برنامه چين براي درختكاري گسترده براي مبارزه با آلودگي هوا

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
چين به‌منظور افزايش سطح پوشش جنگلي براي مقابله با اشكال جدي آلودگي هوا ، ۶۰ هزار سرباز را به خدمت گرفته است.
تبليغات

چين از جمله كشورهاي داراي اشكال آلودگي هوا است. اما اخيرا اين كشور براي بهبود كيفيت هوا و كاهش انتشار گازها دست به كارشده است. در سال ۲۰۱۷، چين تصميم گرفت تا ۴۰ درصد از كارخانجات خود را تعطيل كند و برنامه‌هايي را براي ممنوعيت خودروهاي ديزلي اعلام كرد. در سال ۲۰۱۸، چين تبديل به بزرگ‌ترين دودكش جهان شده است كه قادر به كاهش ۱۵ درصد از آلودگي‌هاي هوا در اين منطقه است.

اكنون چين با يك طرح جديد آمده است: كاشت درخت به وسعت ۸۴ هزار كيلومتر مربع. در حال حاضر، چين حدود ۲۰۸ ميليون هكتار مناطق جنگلي دارد. طبق اعلام آسيا تايمز، طي سال ۲۰۱۸، اين كشور اميدوار است كه كل جنگل‌هاي خود را از ۲۱ درصد به ۲۳ درصد افزايش دهد و تقريبا ۶۰ هزار سرباز را به انجام اين كار اختصاص داده است.

گروهي از ارتش آزادي‌بخش خلق و همچنين نيروهاي مسلح ملي از پست‌هاي خود در مرز شمالي براي انجام اين پروژه كنار كشيده شده‌اند.

به گزارش اينديپندنت، ژانگ جيانلونگ، رئيس اداره امور جنگلداري چين مي‌گويد كه كل جنگل‌هاي كشور در كمتر از دو دهه مي‌تواند تا ۲۶ درصد افزايش يابد.

بيشتر سربازان به استان به شدت آلوده‌ي هبئي در نزديكي پكن اعزام مي‌شوند كه يكي از اصلي ترين مناطق سهيم در اشكال آلودگي است. اين استان متعهد شده كه ميزان پوشش جنگلي خود را تا سال ۲۰۲۰ تا ۳۵ درصد افزايش دهد.

با وجود توجه جدي چين به اشكال آلودگي هوا، بعيد است كه حتي درختان اضافي اشكال را كاملا حل كند. پوشش جنگلي چين در حال حاضر هم ۲۱ درصد است و كشور همچنان داراي مقدار قابل توجهي دود است. با اين كه قطعا دو درصد جنگل هم مفيد است؛ ولي احتمالا كيفيت هوا در چين دچار چندان تغيير محسوسي نخواهد شد. اين راهبرد به همراه استراتژي‌هاي ديگري چون ممنوعيت وسايل نقليه آلوده كننده و تلاش در به كار گرفتن انرژي‌هاي تجديد پذير مي‌تواند موثر باشد. آلودگي هوا تأثيرات عمده‌اي بر سلامت انسان‌ها دارد و كشورهايي مانند چين اگر بتوانند زودتر سطح الودگي را كاهش بدهند، بهتر است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات