فناوري 4G چطور دنياي ما را دگرگون كرد؟

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فناوري 5G در حال باز كردن پاي خود به دنياي ما است. حالا زمان مناسبي است تا به مرور آنچه 4G براي ما به ارمغان آورد، بپردازيم.
تبليغات

با گسترش نسل پنجم شبكه تلفن همراه، هيجان ما هم درباره اينكه 5‌G چطور قرار است همه ابعاد زندگيمان را دست‌خوش تغيير كند، بيشتر و بيشتر شده است.

با وجود تمام مباحثه‌هاي جديد پيرامون فناوري 5‌G، نبايد فراموش كرد، موتور محرك كسب‌و‌كار‌هاي فعلي و پديده اي كه مسير‌هاي تازه‌اي براي توزيع عادلانه‌تر سرمايه، پيش روي ما قرار داد، 4‌G بوده است.

در اين نوشته، به مرور مهم‌ترين تغييراتي كه فناوري 4‌G در دنياي ما ايجاد كرده است، مي‌پردازيم.

صنعت سرگرمي همراه

مرجع متخصصين ايران استريم ويديو

قطعا بزرگ‌ترين ميراث 4‌G، افزايش دسترسي به سرويس‌هاي استريم محتوا است. امروزه مي‌توانيد يك فيلم كامل را الكترونيك تماشا كنيد يا پخش زنده يك رويداد ورزشي را بدون نياز به اتصال به شبكه واي‌فاي، با سرعت بالا دنبال كنيد.

در دنيايي كه متخصصان به دنبال راحتي هرچه بيشتر هستند، 4‌G به سرويس‌هايي مثل نتفليكس و ديزني پلاس كمك كرده است تا محتوا را هر جايي كه هستيد، به دست شما برسانند. همچنين شما مي‌توانيد ويدئو‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را با كمترين تأخير تماشا كنيد؛ يا به پادكست‌ها و آلبوم‌هاي موسيقي مورد علاقه‌تان، بدون اينكه آن‌ها را از قبل دانلود كرده باشيد، گوش كنيد.

رشد بي‌سابقه سرويس‌هاي تسهيل كننده زندگي

مرجع متخصصين ايران اوبر

در كنار تأثير 4‌G بر اشخاص، كسب‌و‌كار‌ها هم رشد بي سابقه‌اي زير چتر سرعت بيشتر آن تجربه كردند. سرويس‌هايي كه با هدف تسهيل زندگي روزمره افراد شكل گرفتند، بيش از ساير كسب‌و‌كار‌ها از اين فضا سود بردند.

اوبر از گسترش 4‌G، به خوبي بهره برد. اين موضوع در مورد رقباي آن (مانند ليفت) هم صادق است.

اين شركت‌ها تأثيري فراتر از كمك به مردم براي كرايه سريع و ارزان تاكسي ايجاد كردند. در نتيجه‌ي فعاليت آن‌ها، بسياري از مردم توانستند براي خود درآمد جانبي كسب كنند يا زمان بيشتري را با خانواده خود سپري كنند.

اينترنت تلفن همراه سريع‌تر

مرجع متخصصين ايران اينستاگرام

نمي‌توان بدون در انديشه متخصصين گرفتن خود دستگاه‌هاي همراه، از تأثير تغيير نسل چهارم شبكه تلفن همراه بر دنيا صحبت كرد. سخت افزار سريع‌تر، باعث افزايش سرعت ارتباطات شد.

به كمك 4‌G، متخصصان مي‌توانند بدون نياز به اتصال به اينترنت خانگي، با دوستان خود بر بستر فيس‌تايم و ساير اپليكيشن‌هاي تماس ويديويي، ارتباط برقرار كنند. اشتراك‌گذاري تصاوير بسيار آسان‌تر شد و شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و سنپ‌چت مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنين اينترنت سريع‌تر باعث شد، متخصصان بتوانند براي بسياري از نياز‌هايشان، لپ‌تاپ را با تلفن هوشمند جايگزين كنند. دانلود و استفاده از اپليكيشن‌ها، جست و جوي وب به‌دنبال پاسخ‌هاي سريع و دسترسي به طيف گسترده‌اي از اطلاعات به‌لطف 4‌G در هر موقعيت مكاني‌اي ممكن شد.

روش‌هاي جديد براي خريد

مرجع متخصصين ايران amazon

طبق پيش‌بيني‌ها، تا پايان سال ۲۰۲۰ ميلادي، خريد اينترنتي با دستگاه‌هاي موبايل، ۴۵ درصد از كل سهم بازار تجارت الكترونيكي ايالات متحده (به ارزش ۲۸۴ ميليارد دلار) را تشكيل مي‌دهد. شايد همه‌گيري كوويد-19 را بتوان شتاب‌دهنده روندي كه از پيش شروع شده بود دانست؛ با اين حال نمي‌توان نقش 4‌G را ناديده گرفت.

با استفاده از 4‌G متخصصان مي‌توانند بدون نياز به انتظار براي اتصال به واي‌فاي يا رايانه خود، شروع به خريد كنند. آن‌ها مي‌توانند مشخصات كارت اعتباري خود را وارد كنند يا با استفاده از گوگل پي يا اپل پي خريد خود را نهايي كنند.

4‌G خريد حضوري را هم متحول كرده است. حالا شما مي‌توانيد به يك فروشگاه برويد، كالاي مورد انديشه متخصصينتان را در اينترنت جست و جو كنيد و اگر ارزش آن در فروشگاه‌هاي اينترنتي ارزان‌تر بود, سفارش خود را الكترونيك ثبت كنيد.

ايجاد فرصت‌هاي جديد

مرجع متخصصين ايران Celebrate growth

4‌G همان‌قدر كه به رشد استارتاپ‌هاي چند ميليارد دلاري كمك كرده است، به ساير كارآفرينان هم كمك كرده تا اسم و رسمي براي خود دست و ‌پا كنند. شما به كمك تلفن هوشمندتان به هر چيزي كه براي راه‌اندازي كسب و كارتان نياز داشته باشيد، دسترسي داريد. مانند:

  • مقالات و ويدئو‌هاي يادگيريي مرتبط با صنعت مورد انديشه متخصصين و چگونگي مديريت كسب و كارتان.
  • راه اندازي شبكه اجتماعي
  • استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي براي معرفي محصول يا خدماتتان

با دسترسي به وسيله ساده‌اي مانند تلفن هوشند، 4‌G به بسياري از مردم اجازه مي‌دهد تا زندگي اي كه دوست دارند را بسازند و براي بسياري ديگر بستري جهت رشد جايگاه اقتصادي-اجتماعيشان فراهم مي‌كند.

4‌G مسير را براي تغييرات بزرگ‌تر هموار كرده است

4‌G زندگي بسياري از مردم را به گونه‌اي متحول كرده است كه حتي يك دهه پيش نمي‌شد آن را تصور كرد. متخصصان مي‌توانند هر زمان، هر چيزي را كه نياز داشتند، الكترونيك بخرند. مي‌توانند تاكسي الكترونيك كرايه كنند يا بليت هواپيما و قطار را بدون حضور در ايستگاه يا استفاده از لپ‌تاپ خود، تهيه كنند.

اين تكنولوژي به مشاغل زيادي كمك كرده كه رشد كنند، درحالي‌كه بدون آن ممكن بود با شكست مواجه شوند. در عين حال، براي مسير رفت‌و‌آمد شما به محل كار هم گزينه‌هاي بيشتري براي سرگرمي آماده كرده است.

جهش از 3‌G به 4‌G چشمگير بوده و زندگي ما را متحول كرده است، حالا بايد منتظر تغييرات بزرگ‌تري در جهش از 4‌G به 5‌G باشيم.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات