فيسبوك به دنبال افزايش درآمد اينفلوئنسرها در اينستاگرام است

پنج‌شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
انتظار مي‌رود به‌زودي ويژگي‌هاي جديد از جمله امكان كسب درآمد از فروش محصولات براي اينفلوئنسرها به اينستاگرام اضافه شود.
تبليغات

مارك زاكربرگ، مديرعامل فيسبوك، (شركت مادر اينستاگرام) روز سه‌شنبه گفت فيسبوك در حال كار روي ابزار جديدي براي كمك به افزايش درآمد متخصصان اينستاگرام است. به گزارش CNet، اين ابزار شامل فروشگاهي مرتبط با محتواي خلاقانه و تبليغاتي خواهد بود كه اينفلوئنسرها توليد مي‌كنند و در اينستاگرام به اشتراك مي‌گذارند.

به گفته‌ي زاكربرگ، اينستاگرام از فروشگاه‌ الكترونيك نيز برخوردار خواهد شد كه برندها قادر به فروش محصولاتشان در آن هستند و اينفلوئنسرها مي‌توانند محتواي تبليغاتي خود را به محصولات موجود در فروشگاه لينك و درصورتي‌كه متخصصان اقدام به خريد محصولات كنند، بخشي از درآمد به اينفلوئنسرها تعلق مي‌گيرد.

در حال حاضر بسياري از كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ از اينستاگرام براي معرفي، تبليغ و حتي فروش محصولات يا ارائهٔ خدمات استفاده مي‌كنند. يكي از روش‌هاي مؤثر در تبليغ محصولات يا خدمات استفاده از اينفلوئنسرها با ارائهٔ محتواي جذاب و خلاقانه است. فيسبوك تلاش مي‌كند شرايطي فراهم سازد كه كسب‌وكارهاي فعال در اينستاگرام از روش‌هاي ساده‌تري براي كسب درآمد برخوردار شوند و كسب‌وكارهاي ديگر روي حضور در اينستاگرام سرمايه‌گذاري كنند.

اينستاگرام همچنين به‌دنبال جذب توليدكنندگان محتوا است و مي‌خواهد روشي براي درآمدزايي آن‌ها ارائه بدهد. اين روش درواقع نوعي فالو كردن است كه متخصصان بابت دسترسي به محتواي دلخواهشان بايد هزينه پرداخت كنند. چنين كاري طبيعتاً به جذب هرچه بيشتر توليدكنندگان خلاق و مستقل محتوا به اينستاگرام كمك مي‌كند.

انتظار مي‌رود روش‌هاي ارائه‌شده توسط فيسبوك براي اينستاگرام با استقبال گسترده همراه شود؛ زيرا شرايط كرونا تأثير بسيار بدي روي بازارهاي مختلف گذاشته است. در حال حاضر آمار نشان مي‌دهد اكثر بازارها با افت فروش همراه بوده‌اند؛ زيرا بسياري از متخصصان در سراسر دنيا در شرايط قرنطينه به سر مي‌برند و دسترسي محدودتري به تبليغات دارند. طبيعتاً ارائهٔ روش‌هاي خلاقانه براي تبليغ محصولات يا خدمات به متخصصان مي‌تواند به افزايش فروش و كسب درآمد كسب‌وكارهاي بزرگ و كوچك كمك شاياني كند.

در هر صورت بايد صبر كرد و ديد فيسبوك چه برنامه‌هايي براي اينستاگرام دارد و از موارد ذكرشده، كدام‌يك عملي خواهد شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات