نسل جديد كيا اپتيما 2020 معرفي شد

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طراحي سدان خانوادگي كيا براي توليد در سال ۲۰۲۰ متحول شده است. نسل جديد اپتيما تأكيد بيشتري بر ظاهر اسپرت و مدرن خواهد داشت.
تبليغات

حدود يك سال پس از تغيير نسل هيونداي سوناتا، كيا اپتيما هم با چهره‌ي جديد رونمايي شده است. با حضور هيونداي در راس سهام‌‌داران خودروسازي كيا موتورز، محصولاتي مثل سوناتا و اپتيما با پلتفرم و امكانات متخصص مشابه در سال‌هاي اخير توليد شدند. با اين اوصاف، تحول در اپتيما ۲۰۲۰ پس از تغييرات انقلابي هيونداي در سوناتا قابل پيش‌بيني بود. حدود ۲۰ سال از توليد نسل اول اپتيما مي‌گذرد. اين خودرو با هدف افزايش فروش كيا موتورز در بازار جهاني، جايگزين مدل كردوس (Credos) شد كه عرضه‌ي محدود به كره‌جنوبي و استراليا داشت. نسل دوم اپتيما سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به توليد رسيد و با فيس‌ليفت سال ۲۰۰۸ وارد ايران شد.

نسل جديد كيا اپتيما براي توليد در سال ۲۰۲۰، يك دهه پس از معرفي مدل قبلي رونمايي شده است. از سال ۲۰۱۰ تاكنون، تغيير چشم‌گير ظاهري و متخصص در اپتيما ديده نشده بود. اين محصول، حالا با نسل جديد و كد K5 در كره‌جنوبي پيش‌فروش مي‌شود تا عرضه‌ي جهاني خود را طي ماه‌هاي آينده آغاز كند.

مرجع متخصصين ايران KIA OPTIMA 2020

اپتيما براي نسل جديد از جلوپنجره و چراغ‌هاي باريك همراه‌با سبك دماغه‌ي ببر (Tiger Nose) استفاده مي‌كند تا علاوه‌بر ايجاد تحول در طراحي رو‌به‌رو، تاحدودي  وفادار به گذشته و ديگر محصولات مدرن كيا باشد. برآمدگي سپر و كاپوت جلو، چراغ‌ها را عقب‌تر از بدنه با حالت تهاجمي و اسپرت نشان مي‌دهد. ابتكار جاسازي نوار روشنايي روز در امتداد لبه‌ي كاپوت كه پيش‌تر در سوناتا ديده بوديم، حالا در اپتيما به شيوه‌اي متفاوت اجرا شده است. اين ترفند احتمالا در محصولات بعدي كيا نيز استفاده خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران KIA OPTIMA 2020

نسل قبل اپتيما با كشيدگي سقف به سمت لبه‌ي كاپوت عقب، تأكيد زيادي بر ويژگي‌هاي اسپرت داشت؛ اما يك خودروي فست‌بك محسوب نمي‌شد. مدل ۲۰۲۰ با افزايش اندازه‌ي شيشه‌ي عقب و كوتاه‌كردن بخش فلزي درپوش صندوق، بيش از گذشته نماي خودروهاي فست‌بك، مثل آئودي A5 را تداعي مي‌كند؛ اما هنگام گشودن قسمت بار، تمام شيشه بالا نمي‌رود و همچنان يك فست‌بك كامل نيست. نماي عقب اپتيما ۲۰۲۰ با پيروي از سوناتا ۲۰۲۰، چراغ باريك و سرتاسري دارد كه البته المان‌هايي هماهنگ با نوار LED چراغ‌هاي جلو ارائه مي‌كند. از ديگر نكات جالب در طراحي بدنه‌ي نسل جديد اپتيما مي‌توان به خطي نقره‌اي رنگ اشاره كرد كه از لبه‌ي شيشه‌ي سرنشين جلو و نزديك آينه بغل تا صندوق عقب و سمت ديگر خودرو را پوشش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران KIA OPTIMA 2020

هنوز تصاوير رسمي از فضاي كابين اپتيما ۲۰۲۰ منتشر نشده است؛ اما از پيش‌نمايش‌هاي گرافيكي مي‌توان حدس زد كه سبكي الهام‌گرفته از محصولات مدرن بي‌ام‌و داشته باشد. با اين شرايط، نمايشگر عريض با چيدمان افقي، مثل يك تبلت جدا از سطح، روي داشبورد نصب مي‌شود و خروجي‌هاي تهويه‌ مطبوع هم به‌صورت يك مستطيل باريك، زير آن قرار مي‌گيرند. نسخه‌هاي آپشنال اپتيما، احتمالا مجهز به جوي‌استيك (به‌جاي دسته‌دنده) و نمايشگر رنگي در جايگاه پنل پشت فرمان خواهند بود.

مرجع متخصصين ايران KIA OPTIMA 2020

اپتيما، فعلا از پيشرانه‌هاي مرسوم در محصولات كيا و هيونداي پيروي مي‌كند كه شامل نمونه‌ي ۱.۶ ليتري توربوشارژ و ۲/۵ ليتري تنفس طبيعي با قدرت‌هاي ۱۸۰ و ۱۹۰ اسب‌بخار است. به احتمال فراوان، نسخه‌ي هيبريدي همراه‌با پيشرانه‌ي ۲ ليتري و موتور برقي ۴۰ كيلوواتي نيز عرضه خواهد شد كه مجموع قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار با گشتاور ۳۲۰ نيوتن‌متر، ميانگين مصرف سوخت ۴.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر و سرعت‌گيري صفر تا ۱۰۰ كيلومتربرساعت ۹.۵ ثانيه فراهم خواهد كرد.

كيا در تلاش است تا آستانه ارزش اپتيما را در محدوده‌ي كم‌تر از ۲۵ هزار دلار حفظ كند. روي كاغذ، تويوتا كمري و هوندا آكورد به دليل قدمت تاريخي و هوادارن وفادار خود، شانس بيشتري براي فروش در بازار جهاني دارند؛ اما مسلما اپتيما ۲۰۲۰ با گارانتي ويژه و امكانات اضافي نسبت به رقبا، مشتريان تازه‌اي خواهد يافت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات