جگوار لندرور از نمايشگر HUD سه بعدي واقعيت افزوده استفاده خواهد كرد

يك‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جگوار لندرور با همكاري دانشگاه كمبريج از نمايشگر HUD سه‌بعدي براي خودروهاي نسل آينده رونمايي كرد كه علاوه بر كاركرد ايمني، مي‌تواند وسيله‌ي سرگرمي سرنشيان را نيز فراهم كند.
تبليغات

جگوار لندرور در حال توسعه‌ي صفحه‌نمايش سه‌بعدي هدآپ (head-up) جديدي است كه به انديشه متخصصين مي‌رسد هم از انديشه متخصصين ايمني و هم براي سرگرمي سرنشينان مفيد باشد. طي يك سرمايه‌گذاري مشترك با مركز پيشرفته فوتونيك و الكترونيك (CAPE) در دانشگاه كمبريج، اين فناوري در درجه‌ي اول به‌دنبال بهبود زمان واكنش راننده با ايجاد هشدارهاي واقعيت افزوده است.

مهندسان جگوار لندرور ادعا مي‌كنند كه استفاده از نمايشگر سه‌بعدي به منظور بهبود زمان واكنش از طريق اجازه دادن به راننده براي واكنش طبيعي‌تر در برابر خطرات و رخدادهاي فوري مؤثر است. از اين فناوري مي‌توان براي هشدار دادن به رانندگان درباره‌ي خروج از مسير حركت و خطرات پيش‌رو و همچنين نمايش جهت‌هاي ناوبري ماهواره‌اي و بهبود ديد در شرايط چالش‌برانگيز استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران 3D head-up display / نمايشگر هدآپ سه بعدي

فناوري رديابي سر و چشم اطمينان مي‌دهد كه متخصصان مي‌توانند جلوه‌هاي سه‌بعدي را بدون استفاده از عينك مشاهده كنند؛ با اين حال، هم‌اكنون مشخص نيست كه آيا رانندگان و مسافراني كه به دليل اشكالات مربوط به چشم نمي‌توانند جلوه‌هاي سه‌بعدي را در فيلم‌ها مشاهده كنند، قادر خواهند بود از اين فناوري استفاده كنند يا خير.

گذشته از مباحثه ايمني، مسئولان جگوار لندرور ادعا مي‌كنند، اين نمايشگرها مي‌توانند سرگرمي كاملاً منحصربه‌فرد و شخصي را براي مسافران در آينده‌اي كاملاً خودران ارائه دهند. فيلم‌ها، جزئيات سفر و نشانه‌هاي محلي همه از جمله امكانات احتمالي براي اين فناوري هستند.

والرين ميجرينگ، پژوهشگر جگوار لندرور در اين زمينه مي‌گويد:

فناوري HUD سه‌بعدي نه‌تنها تجربه‌اي بسيار غني‌تر فراهم مي‌كند، بلكه بخشي از برنامه «مقصد صفر» ما را تشكيل مي‌دهد. علاوه بر آن به ما كمك مي‌كند تا به سمت آينده‌اي ايمن‌تر، شهودي‌تر و هوشمندتر حركت كنيم.

مقصد صفر (Destination Zero) مفهومي است كه جگوار لندرور از آن به‌عنوان نقشه راه خود ياد مي‌كند و در حقيقت چشم‌اندازي از آينده‌اي ايمن‌تر، سالم‌تر و سازگار با محيط زيست است؛ مفهومي كه در آن، فناوري HUD سه‌بعدي جاي خود را محفوظ نگه مي‌دارد.

مرجع متخصصين ايران Jaguar Land Rover / جگوار  لندرور

مفهوم ديگري كه در اين نقشه راه جاي مي‌گيرد، ايده‌ي «كابين هوشمند» جگوار لندرور است؛ كابين هوشمند با اميد ايجاد فضاي شخصي‌سازي‌شده در داخل خودرو براي رانندگان و مسافران با قابليت‌هاي ايمني، سرگرمي و راحتي پيشرفته انجام وظيفه مي‌كند. هنوز هيچ جزئياتي درباره‌ي زمان تبديل اين طرح مفهومي به مرحله‌ي عملياتي و استفاده از اين فناوري در مدل‌هاي توليدي وجود ندارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات