قرارداد بين موزيلا و گوگل براي موتور جست‌وجوي پيش‌فرض تمديد شد

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با تمديد قرارداد موزيلا با گوگل، تا سال ۲۰۲۳ گوگل موتور جست‌وجوي پيش‌فرض اين مرورگر خواهد بود.
تبليغات

گوگل موتور جست‌وجوي پيش‌فرض موزيلا براي بسياري از كشورها است و طبق توافق قبلي، قرار بود پايان سال ۲۰۲۰، قرارداد همكاري اين دو شركت منقضي شود؛ اما به‌گزارش رسانه‌ي ZDNet، مدت اين قرارداد تمديد شده است و تا سال ۲۰۲۳، گوگل موتور جست‌وجوي پيش‌فرض موزيلا خواهد بود. هنوز دو شركت تمديد قرارداد را رسما اعلام نكرده‌اند. بخشي از درآمد موزيلا از شركت‌هايي تأمين مي‌شود كه در فهرست موتور جست‌وجوي پيش‌فرض اين مرورگر قرار مي‌گيرند و ZDNet تخمين مي‌زند موزيلا بابت اين توافق سالانه بين ۴۰۰ تا ۴۵۰ ميليون دلار از گوگل دريافت كند.

جاستين اوكلي، سخن‌گوي موزيلا، درباره‌ي تمديد قرارداد اظهار كرده است:

اخيرا مدت همكاري با گوگل را تمديد كرديم و گوگل به‌عنوان موتور جست‌وجوي پيش‌فرض بسياري از كشورها باقي مي‌ماند.

چندي پيش، اخباري مبني‌بر تعديل ۲۵۰ متخصص موزيلا منتشر شده بود كه حدود يك‌چهارم نيروي كاري شركت را تشكيل مي‌داد. ميشل بيكر، مديرعامل موزيلاّ اعلام كرده بود همه‌گيري ويروس كرونا بر درآمد شركت تأثير منفي گذاشته است و شركت قصد دارد روي ايجاد محصولات جديد موردتقاضاي مشتريان و شناسايي جريان‌‌هاي درآمدي جديد متمركز شود.

همان‌طوركه پيش‌تر اشاره كرديم، موزيلا بخش زيادي از درآمدش را از شركت‌هايي كسب مي‌كند كه در فهرست موتور جست‌وجوي پيش‌فرض آن قرار مي‌گيرند و تصميم بر تمديد قرارداد با گوگل، پس از تعديل كاركنان اجرايي شد. همچنين، شركت مذكور ماه ژانويه حدود ۷۰ متخصصش را تعديل كرد. علاوه‌بر گوگل، شركت‌هاي موتور جست‌وجو از جمله بايدو در چين و ياندكس در روسيه، براي قرارگيري در فهرست موتور جست‌وجوي پيش‌فرض موزيلا به اين شركت پول پرداخت مي‌كنند.

موزيلا حدودا در يك‌ دهه‌ي گذشته با وضعيت سختي مواجه شده و سهم فايرفاكس از بازار مرورگرها كاهش يافته است و در همين مدت، محصولات ديگر شركت مانند موبايل هوشمند فايرفاكس و سيستم‌عامل Firefox OS نيز با شكست روبه‌رو شدند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات