تعيين خط مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۱۹؛ تويوتا در مقام‌هاي اول و دوم

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم تويوتا موفق شد رتبه‌هاي اول و دوم را در جريان تعيين خط مسابقه ۲۴ ساعته لمان به‌دست آورد. اين مسابقه از عصر امروز آغاز مي‌شود.
تبليغات

هشتادوهفتمين دوره از مسابقه ۲۴ ساعته‌ي لمان كه هرساله در فرانسه برگزار مي‌شود، از عصر امروز استارت مي‌خورد. اين آخرين مسابقه‌ي فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ سري استقامتي WEC است و اخيراً پس از انجام تمرينات و دو مرحله مسابقه‌ي انتخابي، برترين‌هاي چهار كلاس حاضر در اين مسابقه معرفي ‌شدند.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

در كلاس LMP1 كه خودروهاي قدرتمند هيبريدي چهار سيلندر حضور دارند، تيم تويوتا موفق شد مقام اول و دوم مسابقه‌ي انتخابي را كسب كند تا مسابقه‌ي اصلي را از اين رتبه‌ها آغاز كند. كامويي كوباياشي، راننده‌ي خودرو شماره‌ي هفت تويوتا TS050 هيبريدي، با ثبت زمان ۳:۱۵.۴۹۷، بهترين زمان كلاس LMP1 را ثبت كرد.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

پس از كوباياشي، كازوكي ناكاجيما با خودروي شماره‌ي هشت تويوتا و با اختلاف ۰.۴۱۱ در مقام دوم ايستاد تا اين دومين مقام اول‌دومي پياپي تيم تويوتا در مسابقه‌ي انتخابي لمان باشد. نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌ي تيم تويوتا در اين كلاس، خودرو تيم SMP Racing بود كه با ۰.۶۸۲ ثانيه اختلاف درمقايسه‌با كوباياشي، در رتبه‌ي سوم ايستاد.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

در كلاس LMP2، پاستور مالدونادو، راننده‌ي سابق مسابقات فرمول يك، توانست با خودرو Oreca متعلق به‌ تيم DragonSpeed، بهترين زمان را ثبت كند. مالدونادو زمان ۳:۲۶.۴۹۰ را ثبت كرد تا با اختلاف ۰.۳ ثانيه درمقايسه‌با خودروي تيم جكي چان ريسينگ، در مقام اول جاي گيرد.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

شايان ذكر است بهترين زمان اين كلاس را تيم گراف ثبت كرده بود؛ اما پس از مسابقه، خودرو گراف به‌دليل ناتواني در قرار‌گرفتن روي سكوي وزن‌كشي حذف شد. نيكولاس لپير با خودرو تيم Signatech Alpine در رتبه‌ي سوم ايستاد. در كلاس GTE Pro كه بدون شك بيشترين طرفدار را در ميان علاقه‌مندان به مسابقه‌ي لمان را دارد، پنج خودرو مختلف در پنج رتبه‌ي اول قرار گرفتند تا نويد مسابقه‌اي جذاب در سال ۲۰۱۹ را بدهد.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

ماركو سورنسن، از تيم استون مارتين، موفق شد با ثبت زمان ۳:۴۸.۰۰۰ و اختلاف ۰.۱۱۲ ثانيه درمقايسه‌با خودرو فورد GT، مقام اول كلاس GTE Pro را ازآنِ خود كند. پس از آن‌ها، آنتوني گارسيا با خودرو شورولت كوروت در آخرين لحظات زمان‌گيري، با بهبود ركورد پيشين خود با اختلاف ۰.۸۳۰ درمقايسه‌با استون مارتين در رتبه‌ي سوم اين كلاس ايستاد.

مرجع متخصصين ايران انتخابي مسابقه ۲۴ ساعته لمان

خودرو پورشه 911 RSR در مقام چهارم كلاس ايستاد و تيم بي‌ام‌و كه يكي از خودروهاي خود را به‌‌دليل تصادف از دست داده بود، به مقام پنجم بسنده كرد و تيم فراري هم در بهترين حالت در رتبه‌ي هشتم ايستاد. در كلاس GTE AM كه خودروهاي ساليان گذشته‌ي كلاس GTE Pro را شامل مي‌شود، سه خودرو پورشه مقام‌هاي برتر را كسب كردند كه بهترين مقام اين كلاس به تيم پورشه Dempsey-Proton با زمان ۳:۵۱.۴۳۹ تعلق گرفت.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات