تمجيد وارن بافت از سهام اپل؛ بركشاير هاتاوي ۱۲۰ ميليارد دلار AAPL دارد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وارن بافت در نامه‌اي به سرمايه‌گذاران از سهام اپل تمجيد كرده و گفته است ارزش سهم بركشاير هاتاوي در اپل ‌اكنون به ۱۲۰ ميليارد دلار مي‌رسد.
تبليغات

بركشاير هاتاوي (Berkshire Hathaway)، شركت تحت مديريت وارن بافت، چند روز پيش سرانجام نامه‌ي سالانه خود را خطاب به سرمايه‌گذاران منتشر كرد تا بيشتر درباره‌ي نحوه‌ي سرمايه‌گذاري اين شركت خوشه‌اي در سال ۲۰۲۰ بدانيم. وارن بافت در نامه‌ي امسال گفت اپل بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري سهام عادي بركشاير هاتاوي محسوب مي‌شود؛ حتي با درانديشه متخصصينگرفتن اين حقيقت كه شركت خوشه‌اي تحت مديريت بافت ۹٫۸۱ ميليون از سهام اپل را در پايان سال ۲۰۲۰ به‌ فروش رسانده است.

براساس گزارش 9to5Mac، وارن بافت اعتقاد دارد AAPL سهامي است كه «به‌وضوح قدرت بازخريد نشان مي‌دهد.» بركشاير هاتاوي نخستين بار در اواخر سال ۲۰۱۶ شروع ‌به خريداري سهام اپل كرد و در حال ‌حاضر ۱۲۰ ميليارد دلار از كل سهام اپل را در اختيار دارد. وارن بافت مي‌گويد شركت تحت مديريتش در اواسط سال ۲۰۱۸ فرايند خريد سهام اپل را متوقف كرده و در آن زمان ۵٫۲ درصد از سهام اپل را در اختيار داشته است. بركشاير هاتاوي ۳۱٫۱ ميليارد دلار از سهام اپل را خريده بود و پس از چند سال ارزش سهام خريداري‌شده توسط اين شركت سه برابر رشد كرد.

وارن بافت مي‌گويد بركشاير هاتاوي بخش اندكي از سهام اپل را در پايان سال گذشته‌ي ميلادي به ‌فروش رسانده است تا ۱۱ ميليارد دلار به جيب بزند. به ‌دليل بازخريد‌هاي (باي‌بك) اپل، بركشاير هاتاوي با وجود فروش ۱۱ ميليارد دلار از سهام شركت كوپرتينويي، ۵٫۴ درصد از كل سهام را در اختيار دارد. وارن بافت مي‌گويد از زمان توقف خريد سهام اپل، سالانه به‌طور ميانگين ۷۷۵ ميليون دلار سود سهام كسب كرده است. بافت در نامه‌‌ي سالانه‌ مي‌نويسد اتفاقات اخير به نفع سرمايه‌گذاران بركشاير هاتاوي تمام مي‌شود. 

آن‌طور كه بلومبرگ مي‌نويسد، وارن بافت سال‌‌ها از خريداري سهام اپل خودداري مي‌كرد زيرا نمي‌توانست اين شركت بزرگ حوزه‌ي فناوري را درك كند. بااين‌حال بركشاير هاتاوي در همكاري با تاد كامبز و تد وشلر در نهايت سراغ خريد سهام اپل رفت و سهام شركت‌هاي ديگري مثل آمازون و ورايزن را نيز خريداري كرد. 

AAPL ‌اكنون به‌عنوان يكي از سه سرمايه‌ي ارزشمند برتر بركشاير هاتاوي شناخته مي‌‌شود. با وجود اينكه بركشاير هاتاوي يكي از مهم‌ترين سرمايه‌گذاران اپل است، وارن بافت تا سال گذشته‌ي ميلادي از موبايل تاشو استفاده مي‌كرد و سرانجام سراغ استفاده از آيفون رفت. او در آن زمان گفت تيم كوك، مديرعامل اپل، ساعت‌ها زمان گذاشته است تا شخصا به او نحوه‌ي كار با آيفون 11 را يادگيري بدهد. 

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي درباره‌ي اين خبر داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات