با ۳ ميانبر حياتي اكسل آشنا شويد

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
حتي اگر زياد با اكسل كار نكرده‌ايد، اما حتما برايتان پيش‌ مي‌آيد كه بخواهيد در موقع لاخبار تخصصي تغييرات وقت‌گير و زيادي را در يك سند صفحه گسترده ايجاد كنيد. در ادامه چند ميان‌بر مفيد به شما معرفي مي‌كنيم گه براي صرفه‌جويي در وقت شما بسيار مفيد هستند. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه بمانيد.
تبليغات

 اگر فكر مي‌كنيد همين الان زياد از اكسل استفاده مي‌كنيد يا اينكه در آينده‌اي نزديك استفاده‌ي شما از اين برنامه زياد خواهد شد، از همين الان يادگيري بهتر اين برنامه را در انديشه متخصصين بگيريد و فرمول‌هايي كه كار شما را بسيار بهتر مي‌كنند را فرابگيريد.

اما گذشته از آن فرمول‌هاي سخت مي‌خواهيم چند ميان‌بر بسيار مفيد به شما معرفي كنيم كه مي‌تواند در مصرف وقت شما بسيار صرفه‌جويي كند و شما را چند قدمي جلو بياندازد.

۱. F4 براي تكرار دستور قبلي

هر كاري كه با سلول قبلي انجام داديد، اكنون با فشردن دكمه F4 مي‌توانيد آن دستور را تكرار كنيد. مثال‌ها: تغيير رنگ متن، ساخت يك خط‌كشي يا دادن فرمت خاصي به فونت‌ها يا هر چيز ديگري كه با سلول قبلي انجام داديد را با فشردن F4 دوباره تكرار كنيد.

۲. دكمه‌هاي تركيبي Alt + H, E, A

با فشردن دكمه‌هاي تركيبي Alt + H, E, A مي‌توانيد تمام اطلاعات مرتبط به يك سلول مانند محتوا، فرمت، لينك يا هم انديشي ها را از بين ببريد. در واقع اين دكمه تركيبي همان ريست كردن سلول است.

۳. دكمه‌هاي تركيبي Alt + H, O, I

اگر مي‌خواهيد به صورت خودكار ستون‌ها و رديف‌ها را تغيير اندازه دهيد، با فشردن اين دكمه‌هاي تركيبي مي‌توانيد اندازه آن را با سلولي كه انتخاب كرده‌ايد، يكسان كنيد.

با اين ميان‌بر‌هاي اكسل به راحتي مي‌توانيد تغيير اطلاعات درون يك سند صفحه گسترده را راحت‌تر و سريع‌تر كنيد.

براي مشاهده ساير مقالات يادگيريي مربوط به نرم‌افزار اكسل نظير رسم نمودار در اكسل، به صفحه يادگيري اكسل در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات