هوندا و شورولت براي ايندي‌كار پيشرانه هيبريد ۹۰۰ اسب‌بخاري مي‌سازند

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شورولت و هوندا با تمديد قرارداد ايندي‌كار، از سال ۲۰۲۳ پيشرانه‌ي هيبريدي ۲/۴ ليتري خورجيني ۶ سيلندر با قدرت بيش از ۹۰۰ اسب‌بخاري را براي تيم‌هاي حاضر در اين مسابقات تأمين مي‌كنند.
تبليغات

با خروج هوندا از فرمول يك، تمركز اين برند ژاپني بر ايندي‌كار (IndyCar) آمريكا افزايش پيدا كرده است. از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت با پيشرانه‌هاي هيبريدي ۹۰۰ اسب‌بخار، بزرگ‌ترين تأمين‌كنندگان قواي محركه براي مسابقات ايندي خواهند بود. 

مرجع متخصصين ايران هوندا / Honda روي خودرو مسابقه ايندي كار

هفته‌ي گذشته، هوندا اعلام كرد كه در پايان فصل ۲۰۲۱، فرمول ۱ را به‌عنوان تأمين‌كننده پيشرانه ترك خواهد كرد. درحالي‌كه اين تصميم براي بسياري تعجب‌آور بود، اقدام جديد هوندا براي تمديد قرارداد با ايندي‌كار احتمالا خوشحالي اكثر طرفداران مسابقات چرخ باز (Open-Wheel Racing) را در آمريكا به‌همراه خواهد داشت. خودروساز ژاپني و شورولت اعلام كردند كه با تمديد قرارداد تأمين پيشرانه‌ي خود با ايندي‌كار موافقت كرده‌اند.

با شروع سري NTT ايندي‌كار از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت پيشرانه‌هاي هيبريدي خورجيني ۶ سيلندر توربوشارژ ۲/۴ ليتري با قدرت بيش از ۹۰۰ اسب‌بخار توليد مي‌كنند. اين پيشرانه‌هاي هيبريدي ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت بيشتري از پيشرانه‌هاي ۲/۲ ليتري توئين‌توربو خورجيني ۶ سيلندر فعلي ارائه مي‌دهند. در ابتدا، تصويب پيشرانه‌هاي هيبريدي براي فصل ۲۰۲۲ برنامه‌ريزي شده بود؛ اما همه‌گيري جهاني كوويد ۱۹ معرفي آن را يك سال به‌تأخير انداخت.

تد كلاوس، رئيس بخش توسعه عملكرد هوندا، در اين زمينه گفت:

هوندا از اين گام بلند ايندي‌كار براي آينده استقبال مي‌كند. اين اقدام نمايانگر تلاش هوندا براي توليد و توسعه محصولات الكتريكي قدرتمندي است كه با اشكالات صنعت خودرو رو‌به‌رو مي‌شوند و مشتريان ما را به‌وجد مي‌آورند. 

مارك رويس، رئيس هيئت‌مديره‌ي جنرال‌موتورز، نيز درباره‌ي اين موضوع گفت:

ما از اينكه با ايندي‌كار به جلو حركت كنيم، بسيار هيجان‌زده هستيم؛ زيرا اين ويتريني عالي براي نمايش فناوري پيشرانه‌هاي ما در تنها سري مسابقات خودروهاي چرخ باز آمريكا است. اين سري مسابقات روبه‌رشد و مجهز به فناوري‌ پيشرفته با تلاش‌هاي راجر پنسكه و تيمش پله‌هاي ترقي را به‌سرعت مي‌پيمايد. 

سيستم پيشرانه‌ي جديد از استارترهاي دستي و سنتي استفاده نمي‌كند و به فناوري پيشرفته‌تري مجهز است. اين فناوري به رانندگان امكان مي‌دهد درصورت متوقف‌شدن در پيست، خودرو خود را سريع راه‌اندازي كنند. اين امر با كاهش بالقوه‌ي تعداد دفعات بالابردن پرچم احتياط در پيست، بر لذت و هيجان طرفداران مي‌افزايد؛ بنابراين، به جريان‌يافتن بهتر مسابقه و كاهش زمان آن منجر مي‌شود. همچنين با كاهش زمان قرارگرفتن در پيست، به تيم ايمني AMR ايندي‌كار سود مي‌رساند.

فرمول هيبريدي ادامه‌ي رقابت توليدكنندگان را در برترين سري مسابقات چرخ باز آمريكاي‌شمالي تا دهه‌ي آينده امكان‌پذير مي‌كند. اين تعهد فرصت‌هايي نيز براي توليدكنندگان اضافي به‌منظور پيوستن به اين مجموعه فراهم مي‌كند. هم‌اكنون، هوندا و شورولت مي‌گويند كه به‌شدت از اين سري مسابقات جذاب همراهي مي‌كنند و همين باعث تشويق ساير خودروسازان براي حضور در ايندي‌كار خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران خودرو مسابقات ايندي كار / IndyCar در پيست مجهز به پيشرانه هيبريدي

مسئولان هوندا مي‌گويند كه اعلاميه ايندي‌كار برنامه‌هاي خودروساز ژاپني را براي حضور در مسابقات آمريكاي‌شمالي با فعاليت‌هاي توسعه‌ي محصول اين شركت همسو مي‌كند؛ زيرا دو‌سوم فروش وسايل نقليه‌ي جديد هوندا در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ به خودروهاي الكتريكي‌ اختصاص مي‌يابد. شورولت نيز قصد دارد سهم وسايل نقليه‌ي برقي را در دهه‌ي جاري به‌طور درخورتوجهي در سبد محصولات توليدي خود افزايش دهد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات