اكسپريا ايكس زد 1 و ايكس‌ زد 1 كامپكت معرفي شدند؛ اندرويد اوريو، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴ گيگابايت رم

پنج‌شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لحظاتي پيش، سوني از پرچم‌دار جديد خود با نام‌ اكسپريا ايكس‌زد وان و ايكس‌زد وان كامپكت با نمايشگر ۵.۲ و ۴.۶ اينچي، پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴ گيگابايت رم رونمايي كرد.
تبليغات

سوني به‌عنوان يكي از مهره‌هاي نسبتا قديمي دنياي موبايل‌هاي هوشمند، محصولات جديد خود را به نمايشگاه بين‌المللي ايفا ۲۰۱۷ آورده است تا جهانيان را با آن‌ها آشنا كند. ژاپني‌ها در نمايشگاه ايفا امسال از دو موبايل هوشمند با نام‌هاي اكسپريا ايكس‌زد وان و ايكس‌زد وان كامپكت رونمايي كردند.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1 كامپكت

اكسپريا ايكس‌زد وان كامپكت

اكسپريا ايكس‌زد وان و ايكس‌زد وان كامپكت، نخستين موبايل‌هاي هوشمندي هستند كه به‌همراه نسخه‌ي هشتم از سيستم‌عامل محبوب اندرويد معرفي مي‌شوند. سوني اين موبايل‌ها را با هدف جايگزيني دو موبايل ايكس‌زد و ايكس كامپكت رونمايي كرد. مهم‌ترين تفاوت اين دو موبايل نسبت به نسل گذشته‌ي آن‌ها را مي‌توان استفاده از پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ و طراحي به‌روزشده‌ دانست؛ بدين ترتيب كه ايكس‌زد وان اكنون از بدنه‌اي كاملا فلزي بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1

اكسپريا ايكس‌زد وان

هر دو موبايل جديد سوني از سيستم دوربين Motion Eye اين شركت بهره مي‌برند كه براي نخستين بار، سال گذشته و به‌همراه موبايل ايكس‌زد پريميوم معرفي شد. دوربين اصلي پرچم‌داران جديد سوني از حسگري وان۹ مگاپيكسلي با فناوري Predictive Capture‌ بهره مي‌برد؛ به‌موجب اين فناوري، دوربين، چند ثانيه پيش از آنكه دكمه‌ي شاتر را فشار دهيد، تصويري را ثبت خواهد كرد تا بدين ترتيب از وقوع اشكال از‌دست‌رفتن لحظات به‌ياد‌ماندني جلوگيري شود.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1

اكسپريا ايكس‌زد وان

علاوه‌بر موارد يادشده، دوربين ايكس‌زد وان و ايكس‌زد وان كامپكت قادر به ضبط فيلم‌هايي با رزولوشن 4K و نرخ‌هاي عادي يا اچ‌دي با نرخ فريم ۹۶۰ فريم‌برثانيه است. اگرچه دوربين اصلي موبايل‌هاي جديد سوني به‌لطف فناوري SteadyShot‌، به‌صورت الكترونيكي از لرزش تصوير در فيلم‌ها جلوگيري مي‌كند؛ اما از لرزش‌گير اپتيكال تصوير براي ثبت عكس‌هاي بدون‌ لرزش بي‌بهره است. ژاپني‌ها براي دوربين جلوي اكسپريا ايكس‌زد وان و اكسپريا ايكس‌زد وان كامپكت به‌ترتيب از سنسورهاي ۱۳ و ۸ مگاپيكسلي استفاده كرده‌اند؛ در حالي كه لنز به‌كاررفته در نسخه‌ي كامپكت، زاويه‌ي ديد بسيار عريضي دارد. 

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1 كامپكت

اكسپريا ايكس‌زد وان كامپكت

يكي از قابليت‌هاي جديدي كه اكسپريا ايكس‌زد وان ارائه مي‌دهد، حالتي موسوم به اسكن سه‌بعدي است؛ بدين ترتيب كه دوربين اصلي موبايل مي‌تواند با اسكن يك جسم، تصويري سه‌بعدي از آن را ثبت كند. از اين تصوير مي‌توان در پرينت سه‌بعدي استفاده كرد يا آن‌ را در شبكه‌‌هاي اجتماعي به‌اشتراك گذاشت. سوني در انديشه متخصصين دارد تا اين قابليت را با بازي‌ها نيز يكپارچه كند؛ بنابراين احتمالا در آينده‌ي نزديك، ممكن است متخصص قادر به اسكن سر خود و سپس استفاده از آن به‌عنوان آواتار باشد؛ اما در حال حاضر سوني همكاري خود را بازي‌ساز‌ها نهايي نكرده است.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1

اكسپريا ايكس‌زد وان

اكسپريا ايكس‌زد وان از نمايشگري ۵.۲ اينچي با رزولوشن فول اچ‌دي بهره مي‌برد كه از فناوري اچ‌دي‌آر نيز همراهي مي‌كند؛ در حالي كه نسخه‌ي كامپكت اين موبايل به نمايشگري ۴.۶ اينچي با رزولوشن اچ‌دي مجهز شده‌است. پوشش نمايشگر هر دو موبايل از نوع گوريلا گلس ۵ بوده و سوني موفق به دريافت گواهي IP68 براي آن‌ها از مؤسسه‌ي IEC شده است. 

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1

اكسپريا ايكس‌زد وان

قلب تپنده‌ي هردو موبايل جديد ژاپني‌ها، پردازنده‌ي هشت هسته‌اي و ۱۰ نانومتري اسنپدراگون ۸۳۵ است و اين پردازنده‌ را حافظه‌ي رم ۴ گيگابايتي و باتري ۲۷۰۰ ميلي‌آمپرساعتي همراهي مي‌كنند. حافظه‌ي ذخيره‌سازي داخلي هر دو نسخه نيز به ترتيب ۶۴ و ۳۲ گيگابايت است؛ البته سوني در هر دو موبايل درگاهي مشترك با سيم‌كارت دوم براي حافظه‌ي ميكرو‌اس‌دي در انديشه متخصصين گرفته است.

سوني مدعي است كه چنين مشخصات متخصص بالارده‌اي، اكسپريا ايكس‌زد وان كامپكت را به‌تنها موبايل كامپكت و لوكس موجود در بازار بدل مي‌كند؛ چرا كه تمام موبايل‌هاي مبتني بر اسنپدراگون ۸۳۵ از نمايشگرهاي بزرگتري استفاده مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1

اكسپريا ايكس‌زد وان

با وجود آنكه سوني در زبان طراحي به‌كاررفته در محصولات ۵ سال گذشته‌ي خود بازنگري كرده است؛ اما باز هم ظاهر محصولات جديد ژاپني‌ها، قديمي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. در شرايطي كه بسياري از شركت‌ها در تلاش براي كاهش حاشيه‌هاي نمايشگر و استفاده از نسبت تصوير ۱۸:۹ هستند؛ اما كماكان سوني به تغيير اعتقادي ندارد و پرچم‌داران جديد خود را با حاشيه‌هاي نسبتا ضخيم و نسبت تصوير رايج ۱۶:۹ روانه‌ي بازار مي‌كند.

اكيس‌زد وان از بدنه‌ي فلزي و باريكي بهره مي‌برد كه بر جذابيت آن مي‌افزايد؛ اما ساختار پلاستيكي و از جنس الياف شيشه‌ي نسخه‌ي كامپكت اين موبايل، ظاهري ناخوشايند و زمخت به آن مي‌بخشد. هيچ‌كدام از دو موبايل در خاك آمريكا از حسگر اثر انگشت بهره نخواهند برد؛ اما نسخه‌ي بين‌المللي آن‌ها به اين حسگر مجهز خواهند بود.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد 1 كامپكت

اكسپريا ايكس‌زد وان كامپكت

يكي از ويژگي‌هاي مثبت پرچم‌داران جديد سوني، اجراي پيش‌فرض اندرويد ۸.۰ اوريو روي آن‌هاست؛ بنابراين اين موبايل‌ها، صرف‌انديشه متخصصين از محصولات سري پيكسل و نكسوس، نخستين دستگاه‌هايي هستند كه از اين نسخه از اندرويد بهره مي‌برند. سوني هر دو موبايل را در رنگ‌هاي مشكي، آبي، نقره‌اي و صورتي عرضه خواهد كرد. ايكس‌زد وان از تاريخ ۲۸ شهريور و با ارزش ۶۹۹.۹۹ دلار، به‌صورت Unlocked در دسترس خواهد بود؛ در حالي كه ايكس‌زد وان كامپكت در تاريخ ۱۲ مهر و با ارزش ۵۹۹.۹۹ دلار از راه خواهد رسيد. 

در ادامه شما را به تماشاي ويديوي نگاه نزديك اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از سوني اكسپريا ايكس زد وان دعوت مي‌كنيم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات