چگونه افراد و محتواي موردعلاقه خود را در اينستاگرام پيدا و دنبال كنيم؟

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله خواهيم ديد كه چگونه و با چه روش‌هايي مي‌توانيم افراد و محتواي موردعلاقه‌مان را در اينستاگرام پيدا كرده و دنبال كنيم.
تبليغات

رسانه‌هاي اجتماعي به ارتباط افراد با يكديگر متكي هستند. مانند هر شبكه اجتماعي ديگر، اينستاگرام نيز به متخصصانش امكان مي‌دهد تا آشنايان و مخاطبان خود را پيدا كنند و با افراد جديد آشنا شوند. علاوه بر پيدا و دنبال كردن افراد، هميشه موضوعاتي وجود دارند كه ما بسته به زندگي و مشغله‌هاي خودمان تمايل به‌دنبال كردنشان داريم. براي مثال يك هنرمند نقاش احتمالاً افزون بر دنبال كردن هنرمندان ديگر به‌ دنبال كردن محتواي مرتبط به نقاشي نيز علاقه دارد. پس از راه‌اندازي ابتدايي اينستاگرام و اطمينان از امنيت حساب متخصصي نوبت به پيدا كردن افراد و محتواي موردعلاقه‌مان مي‌رسد. در اين مقاله يادگيريي از اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با روش‌هاي مختلف براي پيدا كردن افراد و دنبال كردن موضوعات دلخواهمان آشنا خواهيم شد.

چگونه افراد را در اينستاگرام پيدا كنيم؟

روش‌هاي متعددي براي پيداكردن افراد مختلف در اينستاگرام وجود دارد كه در ادامه به اصلي‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

پيدا كردن افراد با اتصال مخاطبان به اينستاگرام

آسان‌ترين روش پيدا كردن آشنايان در اينستاگرام متصل كردن فهرست مخاطبان به اينستاگرام است تا اينستاگرام با شناسايي شماره تماس آن‌ها، حساب متخصصي‌شان را براي شما نمايش دهد. چندين راه براي اتصال مخاطبان به اينستاگرام وجود دارد.

  • اگر به‌تازگي حساب متخصصي خود را ساخته باشيد، اينستاگرام در صفحه فيد به شما پيشنهاد مي‌دهد تا افرادي را كه مي‌شناسيد، پيدا كنيد. براي اين كار بايد روي دكمه Connect ضربه بزنيد. سپس براي صدور مجوز دسترسي به فهرست مخاطبان Allow access را انتخاب كنيد تا مخاطبان به حسابتان متصل شوند. با اين عمل اينستاگرام فهرستي از حساب‌هاي متخصصي مربوط به شماره مخاطبينتان را به شما نشان خواهد داد. براي دنبال كردن هر يك كافي است روي Follow كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران پيدا كردن افراد با اتصال مخاطبين به اينستاگرام
  • به‌غير از پيشنهاد صفحه فيد مي‌توانيد به صفحه پروفايلتان برويد. روي آيكون همبرگر (سه‌‌خط افقي) در گوشه بالايي سمت راست ضربه بزنيد و Discover people را انتخاب كنيد. در صورت درخواست مجوز از طرف اينستاگرام با انتخاب Allow access به اينستاگرام اجازه دهيد به مخاطبان شما دسترسي داشته باشد تا بتواند حساب متخصصي آن‌ها را به شما پيشنهاد دهد. پس از صدور مجوز دسترسي با پايين كشيدن صفحه از پايين (رفرش كردن صفحه) حساب‌هاي متخصصي مخاطبينتان در فهرست Suggested for you نشان داده خواهد شد. اگر مخاطبي حساب اينستاگرام نداشته باشد يا بهتر است بگوييم حساب اينستاگرام او به شماره همراهش متصل نباشد، بديهي است كه او را در اين فهرست پيدا نخواهيد كرد.
مرجع متخصصين ايران پيدا كردن افراد با اتصال مخاطبين به اينستاگرام
  • يك روش ديگر براي اتصال مخاطبان به حساب اينستاگرامتان ازطريق بخش تنظيمات است. روي آيكون همبرگر (سه‌‌خط افقي) در گوشه بالايي سمت راست ضربه بزنيد و Setting را انتخاب كنيد. روي گزينه اول Follow and invite people ضربه بزنيد و در صفحه بعدي Follow contacts را انتخاب كنيد. درصورتي‌كه اينستاگرام براي اتصال به مخاطبينتان از شما اجازه خواست، روي Allow access ضربه بزنيد. سپس صفحه Discover people را يك بار از بالا به پايين بكشيد تا رفرش شود و بتوانيد متخصصان پيشنهادشده از فهرست مخاطبينتان را ببينيد.
مرجع متخصصين ايران  اتصال مخاطبين به حساب اينستاگرام
  • روش آخر براي اتصال و همگام‌سازي مخاطبان ورود به گزينه Account از بخش Setting است در اين صفحه با فعال كردن گزينه Connect contact مخاطبان شما همواره با سرورهاي اينستاگرام همگام‌سازي مي‌شوند تا شما بتوانيد هر كدام را كه تمايل داريد، دنبال كنيد. همچنين هر زمان كه خواستيد اتصال فهرست مخاطبان با حساب اينستاگرامتان را قطع كنيد، مي‌توانيد گزينه Connect contact را غيرفعال كنيد.
مرجع متخصصين ايران همگامسازي مخاطبين با حساب اينستاگرام

پيدا كردن افراد با اتصال فيسبوك به اينستاگرام

با اتصال فيسبوك به اينستاگرام مي‌توانيد مخاطبان فيسبوكتان را در اينستاگرام نيز دنبال كنيد. براي اين كار از پروفايلتان روي منوي همبرگر كليك كرده و Discover people را انتخاب كنيد. در اين صفحه روي دكمه Connect كه مقابل گزينه connect to Facebook قرار دارد، كليك كنيد. اگر پيش از اين حساب فيسبوكتان را به اينستاگرامتان متصل نكرده‌ايد، براي فرايند اتصال دو حساب به يكديگر، به فيسبوك منتقل مي‌شويد. پس از پيمودن مراحل اتصال فيسبوك به اينستاگرام و رفرش كردن صفحه، مخاطبان فيسبوكتان در اينستاگرام به شما پيشنهاد داده خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران  اتصال مخاطبين فيسبوك به حساب اينستاگرام

پيدا كردن افراد با جست‌وجوي مستقيم نام

يكي ديگر از راه‌هاي يافتن يك شخص، جست‌وجوي مستقيم نام او در اينستاگرام است. به صفحه Search & Explore (آيكون ذره‌بين) برويد و روي نوار جست‌وجو در بالا كليك كرده و نام كامل شخص را وارد كنيد. براي ديدن حساب‌هايي كه با نام مدانديشه متخصصين شما مطابقت دارند به تب Accounts برويد. اينستاگرام فهرستي از حساب‌هاي متخصصي با اين نام را به شما نشان مي‌دهد. شما بايد با جست‌وجو ميان تمام پروفايل‌هاي نمايش‌داده‌شده، شخصي را كه به دنبالش هستيد پيدا كنيد. اين روش، روش چندان كارامدي نيست زيرا تمام افراد با نام خود در اينستاگرام حضور ندارند. براي بالا رفتن احتمال پيدا كردن شخص موردانديشه متخصصين نام او را به فارسي و انگليسي (با املاهاي متفاوت) جست‌وجو كنيد.

توجه داشته باشيد اگر آيدي شخصي را داشته باشيد به‌راحتي مي‌توانيد با جست‌وجوي آيدي از همين بخش حساب او را پيدا كنيد.

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن افراد با جستجو مستقيم نام

چگونه محتواي موردعلاقه خود را در اينستاگرام پيدا كنيم؟

يكي از دلايل محبوبيت روزافزون اينستاگرام وجود محتواي متنوع و فراوان براي اقشار گوناگون است. پيدا كردن محتواي مدانديشه متخصصين و موضوعاتي كه مناسب هر شخص باشد، كيفيت استفاده از اينستاگرام را بالا مي‌برد و باعث صرفه‌جويي در زمان و انرژي متخصص مي‌شود. در ادامه خواهيم ديد كه چگونه مي‌توانيم پيشنهاد‌ها اينستاگرام را شخصي‌سازي كنيم و موضوعات موردعلاقه خود را در اينستاگرام پيدا كنيم تا بيشتر با آنچه كه مي‌خواهيم، مواجه شويم.

استفاده از هشتگ براي دسترسي به محتواي موردانديشه متخصصين

يكي از بهترين و هوشمندانه‌ترين روش‌هاي پيدا كردن محتوا در اينستاگرام دنبال كردن هشتگ‌ها به‌جاي افراد است. هشتگ‌ها به متخصصان كمك مي‌كنند كه تنها به موضوعاتي كه به آن‌ها نياز

دارند، دسترسي پيدا كنند. براي دنبال كردن يك هشتگ در اينستاگرام مراحل زير را دنبال كنيد:

به صفحه Search & Explore (نماد ذره‌بين) برويد. روي نوار جست‌وجو در بالاي صفحه ضربه بزنيد. فرض كنيد قصد داريم محتواي مرتبط با «ونسان ونگوگ» را دنبال كنيم. در هشتگ‌ها براي جداسازي كلمات از هم بايد از «_» استفاده كنيم. بنابراين «ونسان_ونگوگ» را در نوار جست‌وجو وارد مي‌كنيم و سپس وارد تب Tags مي‌شويم. در اين بخش مي‌توانيم تمام هشتگ‌هاي مرتبط با ونسان ونگوگ را ببينيم. مرتبط‌ترين نتيجه جستجو را انتخاب مي‌كنيم و پس از مطالعه نتايج نمايش داده شده تصميم مي‌گيريم كه هشتگ را دنبال كنيم يا خير. درصورت تمايل به‌دنبال كردن هشتگ بايد روي دكمه Follow ضربه بزنيم.

مرجع متخصصين ايران دنبال كردن هشتگ در اينستاگرام

اگر در ميان محتواي نمايش داده شده پستي را ديديد كه به هشتگ انتخاب‌شده شما مرتبط نبود، بايد روي آيكون سه‌نقطه در گوشه بالايي سمت راست پست ضربه زده و گزينه Don't show for this hashtag را انتخاب كنيد. همچنين هر زمان كه حس كرديد محتواي نمايش داده‌شده در فيد اينستاگرام براي هشتگ فالوشده شما به آن مرتبط نيست، مي‌توانيد همان گزينه را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران دنبال كردن هشتگ در اينستاگرام

همچنين با ضربه زدن روي هشتگ‌هاي درج‌شده زير پست‌ها مي‌توانيد به صفحه مختص به آن هشتگ وارد شويد و آن را دنبال كنيد.

مرجع متخصصين ايران دنبال كردن هشتگ در اينستاگرام

شخصي‌سازي پيشنهادهاي اينستاگرام

اگر پستي را در صفحه Search & Explore مي‌بينيد، به اين معني نيست كه ديگران نيز آن را مي‌بينند. اينستاگرام هميشه در تلاش است تا پست‌هايي كه در صفحه كاوش مي‌بينيد را به‌روزرساني كند تا متناسب با علايق شما باشند. به‌عنوان مثال ممكن است عكس‌ها و ويدئوهايي كه در اين صفحه مي‌بينيد به‌ اين علت باشد كه افرادي كه دنبال مي‌كنيد آن‌ها را لايك كرده‌اند يا تعداد زيادي از متخصصان آن‌ها را پسنديده‌اند. اگر به هر دليلي به ديدن يك پست پيشنهادشده در صفحه اكسپلورتان تمايلي نداشتيد، كافي است كه روي آيكون سه‌نقطه در قسمت بالايي سمت راست پست ضربه بزنيد و گزينه Not Interested را انتخاب كنيد.

همچنين هنگام پيمايش در فيد اينستاگرام ممكن است با پست‌هايي مواجه شويد كه آن‌ها را دنبال نمي‌كنيد. اينستاگرام پست‌هاي پيشنهادي (Suggested post) را براساس موارد زير نمايش مي‌دهد:

  • فعاليت شما: اينكه چه كساني را دنبال مي‌كنيد و چه پست‌هايي را لايك يا ذخيره كرده‌ايد يا درباره آن‌ها انديشه متخصصين داده‌ايد.
  • اتصالات شما: سابقه ارتباط شما با حسابي كه پست آن را مي‌بينيد يا حساب‌هاي مشابه در اينستاگرام.
  • اطلاعات مربوط به پست: اينكه آن پست چقدر ممكن است محبوب باشد، ديگران در اينستاگرام چگونه با آن در تعامل هستند و چه زماني يا كجا پست شده است.
  • اطلاعات مربوط به حساب: افراد در چند هفته گذشته چند بار با آن حساب تعامل داشته‌اند.

در قسمت بالاي پست پيشنهادشده دليل نمايش آن ذكر شده است. اگر پست‌هاي پيشنهادشده در فيد موردپسنده شما نبودند، روي آيكون سه‌نقطه در قسمت بالايي سمت راست پست ضربه بزنيد و گزينه Not Interested را انتخاب كنيد يا به‌سادگي روي آيكون x در بالاي پست ضربه بزنيد. همچنين براي دانستن جزئيات اينكه چرا اين پست براي شما نشان داده شده است، گزينه Why you're seeing this post را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران شخصي‌سازي پيشنهادهاي اينستاگرام

در عكس بالا مي‌بينيد كه اينستاگرام در بالاي پست علت پيشنهاد آن را لايك كردن پستي از اين پيج اعلام كرده است. با انتخاب Follow مي‌توانيم بدون ورود به صفحه‌اي كه پست را منتشر كرده، آن را از همان صفحه فيد دنبال كنيم. اگر روي دكمه x ضربه بزنيم، پست از صفحه فيد حذف خواهد شد؛ اما اگر در كل علاقه‌اي به ديدن اين پست نداشته باشيم، بايد روي آيكون سه‌نقطه ضربه زده و گزينه Not Interested را انتخاب كنيم. همچنين اگر بخواهيم دلايلي كه اين پست پيشنهادشده را بدانيم، بايد پس از لمس آيكون سه‌نقطه روي گزينه Why you're seeing this post ضربه بزنيد. در اين عكس اينستاگرام دلايل پيشنهاد اين پست را لايك و ذخيره كردن يك پست از اين صفحه اعلام كرده است.

همان‌طور كه مشاهده كرديد، اينستاگرام براساس مجموعه فعاليت‌ها و رفتارهاي ما و ساير متخصصان، پست‌هاي پيشنهادي را برايمان نشان مي‌دهد. هرچند اينستاگرام با فرض بر اينكه به‌طور خودكار پيشنهادها را برايمان شخصي‌سازي كرده است، آن‌ها را نمايش مي‌دهد؛ اما نمايش اين پست‌ها با گزينه‌هايي كه در بالا اشاره كرديم، تا حدودي قابل تنظيم، تغيير و شخصي‌سازي است.

اميدواريم به كمك نكات ذكرشده در اين مقاله يادگيريي، بتوانيد افراد و محتواي موردعلاقه خود را در اينستاگرام پيدا و دنبال كنيد. شما نيز اگر روش‌ها و ترفندهاي ديگري را در اين مورد سراغ داريد، آن‌ها را با ما و متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.همچنين پيشنهاد ميكنيم مقاله جامع يادگيري اينستاگرام را مطالعه كنيد

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات