كاناليز: اپل با رشد فروش آيپد تسلط خود را بر بازار تبلت حفظ كرده است

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براساس اطلاعات آماري كاناليز، اپل به لطف ادامه‌ي فروش بالاي آيپد در سال ۲۰۲۰، همچنان موقعيت مسلط خود را در بازار تبلت حفظ كرده است.
تبليغات

به گزارش MacRumors و با استناد به آمار منتشرشده از شركت تحقيقاتي كاناليز، اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹٫۲ ميليون دستگاه آيپد به ‌فروش رسانده كه ۴۰ درصد بيشتر از ۱۳٫۷ ميليون دستگاه تخمين زده‌شده در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ است. غول دنياي فناوري با عملكرد درخشانش توانسته ۳۶ درصد سهم بازار جهاني تبلت را به خود اختصاص دهد و با فاصله‌ي دو برابر در مقايسه با رقيب ديرينه‌اش سامسونگ، در رتبه‌ي نخست اين فهرست جاي بگيرد. شركت كره‌اي با كسب ۱۹ درصد از سهم بازار، موفق به فروش ۹٫۹ ميليون دستگاه تبلت شده است.

در گزارش مذكور آمده است كه آمازون با اكتفا به سهم ۱۲ درصدي بازار، ۶٫۵ ميليون تبلت عرضه كرده است و لنوو با ۵٫۶ ميليون و هواوي با ۳٫۵ ميليون دستگاه تبلت، در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. كاناليز در اين باره مي‌گويد:

اپل با سهم ۴۰ درصدي و فروش ۱۹٫۲ ميليون، بهترين عملكرد آيپد را از سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۱۴ داشته است. سامسونگ با حمل ۹٫۹ ميليون تبلت، رتبه‌ي دوم بازار را حفظ كرد كه ۴۱ درصد بيشتر از بازه‌ي مشابه در سال گذشته است. به دليل تقاضاي بي‌سابقه در فصل تعطيلات، آمازون با حمل ۶٫۵ ميليون دستگاه تبلت رتبه‌ي سوم و لنوو با فروش ۵٫۶ ميليون و رشد ۱۲۵ درصدي سريع‌ترين رشد تعداد فروشنده را داشت. هواوي تنها شركت در ميان پنج فروشنده‌ي برتر بود كه محموله‌هاي سالانه‌اش با كاهش مواجه شد.

كاناليز تخمين مي‌زند كه اپل در كل سال ۲۰۲۰، حدود ۵۸٫۸ ميليون دستگاه تبلت ارسال كرده است كه در مقايسه با بازه‌ي مشابه در سال ۲۰۱۹، افزايش ۲۴ درصدي نشان مي‌دهد. گفته مي‌شود سامسونگ با فروش ۳۱ ميليون و پس از آن، هواوي با ۱۶٫۳ ميليون و آمازون با ۱۵٫۹ ميليون دستگاه تبلت، رتبه‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. گزارش يادشده تركيبي از تخمين فروش رايانه‌ي شخصي، تبلت‌ و كروم‌بوك در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را به اشتراك گذاشته است كه با استفاده از اين معيار، كوپرتينويي‌ها با حمل‌ ۲۶٫۴ ميليون دستگاه و رشد ۴۲ درصدي در مقايسه با محموله‌هاي تركيبي آيپد و مك در سال ۲۰۱۹، دومين فروشنده‌ي برتر در سطح جهاني محسوب مي‌شوند.

با استناد به آمار كاناليز، لنوو با فروش ۲۸٫۸ ميليون دستگاه، برترين فروشنده‌ي جهاني، اچ‌پي با ۱۹٫۳ ميليون در مقام سوم، دل با عرضه‌ي ۱۵٫۹ ميليون دستگاه جايگاه چهارم و سامسونگ با ۱۱.۵ ميليون واحد فروش در رتبه‌ي پنجم قرار گرفته‌اند. در آمار كلي سال ۲۰۲۰، اپل با حمل ۸۱٫۴ ميليون دستگاه آيپد و كامپيوتر مك پس از لنوو با ۸۷ ميليون واحد فروش در جايگاه دوم حضور دارد.

هفته‌ي گذشته، اپل درآمدي خود در سه‌ماهه‌ي منتهي به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر - دي ۱۳۹۹) را به اشتراك گذاشت كه بر ادامه فروش قوي كامپيوتر مك و آيپد دلالت داشت. اپل ديگر فروش خود را اعلام نمي‌كند؛ اما در سه‌ماهه‌ي تعطيلات براي تمامي بخش‌ها از جمله كامپيوتر مك با درآمد ۸٫۷ ميليارد دلار در مقايسه با ۷٫۲ ميليارد دلار در سه‌ماهه‌ي گذشته، ركورد جديدي ثبت كرده است. علاوه بر اين، بخش آيپد با رشد ۴۱ درصدي، ۸٫۴ ميليارد دلار درآمد كسب كرده كه اين رقم در سه‌ماهه گذشته ۶ ميليارد دلار برآورد مي‌شد.

با توجه به همه‌گيري ويروس كرونا و رواج كار از خانه، گمان مي‌رود فروش بالاي مك و آيپد به احتمال زياد همچنان ادامه داشته باشد. اپل چندين نسخه‌ي به‌روزشده از كامپيوترهاي مك را در دست توسعه دارد و امسال انتظار مي‌رود مدل‌هاي بعدي آي‌مك و مك‌بوك پرو بازطراحي‌شده و مجهز به تراشه‌هاي اپل سيليكون رونمايي و عرضه شوند. همچنين آخرين نسخه‌هاي آيپد، آيپد ميني و آيپد پرو با ويژگي‌هاي جديد عرضه خواهند شد كه مي‌تواند بر فروش اين محصولات تأثير بسزايي داشته باشد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات