استفاده از يك اپل آيدي در دو موبايل

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران اپل آيدي
آيا مي‌توان از يك اپل آيدي روي دو موبايل آيفون استفاده كرد؟ با خواندن اين مقاله، به پاسخ اين پرسش خواهيد رسيد.
تبليغات

اگر بيش از يك موبايل آيفون داريد يا مي‌خواهيد اپل آيدي خود را با شخص ديگري به‌اشتراك بگذاريد، ممكن است برايتان سؤال پيش بيايد كه آيا مي‌توانيد از همان اپل آيدي در دو موبايل استفاده كنيد يا نه؟ پاسخ مثبت است؛ اما نكاتي وجود دارد كه قبل از انجام اين كار بايد به آن‌ها توجه كنيد. اگر قصد داريد اپل آيدي جديدي بسازيد، مقاله‌ي ساخت اپل آيدي را در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مي‌توانيد مطالعه كنيد.

اپل آيدي حسابي منحصربه‌فرد است كه به شما امكان مي‌دهد تا به سرويس‌هاي مختلف اپل مانند iCloud ،iTunes ،‌App Store ،Apple Music ،iMessage و FaceTime دسترسي داشته باشيد. همچنين، از اپل آيدي خود براي همگام‌سازي داده‌هاي مختلف در دستگاه‌هايتان، دانلود برنامه‌ها و رسانه‌ها، همراه‌گيري از عكس‌ها و مخاطبان و اشتراك‌گذاري خريدها و اشتراك‌ها با اعضاي خانواده‌تان مي‌توانيد استفاده كنيد.

چگونه از يك اپل آيدي در دو موبايل استفاده كنيم؟

دو روش براي استفاده از اپل آيدي يكسان در دو موبايل وجود دارد:

اشتراك‌گذاري خانوادگي: اين روش براي اشتراك‌گذاري اپل آيدي خود با حداكثر پنج نفر ديگر توصيه مي‌شود. اشتراك‌گذاري خانواده (Family Sharing) به شما امكان مي‌دهد تا يك گروه خانوادگي ايجاد كنيد و خريدها، اشتراك‌ها، فضاي ذخيره‌سازي iCloud، مكان‌ها و... را با اعضاي خانواده خود به‌اشتراك بگذاريد. هر‌يك از اعضا مي‌توانند اپل آيدي خود را داشته باشند و اطلاعات شخصي‌شان را جداگانه نگه‌داري كنند. براي راه‌اندازي اشتراك‌گذاري خانوادگي، به تنظيمات موبايل برويد و آن را در پروفايل اپل خود كه معمولاً اولين گزينه‌ي تنظيمات است، پيدا كنيد.

مرجع متخصصين ايران Apple family sharing

با همان اپل آيدي وارد شويد: اين روش راه ديگري براي استفاده از اپل آيدي يكسان در دو موبايل است كه به شما امكان مي‌دهد تا برنامه‌ها، موسيقي، جزوه رايگان‌ها و... را در هر دو دستگاه دانلود و همگام‌سازي كنيد. بااين‌حال درصورت استفاده از همان اپل آيدي، پيام‌ها، عكس‌ها، گزارش تماس‌ها و ساير اطلاعات شخصي شما با تلفن ديگر به‌اشتراك گذاشته خواهد شد و اگر چنين اتفاقي موردپسندتان نيست، هنگام ورود به حسابتان در دستگاه جديد، از بارگذاري برخي اطلاعات خاص به‌راحتي مي‌توانيد جلوگيري كنيد.

چگونه دو آيفون را در يك حساب iCloud جدا كنيم؟

اگر از يك اپل آيدي يكسان در دو موبايل استفاده مي‌كنيد و مي‌خواهيد آن‌ها را از هم جدا كنيد، مراحل زير را دنبال كنيد:

دانلودهاي خودكار را خاموش كنيد: با اين كار از بارگذاري برنامه‌هاي شما در دستگاه ديگر جلوگيري مي‌شود. براي اين كار به تنظيمات و سپس بخش iTunes & App Store برويد و دانلود خودكار برنامه‌ها را خاموش كنيد.

همگام‌سازي مخاطبان را خاموش كنيد: با اين كار از اشتراك‌گذاري مخاطبان شما با دستگاه ديگر جلوگيري مي‌شود. براي خاموش‌كردن اين گزينه، آن را در تنظيمات iCloud خود مي‌توانيد پيدا كنيد.

يك حساب iCloud متفاوت تنظيم كنيد: با اين كار يك اپل آيدي براي خريدها استفاده مي‌كنيد؛ اما از يك حساب iCloud متفاوت براي رايانامه‌ها، تقويم، مخاطبان، همراه‌گيري و عكس‌هاي خود بهره مي‌بريد.

مرجع متخصصين ايران نسخه وب آي‌كلود

نتيجه‌گيري

اگر مي‌خواهيد برخي از خدمات اپل آيدي خود را با شخص ديگري به‌اشتراك بگذاريد، استفاده از يك اپل آيدي در دو موبايل مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي باشد؛ با‌اين‌حال، اگر نمي‌خواهيد همه‌ي داده‌هاي خود را به‌اشتراك بگذاريد، بهتر است از قابليت Family Sharing استفاده كنيد يا يك حساب متخصصي iCloud متفاوتي راه‌اندازي كنيد تا اطلاعات شخصي و حريم خصوصي خود را ايمن نگه داريد.

اميدواريم اين مقاله برايتان مفيد بوده باشد. اگر سؤال يا انديشه متخصصيناتي داريد، در بخش هم انديشي ها آن را با ما و ساير متخصصان به‌اشتراك بگذاريد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله راهنماي خريد موبايل آيفون را از دست ندهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات