فرمول يك كانادا ۲۰۱۹ با پيروزي هميلتون پايان يافت

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌دليل جريمه ۵ ثانيه‌اي سباستين فتل، گرندپري كانادا ۲۰۱۹ با قهرماني لوئيس هميلتون به پايان رسيد؛ فتل و لكلرك در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.
تبليغات

سباستين فتل و فراري اولين پيروزي فصل ۲۰۱۹ فرمول يك را در گرندپري كانادا، پس از جريمه پنج ثانيه‌اي ناظران به لوئيس هميلتون و مرسدس AMG پتروناس واگذار كردند. فتل كه در مرحله تعيين خط به پول پوزيشن دست يافته بود، از ابتداي مسابقه تا پايان پيشتازي را در اختيار داشت. درحالي‌كه كه راننده آلماني فراري اولين فردي بود كه از خط پايان گذشت، اما عنوان قهرماني باز هم به راننده خوش‌شانس مرسدس بنز رسيد؛ پس از هميلتون و فتل، چارلز لكلرك در جايگاه سوم گرندپري كانادا ايستاد. به اين ترتيب هميلتون پنجمين پيروزي پي‌درپي فصل خود را به دست آورد تا ركورد پيروزي‌هاي مرسدس بنز پس از هفت مرحله همچنان حفظ شود.

مرجع متخصصين ايران Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول يك كانادا

رقابت با استارت خوب رانندگان ابتدايي آغاز شد و از همان ابتدا شاهد فشار لوئيس هميلتون براي رفتن به جايگاه نخست بوديم. اما تلاش‌ها براي سبقت گرفتن از فتل حاصلي در بر نداشت. جديد شدن ترمز خودروي لندو نوريس، منجر به ذوب شدن تعليق عقب و درنهايت كنار رفتن راننده تيم مك‌لارن از مسابقه شد. 

مرجع متخصصين ايران

درحالي‌كه استراتژي فراري در مراحل قبلي به پاشنه آشيل اين تيم تبديل شده بود، با وجود سريع‌تر بودن لكلرك اما باز هم راننده جوان موناكويي به نفع فتل قرباني شد. فراري تلاش مي‌كرد تا براي پايان دادن به ناكامي‌هاي گذشته، از راننده باتجربه خود در مقابل هميلتون حمايت كند؛ اما استراتژي فراري در پايان به نتيحه مطلوب نرسيد.

مرجع متخصصين ايران Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول يك كانادا

در اواسط مسابقه فتل اشتباه خطرناكي كرد و به داخل چمن‌هاي اطراف پيست رفت، ولي به سرعت به داخل مسير برگشت و همچنان جلوتر از هميلتون قرار گرفت. هميلتون در راديو اعلام كرد كه بازگشت فتل به داخل پيست خطرناك بود و بايد توسط ناظران مسابقه مطالعه شود. همين موضوع باعث شد تا پس از چند دقيقه، ناظران پنج ثانيه جريمه براي سباستين فتل منظور كنند. به اين ترتيب هميلتون براي قهرماني نياز داشت تا تنها در فاصله پنج ثانيه‌اي از فتل به حركت خود ادامه دهد. تصميم ناظران با اعتراض فتل در راديو ادامه داشت اما تغييري در نتيجه ايجاد نشد. 

مرجع متخصصين ايران

در پايان الكس آلبون، راننده تيم تورو روسو هم نتوانست مسابقه را به پايان ببرد و در دور ۵۹ از مسابقه خارج شد. دورهاي پاياني مسابقه با تلاش فتل براي فاصله گرفتن از هميلتون ادامه يافت، اما اين تلاش‌ها به نتيجه دلخواه نرسيد. به اين ترتيب فتل اولين راننده‌اي بود كه از خط پايان گذشت و هميلتون و لكلرك با فاصله كمي از او با پرچم شطرنجي روبه‌رو شدند. 

مرجع متخصصين ايران Formula 1 2019 Canadian GP / فرمول يك كانادا

لوئيس هميلتون از تيم مرسدس توانست با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۹ دقيقه و ۷/۰۸۴ ثانيه در گرندپري فرمول يك كانادا ۲۰۱۹ به پيروزي برسد. سباستين فتل با اختلاف ۳/۶۵۸ ثانيه در رده دوم قرار گرفت و چارلز لكلرك نيز با ۴/۶۹۶ ثانيه اختلاف نسبت به پيشتاز مسابقه، سوم شد. نكته جالب در انتهاي مسابقه، اعتراض شديد فتل به راي ناظران مسابقه و پارك كردن خودروي خود دركنار خودروهاي ساير رانندگان بود. فتل همچنين در حركتي جالب، تابلوي جايگاه نخست را از روبه‌روي خودروي هميلتون برداشت تا اعتراض خود را به مسئولان برگزاري مسابقات اعلام كند. والتري بوتاس، راننده مرسدس بنز توانست ركورد سريع‌ترين دور مسابقه را با ۱ دقيقه و ۱۳/۰۷۸ ثانيه به نام خود ثبت كند؛ سباستين فتل نيز به‌عنوان راننده روز انتخاب شد. 

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون

۱۶۲

۲

والتري بوتاس

۱۳۳

۳

سباستين فتل

۱۰۰

۴

مكس وشتاپن

۸۸

۵

چارلز لكلرك

۷۲

۶

پير گسلي

۳۶

۷

كارلوس ساينز

۱۸

۸

دنيل ريكياردو

۱۶

۹

كوين مگنوسن

۱۴

۱۰

سرجيو پرز

۱۳

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون، والتري بوتاس و سباستين فتل به ترتيب با ۱۶۲ و ۱۳۳ و ۱۰۰ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز مرسدس AMG پتروناس با ۲۹۵ امتياز پيشتاز است و فراري و ردبول با ۱۷۲ و ۱۲۴ امتياز، آن را تعقيب مي‌كنند.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۲۹۵

۲

فراري

۱۷۲

۳

ردبول

۱۲۴

۴

مك‌لارن

۳۰

۵

رنو

۲۸

۶

ريسينگ پوينت

۱۹

۷

تورو روسو

۱۷

۸

هاس

۱۶

۹

آلفا رومئو

۱۳

۱۰

ويليامز

۰

مرحله هشتم فرمول يك ۲۰۱۹، دو هفته آينده در فرانسه برگزار خواهد شد. در پايان مي‌توانيد لحظات حساس گرندپري كانادا را در ويديوي زير مشاهده كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات