بزرگ‌ترين خريدها و ادغام‌هاي صنعت فناوري در سال ۲۰۲۰

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 25 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پس از گذشت چهار ماه از ۲۰۲۰، فرايندهاي خريد و ادغام متعددي در دنياي فناوري رخ داده كه سهم شركت‌هاي امنيتي در آن‌ها قابل‌توجه است.
تبليغات

دنياي فناوري در سال گذشته كاهش قابل‌توجهي را در فرايندهاي خريد و ادغام شركت‌ها تجربه كرد كه نسبت به سال پربار ۲۰۱۸، نااميدكننده بود. در سال ۲۰۱۸، شاهد خريدهاي بزرگي همچون خريد هشت ميليارد دلاري Qualtrics توسط SAP، خريد ۳۳ ميليارد دلاري Red Hat توسط IBM و خريد ۱۸/۹ ميليارد دلاري CA Technologies توسط Broadcom بوديم. ازطرفي در پايان فصل سوم سال ۲۰۱۹، مجموع هزينه‌هاي مبادله شده براي خريد و ادغام شركت‌هاي فناوري به ۲۴۵ ميليارد دلار رسيد كه كاهش ۲۵ درصدي را نسبت به سال گذشته نشان مي‌داد.

در حال حاضر و پس از پشت سر گذاشتن چهار ماه از سال ۲۰۲۰، مطالعه فرايندهاي خريد و ادغام انجام‌ شده در دنياي فناوري، خالي از لطف نيست. سالي كه با نگراني شيوع ويروس كرونا شروع شد و در ادامه با دنياگيري آن، روزهاي سختي را پشت سر گذاشت. ازطرفي اگر تنها ماه اول يعني ژانويه‌ي ۲۰۲۰ را در انديشه متخصصين بگيريم، مي‌توان ادعا كرد كه خريد شركت‌ها در صنعت فناوري، روند كاهشي ندارد. دراين‌ميان شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي امنيت، بيش از همه توجه خريداران را به خود جلب كرده‌اند.

در ادامه بزرگ‌ترين خريدها و ادغام‌هاي دنياي فناوري را در سال ۲۰۲۰ مطالعه مي‌كنيم.

هفتم ماه مه: اخبار تخصصي شركت تخصصي رمزنگاري نقطه‌به‌نقطه Keybase را خريد

اخبار تخصصي در ماه مه از خريد شركت Keybase خبر داد كه در زمينه‌ي پيام‌رساني رمزنگاري شده و امن تخصص دارد. اخبار تخصصي كه امروز خود به‌عنوان يكي از مشهورترين اپليكيشن‌هاي ويديوكنفرانس شناخته مي‌شود، باوجود افزايش شديدي كه در تعداد متخصصان فعال خود تجربه كرد، تحت انتقادهاي شديدي قرار گرفت. در ماه‌هاي گذشته انواع انتقادها پيرامون امنيت سرويس‌هاي اخبار تخصصي مطرح شده‌اند. مديرعامل شركت، اريك يوان، از برنامه‌اي ۹۰ روزه خبر داد كه طي آن، نگراني‌هاي مطرح‌شده از سوي متخصصان مطالعه خواهد شد. خريد شركت Keybase نيز بخشي از همان مطالعه و برطرف كردن اشكال‌ها محسوب مي‌شود. مديرعامل اخبار تخصصي در پستي وبلاگي پيرامون خريد Keybase نوشت: «ما مفتخر هستيم كه خريد شركت Keybase را به متخصصان اعلام كنيم. قدم مهم ديگري كه در مسير برنامه‌ي ۹۰ روزه براي تقويت پلتفرم ويديوكنفرانس ما برداشته شد».

مرجع متخصصين ايران Keybase

شركت Keybase كه مبلغ پيوستنش به اخبار تخصصي مشخص نيست، در فناوري رمزنگاري نقطه به نقطه تخصص دارد. فرايندي كه رمزنگاري ارتباط را در هريك از دو انتهاي خط ارتباطي انجام مي‌دهد. درنتيجه محتواي موجود در پيام‌ها به‌هيچ‌وجه توسط افرادي خارج از آن و حتي شركت ارائه‌دهنده‌ي سرويس پيام‌رسان، قابل استخراج و رصد كردن نيست. اين شركت در نيويورك و توسط هم‌بنيان‌گذاران OK Cupid يعني كريس كوين و مكس كرون راه‌اندازي شد. آن‌ها از اين به بعد مديريت تيم امنيت اخبار تخصصي را برعهده خواهند داشت و به‌صورت مستقيم به يوان گزارش مي‌دهند.

اخبار تخصصي مي‌گويد به‌زودي امكان رمزنگاري نقطه به نقطه را به تمامي حساب‌هاي متخصصي پولي خود ارائه خواهد كرد. يوان در ادامه‌ي پست وبلاگي خود نوشت: ما تا ۲۲ مه يك پيش‌نويس طراحي رمزنگاري را منتشر مي‌كنيم. سپس جلسه‌هايي با فعالان جامعه‌ي مدني، متخصصان رمزنگاري و مشتريان خواهيم داشت تا جزئيات و بازخوردهاي بيشتري را براي سرويس جديد كسب كنيم.

پنجم ماه مه: Sinch شركت SAP Digital Interconnect را به ارزش ۱۹۸ ميليون دلار خريد

شركت سوئدي Sinch فعال در حوزه‌ي ارتبا‌ط‌هاي ابري، در ماه جاري زيرمجموعه‌ي خدمات موبايلي SAP يعني SDI را با پرداخت ۱۹۸ ميليون دلار خريداري كرد. شركت سينچ مجموعه‌‌‌اي از خدمات ارتباط يكپارچه را براي پيام‌رساني، صوت و تصوير از طريق رابط‌هاي API ارائه مي‌كند. شركت SDI بهترين گزينه براي اضافه شدن به سينچ محسوب مي‌شود چون همان خدمات را درحال حاضر به ۱،۵۰۰ كسب‌وكار گوناگون ارائه كرده است.

مديرعامل سينچ، اسكار ورنر درباره‌ي خريد جديد در بيانيه‌ا‌ي نوشت:

با پيوستن SDI به سينچ، ما از امروز مقياس‌دهي، تمركز و ظرفيت‌هاي خود را بهبود مي‌بخشيم تا ارتباط كسب‌وكار را با مشتريان‌مان در سرتاسر جهان بهينه‌سازي كنيم. خريد جديد، ارتباط ما را با مشتريان در سرتاسر جهان تقويت مي‌كند. به‌علاوه، ما با پيوستن تيم جديد مي‌توانيم گستره‌ي خدمات حياتي كسب‌وكار خود را به اپراتورهاي موبايل افزايش دهيم كه شامل محصولاتي براي پيام‌رساني شخص به شخص، گزارش‌گيري و تحليل نيز مي‌شود.

سينچ در سال جاري خريدهاي ديگري هم انجام داد. آن‌ها شركت خدمات پيام‌رساني كسب‌وكار برزيلي Wavy را با پرداخت ۹۸ ميليون پوند خريداري كردند. از خريدهاي ديگر مي‌توان به ChatLayer، فعال حوزه‌ي هوش مصنوعي اشاره كرد كه با پرداخت ۶ ميليون پوند در ماه مارس خريداري شد.

چهارم ماه مه: اينتل استارتاپ Moovit را به ارزش نزديك به يك ميليارد دلار خريداري كرد

اينتل چند روز پيش خبر خريد استارتاپ موويت را به رقم ۹۰۰ ميليون دلار تأييد كرد. غول دنياي پردازنده تصميم دارد تا استارتاپ جديد را به بخشي از زيرمجموعه‌ي Mobileye اضافه كند كه در سال ۲۰۱۷ با پرداخت ۱۵/۳ ميليارد دلار خريداري شده بود. Mibileye نرم‌افزار اختصاصي رانندگي را به ۶۰ ميليون مشترك در سرتاسر جهان ارائه مي‌كند و همچنين فناوري خودروهاي خودران را نيز در برنامه‌هاي توسعه‌اي خود مي‌بيند. در اين بخش، داده‌هاي ارزشمندي كه موويت از چند سال فعاليت در صنعت حمل‌ونقل گردآوري كرده است، بسيار مفيد خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران استارتاپ Moovit

موويت از سال ۲۰۱۲ فعاليت خود را در سرزمين‌هاي اشغالي شروع كرد و خدمات داده‌اي ترافيك آني را ازطريق اپليكيشن اختصاصي خود به شركت‌هاي ديگر همچون تاكسي‌هاي اينترنتي و سازمان‌هاي مسئول ترانزيت ارائه مي‌كند. اينتل پيش از خريد استارتاپ نيز از سرمايه‌گذاران اصلي و استراتژيك موويت بود. مديرعامل اينتل، باب سوان، در بيانيه‌اي پيرامون خريد جديد گفت: «فناوري ACAS در Mobileye (مخفف advanced driver-assistance systems) درحال‌حاضر ايمني ميليون‌ها خودرو را در جاده‌ها تأمين و تضمين مي‌كند. موويت توانايي آن‌ها را براي ايجاد انقلاب واقعي در صنعت حمل‌ونقل، افزايش مي‌دهد. همكاري شركت‌ها به‌عنوان يك ارائه‌دهنده‌ي همه‌جانبه‌ي خدمات حمل‌ونقل، باعث كاهش ترافيك و همچنين حفظ جان انسان‌هاي زيادي مي‌شود».

موويت قطعا از پيوستن به تيم بزرگ اينتل و استفاده از منابع عظيم آن‌ها خوشحال خواهد بود. نير ارز، مديرعامل و هم‌بنيان‌گذار استارتاپ درباره‌ي خبر اخير مي‌گويد:

حمل‌ونقل و تحرك، نياز بنيادي انسان‌ها بوده و با افزايش جمعيت شهرها، حمل‌ونقل داخل شهري دشوارتر شده است. ما تركيب عادت‌هاي روزانه‌ي حمل‌ونقل و نياز ميليون‌ها متخصص موويت با فناوري امن و دوست‌دار محيط زيست خودروهاي خودران، شهرها را به‌جاي بهتري براي زندگي تبديل مي‌كنيم. ما در اين چشم‌انداز با شركت جديد اشتراك داريم و تلاش مي‌كنيم تا با همكاري با Mobileye آن را به واقعيت تبديل كنيم.

چهارم ماه مه: انويديا با پرداخت چند ميليارد دلار، Mellanox و Cumulus را تصاحب كرد

انويديا دو خريد جديد را با فاصله‌ي بسيار نزديك به زيرمجموعه‌ي خود اضافه كرد. كومولوس يكي از خريدها بود كه با مبلغ نامعلومي در تاريخ چهارم ماه مه به انويديا پيوست. شركت ديگر، ملانوكس بود كه در حوزه‌ي آداپتور و سوئيچ شبكه براي سرويس‌هاي ابري فعاليت مي‌كند و در ۲۷ آوريل با هزينه‌اي ۶/۹ ميليارد دلاري به تيم سبز ملحق شد.

انويديا با خريدهاي جديد نگاهي عميق به بازار ديتاسنتر دارد

كومولوس در حوزه‌ي تخصصي شبكه‌هاي مبتني بر لينوكس فعاليت مي‌كند كه براي محيط‌هاي ديتاسنتر بزرگ، سرويس‌‌هاي ابري و شبكه‌هاي تجاري متخصصد دارند. ملانوكس نيز سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي شبكه را براي ديتاسنترهاي بزرگ و تجاري تأمين مي‌كند. مجموعه‌ي خدمات اين شركت، شبكه‌هايي با بهره‌وري اتصال بالا ايجاد مي‌كند كه براي پردازش با قدرت بالا متخصصد دارد. هر سه شركت، قبلا در توسعه‌ي برخي راهكارهاي شبكه‌اي با يكديگر همكاري داشته‌اند.

جنسن هوانگ، بنيان‌گذار و مديرعامل انويديا در بيانيه‌اي پيرامون خريدهاي جديد گفت: «انويديا با پيوستن ملانوكس، تركيبي از خدمات و فناوري‌هاي كامل را از پردازش هوش مصنوعي تا شبكه ارائه مي‌كند كه در دسته‌هاي كامل از پردازنده تا نرم‌افزار قابل دسترسي خواهند بود. با همكاري‌هاي جديد، ما قابليت مقياس‌دهي كامل به ديتاسنترهاي عظيم نسل بعدي را خواهيم داشت». خريد دو شركت جديد، انويديا را بيش‌ازپيش به فصاي نرم‌افزار و سخت‌افزار ديتاسنتر وارد مي‌كند.

۱۶ آوريل: ورايزن شركت BlueJeans را خريد

بازوي كسب‌وكاري شركت مخابراتي آمريكايي ورايزن در تاريخ ۱۶ آوريل اعلام كرد كه مذاكرات را براي خريد BlueJeans، فعال در حوزه‌ي ويديوكنفرانش نهايي كرده است. وال‌استريت ژورنال، رقم قرارداد دو شركت را كمتر از ۵۰۰ ميليون دلار تخمين زد. خريد شركت رقيب اخبار تخصصي و Cisco WebEx توسط ورايزن در دوران اوج‌گيري بحران كوويد ۱۹ رسانه‌اي شد. بحراني كه از زمان شيوع در سرتاسر جهان، بسياري از مردم را به فناوري‌ها و نرم‌افزارهاي ويديوكنفرانس مانند بلوجينز متمايل كرد.

مرجع متخصصين ايران BlueJeans

ورايزن اعلام كرد كه بلوجينز را به بخش كسب‌وكار ارتباطي خود اضافه خواهد كرد و هم‌اكنون نيز برنامه‌هايي براي ادغام هرچه بهتر آن با نقشه‌ي راه خدمات و محصولات 5G خود دارد. خصوصا حوزه‌هايي همچون پزشكي و درمان از راه دور، يادگيري از راه دور و فضاهاي خدمات ميداني از تركيب فناوري‌هاي جديد سود خواهند برد. تامي اروين، مديرعامل Verizon Business در بيانيه‌اي پيرامون خبر خريد گفت:

با تغيير روش كاري، كسب‌وكارها و مشتريان بخش عمومي بايد به امكانات و قابليت‌هايي دسترسي پيدا كنند كه در سطح تجاري، امن و بدون اختلال بوده و قابليت هماهنگي با ابزارهاي كنوني را هم داشته باشند. در ماه‌هاي گذشته، همكاري و ارتباطات، به اولويت اصلي كسب‌وكارها در همه‌ي ابعاد و همه‌ي حوزه‌ها تبديل شده‌اند. ما از تركيب قابليت‌هاي ويديوكنفرانس بلوجينز با شبكه‌هاي ارتباطي، پلتفرم‌ها و راهكارهاي ورايزن شگفت‌زده هستيم كه درنهايت منجر به رفع نياز متخصصان خواهد شد.

هشتم آوريل: سيسكو شركت Fluidmesh را خريداري كرد

سيسكو در ماه آوريل خبر خريد و تصاحب شركت فلويدمش را رسانه‌اي كرد. البته مبلغ قرارداد خريد اين شركت فعال در حوزه‌ي خدمات شبكه‌ي بي‌سيم اعلام نشد. شركت فلويدمش حاصل همكاري دانشگاه‌هاي MIT و پلي‌تكنيك ميلان است كه اتصال سريع و بي‌سيم حسگرها بين اجسام با حركت سريع را با شبكه‌هاي خود ممكن مي‌كند. از مثال‌هاي متخصصدي مي‌توان به اتصال حسگرهاي موجود روي قطارها، خودروهاي هدايت‌‌پذير از راه دور و ماشين‌آلات توليد رباتيك اشاره كرد. سيكو با اميد تقويت پورتفوليوي خود در حوزه‌ي اينترنت اشياء صنعتي، شركت فلويدمش را خريداري كرد. اين دو شركت قبلا نيز همكاري‌هايي با هم داشته‌اند و راهكار Connected Rail سيسكو حاصل يكي از همكاري‌ها محسوب مي‌شود.

ليز سنتوني، معاون ارشد و مدير كل سيسكو در بخش خدمات ابري و اينترنت اشياء، درباره‌ي خريد جديد شركتش نوشت: «سازمان‌ها روز‌به‌روز ديجيتالي كردن و اتصال سيستم‌هاي خود به يكديگر را افزايش مي‌دهند. درنتيجه سرعت كسب‌وكارها با نرخ بالايي تغيير مي‌كند. فناوري پيش‌گام فلويدمش به ما امكان مي‌دهد تا اين نيازهاي جديد و رو به افزايش را با راهكاري آسان و سريع پاسخ دهيم كه هزينه‌هاي پياده‌سازي و عملياتي و نگه‌داري پاييني هم خواهد داشت».

هشتم آوريل: اكسنچر شركت Revolutionary Security را تصاحب كرد

اكسنچر در سال جاري سه شركت فعال در حوزه‌ي امنيت سايبري خريداري كرده است. سومين و جديدترين خريد آن‌ها، شركت فيلادلفيايي Revolutionary Security بود كه در آوريل ۲۰۱۶ راه‌اندازي شد. اين شركت با تمركز بر خدمات مشاوره‌ي امنيت سايبري فعاليت مي‌كند كه از خدمات آن‌ها مي‌توان به آزمايش‌هاي نفوذ و كاهش تهديدهاي داخلي و كشف تهديدهاي سايبري اشاره كرد. درحال‌حاضر حدود ۹۰ مشتري با آن‌ها همكاري مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران خريد و ادغام Revolutionary Security

مديران اكسنچر از خريد جديد سايبري خود خشنود هستند و آن را قدمي در مسير تعهد و احترام به امنيت متخصصان و مشتريان مي‌دانند. خريدهاي قبلي شامل واحد خدمات امنيتي سيمانتك در ماه ژانويه و خريد شركت بريتانيايي Context Information Security در ماه مارس مي‌شود.

هفتم آوريل: SoFi با پرداخت ۱/۲ ميليارد دلار Galileo را خريد

استارتاپ‌هاي حوزه‌ي فين‌تك هنوز به يكه‌تازي در دنياي كسب‌وكار ادامه مي‌دهند. حتي بحران‌هاي كرونا هم تأثيري در كاهش علاقه به آن‌ها نداشت. SoFi كه خود تحت مالكيت سافت‌بانك فعاليت مي‌كند، در ماه آوريل از پرداخت ۱/۲ ميليارد دلار براي خريد شركت خدمات پرداخت Galileo خبر داد. اين استارتاپ كه در يوتا ايالات متحده فعاليت مي‌كند، خدمات پرداختي خود را به شركت‌هاي فين‌تك ديگر همچون شركت معامله‌ي سهام Robinhood و شركت بريتانيايي TransferWise ارائه مي‌دهد.

خريد جديد شركت سوفاي نشان مي‌دهد كه آن‌ها به‌دنبال تبديل شدن به شركت فين‌تك با خدمات جامع هستند. سوفاي در سال ۲۰۱۱ فعاليت خود را با خدمات وام دانشجويي الكترونيك شروع كرد. از آن زمان، حوزه‌هاي گوناگون از رمزارزها و وام‌هاي شخصي و خريد و فروش سهام تا وام و رهن، شاهد حضور سوفاي بوده‌اند. آنتوني نوتو، مديرعامل سوفاي اعتقاد دارد خريد شركت جديد، نوآوري در فناوري‌هاي مالي را براي آن‌ها تسهيل مي‌كند و با محصولات و خدمات نوآورانه‌اي براي مشتريان همراه خواهد بود. او مشتريان هدف را علاوه بر متخصصان عادي، كسب‌وكارهايي مي‌داند كه به‌دنبال استقلال بيشتر اقتصادي هستند.

هفتم آوريل: ‌CNN شركت Canopy را خريداري كرد

شركت خدمات خبري ديجيتال كنوپي هدف جديد CNN است كه با مبلغ نامعلومي به اين غول رسانه‌اي پيوند خواهد خورد. فراموش نكنيد كه CNN خود زيرمجموعه‌اي از Turner محسوب مي‌شود. كنوپي كه در بروكلين بوستون فعاليت مي‌كند، در شخصي‌سازي محتوا تخصص دارد و از تركيب نيروي انساني با الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي بهره مي‌برد. پس از ادغام با CNN، اپليكيشن اصلي كنوپي تعطيل خواهد شد تا تمركز آن‌ها روي محصولات جديد و مشابه براي شركت مادر معطوف شود.

مرجع متخصصين ايران CNN

۲۶ مارس: مايكروسافت شركت Affirmed Networks را خريداري كرد

مايكروسافت در خبري اعلام كرد كه قصد خريد شركت بوستوني Affirmed Networks را دارد. البته مبلغ قرارداد احتمالي اعلام نشد. شركت مذكور كه فعاليت خود را از سال ۲۰۱۰ شروع كرد، در حوزه‌هاي مجازي‌سازي و شبكه‌هاي موبايلي ابري فعاليت مي‌كند كه براي هر شركت فعال و علاقه‌مند به فناوري‌هاي 5G، هدفي قابل‌توجه خواهد بود.

يوسف خالدي، معاون ارشد Azure Networking درباره‌ي خريد جديد ردموندي‌ها در يك پست وبلاگي نوشت:

خريد جديد به ما امكان مي‌دهد تا فعاليت خود را همراه‌با صنعت مخابرات، تكامل دهيم و محصولات بهتر را بر پايه‌ي پلتفرم امن و مورد اطمينان ابري خود به اپراتورها ارائه كنيم. ما با همكاري Affirmed Networks مي‌توانيم راهكارها و ابزارهاي جديد را با هدف‌گيري نيازهاي خاص اپراتورها توسعه دهيم كه شامل مديريت فعاليت‌هاي شبكه‌اي در بستر ابري هم مي‌شود.

اگرچه مبلغ قرارداد احتمالي مشخص نيست، اما مي‌توان با ارزش‌گذاري اخير ۱‍/۳ ميليارد دلاري Affirmed Networks، مبلغ پرداختي ردموندي‌ها را قابل‌توجه دانست. شركت هدف، در جديدترين دور جذب سرمايه در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۸ ميليون دلار سرمايه‌ي جديد كسب كرد.

دوم مارس: BMC Software شركت Compuware را خريد

غول صنعت نرم‌افزار تجاري يعني BMC در ماه مارس اعلام كرد كه شركت كامپيوور را به مبلغ نامشخصي خريداري خواهد كرد. خريد شركت مذكور، سومين فرايند خريد و ادغام BMC در حوزه‌ي مين‌فريم در يك سال گذشته محسوب مي‌شود. BMC كه خود در سال ۲۰۱۸ به زيرمجموعه‌ي KKR پيوست، با خريد كامپيوور در كنار RSM Partners و CorreLog، حضور خود را در حوزه‌ي خدمات مين‌فريم افزايش مي‌دهد. تركيب شركت‌هاي جديد، خدمات مين‌فريم مانند امنيت سايبري، پياده‌سازي اپليكيشن، مديريت داده و ذخيره‌سازي را براي مشتريان BMC آسان‌تر مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران خريد و ادغام Compuware

يكم مارس: DocuSign با پرداخت ۱۸۸ ميليون دلار، Seal Software را تصاحب كرد

شركت داكيوساين كه در حوزه‌ي امضا‌هاي الكترونيك فعاليت مي‌كند، خبر خريد ۱۸۸ ميليون دلاري شركت نرم‌افزاري سيل را تأييد كرد. سيل كه در كاليفرنياي شمالي فعاليت مي‌كند، نرم‌افزار تحليل‌گر مبتني بر هوش مصنوعي توسعه داده است كه به‌صورت اختصاصي براي قراردادها متخصصد دارد. شركت‌ها با بهره‌گيري از نرم‌افزار سيل، قابليت جست‌وجو در مجموعه‌ي عظيمي از اسناد حقوقي را براساس مفاهيم حقوقي (به‌جاي كلمات كليدي) پيدا مي‌كنند. داكيوساين ابتدا در سال گذشته با پرداخت ۱۵ ميليون دلار در شركت سيل سرمايه‌گذاري كرد. آن‌ها تصميم دارند تا خدمات سيل را با نرم‌‌افزار Agreement Cloud خود ادغام كنند.

داكيوساين با همكاري تيم جديد، خدمات جامعي را به كسب‌وكارهاي هدف ارائه مي‌كند

اسكات اولريش، مدير ارشد عمليات در داكيوساين درباره‌ي خريد جديد شركتش مي‌گويد: «داكيوساين تصميم دارد تا پايه‌هاي اصلي مديريت و فعاليت‌هاي كسب‌و‌كاري را متحول كند. پايه‌هايي كه شامل قراردادها و فرايند امضا و تأييد آن‌ها مي‌شود. ما اعتقاد داريم كه هوش مصنوعي نقش بسيار مهمي در اين تحول خواهد داشت. با ادغام شدن سيل و داكيوساين، ما مي‌توانيم از تخصص بالاي آن‌ها و تجربه‌ي وسيع در پياده‌سازي هوش مصنوعي در قراردادها استفاده كنيم».

۲۸ فوريه: اينتويت شركت Credit Karma را خريداري كرد

اينتويت كه از غول‌هاي آمريكايي نرم‌افزارهاي تجاري محسوب مي‌شود و با محصولاتي همچون QuickBooks و Mint و TurboTax شهرتي جهاني دارد، از تصميم جدي براي خريد يك استارتاپ ساكن در سيليكون‌ولي به‌نام كرديت كارما خبر داد كه به‌نوعي رقيب آن‌ها نيز هست. اينتويت با خريد و ادغام جديد تصميم دارد تا راهكاري جامع را براي متخصصدهاي مالي براي مشتريان عرضه كند. محصولي كه با تركيب درآمد، هزينه و تاريخچه‌هاي اعتباري مشتريان، خدمات كامل و مشاوره‌هاي شخصي حرفه‌اي به مشتريان ارائه مي‌كند.

ساسان گودرزي، مديرعامل اينتويت درباره‌ي خريد جديد شركتش گفت:

ما با تركيب محصولات و نيروها با كرديت كارما مي‌توانيم يك دستيار شخصي مالي را براي مصرف‌كننده‌ها ارائه كنيم تا محصولات مالي مناسب خود را پيدا كنند. آن‌ها با استفاده از مشاوره مي‌توانند صرفه‌جويي مالي بهتري داشته باشند و بينش و توصيه‌هاي حرفه‌اي‌تري دريافت كنند. مديريت مالي مشتريان به كمك سرويس جديد مي‌تواند آن‌ها را به آرزوهايي همچون خريد خانه، تأمين هزينه‌ي تحصيل فرزندان يا هر هزينه‌ي موردعلاقه‌ي ديگر سوق دهد.
مرجع متخصصين ايران Credit Karma

قراداد اينتويت براي خريد كرديت كارما شايد با مخالفت و انتقاد مقام‌هاي تنظيم‌گر قانون روبه‌رو شود. كرديت كارما يكي از معدود شركت‌هاي بازار است كه راهكارهاي رايگان و ديجيتال مديريت ماليات ارائه مي‌كند.

۲۵ فوريه: سيلزفورس با پرداخت ۱/۳۳ ميليارد دلار، Vlocity را به زيرمجموعه‌ي خود افزود

غول دنياي CRM، سيلزفورس، اولين خريد سال ۲۰۲۰ خود را در ماه فوريه ثبت كرد. آن‌ها شركت سان‌ فرانسيسكويي ولوسيتي را با پرداخت ۱/۳۳ ميليارد دلار تصاحب كردند. خريد جديد، رويكردي مناسب براي سيلزفورس بود كه به‌عنوان شركتي در حوزه‌ي SaaS فعاليت مي‌كند. ولوسيتي يكي از شركاي اصلي آن‌ها بود كه با استفاده از زيرساخت سيلزفورس، راهكارهاي CRM اختصاصي را براي صنايع گوناگون توسعه مي‌داد. مشتريان اين شركت در حوزه‌هاي متنوعي از رسانه و خدمات مالي و سلامت تا انرژي و بخش عمومي و غيرانتفاعي فعاليت مي‌كنند. سيلزفورس قبلا در سال ۲۰۱۹ ازطريق بخش سرمايه‌گذاري خطرپذير خود، در ولوسيتي سرمايه‌گذاري كرده بود.

مرجع متخصصين ايران خريد و ادغام ولوسيتي

سيلزفورس هميشه به افزايش تخصص راهكارها در صنايع گوناگون علاقه دارد. آن‌ها تلاش مي‌كنند تا نرم‌افزارهاي خود را هرچه بيشتر براي كسب‌وكارها در ابعاد بزرگ بهينه‌سازي كنند. تاكنون تعداد زيادي از محصولات تجاري و متمركز سيلزفورس براي فعالان در حوزه‌هاي خدمات مالي و ابري توسعه يافته‌اند. ديويد شيمر، مديرعامل ولوسيتي در يك پست وبلاگي پيرامون پيوستن به سيلزفورس نوشت: «ولوسيتي، شركتي عالي است كه ما به‌عنوان يك تيم، آن را ساختيم و رشد داديم. اكنون ۶ صنعت اصلي در حوزه‌ي كسب‌وكار، از خدمات نوآورانه‌ي شركت بهره مي‌برند».

۲۱ فوريه: مورگان استنلي با پرداخت ۱۳ ميليارد دلار، ETrade را خريداري كرد

بانك سرمايه‌گذاري آمريكايي مورگان استنلي در ماه فوريه خريد عظيمي را در حوزه‌ي فين‌تك انجام داد و اي‌تريد را با پرداخت ۱۳ ميليارد دلار به زيرمجموعه‌ي خود افزود. اي‌‌تريد در حوزه‌ي كارگزاري الكترونيك فعاليت مي‌كند و مورگان استنلي اميدوار است با پيوستن آن‌ها، زيرمجموعه‌ي مديريت سرمايه‌ي خود را بهبود دهد. با تركيب شركت جديد، مشتريان جوان‌تر با دارايي‌هاي كمتر هم به خدمات مورگان استنلي جذب خواهند شد. فراموش نكنيد كه راهكارهاي مديريت سرمايه‌ي الكترونيك، كارمزدهاي كمتري دارند و خدماتي همچون مشاوره‌ي ماشيني و خريد و فروش سهام بدون پرداخت كارمزد را به متخصصان ارائه مي‌كنند. پيش‌گام اين نوع از خدمات، استارتاپ آمريكايي رابين‌هود است و Nutmeg در بريتانيا نيز خدمات مشابهي را در مقياس بزرگ ارائه مي‌كند.

اي‌تريد فعاليت خود را از سال ۱۹۸۲ شروع كرد و در سيليكون‌ولي اقامت دارد. آن‌ها از قديمي‌ترين فعالان صنعت معاملات الكترونيك هستند كه انواع خدمات را در حوزه‌ي خريد و فروش به مشتريان ارائه مي‌كنند. جيمز گورمن، مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره‌ي مورگان استنلي درباره‌ي خريد جديد شركتش گفت: «اي‌تريد فرصت رشد بسيار عالي را براي كسب‌وكار مديريت سرمايه‌ي ما فراهم مي‌كند و قدمي روبه‌جلو در مسير استراتژي مديريت سرمايه محسوب مي‌شود».

۲۰ فوريه: Dialog Semiconductor شركت Adesto Technologies را خريداري كرد

شركت بريتانيايي ديالوگ، در ماه فوريه با پرداخت ۵۰۰ ميليون دلار موفق به خريد ادستو شد. ادستو كه دركاليفرنياي ايالات متحده فعاليت مي‌كند، از شركت‌هاي معتبر در حوزه‌ي توليد تراشه‌هاي SoC، روترهاي مرزي، رابط‌هاي شبكه‌اي و فناوري‌هاي رم مقاومتي محسوب مي‌شود. آن‌ها تمركز فعاليت‌ها و محصولات خود را روي اينترنت اشياء صنعتي معطوف كرده‌اند. ديالوگ چهار ماه پيش نيز شركت آلماني صنعت تراشه، Creative Chips GmbH را با پرداخت ۸۰ ميليون دلار تصاحب كرده بود.

مرجع متخصصين ايران خريد و ادغام Adesto Technologies

جلال باقرلي، مديرعامل ديالوگ، در بيانيه‌اي پيرامون خريد جديد گفت:

اين خريد، موقعيت ما را در حوزه‌ي اينترنت اشياء صنعتي بهبود مي‌بخشد. قدرت بالاي ادستو در راهكارهاي اتصالي و ارتباطي و محصولات حرفه‌اي بهينه‌سازي شده براي توليد همراه‌با تجهيزات عالي اتوماسيون صنعتي، به مقياس‌دهي خريد اخير ما در حوزه‌ي اينترنت اشياء صنعتي يعني كريتيو هم كمك مي‌كند. ارتباط عميق ادستو با مشتريان، تخصص بالاي آن‌ها در سيستم‌ها و فناوري انحصاري‌شان در توليد، ارزش افزوده‌ي بالايي را براي مشتريان ديالوگ به‌همراه خواهد داشت.

۱۹ فوريه: فيسبوك سهام اكثريت Scape Technologies را در اختيار گرفت

فيسبوك در ماه فوريه موفق شد تا ۷۵ درصد از سهام شركت بريتانيايي اسكيپ، فعال در حوزه‌ي بينايي كامپيوتري را تصاحب كند. رسانه‌هاي فناوري، مبلغ قرارداد را ۴۰ ميليون دلار تخمين مي‌زنند. از سرمايه‌گذاران كنوني اسكيپ مي‌توان به Entrepreneur First اشاره كرد كه به‌نوعي محل شكل‌گيري اين استارتاپ هم بود. شركت‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير LocalGlobe، Mosaic Ventures و Fly Ventures هم از همراهان مالي اسكيپ هستند.

اسكيپ يك كيت توسعه‌دهنده ساخته است كه تركيبي از داده‌هاي تصويري و طول و عرض جغرافيايي را براي تشخيص موقعيت يك دستگاه استفاده مي‌كند. اين فناوري، درجه‌ي دقت بالاتري نسبت به GPS دارد.

چهارم فوريه: Koch Industries باقي‌مانده‌ي سهام Infor را خريداري كرد

شركت بين‌المللي كوخ در ماه فوريه موفق به خريد باقي‌مانده‌ي سهام شركت نرم‌افزاري اينفور شد. قرارداد جديد، ارزش اينفور را به ۱۱ ميليارد دلار مي‌رساند كه با محاسبه‌ي ارزش سهام ممتاز، ۱۳ ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود. كوخ از سال ۲۰۱۷ يكي از سرمايه‌گذاران اصلي اينفور بود و پيش از خريد امسال، حدود ۷۰ درصد از سهام شركت را در اختيار داشت. خريد جديد، تمامي شايعه‌ها پيرامون عرضه‌ي عمومي سهام اينفور را از بين برد.

اينفور يكي از شركت‌هاي معتبر در حوزه‌ي نرم‌افزارهاي ERP محسوب مي‌شود. آن‌ها تمركز زيادي روي صنعت با ساختار عمودي دارند و اخيرا با ارائه‌‌ي محصول CloudSuites وارد حوزه‌ي ابري هم شده‌اند. از رقباي اصلي اينفور مي‌توان به اوراكل، مايكروسافت و SAP اشاره كرد. به‌علاوه، اينفور مشتريان بالقوه و بالفعل وفادار زيادي دارد.

مرجع متخصصين ايران Infor

كوين ساموئلسون، مديرعامل اينفور، درباره‌ي توافق جديد با كوخ مي‌گويد:

تصميم كوخ مبني بر خريد اينفور، نشانه‌اي قدرتمند از تأييد استراتژي محصول ما و همچنين تمركز روي ساخت راهكارهاي نوآورانه براي مشتريان محسوب مي‌شود. ما به‌عنوان زيرمجموعه‌ي شركتي با درآمد بيش از ۱۱۰ ميليارد دلاري كه بيش از ۹۰ درصد از درآمد خود را در كسب‌وكار خودش سرمايه‌گذاري مي‌كند، توانايي مناسبي براي ايجاد نوآوري بيشتر در حوزه‌هاي محل فعاليت خود خواهيم داشت. ما اكنون درحال توسعه‌ي خدمات اختصاصي CloudSuites براي صنايع گوناگون هستيم و تجربه‌هايي فراتر از استاندارد صنعت را براي مشتريان خود فراهم مي‌كنيم.

سوم فوريه: اكسنچر شركت بريتانيايي مشاوره‌ي داده‌ي Mudano را تصاحب كرد

اكسنچر در ماه فوريه از تصميم خود براي خريد شركت بريتانيايي مودانو خبر داد، اما مبلغ احتمالي قرارداد را مشخص نكرد. مودانو به زيرمجموعه‌ي Applied Intelligence اكسنچر ملحق مي‌شود كه اخيرا خريدهاي متعددي را انجام داده است. از خريدهاي اخير اين شركت مي‌توان به Clarity Insights, Pragsis Bidoop در اسپانيا و Analytics8 در استراليا اشاره كرد.

اكسنچر در ماه‌هاي گذشته چند خريد استراتژيك را به مجموعه‌ي خود افزود

مودانو فعاليت خود را از سال ۲۰۱۴ شروع كرد و با داشتن چند دفتر در سرتاسر بريتانيا، به مشتريان فعال در حوزه‌ي خدمات مالي مشاوره مي‌دهد. جورج ماركوت، مدير گروه Applied Intelligence در واحد بريتانيا و ايرلند اكسنچر درباره‌ي خريد جديد مي‌گويد: «تحقيقات ما نشان مي‌دهد كه كسب‌وكارهاي بريتانيايي در مقياس‌دهي به فناوري‌هايي همچون هوش مصنوعي و ايجاد ارزش افزوده در آن‌ها با اشكال روبه‌رو هستند. بخش خدمات مالي نيز از اين قائده مستثني نيست. تمركز مودانو روي خدمت‌رساني به مشتريان براي ساختن يك فرهنگ متمركز بر داده، با استراتژي‌هاي ما هم‌خواني كاملي دارد. مشتريان ما با ساختن پايه‌هاي مستحكم مبتني بر داده (متشكل از مهارت‌ها، فناوري‌ها و نيروي مناسب) توانايي ايجاد تحول در كسب‌وكار را خواهند داشت و تغيير اساسي را در كسب‌وكار خود قوت مي‌بخشند.

۲۲ ژانويه: ServiceNow شركت Loom Systems را خريد

سرويس‌ناو تلاش مي‌كند تا توانايي خود را در ارائه‌ي خدمات هوش مصنوعي در عمليات IT، موسوم به AIOp تقويت كند. جديدترين قدم آن‌ها در اين مسير، خريد استارتاپ لوم سيستمز بود كه در سرزمين‌هاي اشغالي فعاليت مي‌كند. سرويس‌‌ناو از غو‌ل‌هاي صنعتي SaaS بوده كه خدمات AIOp را به‌عنوان تمركز جديد كسب‌وكاري خود انتخاب كرده است. اين سبك از خدمات، مدلي از فناوري اطلاعات را مي‌سازند كه با استفاده از فناوري‌هاي هوش مصنوعي، اشكالات احتمالي را در شبكه و فعاليت‌هاي IT شناسايي كرده و برطرف مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران خريد و ادغام Loom Systems

جف هازمن، معاون ارشد و مدير كل IT در سرويس‌ناو پيرامون خريد جديد مي‌گويد:

امروزه واحدهاي IT در رسيدن به انتظارها و حفظ سرعت رشد همگام با تقاضا براي سرويس‌هاي عظيم و جديد ديجيتالي با چالش‌هاي متعددي روبه‌رو هستند. دپارتمان‌‌هاي IT با تركيب توانايي لوم سيستمز در تحليل گزارش‌ها و داده‌هاي معياري و خدمات AIOp سرويس‌ناو و ظرفيت‌هاي اتوماسيون جريان كاري، تواناي شناسايي و برطرف كردن دقيق اشكالات را خواهند داشت. تركيبي كه درنهايت تجربه‌اي عالي را براي مشتريان و متخصصان آن‌ها به‌همراه دارد.

سرويس‌ناو خريد ديگري هم در حوزه‌ي هوش مصنوعي انجام داد. آن‌ها در همان ماه ژانويه‌، شركت Passage AI ساكن در مانتين ويو را به مجموعه‌ي خود افزودند كه در حوزه‌ي هوش مصنوعي متمركز بر مكالمه تخصص دارد.

۱۵ ژانويه: اپل با پرداخت ۲۰۰ ميليون دلار، Xnor.ai را تصاحب كرد

استارتاپ اكسنور كه در سال ۲۰۱۷ از مؤسسه‌ي غيرانتفاعي Allen Institute for AI جدا شده بود، طي قراردادي به ارزش ۲۰۰ ميليون دلار در ماه ژانويه توسط اپل خريداري شد. اين استارتاپ در حوزه‌هاي يادگيري ماشين و خصوصا شناسايي تصويري تخصص دارد و الگوريتم‌ها و روش‌هاي خود را با هدف اجرا و پياده‌سازي در دستگاه متخصص، توسعه مي‌دهد. متخصص كارشناسان فناوري تركيب اكسنور را با اپل منطقي مي‌دانند. اپل هميشه تلاش مي‌كند تا هوش مصنوعي و متخصصدهاي مرتبط را در داخل دستگاه‌هاي خود پياده‌سازي كند تا نيازي به اتصال و بهره‌برداري از خدمات شبكه و سرويس‌هاي ابري نداشته باشد.

مرجع متخصصين ايران Xnor.ai

۱۴ ژانويه: گوگل شركت AppSheet را خريداري كرد

گوگل كلاد در ماه ژانويه از خريد استارتاپ اپ‌شيت خبر داد، اما جزئيات مبلغ و هزينه‌هاي خريد اعلام نشدند. استارتاپ مذكور كه در سياتل فعاليت مي‌كند، در حوزه‌ي توسعه‌ي نرم‌افزار بدون كد تخصص دارد. مشتريان اپ‌شيت با استفاده از خدمات شركت مي‌توانند محصولات نرم‌افزاري موردانديشه متخصصين خود را بدون نياز به دانش برنامه‌نويسي، توليد كنند.

اپ‌شيت در سال ۲۰۱۴ شروع به كار كرد و تاكنون ۱۸/۵ ميليون دلار سرمايه جذب كرده است. سابقه‌ي طولاني شركت مذكور نشان مي‌دهد كه خريد آن‌ها توسط گوگل كلاد تنها يك برنامه‌ي بلندپروازنه نيست و در مسير استراتژي‌هاي شركت در توسعه‌ي خدمات نرم‌افزاري قرار دارد.

پراوين سشادري، مديرعامل اپل‌شيت درباره‌ي قرارداد جديد مي‌گويد:

ما از لحاظ فلسفي و استراتژيكي با گوگل كلاد هم‌خواني داريم و هردو به‌دنبال پلتفرمي بدون نياز به كدنويسي هستيم. پلتفرم اپ‌شيت سابقه‌ي فعاليت بيش از پنج سال دارد. همان‌طور كه ما بالغ‌تر شديم، صنعت IT هم پيشرفت كرد. امروز نياز به اتوماسيون در سطح اداري حرفه‌اي بيش از هميشه حس مي‌شود. با تولد و رشد پلتفرم‌هاي گوناگون متمركز بر كدنويسي كم يا بدون كدنويسي، توسعه در سطح شهروندي درحال افزايش بوده و به يكي از حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري و نوآوري و رقابت براي سازمان‌هاي مدرن تبديل شده است.

۱۳ ژانويه: ويزا شركت Plaid را با پرداخت ۵/۳ ميليارد دلار تصاحب كرد

استارتاپ Plaid از خريدهاي بزرگ فين‌تك سال ۲۰۲۰ بود كه با دريافت ۵/۳ ميليارد دلار، به غول صنعت پرداخت يعني ويزا پيوست. اين استارتاپ كه در سان فرانسيسكو فعاليت مي‌كند، موفق به ساخت يك لايه‌ي هويتي شده كه حساب بانكي مشتري را با استفاده از تعدادي API امن به اپليكيشن‌هاي فين‌تك همچون TransferWise يا Venmo متصل مي‌كند.

هزينه‌ي ۵/۳ ميليارد دلاري كه براي خريد Plaid پرداخت شد، تعجب بسياري از فعالان صنعت را در پي داشت. آخرين ارزش‌گذاري اين استارتاپ، ۲/۶۵ ميليارد دلار بود كه پس از جذب سرمايه‌ي ۲۵۰ ميليون دلاري در دور C جذب سرمايه در دسامبر ۲۰۱۸، محقق شد. در آن دور، ويزا و مستركارت هردو در Plaid سرمايه‌گذاري كردند.

مرجع متخصصين ايران Plaid خريد و ادغام

زك پرت، مديرعامل و هم‌بنيان‌گذار Plaid درباره‌ي پيوستن به ويزا مي‌گويد: «مأموريت Plaid اين است كه دسترسي به پول را براي همه آسان كند. ما از فرصت جديد كه امكان ارائه‌ي هدف‌مان را در سطح جهاني فراهم مي‌كند، خشنود و شگفت‌زده هستيم. ميلياردها متخصص مصرف‌كننده و كسب‌وكار و مؤسسه‌ي مالي در اكوسيستم مالي به ويزا اعتماد دارند. ويزا و Plaid در همكاري با يكديگر مي‌توانند با رشد سريع حوزه‌ي خدمات مالي هم‌گام شوند».

نهم ژانويه: Insight Partners با پردخت پنج ميليارد دلار شركت Veeam را خريداري كرد

شركت مديريت سرمايه‌گذاري اينسايت پارتنرز در ماه ژانويه اعلام كرد كه قصد خريد شركت ويم را دارد. مبلغ مورد انديشه متخصصين براي خريد، پنج ميليارد دلار اعلام شد، درحاليكه آن‌ها سال گذشته ۵۰۰ ميليون دلار در شركت سوئيسي ويم سرمايه‌گذاري كرده بودند.

شركت ويم، متخصص در مديريت داده، تحت مالكيت اينسايت با تغيير‌هايي در ساختار مديريت روبه‌رو مي‌شود و به‌عنوان يك شركت آمريكايي به فعاليت ادامه خواهد داد. مديرعامل جديد آن‌ها، ويليام لارجنت نام دارد كه قبلا به‌عنوان معاون ارشد عمليات فعال بود. دني آلان، مدير سابق استراتژي محصول نيز به سمت مديريت فناوري رسيد. لارجنت در بيانيه‌اي پيرامون تغييرهاي جديد نوشت:

ويم در طول يك دهه‌ي گذشته با رشد قابل‌توجهي در سطح جهاني روبه‌رو بود و ما فرصت‌هاي زيادي براي رشد بيشتر در مقابل خود مي‌ديديم. ما خشنود هستيم كه طبق قرارداد جديد، پايگاه نيروي انساني ما با بيش از ۱،۲۰۰ متخصص، بزرگ‌تر خواهد شد و به مشتريان بيشتري خدمت‌رساني مي‌كند. ويم ظرفيت زيادي براي رشد در سطح جهاني دارد و ما اعتقاد داريم حركت جديد، فرصت‌هاي مقياس‌دهي و رشد تيم و فناوري را در سرعتي قابل‌توجه فراهم مي‌كند.

هفتم ژانويه: Appian شركت Novayre Solutions را خريد

اپين از شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي توسعه با كمترين نياز به كدنويسي محسوب مي‌شود. آن‌ها اولين خريد خود را در سال ۲۰۲۰ رسانه‌اي كردند كه شركت اتوماسيون فرايند رباتيك (RPA) اسپانيايي به‌نام نواير را هدف قرار داد. جزئيات مالي و مبلغ قرارداد دو شركت، مشخص نيست. اپين با خريد شركت جديد تصميم دارد تا ظرفيت‌هاي خود در توسعه‌ي نرم‌‌افزار با حداقل كد را با ربات‌هاي نرم‌افزاري تركيب كند. درنتيجه، شاهد راهكارهايي خواهيم بود كه در يك پلتفرم واحد، وظايف ساده‌ي كسب‌وكاري را به‌صورت خودكار انجام مي‌دهند.

مت كالكينز، مديرعامل اپين در بيانيه‌اي پيرامون خريد جديد گفت: «اپين تصميم دارد تا با اضافه كردن RPA، ظرفيت‌هاي توسعه‌ي نرم‌افزار با نياز به حداقل كدنويسي را بهبود دهد. تركيب خدمات باعث مي‌شود تا هماهنگي كامل فرايند را از ابتدا تا انتها اجرا كنيم و درنهايت انسان‌ها و ربات‌هاي نرم‌افزاري و هوش مصنوعي همگي در رويكردي منظم همكاري كنند».

هفتم ژانويه: اكسنچر بخش خدمات امنيت سايبري سيمانتك را از برودكام خريداري كرد

اكسنچر در ابتداي سال جاري تصميم گرفت تا قدرت خود را در بخش خدمات امنيت سايبري توسعه دهند. آن‌ها طي قراردادي با مبلغ نامعلوم، بخش خدمات امنيت سايبري سيمانتك را از برودكام خريداري كردند. بخش مذكور با ۳۰۰ متخصص به بخش امنيتي اختصاصي اكسنچر اضافه مي‌شود كه هم‌اكنون شامل بخش‌هايي همچون نظارت بر تهديدهاي سايبري، ظرفيت‌هاي تحليل امنيتي، شبكه‌ي جهاني مراكز عمليات امنيتي و سرويس‌هاي شناسايي هوشمندانه‌ي تهديد و واكنش سريع مي‌شود.

جولي سويت، مديرعامل اكسنچر در بيانيه‌اي پيرامون خريد جديد گفت: «امنيت سايبري يكي از حوزه‌هاي حياتي براي تمامي كسب‌وكارها در همه‌ي نقاط جهان و تمامي صنايع محسوب مي‌شود. بخش امنيت اكسنچر با اضافه كردن خدمات امنيت سايبري سيمانتك يكي از مهم‌ترين خدمات مديريتي را براي كسب‌وكارها در سرتاسر جهان ارائه مي‌كند تا تهديدهاي امنيتي كسب‌وكار خود را هرچه سريع‌تر و بهتر شناسايي و مديريت كنند». خريد مذكور، در كنار خريدهاي ديگر اكسنچر در حوزه‌ي امنيت همچون Deja vu, iDefense, Maglan, Redcore, Arismore و FusionX قرار مي‌گيرد.

ششم ژانويه: اينسايت پارتنرز، شركت Armis را تصاحب كرد

اينسايت در ماه ژانويه پيش از خريد ويم، شركتي را به‌نام Armis خريداري كرد كه هزينه‌اي بالغ بر ۱/۱ ميليارد دلار براي آن‌ها به‌همراه داشت. بازوي سرمايه‌گذاري گوگل موسوم به CapitalG نيز در قرارداد مذكور، مشاركت ۱۰۰ ميليون دلاري داشت. استارتاپ ارميس در جديدترين دور جذب سرمايه، موفق به جذب ۱۱۲ ميليون دلار شده بود.

شركت ارميس كه در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازي شد، اكنون در كاليفرنيا فعاليت مي‌كند و تمركز خود را روي امنيت بدون كارگزار اينترنت اشياء معطوف كرده است. راهكار آن‌ها به شركت‌ها امكان مي‌دهد تا مجموعه‌ي دستگاه‌هاي متصل به شبكه‌ي خود را با حفظ امنيت، مديريت و كنترل كنند. هم‌بنيان‌گذاران ارميس، پس از خريد توسط اينسايت، موقعيت خود را به‌عنوان مديران عامل و فناوري حفظ مي‌كنند.

يوگني ديبروف، هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل ارميس درباره‌ي قرارداد جديد گفت: «اينسايت يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاران در بخش نرم‌افزار محسوب مي‌شود. آن‌ها به‌خاطر تجربه و مهارت طولاني‌مدت در حوزه، با چالش‌هاي امنيت و اينترنت اشياء در سطح سازماني و ابعاد بازار آشنا هستند. ما پيشنهادهاي متعددي را مطالعه كرديم و درنهايت به انتخاب اينسايت رسيديم كه همراهي عملياتي را در كنار استقلال به ما ارائه مي‌كند».

داستان‌هاي بالا از فرايندهاي خريد و ادغام در سال ۲۰۲۰ نشان مي‌دهد كه باوجود بحران اقتصادي رخ داده در سرتاسر جهان، شركت‌هاي حوزه‌ي فناوري به‌دنبال گسترش امكانات و خدمات خود هستند. آن‌ها مي‌دانند كه در بحران كنوني و دوران پس از آن، محصولات و خدمات فناوري نقش مهمي در برطرف كردن نياز مردم ايفا مي‌كنند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات