فروش شورولت كامارو كلاسيك و سفارشي با قدرت ۴۹۸ اسببخار
شركت پراجكت كارز (Project cars) تمايل زيادي به پروژههاي گرانارزش دارد و معمولا زمان زيادي نيز صرف ساخت خودروهايش ميكند. جديدترين خودرو اين شركت شورولت كامارو بسيار خاص مدل ۱۹۶۹ است. اين خودرو بهنام Z/409 معرفي شده و پراجكت كارز آن را از روي تصاوير مجلهي Hot Rod چاپ ۲۰۰۹ ساخته است. تغييرات اين مدل از خودروهاي شورولت بلر ۱۹۵۷، ايمپالا ۱۹۶۱، ايمپالا اس اس ۱۹۶۲، كوروار ۱۹۶۵ و كوروت ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ الهام گرفته شدهاند.
ساخت چنين خودرويي با اين همه جزئيات بههيچوجه كار سادهاي نبود و درحقيقت حدود هفت سال و پنجهزار نفر ساعت زمان برده است. صرف اين زمان و دقت در جزئيات در اين مدل شورولت كامارو باعث شده خودرو مذكور بههيچوجه ارزان نباشد؛ بهگونهاي كه سازنده هزينهاي بيش از ۵۰۰ هزار دلار را صرف ساخت اين خودرو كرده است. با دقت در ظاهر اين كامارو متوجه قسمتهاي اختصاصي و ويژهي آن خواهيد شد. براي مثال، در بخش عقب، سقف خودرو با مدل كوروير (Corvair) سال ۱۹۶۵ يكسان است؛ ولي براي آن شيشهي عقب سفارشي و پنلهاي بدنهي ويژهاي طراحي و ساخته شده است. درون كابين نيز از داشبورد شورولت ۱۹۶۱ بهكار رفته؛ ولي نشاندهندههاي پشت فرمان جديدي براي آن طراحي شده است.
پيشرانهي ۶.۷ ليتري V8 اساس قواي محركه را تشكيل داده كه البته حجم آن به ۷.۷ ليتر افزايش داده شده است. از تغييرات ديگر اعمال شده در اين پيشرانه بايد به استفاده از وروديهاي هواي آلومينيومي اشاره كرد. مجموع تغييرات در بخش متخصص سبب شده است قدرت موتور به ۴۹۸ اسببخار و گشتاور آن به ۶۳۱ نيوتنمتر برسد.براي انتقال نيرو به چرخهاي عقب هم از جعبهدندهي سهسرعتهي خودكار از نوع توربو ۴۰۰ استفاده شده است.
جدا از ظاهر كلاسيك اين شورولت كامارو، قسمتهاي امروزي و مدرن نيز در اين خودرو ديده ميشود. اين بخشها شاسي، سيستم تعليق چهاراتصالي، ترمزهاي ديسكي Wilwood، سيستم تهويهي مطبوع، ستون فرمان تاشو و سيستم صوتي حرفهاي را شامل ميشوند. درحالحاضر، اين مدل كامارو در وبسايت eBay براي فروش گذاشته شده است. در آگهي آن نوشته شده كه خودرو از زمان ساخت، تنها ۳۲ كيلومتر كار كرده است.
هم انديشي ها