سري ميت 40 آخرين پرچم‌داران هواوي با تراشه كرين خواهند بود

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به انديشه متخصصين مي‌رسد سري ميت ۴۰ آخرين موبايل‌هاي هوشمند بالارده‌ي هواوي باشند كه از تراشه سري كرين قدرت مي‌گيرند.
تبليغات

ريچارد يو، مديرعامل هواوي، در يكي از رويدادهاي مهم چين در حوزه فناوري در مورد سري ميت ۴۰ و اشكالات موجود در توليد تراشه براي پرچم‌داران نسل بعدي اين شركت صحبت كرده است. از نگاه يو، هواوي در جنگي تجاري گرفتار شده و براي خروج از موقعيت پيش‌آمده تلاش مي‌كند.

تراشه‌اي كه گويا قرار است در سري ميت ۴۰ استفاده شود، كرين ۱۰۰۰ نام دارد و انتظار مي‌رود كه در نمايشگاه IFA رونمايي شود. كرين ۱۰۰۰ مبتني بر فرآيند توليد ۵ نانومتري توليد خواهد شد و وظيفه توليد آن را نيز TSMC به عهده خواهد داشت. نكته حائز اهميت در مورد تراشه كرين ۱۰۰۰ نيز استفاده پردازنده‌ي آن از هسته‌هاي كرتكس A78 خواهد بود كه توان محاسباتي بسيار بالايي را نيز در اختيار موبايل هوشمند قرار مي‌دهد.

با اين حال، گزارش‌ها نشان مي‌دهند كه احتمالا كرين ۱۰۰۰ آخرين تراشه‌اي خواهد بود كه در پرچم‌داران هواوي استفاده مي‌شود. ايالات متحده به شركت TSMC دستور داده است كه از اواسط ماه سپتامبر ديگر براي هواوي تراشه‌اي توليد نكند و TSMC نيز براي اينكه بازار ايالات متحده را از دست ندهد، مجبور به پذيرفتن خواسته‌هاي دولت آمريكا شده است.

هواوي سفارش ۱۵ ميليون تراشه كرين ۱۰۰۰ را به TSMC داده است تا قطعات مورد نياز براي سري ميت ۴۰ را تضمين كند. با اين حال، ريچارد يو در مورد اينكه اگر سري ميت ۴۰ فروش خوبي را تجربه كردند و نياز به تراشه بيشتري بود، اشاره‌اي نكرده و مشخص نيست كه برنامه‌ي شركت چيني براي آينده‌اي بدون تراشه‌هاي كرين ۱۰۰۰ چه خواهد بود.

شركت چيني توانسته در نيمه اول سال ۲۰۲۰ بيش از ۱۰۵ ميليون دستگاه موبايل هوشمند بفروشد و حتي در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ از انديشه متخصصين فروش از سامسونگ نيز پيشي بگيرد. بايد ديد كه هواوي در برابر چالش‌هايي كه دولت آمريكا ايجاد مي‌كند چه برنامه‌هايي خواهد داشت. انتظار مي‌رود سري ميت ۴۰ در چهار مدل عرضه شود كه متشكل از ميت ۴۰، ميت ۴۰ پرو، ميت ۴۰ پرو پلاس و پورشه ديزاين هستند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات