وزارت بهداشت: سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشويد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سخنگوي وزارت بهداشت اعلام كرد با توجه ‌به اينكه يكي از راه‌هاي گسترش زنجيره انتقال ويروس ازدحام افراد در مكان‌هاي سرپوشيده است، بهتر است مردم از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي استفاده نكنند.
تبليغات

سيما سادات لاري، سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و يادگيري پزشكي، هشدار داد با توجه ‌به اينكه يكي از راه‌هاي گسترش زنجيره انتقال ويروس ازدحام افراد در مكان‌هاي سرپوشيده است، هموطنان تا حد امكان از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي استفاده نكنند. به‌گفته‌ي لاري، درصورتي‌كه مردم از اين وسايل عمومي استفاده مي‌كنند، بايد از سوار شدن به اتوبوس‌ يا واگن‌ مترو با جمعيت زياد و با سيستم تهويه نامناسب خودداري كنند.

لاري ضمن اعلام اين موضوع، اهميت رعايت توصيه‌هاي بهداشتي در وسايل حمل‌و‌نقل عمومي مانند مترو و اتوبوس را خاطرنشان و در اين مورد اظهار كرد:

هم‌وطنان از سوار شدن به اتوبوس‌ها يا واگن‌هاي مترو با جمعيت زياد و با سيستم تهويه‌ي نامناسب به‌طور جد خودداري كنند. در صورت استفاده از مترو يا اتوبوس حتما از ماسك استفاده و نسبت به رعايت اصول فاصله‌گذاري ۱٫۵ تا ۲ متر اقدام كنند. 

سخنگوي وزارت بهداشت توصيه‌هاي ديگري براي استفاده از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي اظهار كرد: «افراد در هنگام استفاده از مترو و اتوبوس از صحبت كردن در طول مسير پرهيز كنند؛ هزينه‌ي سفر را به‌صورت غير نقدي پرداخت كنند و حتي‌الامكان سعي كنند تا دستگيره، صندلي و ساير بخش‌هاي مترو يا اتوبوس را لمس نكنند. همچنين از هرگونه تماس دست با صورت، دهان، بيني و چشم طي مسير به‌طور جدي خودداري و پس از استفاده از مترو يا اتوبوس دست‌هاي خود را به‌خوبي ضد عفوني كنند.»

پيش از اين معاون كل وزارت بهداشت اعلام كرده بود كه ۲۶٫۵ درصد انتقال ويروس كرونا در وسايل حمل‌و‌نقل عمومي رخ مي‌دهد و ميزان انتقال بيماري از طرق ديگر كمتر است. ايرج حريرچي روز پنج‌شنبه با شركت در برنامه‌ي «سلام صبح بخير» صدا و سيما، اظهار كرد ۲۰ درصد افرادي كه تست كروناي آن‌ها مثبت است، قرنطينه را رعايت نمي‌كنند. همين موضوع اهميت اجتناب از حضور يافتن در مكان‌هاي پرازدحام را نشان مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات