سرويس‌هاي‌ استريم ۸۳ درصد درآمد صنعت موسيقي را به خود اختصاص داده‌اند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در سال ۲۰۲۰ افراد بيشتري از سرويس‌ استريم موسيقي استفاده كردند و از طرفي، فروش صفحه‌هاي گرامافون هم افزايش پيدا كرد.
تبليغات

شيوع ويروس كرونا در سال ۲۰۲۰ باعث شد هيچ كنسرتي در دنيا برگزار نشود؛ اما صنعت موسيقي راهي پيدا كرد كه بتواند درآمد خود را افزايش بدهد. به گزارش انگجت و بر اساس آمار انجمن صنعت موسيقي ايالات متحده آمريكا، درآمد اين حوزه در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۹٫۲ درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش پيدا كرد و به ۱۲٫۲ ميليارد دلار رسيد. در اين گزارش گفته شده كه بيشتر درآمد اين صنعت از سرويس‌هاي استريم موسيقي بوده است. درآمد صنعت موسيقي آمريكا از سرويس‌هاي استريم موسيقي به ۱۰٫۱ ميليارد دلار رسيد. اين درآمد در سال ۲۰۱۹ تنها ۸٫۹ ميليارد دلار بود.

از جمله مطرح‌ترين سرويس‌هاي استريم موسيقي مي‌توان به اسپاتيفاي و اپل موزيك اشاره كرد كه سهم زيادي از اين درآمد را به خود اختصاص داده‌اند؛ اين دو سرويس به‌تنهايي ۷ ميليارد دلار براي صنعت موسيقي آمريكا درآمد ايجاد كرده‌اند. تعداد مشتركين آمريكايي اين سرويس‌ها از ۶۰٫۴ ميليون در سال ۲۰۱۹ به ۷۵٫۵ ميليون نفر در سال ۲۰۲۰ رسيد.

وقتي اين اعداد را كنار هم مي‌گذاريم، متوجه مي‌شويم كه استريم موسيقي نزديك به ۸۳ درصد درآمد صنعت موسيقي آمريكا را به خود اختصاص داده است. فروش سي‌دي و دانلود موسيقي ديجيتال همچنان رو به ‌كاهش است؛ اما مردم همچنان از صفحه گرامافون استقبال خوبي مي‌كنند. فروش صفحه گرامافون در سال ۲۰۲۰ با افزايش ۲۹٫۲ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.

سرويس‌هاي استريم موسيقي درآمد خوبي براي هنرمندان مشهور ايجاد مي‌كنند؛ اما درآمد آن‌ها براي هنرمندان مستقل زياد نيست.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات