فروش لپ تاپ در سه ‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزايش يافته است

يك‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمارها نشان مي‌دهد كه دو شركت لنوو و اچ‌پي در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ نيمي از فروش بازار لپ‌تاپ را ازآنِ خود كرده‌اند.
تبليغات

با اينكه گسترش بيماري كرونا به فروش برخي محصولات ازجمله موبايل‌هاي هوشمند ضربه سختي زده است،محصولاتي ازجمله لپ‌تاپ‌ها با فروش درخورتوجهي همراه هستند؛ به‌گونه‌اي كه آمارها از افزايش ميزان فروش لپ‌ تاپ‌ در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ خبر مي‌دهند.

اصولا بيشترين تقاضا براي لپ‌تاپ‌ها به تقاضاي دانش‌آموزان و دانشجويان و متخصصان عادي مربوط مي‌شود. با شيوع بيماري كرونا نيز، دوره‌هاي يادگيريي به‌صورت مجازي و از راه دور تدريس مي‌شود كه درنتيجه افزايش تقاضاي تجهيزات لازم براي شركت در جلسات يادگيريي ازجمله لپ‌تاپ‌ها را به‌همراه دارد. گويا چنين عواملي نيز سبب شده است كه فروش لپ‌تاپ‌ها در بازار جهاني در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ با افزايش ۲۷ درصدي همراه شود. نكته‌ي جالب در گزارش‌ها برخورداري دو شركت لنوو و اچ‌پي از نيمي از سهم بازار لپ‌تاپ‌ها اعلام شده است.

در گزارش‌هاي قبلي نيز، اشاره شده بود كه فروش تجهيزات و لوازم جانبي كامپيوتر در سه‌ماهه‌ي اول سال ۲۰۲۰ افزايش يافته است و گويا چنين جهشي در فروش همچنان ادامه دارد. بسياري از شركت‌ها از نيروهاي خود خواسته‌اند كه از خانه به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و به‌دليل اينكه كاركنان تجهيزات لازم را دراختيار نداشتند، لوازم موردنيازشان را تهيه كردند. در همين زمينه، اريك اسميث، يكي از تحليلگران بازار كامپيوترهاي شخصي، گفته است:

يكي از نكات جالب در گزارش‌هاي ارائه‌شده از فروش لوازم جانبي كامپيوتر در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ افزايش مجدد تقاضاي مصرف‌كنندگان براي دستگاه‌هايي است كه بتوانند از راه دور به تدريس و كار و حتي اجراي بازي‌هاي كامپيوتري بپردازند. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اجراي بازي‌هاي ويدئويي از روش‌هاي مؤثر براي سپري‌كردن زمان در دوران قرنطينه است. ناگفته نماند بسياري از دانش‌آموزان و دانشجويان كروم‌بوك خريده‌اند.

چندي پيش نيز، گوگل ابزار و منابعي را دراختيار توسعه‌دهندگان قرار داد تا آن‌ها را براي توسعه اپليكيشن‌هاي بيشتر تشويق كند. هدف اصلي گوگل تشويق توسعه‌دهندگان براي عرضه‌ي اپليكيشن‌هايي است كه با دستگاه‌هاي مبتني‌بر Chrome OS با نمايشگرهاي بزرگ سازگار باشند.

در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰، لنوو توانست ۲۵ درصد از بازار و اچ‌پي نيز ۲۴/۸ درصد از بازار را دراختيار بگيرد. در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰، لنوو توانست فروش خود را درمقايسه‌با همين بازه‌ي زماني در سال گذشته ۱۷ درصد افزايش دهد و ۱۳/۶ ميليون دستگاه عرضه كند. اچ‌پي نيز در بازه‌ي زماني ذكرشده درمقايسه‌با سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۱۹ با رشد فروش ۴۲ درصدي همراه بوده و توانسته ۱۳/۴ ميليون دستگاه لپ‌تاپ را در بازار جهاني بفروشد.

در‌اين‌ميان، دل با فروش ۸/۴ ميليون و اپل با فروش ۴/۶ ميليون و ايسر با فروش ۳/۶ ميليون دستگاه لپ‌تاپ به‌ترتيب جايگاه‌هاي سوم تا پنجم را ازآنِ خود كرده‌اند. درنهايت بايد اشاره كنيم آمارها نشان مي‌دهد كه در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ ميزان فروش لپ‌تاپ به ۵۴/۲ ميليون دستگاه رسيده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات