مايكروسافت روي توسعه نسخه دوم سرفيس دوئو كار مي‌كند

سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با اينكه هنوز سرفيس دوئو به بازار عرضه نشده است، ظاهرا مايكروسافت برنامه‌هاي طراحي و توسعه‌ي نسخه‌ي دوم را در دستوركار دارد.
تبليغات

مايكروسافت سرفيس دوئو موبايل هوشمند اندرويدي ردموندي‌ها به‌شمار مي‌رود كه با هدف ورود اين شركت به دنياي موبايل‌هاي تاشدني معرفي شده است. هنوز از اين موبايل در بازارها خبري نيست؛ اما افشاگري‌هاي جديدي ادعا مي‌كنند برنامه‌ي توسعه‌ي نسخه‌ي دوم سرفيس دوئو در دستوركار شركت قرار دارد.

رسانه‌هاي دنياي فناوري مي‌‌گويند محصولي به‌نام Surface Duo V2 در برنامه‌هاي تحقيق و توسعه‌ي مايكروسافت جاي دارد. آن‌ها منابع خبري خود را بسيار نزديك به مايكروسافت ادعا مي‌كنند. درنهايت، تنها همين نام و احتمال توسعه‌ي موبايل جديد در اخبار ديده مي‌شود و هنوز اطلاعات تكميلي در دست نيست.

نسخه‌ي اصلي سرفيس دوئو كه سال گذشته در معرض ديد رسانه‌ها قرار گرفت، توجه بسياري از متخصصان و متخصص كارشناسان را به خود جلب كرد. فرم‌فاكتور خاص موبايل تاشدني مايكروسافت كه دو نمايشگرش را روي يكديگر قرار مي‌دهد، در تركيب با لولاهاي منحصربه‌فرد مياني دوئو را به محصولي جذاب تبديل مي‌كند. ردموندي‌ها از پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۵۵ در موبايل اندرويدي خود استفاده مي‌كنند كه نشان‌دهنده‌ي عملكردي نزديك به پرچم‌داران در موبايل تاشدني خواهد بود.

اگر توسعه‌ي نسخه‌ي دوم سرفيس دوئو در مايكروسافت در حال انجام باشد، حداقل مي‌توان استفاده از پردازنده‌ جديدتر را در آن پيش‌بيني كرد. احتمالا همراهي از فناوري پرطرفدار 5G نيز به V2 افزوده مي‌شود. برخي متخصص كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند شايد در نسخه‌ي دوم، استفاده از دو نمايشگر مجزا را شاهد نباشيم و مايكروسافت موبايل را با يك نمايشگر تاشو معرفي كند. به‌هرحال، فناوري نمايشگرهاي تاشدني اكنون در وضعيت مناسب و بالغي قرار دارد و ردموندي‌ها نيز تأكيد زيادي روي ادامه‌ي استفاده از دو نمايشگر در يك موبايل نمي‌كنند.

در بخش ديگري از گزارش اخير درباره‌ي مايكروسافت، ادعا مي‌شود آن‌ها توسعه‌ي اندرويد متمركز بر سرفيس دوئو را هم در داخل شركت انجام خواهند داد. اين در حالي است كه ردموندي‌ها قبلا با شركت Movial همكاري مي‌كردند تا اندرويد مناسب را براي دوئو توسعه دهد. اكنون Movial به‌عنوان زيرمجموعه‌ي مايكروسافت فعاليت مي‌كند و برنامه‌هاي توسعه را از‌اين‌پس در داخل خود شركت انجام مي‌دهد.

تيم جديد زيرمجموعه‌ي مايكروسافت كه توسعه‌ي اختصاصي اندرويد براي سرفيس دوئو را برعهده دارد، احتمالا برنامه‌هايي جدي براي نرم‌افزار موبايل تاشدني شركت خواهد داشت. آن‌ها احتمالا پس از عرضه‌ي نسخه‌ي اصلي دوئو به بازار، به‌روزرساني فرمور را هم براي آن عرضه خواهند كرد. همين به‌روزرساني با قابليت‌هاي جديد بيشتري در موبايل نيز همراه خواهد بود و درنهايت، همين تيم توسعه‌ي اندرويد براي V2 را هم برعهده مي‌گيرد.

مايكروسافت سابقه‌ي روشني در عرضه‌ي نسخه‌هاي جديد براي موبايل‌هاي هوشمند ندارد و موبايل‌هاي اين شركت اكثرا با توقف همراهي از پلتفرم روبه‌رو شده و متخصصان را نااميد كرده‌اند. همچنين، در به‌روزرساني دستگاه‌هاي بازار كامپيوتر شخصي هم روند ادامه‌دار و منظمي ديده نمي‌شود. درنهايت، شايد اخبار جديد درباره‌ي سرفيس دوئو نشان مي‌دهند كه ردموندي‌ها براي بهبود خانواده‌ي محصولات سخت‌افزاري خود برنامه‌هاي ويژه‌اي دارند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات