ سبز تغيير مي‌دهد.

هدف اين سيستم، كاهش زمان انتظار و بهبود بخشيدن به جريان ترافيك است. چراغ‌هاي راهنمايي كه داراي دكمه‌هاي براي فشار دادن و تنظيم مدت زمان انتظار هستند، باعث مي‌شوند تا عابران پياده اغلب از ايستادن خسته شوند و درحالي‌كه چراغ قرمز است، از تقاطع عبور كنند. در نتيجه سرعت تردد خودروها كاهش مي‌يابد و باعث ايجاد ترافيك مي‌شود، زيرا رانندگان مجبور هستند سرعت خود را كاهش دهند. سيستم دوربين همچنين امكان تمديد زمان سبز بودن چراغ را براي گروه بزرگي از عابران پياده فراهم مي‌كند تا آن‌ها بتوانند به آساني از خيابان عبور كنند.

مرجع متخصصين ايران smart traffic light / چراغ راهنمايي هوشمند

دوربين‌هاي جديد داراي زمينه ويدئويي با پوشش هشت در پنج متر هستند، كه بهتر از نمونه‌هاي صنعتي استاندارد دو در سه متر كنوني عمل مي‌كنند. سيستم تشخيص مي‌دهد كه چه زماني عابران پياده قصد دارند از خيابان عبور كنند و به‌طور خودكار به رنگ سبز تغيير مي‌كند؛ انتظار مي‌رود اين سيستم، جايگزين نمونه دكمه‌اي امروزي شود.

محققان اتريشي چراغ راهنمايي هوشمندي توليد كرده‌اند كه رفتار عابران پياده را تجزيه‌وتحليل مي‌كند. براي افرادي كه قصد عبور از خيابان دارند، چراغ راهنمايي بدون نياز به فشار دكمه و صبر كردن عمل خواهد كرد و اجازه عبور به آن‌ها خواهد داد.

سيستم چراغ راهنمايي هوشمند كه از سال آينده وارد خيابان‌هاي وين خواهد شد، از دوربين‌هاي باكيفيتي استفاده مي‌كند. سيستم به كمك دوربين، حركات افراد نزديك جاده را كه قصد عبور دارند، نظارت مي‌كند و در عرض يك ثانيه قصد آن‌ها را تشخيص مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران connected car Traffic Lights / خودروي متصل چراغ راهنمايي

هورست پوسگر، از مؤسسه گرافيك كامپيوتر وين كه اين سيستم را ايجاد كرده است، مي‌گويد:

سيستم پس از دو ثانيه برآورد، قابل اعتماد خواهد بود. اگر گروه بزرگي از مردم قصد عبور داشته باشند، چراغ راهنمايي مي‌تواند ترافيك را براي مدت طولاني‌تري نگه دارد تا همه افراد بتوانند به سمت ديگر بروند. طرح چراغ راهنمايي هوشمند مي‌تواند به افراد داراي صندلي چرخ‌دار و كالسكه بچه كه به زمان زيادتري نياز دارند، كمك كند.

ممكن است برخي با ايده‌ي وجود دوربين در خيابان‌هاي عمومي و پايش تمام حركات افراد كه كارهاي آن‌ها را پيش‌بيني مي‌كند، موافق نباشند؛ اما پوسگر و تيم او مشتاق هستند اشاره كنند كه تمام نظارت و محاسبات در داخل چراغ راهنمايي اتفاق مي‌افتد و هيچ اطلاعاتي به سرورهاي خارجي منتقل نمي‌شود. همچنين، سيستم ويژگي‌هاي فردي مانند چهره افراد را انتخاب نمي‌كند؛ بلكه از داده‌هاي هندسي براي تشخيص حركات بهره مي‌برد.

چراغ راهنمايي هوشمند داراي سيستمي براي گزارش عيب به‌صورت خودكار نيز است؛ بنابراين اگر دوربيني از كار افتاده باشد، عابران پياده دركنار جاده سرگردان نمي‌مانند. پوسگر در اين زمينه مي‌گويد:

سيستم يك حفاظ دوگانه است و طوري طراحي شده كه مي‌تواند حتي در محيط نامطلوب و خسته‌كننده كار كند و همچنين مي‌تواند با نوسانات ولتاژ سازگاري داشته باشد.
مرجع متخصصين ايران خودران

اگر اين طرح موفقيت‌آميز باشد، ما مي‌توانيم چراغ‌هاي راهنمايي هوشمند را در كشورهاي ديگر نيز ببينيم؛ جايي كه آن‌ها مي‌توانند ترافيك خودرو خودران در جاده‌ها را كنترل كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات