اولين نمونه‌ مودم خانگي 5G با برند يوتل توليد شد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت ارگ جديد بم، مودم خانگي 5G توليد كرده و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده، اميدوار است تا پايان سال به توليد انبوه آن برسد.
تبليغات

با توجه ‌به ورود فناوري 5G به ايران، وزارت ارتباطات در انديشه متخصصين دارد اينترنت 5G را فعلا به‌صورت FWA به متخصصان خانگي عرضه كند. استفاده‌ي متخصصان موبايل از نسل پنجم ارتباطات در اولويت بعدي وزارت ارتباطات قرار دارد. معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات، در اين زمينه به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت اولين نمونه‌ي مودم خانگي 5G در داخل كشور توليد شده است.

ستار هاشمي اذعان مي‌كند كه اپراتورهاي موبايل هم مودم جديد را تأييد كرده‌اند و درنتيجه، آمادگي و برنامه‌ريزي براي بومي‌ شدن فناوري 5G در ايران ايجاد شده است.

در همين زمينه، مدير فروش شركت ارگ جديد بم به خبرنگار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت نمونه مودم خانگي 5G با برند يوتل ساخته شده و برخي تست‌ها را هم گذرانده است. صادقي مي‌گويد اين مودم هنوز به توليد انبوه نرسيده است، اما تأييد ضمني را دريافت كرده و اميد مي‌رود تا پايان سال به توليد انبوه برسد؛ تست‌هاي نهايي مودم نيز نهايتا تا دو ماه آينده طي مي‌شود.

به‌گفته‌ي مدير فروش يوتل، پس از محاسبه‌ي نياز و ميزان سفارش مشتري، مودم‌هاي 5G خانگي براي عرضه در بازار توليد مي‌شوند. 

صادقي در مورد مسائل امنيتي مربوط به مودم‌هاي توليدي در شركت ارگ جديد مي‌گويد تست‌هاي امنيتي توسط اپراتورها انجام مي‌شود و مودم‌ها قابليت به‌روزرساني هم دارند. بيش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مودم‌ 4G يوتل هم‌اكنون در بازار موجود است.

مديرعامل ايرانسل هم امروز در چهاردهمين سالروز ايرانسل گفت تاكنون دو‌ نسخه مودم‌ 5G خانگي توسط شركت‌هاي ايراني توليد شده و عرضه‌ي ‌آن‌ها متناسب با توسعه‌ي شبكه 5G در كشور انجام خواهد شد. بيژن عباسي آرند درمورد روند تأييد يك مودم به خبرنگار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت: «مودم‌هاي ايراني پس از توليد اوليه براي اپراتورها فرستاده مي‌شوند تا از جهت كيفيت و هماهنگي با ساختار شبكه مطالعه شوند. پس از طي اين مراحل، آن‌ها به توليد انبوه مي‌رسند.»

۶ مهرماه، تفاهم‌نامه‌هايي در زمينه‌ي حمل‌و‌نقل هوشمند شهري، پزشكي از راه دور و استفاده از 5G در حوزه‌ي اينترنت اشيا به امضا رسيد. معاون وزير ارتباطات به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مي‌گويد بر اساس مطالعات در دنيا، فراگيري نسل پنجم ارتباطات در جهان تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد كشيد اما ما نبايد استفاده‌ي خود از اين فناوري را به آينده موكول كنيم. بااين‌حال، فرايند هوشمندسازي در حوزه 5G زمان مي‌برد و اكنون فضاي استفاده از آن درحال شكل‌گيري است.

ستار هاشمي درمورد اينكه ايران از كمك چه شركت‌هايي براي واردات تجهيزات زيرساختي 5G بهره مي‌برد، مي‌گويد: «شركت‌هاي ارائه‌دهنده‌ي اين تجهيزات زيرساختي محدود هستند. در شرايط تحريم نمي‌توان مصاديق دقيق را اعلام كرد و ممكن است براي وارد كردن آن به اشكال بخوريم؛ اما ما توجه كرده‌ايم كه انتقال فناوري نسل پنجم تنها از يك شركت تأمين‌كننده (وندور) صورت نگيرد. همچنين دقت شده كه وابستگي به يك تأمين‌كننده ايجاد نشود. ايران تعاملات گسترده‌اي براي واردكردن تجهيزات زيرساختي 5G داشته است.»

آيا شما تابه‌حال از مودم‌هاي يوتل استفاده كرده‌ايد؟ انديشه متخصصين شما درمورد مودم 5G با برند ايراني چيست؟

تصوير كاور تزييني است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات