وانت برقي لردزتاون اندورنس سال ۲۰۲۱ عرضه ميشود
لردزتاون موتورز (Lordstown Motors)، استارتاپ سازنده خودروهاي الكتريكي قصد دارد تحويل وانت پيكآپ برقي ۵۲،۵۰۰ دلاري خود را به دليل همهگيري ويروس كورونا به سال آينده موكول كند. اين استارتاپ به Workhorse پيوسته است كه روي توسعه خودرو وانت پلاگين هيبريدي خود كار ميكند. لردزتاون موتورز قصد دارد براي ساخت وانت تمام برقي خود در كارخانه لردزتاون كه سال گذشته از جنرال موتورز خريداري كردهاند، از فناوريهاي خودروي الكتريكي وركهورس استفاده كند.
سال گذشته، لردزتاون موتورز اولين خودروي خود يعني لردزتاون اندورنس (Lordstown Endurance) را بهعنوان يك وانت ۵۲،۰۰۰ دلاري با ۴ موتور هاب داخل چرخ و ظرفيت پيمايش بيش از ۴۰۰ كيلومتر معرفي كرد. در آن زمان لردزتاون چند رندر از پيكآپ برقي Lordstown Endurance منتشر كرد؛ اين استارتاپ حتي ادعا كرد كه ميخواهد با تسلا و ساير شركتها رقابت كرده و اولين وانت تمام برقي خود را تا سهماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه كند. با اين حال، مانند بسياري از شركتهاي ديگر در ميانه بحران ويروس كرونا، لردزتاون موتورز امروز اعلام كرد كه برنامهي خود را براي معرفي آن به سال ۲۰۲۱ موكول كرده است.
استيو برنز، مديرعامل لردزتاون موتورز در نامهاي نوشت:
از حمايت مستمر شما متشكرم، زيرا ما براي زنده نگه داشتن وانت اندورنس تلاش ميكنيم. ما مشتاقانه منتظر هستيم تا تابستان امسال اولين وانت كاملا برقي جهان را معرفي كنيم و كليدهاي ناوگان خود در سراسر كشور را در ژانويه ۲۰۲۱ تحويل دهيم.
لردزتاون موتورز ابتدا قصد داشت از اين وانت برقي در نمايشگاه خودرو ديترويت در ماه ژوئن رونمايي كند، اما نمايشگاه به دليل شيوع ويروس كرونا لغو شد. اين شركت هنوز قصد دارد تابستان امسال احتمالاً طي رويدادي مجازي از وانت برقي خود رونمايي كند. در اينجا مشخصاتي را ارائه ميدهيم كه لردزتاون موتورز تاكنون درباره وانت برقي اندورنس منتشر كرده است:
- ارزش پايه: ۵۲،۵۰۰ دلار
- امتياز ايمني (جلو، جانبي، واژگوني): ۵/۵/۴
- امكانات ايمني: ADAS-LDW ،AEB، سيستم هشدار برخورد از عقب
- نرمافزار: OTA (بهروزرساني بيسيم)
- پايش خطا: بهروزرساني بيسيم لحظهاي
- ظرفيت پيمايش: بيش از ۴۰۰ كيلومتر طبق استاندارد EPA
- زمان شارژ (۹۵ درصد SOC، سطح ۲ ۷ كيلووات جريان متناوب / سطح ۳ جريان مستقيم ) : ۱۰ ساعت / ۰/۵ تا ۱/۵ ساعت
- برق بيروني براي ابزار و لوازم جانبي (ثابت) : ۱۲۰ ولت، ۳۰ آمپر
- ظرفيت صندلي: ۵
- ظرفيت بكسل: ۳،۴۰۰ كيلوگرم
- پيكربندي سيستم محركه: ۴ موتور برقي هاب
- ترمزهاي جلو و عقب : ترمز سفارشي در داخل موتور هاب
- رينگها: ۲۰ اينچي
- بيشينه قدرت : ۶۰۰ اسببخار
- سيستم فرمان: مجهز به دستيار فرمان برقي پرقدرت
- بيشينه سرعت (با محدودكننده نرمافزاري): ۱۲۸ كيلومتربرساعت
- گارانتي: ۳ ساله كل خودرو (سپر تا سپر)؛ ضمانت باتري ۸ ساله
انديشه متخصصين متخصص كارشناسي وبسايت الكترك
نميتوان لردزتاون را براي به تعويق انداختن يك يا دو ماهه برنامههاي خود طي بحران كرونا مقصر دانست، اما متخصص كارشناسان قبلا دربارهي جدول زماني ارائهشده قبل از همهگيري ويروس كرونا مشكوك بودهاند و از تأخيرهاي بيشتر در آينده متعجب نخواهند شد.
لردزتاون موتورز هنگام اعلام برنامه سال گذشته، دربارهي تحويل وانت پيكآپ برقي خود در عرض ۱۲ ماه صحبت ميكردند، درحاليكه آنها حتي نمونه اوليهاي از اين خودروي الكتريكي براي نمايش ندارند. آنها در تلاش هستند تا خودروي الكتريكي داراي موتور هاب داخلي را به توليد انبوه برسانند كه قبلا هرگز در اين مقياس انجام نشده است.
بهانديشه متخصصين ميرسد كه در شرايط كنوني، جدول زماني لردزتاون براي عرضه يا رونمايي خودروي برقي خود خيلي آرمانگرايانه است. تا زمانيكه چشمانداز بهتري درباره پيشرفت كارخانه و ديدن نمونه اوليه وانت برقي داشته باشيم، درباره جدول زماني عرضه محصولات اين شركت شك خواهيم كرد.
هم انديشي ها