روش‌هاي پروموت كردن يا ارتقاي بازاريابي محتوا

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پروموت كردن يا ارتقا دادن محتوا يعني تلاش براي تشويق مخاطب به بازديد از سايت و خواندن پست‌هاي جديد كه با روش‌هاي مختلف
تبليغات

گاهي اوقات تلاش و زحمت زيادي براي توليد محتوا كشيده مي‌شود اما همه چيز مطابق انتظار پيش نمي‌رود و از مقاله‌ي مورد انديشه متخصصين استقبال نمي‌شود. اينكه جديدترين هاي فناوري اطلاعات و تكنولوژي بعد از بارگذاري، ترافيك سايت را خودبه‌خود بالا ببرند براي هر برندي ايده‌آل بوده اما واقعي نيست. ۶۳ درصد بازاريابان اعلام كرده‌اند يكي از بزرگ‌ترين چالش‌هايشان بعد از توليد محتوا اين است كه ترافيك سايت را بالا برده و مخاطبان را به خواندن محتواي جديد تشويق كنند. سئو يا بهينه‌سازي موتورهاي جستجو براي هر سايتي لازم است اما نمي‌تواند به تنهايي ترافيك سايت و بازديد از مقالات را بالا ببرد. جذب مخاطب براي ديدن يا خواندن محتوا نيازمند فعاليت‌هايي به غير از سئو بوده و تنها راه آن پروموت كردن يا ارتقا دادن مقالات است. در ادامه‌ي اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه بيشتر راه‌هايي مي‌پردازيم كه كمك مي‌كنند محتواي توليد شده بيشتر در معرض ديد مخاطبان قرار بگيرد.

تبليغ بلاگ در كمپين‌هاي رايانامهي

داشتن يك ليست از رايانامه مخاطبان براي هر كسب‌وكاري ضروري است و اگر هنوز اين ليست را تهيه نكرده‌ايد بهتر است سريع‌تر اقدام كنيد. افرادي كه در سايت عضو شده و رايانامه خود را وارد مي‌كنند كساني هستند كه به محتواي سايت علاقه دارند. به همين دليل بهتر است خبر انتشار پست‌هاي جديد را از طريق رايانامه به آن‌ها بگوييد. به‌عنوان مثال بسياري از برندها بخشي از محتواي جديد خود را در رايانامه براي مخاطب ارسال كرده و با يك اقدام به عمل مناسب از آن‌ها مي‌خواهند ادامه‌ي مطلب را در سايت مطالعه كنند. رايانامه‌هايي كه ارسال مي‌شوند بايد كوتاه و جالب بوده و عنواني داشته باشند كه كنجكاوي مخاطب را برانگيزد. همچنين مي‌توانيد خلاصه‌اي از پست‌هاي جديد خود را در خبرنامه‌ي ماهانه براي مخاطب ارسال كنيد. درنهايت فرستادن رايانامه و مطلع كردن مخاطبان از پست‌هاي جديد يكي از راه‌هاي تأثيرگذاري است كه تعداد خوانندگان يا بينندگان محتوا را افزايش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران content

فعاليت در فروم‌ها يا ساير سايت‌هاي اجتماعي

به اشتراك گذاشتن پست‌هاي وبلاگ در فروم‌ها يا ساير سايت‌هاي اجتماعي كمتر توسط بازاريابان مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما يكي از راه‌هاي تأثيرگذار در افزايش بازديدكنندگان سايت است. سايت‌هاي اجتماعي سايت‌هايي هستند كه در مورد هر موضوعي اطلاعات مفيدي از منابع مختلف در اختيار مخاطب قرار مي‌دهند. به اشتراك گذاشتن محتوا در اين سايت‌ها به بازديدكنندگان كمك مي‌كند پاسخ سوال خود را پيدا كنند. تنها كافي است در پست‌هاي مرتبط جستجو كرده و اگر محتوايي در مورد سوال‌هاي مطرح شده داريد، بخشي از محتواي خود را به‌عنوان پاسخ ارسال كنيد. سپس بگوييد ادامه‌ي مطلب يا ساير پست‌هاي مرتبط را مي‌توانند در سايت مطالعه كنند. به‌عنوان مثال سايت Reddit يكي از سايت‌هايي است كه تمام موضوع‌هاي مورد مباحثه را پوشش داده و بهترين مكان براي جذب مخاطبان جديد است. شركت كردن در مباحثه‌هاي سايت‌هاي اجتماعي هيچ هزينه‌اي ندارد فقط كافي است پست‌هاي مرتبط با صنعت خود را پيدا كرده و فعاليت خود را آغاز كنيد. Quora و Triberr از ديگر سايت‌هاي فعال در اين زمينه هستند. نمونه‌هاي داحلي فروم‌هاي احتصاصي نيز به وفور در اينترنت پيدا مي‌شوند. فقط به ياد داشته باشيد پست‌هايي كه به اشتراك مي‌گذاريد بايد با موضوع مباحثه يكسان باشد زيرا در غير اين صورت نه تنهاي نتيجه‌ي مثبت ندارد بلكه به‌عنوان اسپم شناخته مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران content

اشتراك‌گذاري پست در شبكه‌هاي اجتماعي

همان‌طور كه مي‌دانيد به اشتراك گذاشتن پست در شبكه‌هاي اجتماعي نيز يكي ديگر از راه‌هاي جذب مخاطب است اما شايد با تكنيك‌هاي آن به خوبي آشنايي نداشته باشيد. اولين نكته‌ي مهم و حائز اهميت اين است كه محتواي خود را در چند پلت‌فرم به اشتراك بگذاريد. همچنين لينك سايت خود را در پروفايل حساب متخصصي تمام شبكه‌هاي اجتماعي وارد كنيد تا مخاطب اشكالي بابت پيدا كردن آدرس سايت نداشته باشد. نكته‌ي مهم ديگر اين است كه پست‌هاي خود را بايد به طور مرتب منتشر كنيد. توليد و انتشار پست‌هاي خاص به طور منظم فالوئرهاي بيشتري را به سمت برند جذب مي‌كند. علاوه‌براين بهتر است از پست‌هاي قديمي نيز استفاده كنيد. به‌عنوان مثال بخش كوچكي از آن را به‌روزرساني كرده و دوباره در وبلاگ و شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراگ بگذاريد. شبكه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوك و توييتر به مخاطبان خود اجازه مي‌دهند پست‌هاي پرطرفدار خود را در ابتداي پروفايل الصاق كنند تا اولين مطلبي باشد كه به چشم مخاطب مي‌خورد.

پستي كه به تازگي در وبلاگ منتشر شده را با فاصله‌ي كمي در شبكه‌هاي اجتماعي و چندين بار با فواصل زماني منظم به اشتراك بگذاريد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد اين كار را توسط اپليكيشن‌هاي زمان‌بندي و به طور خودكار انجام دهيد يا تاريخ مناسب براي دوباره اشتراك‌گذاري پست را در تقويم يادداشت كنيد. درنهايت فراموش نكنيد كه از مخاطبان خود تشكر كرده و بخواهيد مطلب شما را با دوستان خود به اشتراك بگذارند.

مرجع متخصصين ايران content

تكنيك ريتارگتيگ يا هدف‌گيري مجدد

ريتارگتينگ به معناي تحريك كردن مشتري‌هاي بالقوه‌اي است كه يك بار از سايت بازديد كرده‌اند اما عمل مورد انديشه متخصصين شما مانند خريد يا خواندن پست‌هاي جديد را انجام نداده‌اند. ريتارگتينگ به معناي تشويق مشتري براي بازگشت مجدد به سايت است كه ميزان بازديد را تا ۸۴ درصد افزايش مي‌دهد درنتيجه پست‌هاي وبلاگ توسط خوانندگان بيشتري خوانده مي‌شود.

براي ريتارگتينگ يا هدف‌گيري مجدد مخاطب بايد بازديدكنندگان سايت را شناسايي كرده و با پخش تبليغ‌هايي كه فقط براي آن‌ها نمايش داده مي‌شود، احتمال ورود مجددشان به سايت را افزايش دهيد. اين روش بازاريابي بسيار كم‌هزينه است و آمار بازديد سايت را به طور قابل توجهي بالا مي‌برد. افرادي كه بعد از ورود به سايت عمل مورد علاقه‌ي برند يعني خريد محصول يا خواندن پست‌هاي بلاگ را انجام نداده‌اند با روش ريتارگتينگ دوباره جذب سايت مي‌شوند و احتمال اينكه اين بار مطابق ميل شما عمل كنند بسيار بالا است.

هرقدر تلاش بيشتري براي پروموت كردن پست‌هاي وبلاگ داشته باشيد نتيجه‌ي بهتري خواهيد گرفت. تكنيك‌هاي مطالعه شده نه تنها خوانندگان محتواي توليد شده را بالا مي‌برند بلكه ترافيك سايت و درگيري آن‌ها با برند را نيز افزايش مي‌دهند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات