يادگيري پوشه بندي چت در تلگرام | تفكيك گروه و كانال هاي تلگرام

يك‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پوشه‌بندي چت‌ها در تلگرام يك روش متخصصدي براي دسترسي سريع به چت‌هاي مختلف، دسته‌بندي و نظم بخشيدن به آن‌ها است.
تبليغات

زماني كه تعداد چت‌ها، كانال‌ها، بات‌ها و گروه‌هاي تلگرامي زياد مي‌شوند، پيدا كردن يك چت بخصوص در ميان آن‌ها دشوار مي‌شود. با توجه به اينكه فقط مي‌توانيد تعداد محدودي از چت‌ها را در تلگرام پين كنيد، براي سازماندهي و دسترسي مطلوب به چت‌هاي مختلف بهتر است از پوشه‌هاي تلگرام كمك بگيريد. در اين مقاله با نحوه تنظيم و ويرايش پوشه‌ها براي سازماندهي چت‌هاي تلگرام و پوشه بندي به‌منظور آسان‌تر كردن دسترسي به چت‌هاي مختلف آشنا خواهيد شد.

جامع‌ترين مقاله يادگيريي تلگرام
در مقاله زير مي‌توانيد به تمام اطلاعاتي كه براي كار با برنامه تلگرام نياز است، به صورت يك‌جا دسترسي داشته باشيد.
باز كردن مقاله

چگونه چت ها را در تلگرام پوشه‌بندي كنيم؟

وارد تنظيمات تلگرام شويد. در آيفون گزينه Chat Folders و در اندرويد Folders را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

پس از ورود به صفحه Folders امكان افزودن پوشه و دسته‌بندي چت‌ها را خواهيد داشت. تلگرام در بخش Recommended Folders، پوشه‌هاي پيشنهادي براي افزودن را به شما نشان مي‌دهد. براي مثال بدون نياز به تفكيك چت‌هاي خوانده‌نشده يا چت‌هاي شخصي به‌صورت دستي مي‌توانيد با افزودن اين پيشنهاد‌ها اين كار را انجام دهيد. در صورتي‌كه مايل به افزودن آن‌ها هستيد روي دكمه ADD ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

اما اگر مي‌خواهيد خودتان به‌صورت دستي چت‌هاي موردانديشه متخصصين خود را سازمان‌دهي كنيد، در آيفون گزينه Add Custom Folder و در اندرويد گزينه Create New Folder را انتخاب كنيد تا وارد صفحه New Folder شويد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

در بخش بالايي اين صفحه بايد نام منتخب براي پوشه را در كادر Folder Name وارد كنيد. در بخش Included Chats با ضربه زدن روي Add Chats بايد چت‌ها و نوع چت‌هايي را كه مي‌خواهيد در اين پوشه قرار بگيرند، انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

پس از اينكه روي Add Chats ضربه زديد، وارد صفحه Included Chats خواهيد شد كه در آن دو بخش Chat Types و Chats را مشاهده خواهيد كرد. Chat Types كه دسته‌بندي آماده تلگرام است، شامل موارد زير است:

  • Contacts: پيام‌هاي شخصي مخاطبان
  • Non-Contacts: پيام‌هاي شخصي كه از افرادي غير از مخاطبان دريافت شده‌اند
  • Groups: گروه‌ها
  • Channels: كانال‌ها
  • Bots: ربات‌ها

با انتخاب هر يك از موارد Chat Types مي‌توانيد يك پوشه از همان نوع چت بسازيد. براي مثال فرض كنيد مي‌خواهيم دسته‌بندي پيام‌هاي شخصي را از ساير چت‌ها جدا كنيم. با انتخاب دو گزينه Contacts و Non-Contacts از بخش Chat Types مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم و ديگر نيازي نيست كه چت‌هاي شخصي را تك‌به‌تك به‌صورت دستي از بخش Chats انتخاب كنيم.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

در بخش Chats نيز تمامي چت‌ها، كانال‌ها، بات‌ها و گروه‌هاي تلگرامي فهرست شده‌اند. هر زمان كه قصد داشتيد چت‌هاي خاصي را انتخاب كنيد كه در بخش Chat Types قرار ندارد مي‌توانيد از اين بخش وارد عمل شويد. براي مثال اگر بخواهيم يك پوشه شخصي بسازيم و كانال‌هايي كه خودمان ساخته‌ايم را در اين پوشه قرار دهيم، بايد از بخش Chats كانال‌ها را انتخاب كنيم. همچنين به كمك نوار جست‌وجويي كه در بالاي صفحه قرار دارد، مي‌توانيم نام چت موردانديشه متخصصين را جست‌وجو كنيم.

پس از اينكه چت‌هاي موردانديشه متخصصين را انتخاب كرديد، در آيفون روي آيكون Done در گوشه بالايي سمت راست و در اندرويد روي گزينه‌ي تيك كه در گوشه پاييني سمت راست قرار دارد، ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

در بخش Excluded Chats مي‌توانيد چت‌هايي را كه نمي‌خواهيد در پوشه‌اي كه ساخته‌ايد نمايش داده شوند، مشخص كنيد. براي افزودن چت به اين بخش در آيفون روي Add Chats و در اندرويد روي Remove Chats ضربه بزنيد. با اين كار وارد صفحه Excluded Chats خواهيد شد كه در آن دو بخش Chat Types و Chats را مشاهده خواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

در بخش Chat Types تلگرام به شما پيشنهاد مي‌كند كه چت‌هاي (ميوت) Muted، (خوانده‌شده) Read و (آرشيوشده) Archived را از پوشه‌اي كه ساخته‌ايد حذف كنيد. براي مثال با انتخاب دو گزينه Muted و Archived مي‌توانيم چت‎‌هاي ميوت و آرشيوشده را از پوشه‌اي كه ساخته‌ايم حذف كنيم.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

در بخش Chats نيز مي‌توانيد به صورت دستي از ميان همه چت‌ها، كانال‌ها، بات‌ها و گروه‌هاي تلگرامي كه فهرست شده‌اند، چتي را كه مي‌خواهيد در پوشه جديدتان نمايش داده نشود، انتخاب كنيد. همچنين به كمك نوار جست‌وجويي كه در بالاي صفحه قرار دارد، مي‌توانيد نام چت موردانديشه متخصصين را جست‌وجو كنيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

پس از اينكه چت‌هاي موردانديشه متخصصين را انتخاب كرديد، در آيفون روي آيكون Done در گوشه بالايي سمت راست و در اندرويد روي آيكوني كه در گوشه پاييني سمت راست قرار دارد، ضربه بزنيد.

اكنون كه نام پوشه و چت‌هايي را كه شامل مي‌شود، انتخاب كرديد؛ در آيفون روي Create در گوشه بالايي سمت راست و در اندرويد روي Save در گوشه بالايي سمت راست ضربه بزنيد تا پوشه ايجاد شود.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

اكنون پوشه‌اي كه ساخته‌ايد در بخش Folders اضافه خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

به همين ترتيب مي‌توانيد پوشه‌هاي بيشتري را در تلگرام براي دسته‌بندي چت‌هاي مختلف ايجاد كنيد. پس از ايجاد پوشه‌ها صفحه چت تلگرام شما شامل تب‌هايي با نام پوشه‎‌هايي كه ساخته‌ايد خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

ويرايش و حذف پوشه‌ها در تلگرام

براي تغيير ترتيب تب پوشه‌ها در صفحه چت تلگرام در آيفون روي Edit ضربه بزنيد تا آيكون‌هاي سه‌خط افقي در سمت راست نام پوشه‌ها ظاهر شوند. در اندرويد آيكون‌هاي دو خط افقي سمت چپ نام پوشه‌ها قرار گرفته‌اند. براي جابه‌جايي هر پوشه كافي است كه اين آيكون را لمس كنيد و سپس انگشتتان را به بالا يا پايين (جايي كه دوست داريد پوشه قرار بگيرد) بكشيد.

مرجع متخصصين ايران پوشه‌بندي در تلگرام

هر زمان كه خواستيد پوشه‌اي را ويرايش كنيد در آيفون روي نام آن ضربه بزنيد تا وارد صفحه ويرايش شويد. در اندرويد روي آيكون سه نقطه در سمت راست پوشه بزنيد و سپس گزينه Edit را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ويرايش پوشه در تلگرام

براي حذف پوشه در آيفون پوشه را به سمت چپ بكشيد تا دكمه Delete ظاهر شود. در اندرويد نيز روي آيكون سه نقطه در سمت راست پوشه بزنيد و سپس گزينه Delete را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران حذف پوشه در تلگرام

همان‌طوركه مشاهده كرديد با امكاناتي كه تلگرام دراختيار متخصصان قرار داده، سازماندهي چت‌ها و پيدا كردن و دسترسي به چت‌هاي خاص بسيار راحت شده است.

اميدواريم اين يادگيري برايتان مفيد بوده باشد. اگر در مورد ايجاد و حذف پوشه چت در تلگرام سؤالي برايتان پيش آمده است، آن را با ما و متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات